| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.10.2011 15:00 Post subject: |
|
|
Det gir jeg blanke satan i.
Jeg nekter å betale 2000 kroner for å se hjemmekampene til en klubb som betaler 2,7 millioner kroner i året til Morten Moldskred. For da må jeg tenke hver kveld på at mine penger går direkte i lomma til en som ikke bare er elendig, men heller ikke en gang PRØVER å bli bedre. Jeg er LEI. Jeg hadde sesongkort fram til før denne sesongen, men jeg fornyet ikke i år pga. at vi solgte våre beste uten å erstatte en av dem og at vi fremdeles hadde Olsen, Moldskred og Dr. Winsnes på laget. Olsen er forsvunnet, Winsnes forsvinner, men Målskrekk må også bort. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.10.2011 16:02 Post subject: |
|
|
| En soleklar kandidat til tidenes dummeste Rosenborg signering. Alle varselampene burde blinket rødt før en signerte denne spilleren som hadde en grusom skadehistorikk og kom til oss etter å ha ikke ha skoret mål på 6 måneder som spiss i tippeligaen. Hele dealen er så ufattelig dum at det burde ført til øyeblikkelig avskjedigelse for de som gjennomførte den. Moldskred har nå snart kostet Rosenborg nærmere 10 millioner kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.10.2011 16:47 Post subject: |
|
|
Men får dette noen konsekvenser for de ansvarlige? Selvsagt ikke. For de berørte (supportere)? Ja, da er konsekvensen konstant sinne, frustrasjon og økt mulighet for hjerteattakk. Samme er greia med Trond Olsen. Greit nok at vi på forumet trodde han kunne bli god i RBK, men jeg forventer at klubben gjør grundigere research. De kunne tatt turen på trening og bedt Kåre Ingebrigtsen kjøre en økt med fokus på teknikk og dribling, og sett at vedkommende ikke holdt mål for fem, flate øre.
Trond Olsen = 7,5 mill i overgang + 1 mill SOF + 2 mill årlig lønn * 3 = 14,5 millioner kroner.
Morten Moldskred = 4 mill i overgang + 1 mill SOF + 2 mill årlig lønn * 3 = 11 millioner kroner.
Dette er økonomisk galskap - det er ren og skjær idioti og de ansvarlige MÅ stå til rett for disse begredelige signeringene. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 24.10.2011 17:31 Post subject: |
|
|
Som jeg har sagt før så er dette resultatet av den fantastiske tanken om trøndere/Nordmenn/Skandinav/Resten. Hadde Hoftun og co brukt tid og krefter på å forbedre integreringen i klubben og fått det beste ut av typer som Traore og Konan Ya framfor å jakte ariske middelmådigheter som Winsnes, Olsen, Moldskred og Ørlund så hadde vi mest sannsynelig sluppet dette.
Hvordan Trond Olsen kunne ha klippekort på A-laget samtidlig som at Didier Konan Ya ble mobbet og fryst ut av laget fordi han hadde en blemme grunnet sin kultur er en stygg ripe i lakken for både Erik Hamren og Erik Hoftuns karriærer. Integreringsarbeid på linje med Fremskrittspartiet.
Forskjellen på Hamren og Hoftun er den at hos Hamren så var det untaken som bekreften regelen om at han er et geni, Hoftun derimot er et resultat av kammeraderi, og signeringene av Issah, Dockal, Chibuike og Berntsen er resultater av Stig sitt arbeid, ikke Hoftuns. Og har noen tenkt over hvor ille ting kan bli den dagen Stig blir aktuell for en mer lukrativ jobb? Vi kan heller ikke ta forgitt at han er her, og forsvinner han vil Hoftun nok en gang bli avkledd. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Pondus_81 Junior
|
Posted: 24.10.2011 20:32 Post subject: At det er mulig |
|
|
| Sist jeg forsøkte meg med et innlegg om hvor dårlig Moldskred er skåret han to mål, men som vi ser kamp etter kamp nå så er han dårlig som få andre. Han leverte once in a life time med to mål. Han burde faktisk nekte å spille av hensyn til hvor dårlig han er. Når treneren ikke ser det, burde han være mann nok til å si neitakk til å spille. RBK er nok bedre med en mann mindre enn han på banen. Nå vinner vi ikke serien, kanskje ikke europa cup. Hvem gidder gå hit da? RBK bør hente inn noen seriøse forsterkninger i vinter, ellers blir det ny begredelig sessong. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.10.2011 20:39 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: |
Forskjellen på Hamren og Hoftun er den at hos Hamren så var det untaken som bekreften regelen om at han er et geni. |
Nå var vel både Zahora, Moldskred, Winsnes og Ørlund spillere som i dag ikke holder nødvendig kvalitet som ble hentet inn etter Hamrens ønske.
