| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.11.2011 19:33 Post subject: |
|
|
Drit i VG-børsen a, come on! _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2011 20:04 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | Jamtfall skal sette sammen et trenings program som skal gjør Jarstein til en bedre keeper, men fra det jeg har lest så måte Jarstein selv sette opp et program for å bli bedre på feltarbeidet. |
Var han ikke hjemme i Skien og trente med gammeltreneren i en periode hvor han etterpå uttalte noe om at det var noe helt annet, implisitt mye bedre? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.11.2011 20:05 Post subject: |
|
|
For Jarsteins del stemmer jo tallene bra med oppfatningen min da. Tatt i betraktning at han stod bak seriens beste forsvar og hadde under fem i snitt før Viking-kampen er snittet for 2009-sesongen veldig bra.
Ellers er det en generell trend at keepere med mye å gjøre får bedre betalt enn andre. Da Örlund satte ny rekord for RBK-keepere i nyere tid i å holde buret rent i flest minutter på rad i fjor vår fikk han under fem i snitt i de kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.11.2011 20:49 Post subject: |
|
|
Med tanke på hvordan RBK som klubb har fremstått i det siste og med Jørn Jamtfall i klubben skjønner jeg godt at han blir både rådet bort og ønsker seg mer til Molde. De har et mer proft trenerteam på det fotballfaglige og kan tilby et bedre sportslig tilbud.
Dette er også et bevis at RBK rykker stadig nærmere en middelmådig klubb. Dette er ikke første talente som sier nei og det er ikke tilfeldig.
Og personlig er jeg neste glad Jamtfall ikke får ødelegge dette talentet. Selv har jeg hørt fra en tidligere GK keeper i RBK at Jamtfall har ikke peiling og fokuserer på feil GKøvelser. Dette har også vært denne rådende oppfatning på diverse fotballsamlinger rundt om i Trøndelag. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 08.11.2011 20:59 Post subject: |
|
|
Jeg liker ikke å bruke FM som referanse når jeg skriver her, men denne gangen må jeg nesten det siden jeg ikke er en topp trener eller sports direktør.
Det første jeg gjør når jeg tar over Rosenborg er å gi alle i trener staben sparken, dette for å hente nye bedre trenere.
Jeg tror ikke det hadde vært vanskelig å finne trenere som kunne gjort en bedre jobb en de som er der idag. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.11.2011 21:02 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Dette er ikke første talente som sier nei og det er ikke tilfeldig. |
Dette har skjedd alle klubber i alle tider, også RBK. Det er helt normalt. Kristobal kan garantert liste opp en 15-20 stk siden 90-tallet  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.11.2011 21:06 Post subject: |
|
|
Det vil alltid være folk som sier nei, men det er en skummel utvikling når unge talenter i Norge ikke har troen på RBK og det støtteappratet som er der. Det er noe RBK må ta på alvor.
Det har blitt mye nei i det siste fra talenter i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.11.2011 21:23 Post subject: |
|
|
Rosenborg skal ha det beste støtteapparatet som er å oppdrive med de midlene klubben setter av til det, så enkelt er det bare, og ut ifra denne logikken så skal vi ha de mest kompetente menneskene i Norge rundt laget.
At unge spillere velger bort Rosenborg, ikke på grunn av lang vei inn på laget, eller bedre lønnstilbud andre steder, eller engang barndomshat til suverene RBK, men på grunn av bedre trenere andre steder, det skal ikke forekomme.
Forøvrig ser jeg at statistikken viser at Daniel Örlund anno 2011 er dårligste Rosenborg-keeper siden Espen Johnsens skrekksesong, minst. Lavest toppnivå og lavest bunnivå, og de tallene er mer sammenlignbare enn Rosenborg vs Vålerenga/Tromsø/whatnot. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.11.2011 21:33 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Ellers er det en generell trend at keepere med mye å gjøre får bedre betalt enn andre. Da Örlund satte ny rekord for RBK-keepere i nyere tid i å holde buret rent i flest minutter på rad i fjor vår fikk han under fem i snitt i de kampene. |
Sett i lys av at forsvaret til RBK har vært det dårligste på 6 sesonger, burde ikke Ørlund da fått bedre betalt, hvis han vært god vel å merke?
Utrolig at man kasta Norges største keepertalent samt mange millioner ut vinduet for å hente Ørund. Man kan si mye bra om Hamrén, men flere av trekkene han og Hoftun gjorde før 2009-sesongen har RBK betalt dyrt for. Les; Ørlund, Winsnes og Moldskred. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.11.2011 21:39 Post subject: |
|
|
Veldig, veldig enig, Zaphod. Vi skal selvsagt sikte på å ha de beste folkene i alle roller og stillinger i klubben.
Det er en ting jeg har tenkt på angående Jamtfall. Han var Norges desidert beste keeper på èn ting - og det var å redde straffer. Husker jeg ikke feil reddet han ni av elleve straffer en sesong. Men jeg kan ikke se at noen av våre keepere har blitt bedre på dette. Örlund har vel aldri reddet en straffe for oss? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.11.2011 21:48 Post subject: |
|
|
| Joda, Örlund har reddet straffe for oss vel? Han reddet vel blant annet 2(?) mot Lillestrøm i cupen om jeg ikke husker feil. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.11.2011 22:17 Post subject: |
|
|
| Har ikke tatt noen av de fire vi har fått i mot i serien i år, men i fjor fikk vi vel ikke straffespark mot oss, og da er det vanskelig å redde så mange. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.11.2011 22:19 Post subject: |
|
|
Akkurat det tror jeg er Hoftuns feil. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.11.2011 22:22 Post subject: |
|
|
| Men han reddet 2 mot Lillestrøm i cupen, og han reddet også i treningskamp i vinter. Så straffer har han reddet for oss, om enn ikke i serien enda. |
|
| Back to top |
|
 |
|