English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.10.2011 23:30    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Jønsson kom til dekket bord

Altså, et lag som mister sine fire beste spillere uten å erstatte dem, kan det kalles et dekket bord? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 23:31    Post subject: Reply with quote

Du famler Bakklandia.

Hva annet skal en kalle et lag som har vunnet serien to år på rad, tapt bare én kamp?
Den historien om United skjønner jeg ikke hva du vil med en gang, men jeg kan godt plukke den fra hverandre Smile

Du kunne ha nevnt at United var på nest siste plass før han tok over i november 1986 synes, jeg. Sånn at du bruker statistikken "rettferdig", som du selv er så ivrig på at jeg skal gjøre Razz

Quote:
Ferguson was appointed manager at Old Trafford on 6 November 1986......United climbed up the table to finish the season in 11th place, having been 21st (second from bottom) when he took over.

Ferguson fikk med andre ord en god start, hvilket han bygde på i den andre sesongen med andreplassen. Var nok kanskje derfor de ga han tilgivelse for den dårlige tredjesesongen.

Når det er sagt. Ferguson er et eksempel på en trener som tar et lag som ligger an til nedrykk og løfter de ut sesongen. Ikke en Jønsson med andre ord. Smile

Flere gode eksempler?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 23:33    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Erlendr wrote:

Altså, et lag som mister sine fire beste spillere uten å erstatte dem, kan det kalles et dekket bord? Razz

3, Annan hadde ikke forsvunnet, men i forhold til Solbakken er det dekket bord, så jeg står ved den påstanden Razz
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 31.10.2011 23:36    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Du famler Bakklandia.

Hva annet skal en kalle et lag som har vunnet serien to år på rad, tapt bare én kamp?
Den historien om United skjønner jeg ikke hva du vil med en gang, men jeg kan godt plukke den fra hverandre Smile

Men skal kalle det det er - dobbel seriemester. United vant jo Premier League tre år på lag mellom 06/07 - 08/09, men man kalte jo aldri dem "overlegent topplag i England" fordi det falt på sin egen urimelighet. Faktisk har de vunnet 12 av 19 PL-sesonger i historien, men de har og vil aldri bli kalt akkurat det der. Begrepsbruken din henger ikke på greip - den er tilpasset agendaen din, som så mye annet av det du benytter deg av.

Jeg skjønner for øvrig godt at du ikke skjønner hvor vil med United-historien, for du vil jo ikke skjønne det.

Last edited by Bakklandia on 31.10.2011 23:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 31.10.2011 23:39    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
knerten_10 wrote:
Erlendr wrote:

3, Annan hadde ikke forsvunnet, men i forhold til Solbakken er det dekket bord, så jeg står ved den påstanden Razz

Pussig, jeg kan ikke huske å ha sett Annan i lagoppstillignen til RBK denne sesongen...
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 23:45    Post subject: Reply with quote

Haha, ville du ikke kommentere den United-saken en gang? Ferguson løfta United fra 21 til 11 i sin debutsesong og det ignorerer du fordi? Razz

Annan ble solgt 31.januar, ergo var han i stallen da Jønsson tok over. Men ja, den er tynn Razz

Forøvrig, hvorfor sammenligne med akkurat United? De har vel aldri vært overlegne i England som RBK har vært i Norge.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:13    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Haha, ville du ikke kommentere den United-saken en gang? Ferguson løfta United fra 21 til 11 i sin debutsesong og det ignorerer du fordi? Razz

Annan ble solgt 31.januar, ergo var han i stallen da Jønsson tok over. Men ja, den er tynn Razz

Forøvrig, hvorfor sammenligne med akkurat United? De har vel aldri vært overlegne i England som RBK har vært i Norge.

Jeg kommenterte det ikke nettopp fordi det var bakt inn inn som en del av helheten i avsnittet om United.

28. januar . og alle visste han han var på veit ut. Det var bare et tidsspørsmål.

har de ikke? Skal vi se, Første Premier League-sesong var 92/93-sesongen. Det betyr som nevnt at det er spilt 19 fullførte sesonger. Av dem har United vunnet 12 - altså er det bare 7 de ikke har vunnet, og av de 7 har de tatt medalje i samtlige.

Merkelig nok var fjorårssesongen, altså 2010-sesongen, den 21 Tippeliga-sesongen. Av disse har RBK vunnet 17 - tapt fire, hvorav bare en av disse har endt med medalje.

Prosentmessig har RBK altså hårfint flere seiere, men hvis vi legger sammen antall medaljevinnere sesonger er United faktisk mer overlegen i England enn RBK har vært i Norge. Men likevel har altså United aldri blitt omtalt som "Overlegen topplag i England."
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 00:20    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke forsvare Jönsson med at RBK mistet så mange sentrale spillere etter sesongen i fjor.
Laget var svekket, greit nok. Men en trener med "litt baller" ville enten ha klart å få spillere til klubben selv (ingen skal si at det bare er SD som gjør dette, feks. klarte jo både Hamrèn og Eggen å få gode spillere til klubben) eller så burde han ha satt hardt mot hardt og sagt at han hadde blitt ansatt på feil premisser hvis ikke laget ble forsterket.

