English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 31.10.2011 16:19    Post subject: Reply with quote

Utrolig god supporterblogg av kristobal: Skam dere
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 16:35    Post subject: Reply with quote

Veldig bra Kristobal
kristobal
Legende

PostPosted: 31.10.2011 16:44    Post subject: Reply with quote

Takk Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 16:53    Post subject: Reply with quote

Ja, det innlegget skal du virkelig få honnør for, Kristobal!!!
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 17:30    Post subject: Reply with quote

Kristobal: det der er den beste bloggen jeg har lest på ekstremt lenge! Tommel'n opp!
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 17:44    Post subject: Reply with quote

Jøss, visste ikke at du hadde det i deg, Kristobal Wink
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 17:49    Post subject: Reply with quote

Det RBK viste i denne kampen var rett og slett flaut.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 17:51    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

tross alt, årets første kamp i Tippeligaen var Saprsborg - Molde. Sarpsborg08 vant 3-0, og hadde fem seiere og en uavgjort - 16 poeng - etter ti runder i årets serie. Da lå de for øvrig kun ett poeng bak årets seriemester Molde ( som for øvrig ikke vant før i 4. runde.)
Likevel rykker de ned, som årets klart dårligste lag.

Köln har nå spilt 11 runder, og har....16 poeng. Skjønner du hvorfor jeg trakk frem Sarpsborg tidlige i kveld, nå?

Hoho, episk bruk av datamassasje, der. Pent, men lett å avsløre.

Sarpsborg tok de 4 seirene sine (+1 uavgjort) på de 8 første, og deretter falt alt sammen, enda de hadde kontinuitet på trenersiden(!!!!) De startet altså bra, men tendensen fort fallende.

Køln startet ELENDIG med 2 tap og så 1 uavgjort på de 3 første, før de fikk sin første seier. Dette kan lett forklares med at Solbakken hadde hele 1mnd med et bunnlag før seriestarten. Etter første seier har de spilt bedre og bedre og har 5 seire og 3 tap etter det, et poengsnitt på de siste 8 på 1,87. Altså en sterkt stigende tendens.

Konklusjon: En god trener trenger ikke mer enn 2 måneder på å prente inn sitt budskap og skape resultater, ergo har Jønsson fått mer enn nok tid.

Beklager, Bakklandia, det finnes ingen unnskyldning/forklaring. Det er for dårlig, og man kan med rette sette hans kompetanse i STERK tvil.

Forresten: Sarpsborg hadde 15 poeng på 11 kamper, ikke 16 på 10. Fortsatt bra, men eksempelet blir brukt feil.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 18:32    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Bakklandia wrote:

tross alt, årets første kamp i Tippeligaen var Saprsborg - Molde. Sarpsborg08 vant 3-0, og hadde fem seiere og en uavgjort - 16 poeng - etter ti runder i årets serie. Da lå de for øvrig kun ett poeng bak årets seriemester Molde ( som for øvrig ikke vant før i 4. runde.)
Likevel rykker de ned, som årets klart dårligste lag.

Köln har nå spilt 11 runder, og har....16 poeng. Skjønner du hvorfor jeg trakk frem Sarpsborg tidlige i kveld, nå?

Hoho, episk bruk av datamassasje, der. Pent, men lett å avsløre.

Sarpsborg tok de 4 seirene sine (+1 uavgjort) på de 8 første, og deretter falt alt sammen, enda de hadde kontinuitet på trenersiden(!!!!) De startet altså bra, men tendensen fort fallende.

Køln startet ELENDIG med 2 tap og så 1 uavgjort på de 3 første, før de fikk sin første seier. Dette kan lett forklares med at Solbakken hadde hele 1mnd med et bunnlag før seriestarten. Etter første seier har de spilt bedre og bedre og har 5 seire og 3 tap etter det, et poengsnitt på de siste 8 på 1,87. Altså en sterkt stigende tendens.

Konklusjon: En god trener trenger ikke mer enn 2 måneder på å prente inn sitt budskap og skape resultater, ergo har Jønsson fått mer enn nok tid.

Beklager, Bakklandia, det finnes ingen unnskyldning/forklaring. Det er for dårlig, og man kan med rette sette hans kompetanse i STERK tvil.

Forresten: Sarpsborg hadde 15 poeng på 11 kamper, ikke 16 på 10. Fortsatt bra, men eksempelet blir brukt feil.

Bare for å ødelegge enda litt :

RBK startet med 2 tap og en uavgjort, akkurat som Solbakken. Deretter fikk de 4 seire, 2 uavgjort og to tap. Snitt 1,75. Vet ikke helt om jeg ser den store forskjellen.

Mulig det vil være en forskjell når Solbakken har 30 kamper, men det gjenstår å se...
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 18:41    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Veldig bra Kristobal

Tommel'n opp!
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 31.10.2011 18:56    Post subject: Reply with quote

Endelig kom Kristobal ut av skapet, på tide spør du meg. Wink
Og som om ikke det er nok, hoster han jammen helt brilliant opp essensen i hva flere av oss sytepavene har ment lenge nå, bra jobbet. Tommel'n opp!
larse65
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 19:09    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Veldig bra. Men dette sa mange av oss for over to år siden. Og da var du ikke akkurat ening, kristobal. Når du nå ser det vi så da, kunne du med fordel vært mer ydmyk på at du tok feil.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 19:11    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
knerten_10 wrote:
Bla bla bla...

Tommel'n opp! Tommel'n opp! til Kristobal! Veldig bra skrevet!
senador
Legende

PostPosted: 31.10.2011 19:54    Post subject: Reply with quote

Hvor er egentlig synligheten til Hoftun og Svendsen etter en slik skandale?
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 19:58    Post subject: Reply with quote

De holder sikkert møter for hvordan å redde sine egene jobber. Om et par dager så kommer sikkert Hoftun på banen mens Svendsen gjemmer seg under pulten til Hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 20:17    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

RBK startet med 2 tap og en uavgjort, akkurat som Solbakken. Deretter fikk de 4 seire, 2 uavgjort og to tap. Snitt 1,75. Vet ikke helt om jeg ser den store forskjellen.

Mulig det vil være en forskjell når Solbakken har 30 kamper, men det gjenstår å se...

Sammenligningen ble gjort mot Sarpsborg, siden Bakklandia dro inn dem, men moro at du drar inn RBK også, ettersom utgangspunktet deres kontra Køln var så likt Wink
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 20:18    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:

Veldig bra. Men dette sa mange av oss for over to år siden. Og da var du ikke akkurat ening, kristobal. Når du nå ser det vi så da, kunne du med fordel vært mer ydmyk på at du tok feil.

Neida, dette sa han i 2006 at kom til å skje Razz
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 31.10.2011 20:22    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
senador wrote:
Baklandia: DU skjønner vel at vi taper 5-0 mot TIL du også?

Aldri i livet om Tromsø scorer så mye - det har de vel knapt gjort i hele år. Scorer de tre, tror jeg de skal være fornøyde, men mer sannsynlig scorer de bare to. Og da har vi absolutt sjansen.

Hehe, nå må du tenke på at vi snakker om RBK sin defensive organisering. Vi slipper inn mål tvert motstanderlaget førrer ballen over midtlinjen. Det jeg så i går var et lag i oppløsning og jeg har aldri sett et svakere defensiv.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 21:24    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:

Sammenligningen ble gjort mot Sarpsborg, siden Bakklandia dro inn dem, men moro at du drar inn RBK også, ettersom utgangspunktet deres kontra Køln var så likt Wink

Du brukte Solbakken som eksempel på hvor lett det var for en trener å sette et lag på 2 mnd, i motsetning til JJ.

Da synes jeg det er naturlig å påpeke at JJ bare gjorde det marginalt dårligere.

Dine tall var ikke vanskeligere å avsløre enn Bakklandias.... mao, slike korte sammenligninger er betydningsløse.

Om en trener er god eller ikke, vises i perioder på 1 sesong+. JJ har fortsatt til gode å bevise at han er god nok for RBK, men jeg tror ikke RBK har godt av en 4. trener og en 4. spillestil på 3 sesonger. Da tror jeg faktisk at en JJ er bedre, selv om han kanskje ikke er god nok til å gjøre RBK like suverene som de har vært.

Så bør klubben innføre samme rutiner når det gjelder trenere, som med spillere. En kontinuerlig kartlegging, slik at de er klare den dagen JJ forsvinner, uansett om det blir neste år eller om 10 år.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 31.10.2011 22:20    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
PerO wrote:

For en gang skyld skal PerO faktisk ha skryt, for han gjorde jobben for meg. For jo jeg hadde den der i bakhånd jeg også, men jeg fant ut at jeg ville vente å se hvordan du behandlet Sarpsborg-statistikken først.

Men uansett beviser det jo at konklusjonen din er for enkel - nettopp fordi den vektlegger en for kort tidsperiode.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 22:28    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Du brukte Solbakken som eksempel på hvor lett det var for en trener å sette et lag på 2 mnd, i motsetning til JJ.

Da synes jeg det er naturlig å påpeke at JJ bare gjorde det marginalt dårligere.

Dine tall var ikke vanskeligere å avsløre enn Bakklandias.... mao, slike korte sammenligninger er betydningsløse.

Hva har du avslørt? At Jønsson startet dårligere med det overlegne topplaget RBK i Norge enn Solbakken med bunnlaget/middelhavsfarer Køln i Tyskland?
Vil heller si at dette understreker poenget mitt. Jønsson kom til dekket bord, Solbakken tok en kjempeutfordring.

Quote:
Om en trener er god eller ikke, vises i perioder på 1 sesong+. JJ har fortsatt til gode å bevise at han er god nok for RBK, men jeg tror ikke RBK har godt av en 4. trener og en 4. spillestil på 3 sesonger. Da tror jeg faktisk at en JJ er bedre, selv om han kanskje ikke er god nok til å gjøre RBK like suverene som de har vært.

Er til dels enig med deg her, men jeg er en av mange som ikke ønsker å vente på at absolutt alle skal innse at JJ ikke er god nok. Ingen lag har -godt- av 4 trenere på 3 sesonger, men noen ganger så er faktisk alternativet dårligere. Jønsson har ikke greid å formidle noen spillestil, noe han ettertrykkelig bekrefter når han kamp etter kamp uttaler at han ikke forstår hva som har skjedd.

Da er faktisk en 4. trener et bedre alternativ.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 22:33    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

For en gang skyld skal PerO faktisk ha skryt, for han gjorde jobben for meg. For jo jeg hadde den der i bakhånd jeg også, men jeg fant ut at jeg ville vente å se hvordan du behandlet Sarpsborg-statistikken først.

Men uansett beviser det jo at konklusjonen din er for enkel - nettopp fordi den vektlegger en for kort tidsperiode.

Nope, den beviser akkurat det jeg ønsker. Hvor lang tid skal det ta før et lag skjønner hvordan en trener vil spille. Klart, det passer jo ikke din argumentasjon at det finnes trenere som bare trenger 2 mnd på å lære laget sitt en ny spillestil, skjønner den.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 31.10.2011 22:36    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hvor er egentlig synligheten til Hoftun og Svendsen etter en slik skandale?

Leser du ikke rbk.no?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 31.10.2011 22:43    Post subject: Reply with quote

Vel, såp lenge du fortsatt definerer RBk som "Overlegent topplag i Norge" så skjønenr jeg jo at du er såpass ute å kjøre at det egentlig er nytteløst å debattere med deg - men akkurat det har jeg jo hatt mistanke om ganske lenge, at du er en av dem som ikke har maktet å innse at overtaket er borte og at 90-tallet aldri vil komme tilbake.

Jeg kan jo legge til at det tok fire år før Man Utd fungerte under Ferguson også - men nå, 25 år senere er det Englands mest suksessrike lag noensinne. Det var mange som ville ha han sparket i tiden mellom 86-90, men styret nektet og insisterte på å gi han tid. i 2011 ser vi jo helt klart hvem som hadde rett.

Og får du prøver deg - nei, Man Utd var ikke ett middelmådig lag i 86. Da vant FA-cupen i 1983 og i 1985, og var store favoritter til å vinne ligaen 85/86-sesongen. I oktober ledet de med ti poeng, før de "tok en Lyn" og endte på fjerde plass.

United ble likevel bare nr. 11 i Fergusons debutsesong, føre de ble nr. 2 i 87/88-sesongen. Imidlertid gikk alt til helvete igjen i 88/89, og i 89/90-sesongen så det stygt ut for Fergusons videre United-karriere, men seier i FA-cupen den sesongen reddet han. i 90/91-sesongen vant imidlertid Utd Cupvinnercupen, og eventyret var i gang.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 31.10.2011 22:47    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel ingen som helst tvil om at forventningene(med rette) var langt større til Rosenborg enn til Köln før sesongstart.

Tapet at sentrallinja vår gjorde at vi ikke var overlegne lenger, men fortsatt uten tvil en klar gullkandidat. Köln var alltid veldig langt unna noen gullkandidat.

At Erlendr påpeker at JJ har utført jobben dårligere med et topplag enn Solbakken har gjort med et bunnlag er jo riktig, og en artig/trist tanke.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb