English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ola Hermann Opheim
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 19:33    Post subject: Reply with quote

Drit i VG-børsen a, come on!
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2011 20:04    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Jamtfall skal sette sammen et trenings program som skal gjør Jarstein til en bedre keeper, men fra det jeg har lest så måte Jarstein selv sette opp et program for å bli bedre på feltarbeidet.

Var han ikke hjemme i Skien og trente med gammeltreneren i en periode hvor han etterpå uttalte noe om at det var noe helt annet, implisitt mye bedre?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2011 20:05    Post subject: Reply with quote

For Jarsteins del stemmer jo tallene bra med oppfatningen min da. Tatt i betraktning at han stod bak seriens beste forsvar og hadde under fem i snitt før Viking-kampen er snittet for 2009-sesongen veldig bra.

Ellers er det en generell trend at keepere med mye å gjøre får bedre betalt enn andre. Da Örlund satte ny rekord for RBK-keepere i nyere tid i å holde buret rent i flest minutter på rad i fjor vår fikk han under fem i snitt i de kampene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 08.11.2011 20:49    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvordan RBK som klubb har fremstått i det siste og med Jørn Jamtfall i klubben skjønner jeg godt at han blir både rådet bort og ønsker seg mer til Molde. De har et mer proft trenerteam på det fotballfaglige og kan tilby et bedre sportslig tilbud.

Dette er også et bevis at RBK rykker stadig nærmere en middelmådig klubb. Dette er ikke første talente som sier nei og det er ikke tilfeldig.

Og personlig er jeg neste glad Jamtfall ikke får ødelegge dette talentet. Selv har jeg hørt fra en tidligere GK keeper i RBK at Jamtfall har ikke peiling og fokuserer på feil GKøvelser. Dette har også vært denne rådende oppfatning på diverse fotballsamlinger rundt om i Trøndelag.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 20:59    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ikke å bruke FM som referanse når jeg skriver her, men denne gangen må jeg nesten det siden jeg ikke er en topp trener eller sports direktør.
Det første jeg gjør når jeg tar over Rosenborg er å gi alle i trener staben sparken, dette for å hente nye bedre trenere.
Jeg tror ikke det hadde vært vanskelig å finne trenere som kunne gjort en bedre jobb en de som er der idag.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.11.2011 21:02    Post subject: Reply with quote

Quote:
Dette er ikke første talente som sier nei og det er ikke tilfeldig.

Dette har skjedd alle klubber i alle tider, også RBK. Det er helt normalt. Kristobal kan garantert liste opp en 15-20 stk siden 90-tallet Smile
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.11.2011 21:06    Post subject: Reply with quote

Det vil alltid være folk som sier nei, men det er en skummel utvikling når unge talenter i Norge ikke har troen på RBK og det støtteappratet som er der. Det er noe RBK må ta på alvor.

Det har blitt mye nei i det siste fra talenter i Norge.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2011 21:23    Post subject: Reply with quote

Rosenborg skal ha det beste støtteapparatet som er å oppdrive med de midlene klubben setter av til det, så enkelt er det bare, og ut ifra denne logikken så skal vi ha de mest kompetente menneskene i Norge rundt laget.

At unge spillere velger bort Rosenborg, ikke på grunn av lang vei inn på laget, eller bedre lønnstilbud andre steder, eller engang barndomshat til suverene RBK, men på grunn av bedre trenere andre steder, det skal ikke forekomme.

Forøvrig ser jeg at statistikken viser at Daniel Örlund anno 2011 er dårligste Rosenborg-keeper siden Espen Johnsens skrekksesong, minst. Lavest toppnivå og lavest bunnivå, og de tallene er mer sammenlignbare enn Rosenborg vs Vålerenga/Tromsø/whatnot.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 21:33    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Ellers er det en generell trend at keepere med mye å gjøre får bedre betalt enn andre. Da Örlund satte ny rekord for RBK-keepere i nyere tid i å holde buret rent i flest minutter på rad i fjor vår fikk han under fem i snitt i de kampene.

Sett i lys av at forsvaret til RBK har vært det dårligste på 6 sesonger, burde ikke Ørlund da fått bedre betalt, hvis han vært god vel å merke? Razz

Utrolig at man kasta Norges største keepertalent samt mange millioner ut vinduet for å hente Ørund. Man kan si mye bra om Hamrén, men flere av trekkene han og Hoftun gjorde før 2009-sesongen har RBK betalt dyrt for. Les; Ørlund, Winsnes og Moldskred.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2011 21:39    Post subject: Reply with quote

Veldig, veldig enig, Zaphod. Vi skal selvsagt sikte på å ha de beste folkene i alle roller og stillinger i klubben.

Det er en ting jeg har tenkt på angående Jamtfall. Han var Norges desidert beste keeper på èn ting - og det var å redde straffer. Husker jeg ikke feil reddet han ni av elleve straffer en sesong. Men jeg kan ikke se at noen av våre keepere har blitt bedre på dette. Örlund har vel aldri reddet en straffe for oss?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.11.2011 21:48    Post subject: Reply with quote

Joda, Örlund har reddet straffe for oss vel? Han reddet vel blant annet 2(?) mot Lillestrøm i cupen om jeg ikke husker feil.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2011 22:17    Post subject: Reply with quote

Har ikke tatt noen av de fire vi har fått i mot i serien i år, men i fjor fikk vi vel ikke straffespark mot oss, og da er det vanskelig å redde så mange.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 22:19    Post subject: Reply with quote

Akkurat det tror jeg er Hoftuns feil.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.11.2011 22:22    Post subject: Reply with quote

Men han reddet 2 mot Lillestrøm i cupen, og han reddet også i treningskamp i vinter. Så straffer har han reddet for oss, om enn ikke i serien enda.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb