| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 20.11.2011 21:26 Post subject: |
|
|
| Hvor mange sjanser skapte vi egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.11.2011 21:27 Post subject: |
|
|
| NÃ¥ blir det i det minste revensje i neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 20.11.2011 21:29 Post subject: |
|
|
Banespillet i dag var jo faktisk ikke så ille - vi blei jo på ingen måte overkjørt. Og med tanke på hvordan formen har vært i det siste er jo det positivt.
Problemet var jo bare det at vi knapt skapte en sjanse utenom målet, og at selv om det var en markant hevning fra Brann-kampen, så er det selvsagt ikke godt nok. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 20.11.2011 21:36 Post subject: |
|
|
| Helt greit for meg å slippe å se den gjengen bli pissa på i Europa neste år... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.11.2011 21:37 Post subject: |
|
|
Hvilket spill var det som var ille da, om ikke banespillet?
Taskenspillet på Brakka? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.11.2011 21:39 Post subject: |
|
|
JJ: Løk eller struts? Vanskelig å velge. Hodet langt nede i sanden har han i alle fall. Mannen har èn skill og den behersker han til 100%, DENIAL.
Det var ju bra i perioder... bättre nästa gång...ny dag i morron... alla goda ting är tre... revanchsugna grabbar...äääh mmmm ooooh mmmmnjaaa...typ ganska bra..inte bara dåligt...positiva tendenser i perioder...blablablabla _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 20.11.2011 21:41 Post subject: |
|
|
veldig trøtt. rask børs.
bråthen 4
Noen fine redninger, men bør gå ut på 0-1. Det trekker ned. Jeg synes han burde få sjansen neste kamp også.
Lustig 5
Mye frem og tilbake. Polet ikke så mye offensivt som han har gjort før, han skal få pluss for det, men han slet veldig defensivt mot han Drage (_for_ en spiller forresten. Men vi kan glemme å kjøpe ham. Særlig nå som TIL har slått oss. Nå uttaler snart TIL, rett etter å ha etablert Alfheim 4, at de er favoritter til å vinne CL neste år.) Trygg med ball i bena, veldig trygg.
Larsen 2
Veldig god på offensive dødballer. Det er et pluss, men det hjelper lite når det rakner fullstendig bakover. Var veldig nære rødt kort i dag også med etterslengeren på Mos.
Lago 3
Litt mer sikker bakover enn Larsen, men sleit også veldig. VI TRENGER GODE MIDTSTOPPERE.
Dorsin 4
På det jevne offensivt, men må ta en del av skylden for at to av baklengsene kommer fra innlegg fra hans kant.
Issah 5
Jobber og sliter og vinner en del baller. Trygg med ball i bena - kanskje litt for trygg til tider. Det blir for omstendelig når vi burde sette fart fremover.
Dockal 4/3
Han er litt veik i duellene og blir mye løpende i mellom, men han hadde mange gode innlegg og cornere. Samspillet med resten av midtbanen og Lustig stemmer ikke for fem flate øre.
Henriksen 4
Henrix er for kald. Han må tenne seg selv litt mer. Han blir labbende i mellom og skrur ikke på bryteren. Spurt mer, send pasningene tidligere, skyt mer, ta mer møllers tran. Pluss for fin assist. Som resten av midtbanen vår - samspillet med resten stemmer ikke.
Svensson 4
Løper og sliter mye, høy innsats, men får sjeldent mulighetene til å vise seg frem. Langt mer synlig enn henriksen og dockal i det minste.
Bakenga 6 BB
Løper mye og utgjør alene en trussel på topp. Han er best rettvendt og i kontringsposisjon.
Prica 1
Surner veldig tidlig, kommer ikke inn i spillet, blir fullstendig nøytralisert av samtlige han går i duell med og henger med hodet. Bare for å sammenligne møtende spisser - se på Rushfeldt kontra Prica i dag.
TIL forsvarte seg godt i dag, de gjør det svært vanskelig for oss ved å konstant hindre rom. Vi gjør det samtidig lett for dem å forsvare seg når vi kronisk bruker en eller to pasninger for mye på egen halvdel før vi setter fart. Jeg antar Jönsson er glad i possession-fotball, men vi klarer ikke spille oss igjennom andre TL-lag. Det har vi ikke ferdighetene til. Vi må øve oss på å spille rett fra midtbaneleddet på en-touch. Særlig når vi har Bakenga lurende på kanten. En av backene våre må få lov å gå opp også nå som vi uansett har Isssah hengende tilbake i en såpass defensiv posisjon. Det jeg vil se når vi bryter (la oss si rundt vår 20-meter):
1. Ballbryter sender ballen opp til møtende spiller rundt midtbanesirkelen. 2. Der skal Prica være.
3. I det nr 1. skjer så beiner enten Lustig eller Dorsin fremover. Jeg vil helst at Lustig gjør det. Det samme gjør våre Dockal, Henriksen og Svensson. Bakenga skal henge igjen på topp og skal bare starte umiddelbart.
4. Prica sender hjem til fremoverstormende midtbanespiller eller back.
5. Ballen fra fremoverstormende midtbanespiller spilles rett i bakrom på helst Bakenga, men om ikke Bakenga, en av våre midtbanespillere eller back.
Det skal altså være på det tredje eller fjerde touchet at den ballen er sendt i truende rom.
Det er ikke akkurat noen revolusjonerende tankegang for å si det mildt, men det virker ut som om Jönsson kronisk ber våre spillere om noe annet. Mot et lag som TIL som behersker etablert forsvar så godt er vi nødt til å benytte oss av overgangsmulighetene. Vi må tørre å ta vare på dem. Vi får aldri sett de offensive kvalitene til Dockal, Henriksen eller Lustig (som alle har sine styrker i nettopp den delen av spillet) fordi vi alltid er for omstendelige i vår oppbygging av spillet. Vi må slutte å tro at vi er så forbanna mye bedre enn andre TL-lag at vi bare kan spille oss igjennom etablert forsvar. Vi er nødt til å angripe lag mens de er i ubalanse!
Last edited by LarsG on 20.11.2011 21:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Snøbannannummerfem Senior
|
Posted: 20.11.2011 21:44 Post subject: |
|
|
Børs/sammendrag fra mitt synspunkt:
Bråthen - 3 - Hverken god eller dårlig, ikke mye han kunne gjort med måla som kom imot.
Dorsin - 2 - Anonym, gjemmer seg for en flygende kara og Rushfeldt på 1-0.
Larsen - 3 - Helt grei kamp til tross for at vi taper med 3.
Lago - 2 - Noe av det dårligste jeg har sett av han, sliter konstant mot Mos, og har en elendig dag på jobb.
Lustig - 3 - Spiller helt ok.
Isaah - 2 - Helt usynelig, men ikke på Annan vis.
Henriksen - 2 - Ikke fått til en ting siste halvåret, kun med på laget fordi far er assisten trener(?). Liker ikke holdningen han har, laffer som regel rundt, og overlater all jobb til resten av midtbanen, men fin assist.
Svensson - 2 - Virker sliten, prøver, men får ikke utrettet så mye. Noe av det svakeste jeg har sett av han.
Dockal - 3 - Anoym, men et par gode innlegg.
Bakenga - 6 (BB) - Dagens lille lyspunkt, herlig avsluttning på målet. I første omgang var han god til å skjære inn fra kant, og det var vel det eneste offensivet vi hadde å by på i første omgang. Rørte seg mye og utgjorde en trussel på topp nærmest på egenhånd.
Prica - 1 - Spilte han??? Unngår - på børs for unnormalt lite kjeft og sutring.
Jønnson - -999999999 - Trodde det hadde nådd toppen når vi tapte mot Ranheim i midtuka, men godt gjort, det så kjente "angrepsspillet" uteblir, spillerne virker lite motivert og generelt ussikkre på hvordan de skal spille. Har ikke utrettet noe det året han har vært her, og bør snarest melde sin avskjed og forsvinne fra Lerkendal for evig og alltid. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 20.11.2011 21:50 Post subject: |
|
|
Gi meg Nannskog i apparatet neste år! Ferdig snakka! Der får man vertfall gode ord for penga! _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.11.2011 21:52 Post subject: |
|
|
| DelPiero wrote: | | Gi meg Nannskog i apparatet neste år! Ferdig snakka! Der får man vertfall gode ord for penga! |
Slapp av litt da. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 20.11.2011 22:10 Post subject: |
|
|
| Det er vel for mye forlangt, men jeg håper vi starter tilnermet svenskefritt neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.11.2011 22:42 Post subject: |
|
|
Apropos svenskefritt: Antar det er svenske forfedre hos Svensson om vi går 100 år tilbake. Tar gjerne mange flere som ham.
Lustig har ikke vært på nett i år og må gjerne dra langt bort.
Dorsin er dessverre god nok for et middels Tippeligalag, så han må vi slite med til kontrakten går ut. Tviler på at noen er villige til å kjøpe ham. Skulle det imidlertid skje så selg, selg, selg.
Prica er vår viktigste og mest uerstattelige spiller, men alderen taler for å skaffe en erstatter.
Örlund trenger mental oppbacking. Om det er i stedet for eller i tillegg til Jamtfall som keepertrener er ikke godt å si.
Forøvrig er Bråthen god nok til å erstatte Örlund, om han klarer å holde seg frisk. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 20.11.2011 23:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.11.2011 22:43 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | Larsen 2
Veldig god på offensive dødballer. Det er et pluss, men det hjelper lite når det rakner fullstendig bakover. Var veldig nære rødt kort i dag også med etterslengeren på Mos.
Lago 3
Litt mer sikker bakover enn Larsen, men sleit også veldig. VI TRENGER GODE MIDTSTOPPERE.
Dorsin 4
På det jevne offensivt, men må ta en del av skylden for at to av baklengsene kommer fra innlegg fra hans kant.
|
Er enig i det meste men ville rokkert om litt her.
Dorsin og Lago er vel begge involvert i 0-1 (markerer Kara og Rushfeldt)
Larsen prøver vel å komme ut når Dorsin er på bærtur på 0-2, men rekker ikke fram og Lago er vel ikke tøff nok mot Rushfeldt.
På 1-3 sover Dorsin på innkastet og Larsen er for dårlig mot Mos.
Larsen er vår beste angriper etter Bakenga.
Derfor ville min dom blitt Larsen 4, Lago 2, Dorsin 2. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 20.11.2011 22:54 Post subject: |
|
|
| Jævlig trist kamp. Traurige prestasjoner av nesten samtlige, av og til virker gutta like motiverte som greske skattebetalere. Mye av grunnen til årets begredelige sesong tror jeg dessverre ligger i Janne. Han har nå, etter min mening bevist at han ikke er rett mann til å føre Rosenborg til et nytt nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 20.11.2011 22:59 Post subject: |
|
|
Bråthen: 4 - Viste god rekkvidde og hadde noen fine redninger, kunne ikke gjort stort med målene som kom imot. Synes han fortjener en å stå neste kamp også
Lustig 3 - Greit offensivt, men for dårlig defensivt. Drage herjet med han til perioder
Larsen: 3 - Bra på offensive dødballer. Sliter med tempoproblemer mot raske TIL spillere, nære på å lage straffespark.
Lago: 2/3 - Har mye flaks i det han gjør, men tryggere defensivt enn larsen. Sliter også med tempoproblemer
Dorsin: 3 - Lite med offensivt. Men grei bakover
Henriksen: 3 - Imponerer meg ikke. Greier aldri og sette sitt preg på kampen
Issah: 4/5 - God defensivt. Fine taklinger og trygg med ball.
Svensson: 3 - sett han bedere. Gjør noen feilvalg og har noen skummle pasninger.
Dockal: 3/4 - Virker ukomfertabel som kant. Trekker ofte langt inn i banen, noe som ødelegger angrepsspillet. Men har gode pasninger og god på dødballer.
Prica: 2 - Helt usynlig. Virker som han er halvveis i Sverige allerede.
Bakenga: 6BB - Eneste lyspunktet idag. Viser at han fortjener fast plass. God prestasjon det målet han gjør |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.11.2011 23:19 Post subject: |
|
|
| Enig med LarsG ang. Henriksen. Savner dette. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.11.2011 23:35 Post subject: |
|
|
RBK har mye å lære av TIL.
Det var jo ikke akkurat ulogisk at TIL vant i dag.
TIL har de siste 10 årene sannsynligvis vært det laget som har kjøpt de beste spillerne for minst penger. Spillere som passer LAGET.
TIL har sannsynligvis 3 av landets 5 raskeste forsvarsspillere. De er hentet for til sammen mindre enn 3 mill (usikker på hva prisen for Saliou Cisse var).
TIL har en defensiv midtbanespiller som fullstendig gruser Issah i kvalitet, men han var neppe dyrere.
TIL har en ving/kant (Drage) som er Dockal helt overlegen i kvalitet. En spiller RBK tilbød juniorkontrakt, mens TIL så at A-laget var riktigere utviklingsarena. Noen som tror at Drage kostet mer enn en tidel av hva Dockal kostet?
Og selvfølgelig, TIL har klart å finne riktig arbeidsbelastning for kanskje Norges mest fotballkompetente mann, Høgmo (ved siden av Drillo og Eggen).
Det klarte ikke RBK. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 20.11.2011 23:35 Post subject: |
|
|
Min sønn på fem år: "Gidder ikke Rosenborg å skåre?"
Jeg: "ehh...nei ser ikke slik ut"
Snipp, snapp, snute... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.11.2011 23:43 Post subject: |
|
|
Merker meg at folket mener Bråthen gjorde en OK kamp. Det har ikke Örlund gjort siden det var kortbukseføre ute. En OK kamp uten tabber er dessverre blitt en kjærkommen opplevelse av en keeper hos oss.
Sats på de som vil noe. Svensson, Bråthen og Bakenga bør være foran sine dyrere konkurrenter i køen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.11.2011 23:53 Post subject: |
|
|
| Du har noen gode poenger der TomH, men husk at Tromsø driver horribelt økonomisk... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.11.2011 23:58 Post subject: |
|
|
Må vel være noen her på forumet som bor innen rimelig avstand fra Lerkendal som kan henge opp et slakta grisehode på stadionporten i løpet av natta? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.11.2011 23:58 Post subject: |
|
|
Knerten,
du har rett i at det VAR slik.
TIL driver sunt i dag, men sliter med gammel gjeld.
Når det er sagt har TIL flere personer i sin stab som RBK burde vurdere å hente. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.11.2011 00:38 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Du har noen gode poenger der TomH, men husk at Tromsø driver horribelt økonomisk... |
Det gjør RBK også, og enda går det på ræva. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 21.11.2011 01:21 Post subject: |
|
|
...fikk ikke sett kampen idag men etter å ha lest hva dere har skrevet her så føler jeg meg vel med det-hjertet mitt har ikke godt av alle de negative følelsene det har blitt en vane å få, av å se på dette laget...laget i mitt hjerte...faktisk.
tok opp kampen, men vil ikke risikere at jeg kaster kontrollen inn i tv'n så lar være å se den (...ikke har jeg råd til ny tv nå rett før jul heller...)
det verste er at jj & co virker apatiske og i villrede mens de hele tiden snakker om å se det positive i alt og ingenting...men er vel kanskje ikke så rart når man tjener millioner for å leke seg....Norges lokomotiv er redusert til ei trillebår med flatt dekk...skamme seg jj! ...osv (!) _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.11.2011 01:51 Post subject: |
|
|
Dessverre er det så dårlig. Og jeg tror mye beror på mentalitet. Vi har et relativt ungt lag men spillerne virker ikke sultne likevel. Lyspunktene i år er at Svensson har vokst med oppgavene og etablert seg på A-laget mens Bakenga har bemerket seg som en notorisk målscorer - også på dette nivået.
Når DET er lyspunktene har det vært en dårlig sesong for et lag som Rosenborg. Lista ligger høyere enn som så. Vi slurer inn til en trist tabellplassering og mister e-cup neste år. Katastrofe økonomisk, og trolig også sportslig ettersom denne gulrota motiverer spillerne gjennom året, særlig de attraktive utlendingene vi fikk signert fordi Rosenborg er en klubb som alltid skal spille i Europa på høsten. Vi røk ut av cupen etter en latterlig kvartfinale hvor spillerne sluttet med fotball etter ti minutter. Vi snublet på vei ut mot høyst overkommelig kypriotisk motstand, og har vist et bunnivå i enkeltkamper mot Fredrikstad, Haugesund, Brann etc. som ikke ligner noen ting. Dette er realitetene.
Dette ligner på 1977, eller 2005 for den saks skyld. Vi har en spillergruppe som ikke er på vei noe sted sportslig, men som har tenkt seg alle andre steder enn Rosenborg mentalt. Vi har en svensk trener og fire svenske spillere hvorav to antakelig har bestemt seg for lenge siden at de ikke er RBK-spillere neste år. Den tredje står i mål og den fjerde er kaptein. Førstnevnte av disse to ble endelig vraket til dagens kamp, den andre er kaptein og eneste venstreback i troppen og er tilsynelatende uvrakelig for en trener som ikke greier å tenne guttene. Han er avmålt og tilfreds mens resultatene blir dårligere og dårligere. Videre har vi en gruppe spillere som holder Rosenborg-standard bare dersom Erik Hoftun er den som bestemmer hva standarden er. Vi må nok tredve år tilbake i tid for å finne et Rosenborg-lag hvor Rønning, Moldskred og Winsnes (anno 2011) kunne fått jevnlig spilletid. Vi har tre dyre utlendinger som kom i sommer og som sliter. Ungguttene er den delen av gruppa som er eneste trøst. Hadde talentsatsingen i Rosenborg vært slik den var for ti år siden hadde kommende sesong sett nitrist ut. Wangberg, Svensson, Midtsjø, Henriksen og Bakenga er de som gjør at man tror ting kan ordne seg igjen.
Mye kan sies om Knut Torbjørns opptreden høsten 2007 og psyken hans, men han er en ressurs jeg gjerne hadde sett i Rosenborg igjen, da som hovedtrener. Når det først er Gutteklubben Grei som holder på, er det like greit å ha en trener som passer inn i dette kameraderiet. At han gikk i depresjonskjelleren og møtte veggen sist han var her henger nøye sammen med konflikten med Tørum og det at han burde vært trener selv. Vi kan snakke mye om å hente impulser utenfra og ta klubben videre, men slik det er nå mener jeg det er like greit å være realistiske og si at de som har best forutsetninger for å ta Rosenborg tilbake til toppen av norsk fotball i første omgang, er de som har et hjerte her og et genuint ønske om å lykkes MED Rosenborg. Slutt å bruk spillere som snart skal vekk, gi et signal om hva det vil si å være Rosenborgspiller. Så får de unge spillerne utvikle seg uten mas om resultater i 2012, mens Knut Torbjørn er trener. Det ideelle hadde vært Rune tilbake i Hoftuns rolle, men der ser det ut som det aldri skal skje noe. Det er ikke noe galt i gjenbruk og innavl så lenge personene det gjelder har noe ballast, og da står vi igjen med navn som Knut Torbjørn, Nils Arne, Trond Sollied og Rune. Nils har alltid lyst, men alderen taler imot en lang avtale her. De andre virker ikke å ha noe ønske om å gjøre noe i Rosenborg lenger, og det er det som er problemet. Det er faktisk vanskelig å finne folk som både har ballasten og myndigheten som kreves for å lede en klubb man ikke rookie-øver seg i, og som har hjertet sitt her. Hoftun er ikke en idiot men han er på feil plass, og det samme er Jönsson. Jeg har ikke fornyet sesongkortet mitt til neste år, men vi får se hva som skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
|