| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 26.10.2011 21:25 Post subject: |
|
|
Hva var så latterlig med børsen Hentesveis?
Mulig Bakenga skulle fått 4, synes han var veldig bra i 1.omgang, i 2.omg blir han mer usynlig, men som du sier så hadde han vanskelige arbeidsforhold. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 26.10.2011 21:27 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke denne kampen var så alt for ille. Vi viser noe vi ikke har vist på lenge, nemlig at laget klarer å vinne på en dårlig dag, og det uten nøkkelspillerne Rade, Jonas og Borek. Det at Moldskred og Winsnes ikke holder nivået har vært et fakta alerede før Jønsson ble vår hovedtrener.
Hadde vi hatt Rade, Jonas og Borek på banen hadde Fredrikstad blitt regelrett knust, det er jeg rimelig sikker på. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 26.10.2011 21:27 Post subject: |
|
|
Oppsummering av 2. omgang:
FFK har minst 70% possession, og skaper noen halvsjanser. Med en gang RBK får ballen er det viktigste å hive den så langt opp i banen som overhodet mulig. Tror ikke vi hadde et eneste etablert angrep etter pause.
Fy faen jeg er lei denne møkkafotballen vi spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.10.2011 21:32 Post subject: |
|
|
Dette var helt forferdelig! Vi spiller ikke fotball og gir fra oss initiativet til et fryktelig dårlig lag - FFK kommer til å rykke ned! Det er utrolig vanskelig å se hva vi prøver på og selv om vi spiller med to spisser under 185 cm så fortsetter vi polingen mot motstanderens 16 meter. Spillet er under all kritikk, som det har vært stort sett hele sesongen.
For øvrig: Hvordan RBK kommer frem til at det var 14000 på Lerkendal i dag er en gåte for meg. Det kan max ha vært 7000-8000 som faktisk var til stede. Man kunne jo lese LERKENDAL i de hvite stolene på Adidas! Ellers er det bekymringsfullt å merke apatien bre seg blant de som går på kamp også; selv sitter jeg på en lang rekke hvor det er kun sesongkort og det blir færre og færre som møter opp for hver kamp som går. Rundt meg har folk blitt apatiske - folk har sluttet å bli sinte når spillerne gjør feil, man ler bare oppgitt. Dette er selvsagt ikke representativt for noe som helst, men bare en stemningsrapport.
Last edited by Barney on 26.10.2011 21:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.10.2011 21:32 Post subject: |
|
|
En av årets dårligste kamper fra vår side. Elendig angrepsspill, intet mindre.
Ørlund 2 - Trist med ball.
Høiland 3 - Trist med ball.
Larsen 4 - Ok
Rønning 4 - Ok, trist med ball.
Dorsin 2 - Forferdelig innstilling til spillet, trist med ball.
Lustig 5 - 100 ggr. bedre som ving enn Moldskred.
Issah 4 - Forferdelig presisjon.
Henriksen 3 - Mangler x-faktor.
F. Holm 5 - Forsøker med tidvis konstruktive bidrag.
Chibiuke 4 - Lite å jobbe med, noen gode touch.
Bakenga 6 - To flotte involveringer som førte til to mål.
Moldskred 2 - En ok involvering, misser fra 2 meter.
Lago 4
Winsnes 4 |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 26.10.2011 21:42 Post subject: |
|
|
| Mye surmaget kritikk her gitt.. Synes vi skal gi JJ kred for å prøve ut nye formasjoner, personlig synes jeg en 8-0-2 formasjon kan være nyttig å øve på. Og hva er galt med befriende spark isteden for alt det unødvendige pasningspillet, når ballen er i lufta er den lettere å se for publikum også... |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.10.2011 21:46 Post subject: |
|
|
| Bakenga spiller bra men det er fordi han ikke er fast på laget. Hadde han spilt fast det så ville han havnet i samme fella som Dockal og Chibuike etter to kamper - inn i en rolle som fortapt spiller på et lag som ikke funker. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 26.10.2011 21:51 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Mye surmaget kritikk her gitt.. Synes vi skal gi JJ kred for å prøve ut nye formasjoner, personlig synes jeg en 8-0-2 formasjon kan være nyttig å øve på. Og hva er galt med befriende spark isteden for alt det unødvendige pasningspillet, når ballen er i lufta er den lettere å se for publikum også... |  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 26.10.2011 21:52 Post subject: |
|
|
| Grei match i dag, dog mye variabelt spill. Imponert av Mushaga Bakenga, som har gode involveringer som blant annet fører til to mål, vil også gi Örlund skryt som virket sikker i sine handlinger og tok det som var å ta. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.10.2011 21:53 Post subject: |
|
|
Det er så vanskelig å plukke ut sarkamer når de ikke er spissformulerte, Zeno, men den der "skryt til Örlund" avslører deg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 26.10.2011 22:02 Post subject: |
|
|
Mye å ta tak i idag, men et stort problem, slik jeg ser det, er at Ciubiuke fortsatt er for glad i ball. Ved en rekke anledninger kunne han skapt farlige situasjoner ved å la ballen gå, men i stedet skal han holde på den litt for lenge, slik at lukene blir tettet, eller at han blir taklet.
Et vesensproblem som må løses er derfor å få tilbake farten på kula, samt lære enkelte spillere at de andre i sort og hvitt faktisk er på samme lag..
Ellers er det mye poling og usikkerhet med ball som er veldig uvant til å være RBK. Greit nok at det var mye utskiftninger, men det er nå tross alt dette de fyller dagene med.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2011 23:06 Post subject: |
|
|
| Chibuike har vel sett på spillet og store deler av lagkameratene og med det funnet ut at om det skal bli noe fart på sakene så må han nok gjøre det meste selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 26.10.2011 23:27 Post subject: |
|
|
Pluss til Henriksen (banens beste), Rønning, Larsen og Örlund. Dessuten mener jeg Henriksen var den beste på banen. Men i dag var Rosenborg dårlig, og den andre omgangen var et gjesp. Mot et giftigere lag enn triste Fredrikstad ville det fått følger, men de greier ikke å utnytte ballbesittelsen og småsjansene sine.
Deilig å se Bakenga kald på 2-0. Hadde en leke chip mot Sarpsborg tidligere i høst også. Før knallet han til og håpet på det beste, nå er han roligere. Dessuten er han flink til å jage og true. Chibuike var heller sørgelig i dag, prøver på umulige ting og er til tider ego. Sliter også med å komme seg ut av offside når han skal. Holm skaper ikke nok farligheter og treffer ikke mål når han selv får muligheten.
Forøvrig kjenner jeg meg igjen i det BjarneS skriver om hvordan det er på tribunen. Mye skyldes jo at ting er som de er, storlaget Rosenborg har ikke reell mulighet på titler i høst og vi er jo såpass blaserte at vi forventer at det i alle fall skal være gullmuligheter fremdeles når det er tre runder igjen. At det er dårlig med folk på kampen er heller ikke noe særtrøndersk fenomen, det har vært trenden i hele Tippeligaen de siste sesongene etter en bra oppsving rundt 2005-2008. En hustrig onsdagskveld sent i oktober er det stort sett bare de faste som kommer, og de som har planlagt det lenge. Om det var reell kamp om gullet kommer det fort mange tusen ekstra. Dessuten; det er typene som skaper entusiasme. Enten de, eller lokale gutter. Vi har trøndere, javisst, men de fleste er unge gutter som ikke tør å ytre annet enn at "jeg må bare stå på videre på trening". Mer erfarne spillere som Dorsin og skrekkeksemplet Moldskred skal heller ikke beskyldes for å showe noe særlig, de gir ikke mye av seg selv utenfor kamp. Vi har ingen Mini lenger. Noe av det samme problemet som hopplandslaget sliter med.
Symptomatisk: Når Moldskred ikke treffer ballen på megasjansen i siste sekund LOL'es det. Det er et tegn på resignasjon og oppgitthet. Antiklimakssesonger og sesongavslutninger uten -virkelig- spenning er triste greier, men det ser aldeles ikke galt ut med tanke på neste sesong. Å sparke enda en trener tror jeg i alle fall ikke gavner oss sportslig eller økonomisk. Se på den stallen Jönsson hadde å arbeide med fram til september, det er ikke rimelig å forvente hallelujafotball. Man kan håpe, men man kan ikke forvente.
En viktig forutsetning for å lykkes er å ha elleve spillere på laget som ønsker å spille for Rosenborg å oppnå noe i den situasjonen de er NÅ. Selv om Lustig og Prica er bra spillere, får det ikke hjelpe om hodet ikke er på Lerkendal. Bakenga er et enormt talent og utfordre til toppscorertittelen i Tippeligaen neste år. Sann mine ord, vi snakker 17-18 scoringer og seriegull. Wangberg, Svensson, Henriksen, ja sågar Selnæs, Røkke og Midtsjø. Vi får betalt for den fenomenale arbeidet med juniorspillerne de siste årene. Dra gjerne opp denne om et år. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.10.2011 23:33 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Se på den stallen Jönsson hadde å arbeide med fram til september, det er ikke rimelig å forvente hallelujafotball. Man kan håpe, men man kan ikke forvente. | Det er pokker meg helt fantastisk at folk fortsatt kan komme dragende med dette.
Spesielt etter en match som i dag.
Helt føkkings utrolig! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.10.2011 23:40 Post subject: |
|
|
| Dagens høydepunkt for meg og de to jeg var på kamp med. Hadde kommet med en del negative utrop, og det virket som om de 3 10 plasser til venstre for oss ble surere og surere for hvert rop. Da Moldskred kom inn ropte jeg at det er bare å legge ned hele klubben, og da spontanantente en av dem og kauket det største "hysjet" jeg har hørt på flere år, pluss at de sendte oss dødsblikk jevnlig resten av kampen. Det ble slått så mye langt i dag at det var sich. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.10.2011 00:20 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | En viktig forutsetning for å lykkes er å ha elleve spillere på laget som ønsker å spille for Rosenborg å oppnå noe i den situasjonen de er NÅ. Selv om Lustig og Prica er bra spillere, får det ikke hjelpe om hodet ikke er på Lerkendal. Bakenga er et enormt talent og utfordre til toppscorertittelen i Tippeligaen neste år. Sann mine ord, vi snakker 17-18 scoringer og seriegull. Wangberg, Svensson, Henriksen, ja sågar Selnæs, Røkke og Midtsjø. Vi får betalt for den fenomenale arbeidet med juniorspillerne de siste årene. Dra gjerne opp denne om et år. |
Sann "våre" ord oppmannen
Siste jeg sa før kompisen dro på kamp var: Bakenga-show i kveld.
Mitt tips for kampen var forøvrig 2-0. 2X bakenga.nært fullklaff.
RULE tippeligaen med unggutta neste år, lær Chibbe å bli lagspiller, 0g gi oss en god høyreback!
Toreinar: du må lære deg å quote. Knerten. Det gjøres slik:
| Code: | | [quote="Oppmannen"]Det oppmannen skrev[/quote] |
_________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 27.10.2011 01:01 Post subject: |
|
|
Jeg gråter blod når jeg leser at folk gir Örlund "pluss" i kveld.
Han var nære å få "0", for å ha gjort nøyaktig det man må kunne forvente av en keeper som aldri blir satt på noen alvorlige prøver, kanskje til og med en liten "pluss" for å ha vært fast i klypa i stedet for unødvendige returer. Fint det, for en keeper som har sluppet inn tre-fire tvilsomme på to kamper.
I stedet benytter han sjansen med en gang det kommer noe i feltet som ikke landet på streken med snø på til å feiltime og bokse en enkel ball lavt ut i returrommet, der en motspiller får avslutte mens Örlund er ute av målet. Det er ikke Daniels fortjeneste at den ikke går i mål, og den sjansen er større enn det Örlund forsøker å avverge ved å bokse.
I tillegg hadde han ikke blitt halshugget for å slippe inn selvmål i dag heller, men det hadde ikke sett elegant ut dersom den hadde gått mellom ham og nærmeste stolpe der. Ikke videre patent.
I sum: er dette en prestasjon som man kan kalle "bra" fra en RBK-keeper? Det er i så fall tragisk. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 27.10.2011 01:56 Post subject: |
|
|
| Den ballen Örlund bokset ut var ikke en enkel ball. Ekstrem dupp mot slutten, og tre stykker rundt han som prøver å ta den. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 27.10.2011 02:21 Post subject: |
|
|
Ørlund har lov til å bruke armene, og burde være i stand til å lese ballbanen. Den ble ikke lett slik han kom inn til den, for seint og ute av balanse, det var nettopp det som var så dårlig. Er han ikke rask nok til å komme seg under den, så skal han ikke ut der. Slik som det ble, så laget han en sjanse til FFK på egenhånd. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 27.10.2011 06:37 Post subject: |
|
|
Denne kampen illustrerte hele sesongen vår i form av presentasjon- og distribusjon. Det vi presenterer der ute faller i så dårlig smak at publikum svikter til det punktet at ingen vil mer. De som skal levere leverer en dårlig uinteressant pakke som ingen vil ha eller vil formidles med.
Det er ikke første gang men idag fikk jeg oppleve barnefamilier ++ gjøre narr av enkelt individuelle- og Rosenborg Ballklubb med ord som ikke skal forenes med noe som skal være en møteplass for og se sitt lag representere noe vi elsker.
Noe bør skje før grunnmuren til denne ball klubben tæres bort, for det skjer hurtigere enn man skulle tro. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 27.10.2011 09:40 Post subject: |
|
|
Helt enig i knerten_10 sin spillerbørs.
Holm, Lustig og Bakenga mest positive, i tillegg brukbart fornøyd med Henriksen og Issah.
Det at de 3 mest positive knapt ha spilt før (i den posisjonen for Lustig), er jo meget underlig. Kampens beholdning får være at Bakenga og Holm beviselig er på gang. En DFH i kampform vil kunne løfte RBK neste sesong: mannen har jo mer teknikk, styrke og spilleforståelse enn de aller fleste.
Ellers: hvorfor har hele 5 av de 11 som startet fornavn på M? Aner vi en konspirasjon? _________________ Kebab og klyster |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 27.10.2011 09:53 Post subject: |
|
|
| kablap wrote: |
Ellers: hvorfor har hele 5 av de 11 som startet fornavn på M? Aner vi en konspirasjon? |
Ingen grunn til å tro noe annet.  |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 27.10.2011 11:08 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Den ballen Örlund bokset ut var ikke en enkel ball. Ekstrem dupp mot slutten, og tre stykker rundt han som prøver å ta den. |
Her burde vel vurderingen bli: jeg holder meg på streken! |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.10.2011 11:25 Post subject: |
|
|
Noen som har nevnt dette?
DFH jobbet godt og tok noen sugende returløp.
Hadde nesten avskrevet ham, men en lengre periode uten skader og jeg tror han vil slå til. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
|