Forskjellen var imidlertid at Hamren klarte å organisere laget slik at spillernes svakheter ikke kom til syne. Ikke ulikt det f.eks Høgmo og flere har klart med Moldskred i Tromsø. Eller det Eggen og Drillo gjorde til sitt felles varemerke på 90-tallet. Sette sammen lag som dekket over andres svakheter og samtidig framhevet deres styrke, |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.10.2011 22:01 Post subject: Re: At det er mulig |
|
|
| Pondus_81 wrote: | | Sist jeg forsøkte meg med et innlegg om hvor dårlig Moldskred er skåret han to mål, men som vi ser kamp etter kamp nå så er han dårlig som få andre. Han leverte once in a life time med to mål. |
Ironisk nok presterte han å være elendig selv om han scorte to mål. Joda, det er selvsagt vanskelig å gi en spiss stolpe på børsen når han scorer to mål, men det var faktisk det eneste han lyktes med også. Hverken enkle mottak eller rolige femmeterspasninger satt som de skulle. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 24.10.2011 22:49 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Vollrik wrote: |
Forskjellen på Hamren og Hoftun er den at hos Hamren så var det untaken som bekreften regelen om at han er et geni. |
Nå var vel både Zahora, Moldskred, Winsnes og Ørlund spillere som i dag ikke holder nødvendig kvalitet som ble hentet inn etter Hamrens ønske.
|
Hamrén/Hoftuns drømmetropp, basert på innkjøp/lån siden Hoftun ble SJÆF:
(4 - 1 - 3 - 2)
Ørlund
Bjärsmyr - Nordberg - Larsen - Miller
Winsnes
Savolainen - Moldskred - Pelu
Berisha - Zahora
På benken: Bråthen, Høiland, Olsen, Holm, Rønning
PÃ¥ skadestua: Goa, Jamtfall
På vent: Ego-Chibuike, Late-Dockal, Røde Baron Issah |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.10.2011 22:58 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Men får dette noen konsekvenser for de ansvarlige? Selvsagt ikke. For de berørte (supportere)? Ja, da er konsekvensen konstant sinne, frustrasjon og økt mulighet for hjerteattakk. Samme er greia med Trond Olsen. Greit nok at vi på forumet trodde han kunne bli god i RBK, men jeg forventer at klubben gjør grundigere research. De kunne tatt turen på trening og bedt Kåre Ingebrigtsen kjøre en økt med fokus på teknikk og dribling, og sett at vedkommende ikke holdt mål for fem, flate øre.
Trond Olsen = 7,5 mill i overgang + 1 mill SOF + 2 mill årlig lønn * 3 = 14,5 millioner kroner.
Morten Moldskred = 4 mill i overgang + 1 mill SOF + 2 mill årlig lønn * 3 = 11 millioner kroner.
Dette er økonomisk galskap - det er ren og skjær idioti og de ansvarlige MÅ stå til rett for disse begredelige signeringene. |
Dette er akkurat et tegn på selv om man er god til å spille fotball på banen og i RBK, så trenger man overhodet ikke å være god til å hente spillere, trene et lag eller styre en klubb til suksess. Jeg føler at når RBK henter en trener utenfra gutteklubben grei, så må denne treneren kompansere for alt døkjøttet som finnes der fra før av. Det er ikke slik det skal være. Treneren som kommer til RBK skal kunne spille på resten av støtteapparatet som et finslipt kvalitetsredskap. Han skal ha den beste assistenttreneren og GKtrener som RBK kan få tak i blant annet. Det er ikke slik for å si det mildt.
Styret i RBK lærer heller ikke. De tror fortsatt på julenissen og at fotballkompetansen i trøndelag er nok til topp30 i Europa. Jeg er sikker på at til og med jeg og Knerten_10 (ikke ondt ment altså, for all del) i samråd kunne gjort en mye bedre jobb enn dagens styre. Det skal f... lite til for å si det mildt.
Resultatet av dagens tankegang til styret ender opp i Molskred, Olsen og annet dritt. Innkompetansen starter på toppen, og flyter nedover i rekkene. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 24.10.2011 23:11 Post subject: |
|
|
| oxbailla wrote: | Hamrén/Hoftuns drømmetropp, basert på innkjøp/lån siden Hoftun ble SJÆF:
(4 - 1 - 3 - 2)
Ørlund
Bjärsmyr - Nordberg - Larsen - Miller
Winsnes
Savolainen - Moldskred - Pelu
Berisha - Zahora
På benken: Bråthen, Høiland, Olsen, Holm, Rønning
PÃ¥ skadestua: Goa, Jamtfall
På vent: Ego-Chibuike, Late-Dockal, Røde Baron Issah |
Egentlig en uting å quote seg selv, men for å yte lagersjefen litt rettferdighet, kunne det blitt stablet på beina en ok tropp med samme utgangspunkt. Med en god trener (ja, han ja), kunne dette til og med blitt et LAG (ser bort fra oppkomlinger fra egen juniorstall og gamle hangarounds fra tiden med Henrix som hovedtrener i RBK):
(4 - 2 - 3 - 1)
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan - Saré
Dockal - Holm - Olsen
Prica
På benken: Ørlund, Miller, Larsen, Høyland, Issah, Winsnes, Chibuike |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 02.11.2011 18:11 Post subject: |
|
|
Herlig å se at Moldskred tenker seg til Tromsø neste sesong. Virker langt fra avvisende ihvertfall. Sa noe sånt som "sier aldri nei til Tromsø". Rart saken ikke ligger på nett. Stod i dagens iTromsø. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.11.2011 18:15 Post subject: |
|
|
Å gi bort MM blir for dumt. TIL har jo ingenting å handle for. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.11.2011 18:18 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det dumt å gi bort en som hever 2 millioner kroner i lønn og ikke har noe å bidra med på banen? Sunk cost er irrelevant, vi må bry oss om hva vi kan spare nå.
Last edited by SunsetSalami on 02.11.2011 18:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
|
|
| Rånny wrote: | | Å gi bort MM blir for dumt. TIL har jo ingenting å handle for. |
Nja, ikke si det. Man blir kvitt en talentløs spiller + en passe stor lønningspose. Ja takk! |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
|
|
| Hvis de vil overta lønna til skaberakklet, så velbekomme. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.11.2011 18:36 Post subject: |
|
|
| Iom at vi snakker om TIL så er det fristende å kreve 4-5 mill, men hvis TIL virkelig er interessert og Moldskred villig til å gi slipp på en lukrativ kontrakt så er jo dette en no-brainer. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 07.11.2011 11:22 Post subject: |
|
|
Ser adressa har hivd seg på samme saken. Måtte det bli realitet! Og passende lite lojalt til klubben som har gitt ham sjanse på sjanse, og såpass høy gasje, når han aldri har maktet å levere. Skjønner ikke hva TIL ser i skrammelet, men en skal ikke se bort i fra at han hever seg og spiller bra et halvår igjen. Lurer mer og mer på om MM rett og slett vantrives noe voldsomt her nede i Trondheim; "surar millionær ha æ ailler sjett", som jeg hørte på stadion her en kveld. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 07.11.2011 11:45 Post subject: |
|
|
Sier ikke nei til en eventuell byttehandel med tromsø, der antimålskred drar til TIL, å Yttergård jensen til oss  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.11.2011 11:54 Post subject: |
|
|
En eller annen moderator burde gå inn i denne tråden og slette alle negative innlegg... for å øke sjansen for at TIL tar ham tilbake. Vi må bistå RBK i å bli kvitt MM alle sammen!
Kanskje like greit, og veldig tidsbesparende å slette hele tråden?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.11.2011 12:16 Post subject: |
|
|
| Sportslig_Leder wrote: | Sier ikke nei til en eventuell byttehandel med tromsø, der antimålskred drar til TIL, å Yttergård jensen til oss  |
Tviler på at de er så dumme, men det blir sannsynligvis årets beste transfer dersom vi får sendt MM nordover uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 07.11.2011 12:22 Post subject: |
|
|
når jeg såg artikkelen på Adressa, tenkte jeg bare YES. håper virkelig vi blir kvitt han, men var det ikke snakk om Everton som snuste på han for en tid tilbake? helt urealistisk men men  |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.11.2011 16:50 Post subject: |
|
|
Samme faen hvem, bare han forsvinner og det frigjøres midler til en sjef på midtbanen, med store baller som kan røske opp i resten av slappfiskene.
Noe ala Roy Keane, hehe  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 07.11.2011 17:07 Post subject: |
|
|
Liker egentlig ikke at klubben skal gi bort spillere heller, Oviasu gis nå altså bort til Ranheim, synes vi skal prøve å selge.
Å gi bort Moldskred vil uansett være en bedre deal en å beholde ham, noe som beviser hvor elendig sportslig avdeling har blitt drevet de siste åra.
Over til Terje Svendsen, har noen spørsmål om ham.
Den jobben han hadde i Fokus før, hva gikk egentlig den ut på? og et enda viktigere spørsmål: Var den jobben han hadde krevende i en internasjonal kontekst og ikke bare her hjemme i Norge og Trøndelag?
Jeg mener at en styreleder i klub med Rosenborgs historie og ambisjoner bør ha kompetanse om økonomi og ledelse i en internasjonal kontekst og ikke bare her hjemme. Noen som vet om Svendsen har denne erfaringen eller ikke? Jeg har i alle fall mine tvil, men vil vite ting sikkert før jeg sier det som endeligt.
tilbake til Moldskred.
Er Tromsø villig til å kjøpe, så selg! _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.11.2011 01:10 Post subject: |
|
|
| Årst overgang til TIL ødela for MMs våte TIL-drøm....? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.11.2011 01:14 Post subject: |
|
|
| Hoftun sykmeldes eller permitteres og Moldskred må bli i mangel av noen som kan selge. |
|
| Back to top |
|
 |
|