Jeg har hele tiden ment at man burde gi Jönsson sjansen til neste år også, men med det spillet RBK har vist i det siste blir det mer og mer tydelig at han ikke er rett mann.

Når det gjelder Hoftun har han ikke den tyngden som skal til for å ha en sånn jobb i det hele tatt. Det har jeg ment helt siden han fikk sportsdirektøransvaret alene. Sånn som det er nå ødelegger han bare det ryktet han opparbeidet seg i klubben som spiller.

Vet ikke helt hvem som burde overta som trener, men tror det ville være lurt å sett etter en som kommer utenfra, men som står for noe av den samme typen fotball som RBK spiller. Når det gjelder sportsdirektør tror jeg Høgmo kunnne vært noe, hvis det hadde vært mulih.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 00:30    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Nå er det vel ingen som helst tvil om at forventningene(med rette) var langt større til Rosenborg enn til Köln før sesongstart.

Forventninger fra hvem? Jeg, og bl.a. Kristobal ble kritisert masse, og av enkelt utledd da vi før sesongstart påsto at stallen var god nok til å sloss om medaljer. De som var ivrigst i debatten her inne varierte mellom midt på tabellen og nedrykkssstriden. I pressen og blant de som ikke er så inne i det som her inne, var det nok høyere forventninger.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:35    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel ingen som helst tvil om at forventningene(med rette) var langt større til Rosenborg enn til Köln før sesongstart.

Spør Köln-fansen om hva de forventet seg før sesongen, du. Da tror jeg du vil få deg en solid overraskelse.
PerO
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 00:36    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Hva har du avslørt? At Jønsson startet dårligere med det overlegne topplaget RBK i Norge enn Solbakken med bunnlaget/middelhavsfarer Køln i Tyskland?
Vil heller si at dette understreker poenget mitt. Jønsson kom til dekket bord, Solbakken tok en kjempeutfordring.

Jeg har avslørt at sammenligning over så få kamper er meningsløs.

Du får stå for påstanden om dekket bord. Et lag som siste sesong har vært gjennom en stilendring fra Hamrens litt defensive fotball, til NAE's offensive, uten at NAE fikk lang nok tid til å fullføre. Samtidig mister de sentrallinjen, og får de erstattet av juniorer.

Jeg kaller ikke det dekket bord. Mitt tips før sesongstart var medaljekamp, under forutsetning av at stallen ble styrket i sommer. Det har faktisk klubben klart. Jeg er ikke dermed fornøyd med måten det har skjedd på, men ser det ikke som noen katastrofe som bør fremtvinge trenerskifte.

Erlendr wrote:

Er til dels enig med deg her, men jeg er en av mange som ikke ønsker å vente på at absolutt alle skal innse at JJ ikke er god nok. Ingen lag har -godt- av 4 trenere på 3 sesonger, men noen ganger så er faktisk alternativet dårligere. Jønsson har ikke greid å formidle noen spillestil, noe han ettertrykkelig bekrefter når han kamp etter kamp uttaler at han ikke forstår hva som har skjedd.

Da er faktisk en 4. trener et bedre alternativ.

Her må vi nok bare fortsette å være uenig. Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 00:38    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Spør Köln-fansen om hva de forventet seg før sesongen, du. Da tror jeg du vil få deg en solid overraskelse.

Akkurat der er jeg helt blank. Men reaksjonen etter 2 tap og en uavgjort var så sterke, at forventningene iallefall ikke var helt i bånn av tabellen Smile
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:40    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn: Köln-fansen er irriterte på klubbledelsen fordi de må betale ekstra på sesongkortet for å få billetter til klubbens europa-cup kamper. Det til tross for at Köln ikke har vært i nærheten av Topp ti på 20 år...
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:40    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Erlendr wrote:
Hva har du avslørt? At Jønsson startet dårligere med det overlegne topplaget RBK i Norge enn Solbakken med bunnlaget/middelhavsfarer Køln i Tyskland?
Vil heller si at dette understreker poenget mitt. Jønsson kom til dekket bord, Solbakken tok en kjempeutfordring.

Jeg har avslørt at sammenligning over så få kamper er meningsløs.

Det øret hører han ikke på uansett Wink
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:41    Post subject: Reply with quote

Om man ikke makter å se at Rosenborg hadde stallmessig vesentlig større forutsetninger for å kjempe i toppen av TL enn Köln har/hadde i Bundesliga, så gir jeg opp. Det blir bare for fuckings dumt.

Quote:

Argumenter som dette gjør at man bare vil grave ut øynene så man slipper å lese mer. Rolling Eyes
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:43    Post subject: Reply with quote

Quote:

Argumenter som dette gjør at man bare vil grave ut øynene så man slipper å lese mer. Rolling Eyes

Hvorfor det? Har inne snakker vi jo også stort sett om fansen forventninger, fordi vi er fans...
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:46    Post subject: Reply with quote

Så om Sogndals supportere hadde hatt ambisjoner om å vinne TL med 20 poeng i år så kan vi konkludere med at treneren har gjort en råtten innsats fordi de kun holdt plassen?

Derfor er et argument om hva du mener Köln sine supportere hadde forventninger om verdiløst...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 00:48    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins

Naturligvis ikke. Vil ikke påstå at Solbakken har gjort en dårligere jobb enn JJ hvis han ikke kjemper om medalje heller.

Men Solbakken ble brukt som bevis for at det bare skal ta 2 mnd å sette en spillestil. Noe som slettes ikke er sant. Det vises jo også på variasjonene til Køln.

Last edited by PerO on 01.11.2011 00:49; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:49    Post subject: Reply with quote

Nettopp, 1972MD! Du har skjønt det (men du har jo aldri vært dum heller)! Erlendr, derimot, vil tydeligvis ikke skjønne det!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.11.2011 00:58    Post subject: Reply with quote

PerO:
Quote:
Men Solbakken ble brukt som bevis for at det bare skal ta 2 mnd å sette en spillestil. Noe som slettes ikke er sant. Det vises jo også på variasjonene til Køln.

Det vil selvsagt variere hvor lang tid det tar å sette en spillestil. For Solbakken så er det ikke rart at det svinger litt og er vanskelig med tanke på at han innfører soneforsvar som forsvvaret er helt ukjent med.

For JJ sin del så er det heller ikke rart at det tar tid. Han ser nemlig ikke ut til å vite hvilke spillestil han øsnker. Han kaster formasjoner og spillere rundt omkring rimelig random. Han makter ikke sette et midtstopperpar, han trekker Henriksen opp og ned på midtbanen, han bruker Svensson som kantspiller, og nå siste eksempel er Chuibike som ofte er altfor altfor lavt for å hente ball.
I tillegg ser det ut til at forsvaret+Issah har fått beskjed om at Lustig skal starte spillet vårt fra backposisjon, men han trekker for langt ut til siden og venter så lenge at alle bevegelser har stoppet. Da kommer den lange ballen mot helt stillestående angripere mens han slår ut med armene.
Man kan også tydelig se at det aldri bir spilt blindt(suksessfult) fordi ingen aner når og hvor spillere løper i rom. Ingen kjenner de andres begevelser.

Alt dette er noe JJ burde kunne luke vekk i løpet av 11 mnd, og om ikke luke det vekk, ihvertfall bedret det.
Men ingenting ser ut til å bli bedre. Vi skifter fortsatt på alle tingene jeg har listet opp over.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 01:16    Post subject: Reply with quote

Miami

Du har nok en god del poenger, men "glemmer" nok en del positivt i din frustrasjon også. Noe jeg selvfølgelig forstå etter gårsdagen...

Jeg synes faktisk jeg så mye bra offensivt spill de første 20 i går. Da var riktinok kampen ødelagt av 3 personlige feil, slik at stillingen var 3-1. Jeg så kampen i opptak, og siden klokka var passert midnatt, så jeg aldri resten, og kan ikke uttale meg om det.

Reaksjonen fra publikum tydet også på at de koste seg med mye av det som foregikk offensivt i den delen av kampen. Ikke var det egentlig ille defensivt heller. Brann hadde vel skapt en halvsjanse, men scoret 3....
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 01.11.2011 11:11    Post subject: Reply with quote

Yo guys, vi vant sjansestatistikken, men en bedrøvelig keeper og et middelmådig, ukomplementært midtstopperpar gjorde at vi slapp inn masse billige mål. Give Jönsson a break.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.11.2011 11:14    Post subject: Reply with quote

Vi vant da absolutt ikke sjansestatistikken, det var bare JJ som valgte å lyve under intervjuet for å dekke over et råtten kamp.

Brann vant sjansestatistikken 6-4/8-4/10-6, litt avhengig av hvilke kilde du bruker.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 11:28    Post subject: Reply with quote

Til dere som mener JJ bør fortsette:

Kan dere forklare hva dere mener han har gjort som har gjort Rosenborg bedre? Jeg er veldig nysgjerrig, for jeg sliter med å se en JJ-effekt, kanskje med unntak av at han har tatt spillet vårt tilbake til tiden pre-Hamrèn, med usikkert forsvar og statisk angrepsspill. Det vi presterer minner mer om RBK under Tørum, Perry og Høgmo enn under Eggen og Hamrèn.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 01.11.2011 11:39    Post subject: Reply with quote

Til dere som vil fjerne Janne:

Hvem tror det blir satt på saken til å finne en ny trener?
Hvem er det som ansatte Janne?
Hvem tror dere blir Jannes erstatter?

Hvem var det som foreslo og ansatte Hamrén?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb