| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
nin Rutinert
|
Posted: 12.10.2011 20:34 Post subject: |
|
|
| Ble feige lag med Bakenga på banen. Måtte av. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.10.2011 20:35 Post subject: |
|
|
| Sørloth inn, blir spennende. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 12.10.2011 20:35 Post subject: |
|
|
| Bamse wrote: | | Adde wrote: | | hvorfor møter ikke kjernen opp? |
Hvorfor er ikke du der? |
hmm, sosial angst. Men i det minste 20-30 stk fra kjernen burde være der å synge spør du meg _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.10.2011 20:39 Post subject: |
|
|
| Så utrolig billige frispark tyrkerne får.. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.10.2011 20:44 Post subject: |
|
|
| Haha, du har bosted Trondheim, men sitter på nettet og klager på at ikke andre er på kamp. Klovn. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 12.10.2011 20:45 Post subject: |
|
|
Pasningsspillet sitter veldig bra nå.
Edit: Har vi en høyreside? _________________ Forza Rosenborg
Last edited by davus on 12.10.2011 20:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.10.2011 20:46 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Haha, du har bosted Trondheim, men sitter på nettet og klager på at ikke andre er på kamp. Klovn. |
Han sa at han har sosial angst? ( Om han mente det vet jeg selvsagt ikke ) _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 12.10.2011 20:47 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Haha, du har bosted Trondheim, men sitter på nettet og klager på at ikke andre er på kamp. Klovn. |
http://nhi.no/sykdommer/p...19842.html |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.10.2011 20:49 Post subject: |
|
|
| Haha, yeah right, men OK. Burde hatt forståelse for at andre har lidelser som gjør at de ikke går på kamp da. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.10.2011 20:51 Post subject: |
|
|
Skremte vettet av meg den musikken. Dempe lyden litt?
Forresten, herlig med seier  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.10.2011 20:53 Post subject: |
|
|
Håper de som har slått på reklameskiltene får influensa. Jævla irriterende. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 12.10.2011 21:03 Post subject: |
|
|
| Er nok mange ute i Europa som blir imponert over Bakenga. De Boer uttalte at han var imponert over han etter Ajax-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.10.2011 21:13 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Øien har godt tempo i kroppen?
Han virker å være bra med ball?
Jeg godt kunne tenke meg å prøve Aasbakk som stopper og Øien, om han har bra hurtighet, som back. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.10.2011 21:15 Post subject: |
|
|
| Satan at jeg ikke dro nedover. Fikk ikke med meg noen. Noen som kan gi en børs eller? Får kanskje se kampen i opptak. Aasbakk som midtstopper ville vært dumt, TomH. Vi utvikler for få backer og han har en eminent innleggsfot. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.10.2011 21:20 Post subject: |
|
|
| Bakengas talent er veldig undervurdert blant store deler av RBK-supporterne. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 12.10.2011 21:23 Post subject: |
|
|
| Selnæs må da være moden for større oppgaver. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.10.2011 21:31 Post subject: |
|
|
Kan gi en børs på de jeg kjenner til. Dropper midtforsvaret og høyrebacken da jeg ikke klarer å skille prestasjonene til disse fra hverandre nå i ettertid, men det var endel variabelt her også.
Hovdervik 3 - Fremstår litt usikker. Gjør en keepertabbe. Et par ok redninger i annen omgang. Er våken ved en anledning, men totalen blir litt negativ.
Aasbakk - 6 - En kamp på det jevne. God kontroll defensivt, med unntak av det første målet i mot. Noe med offensivt, men viser seg fram først og fremst med en solid venstrefot. En type som vet å skyte pasningene!
Selnæs - 7 - God kamp. Mange fine, vektede pasninger. Er endel med offensivt, tar tak i ballen og styrer mye av tempoet.
Midtsjø - 8 - Stor i førsteomgang. Litt mer fraværende i andre. Viser prov på hurtighet, ballbehandling og kreativitet. Er ofte nede og henter ballen; gjør seg spillbar og beveger seg inn og ut av rom. Viser helt klart at han er blant topp tre når det gjelder rene ferdigheter av alle som er utpå der.
Nummer 8 (Øien) - 4 - Virrer litt for mye rundt. Har en del ballmist og feilvalg, men er opplagt i presset på ballfører, løper mye og har frekvens i beina. Kanskje en dårlig dag; kanskje han trenger tid på å ta nivået, men må uansett heve seg skal det bli snakk om mer enn RBK2.
Nummer 9 (Torseth) - 4 - Mye variabelt her også, men viser et par ting i andre omgang. Ser potensial.
Bjørnholm - 6 - Kommer til sjanser, men er dessverre for uegoistisk i avslutningsøyeblikket. Har bevegelser, fart og fysikk. Usikker på hvor god ballbehandlingen er. Den varierer fra glimrende til svak.
Bakenga - 9 - Gjør stort sett som han vil. Tre strålende mål. Får til mye bra lenger opp i banen; viser at han har ferdigheter også som ballfører, men dette varierer noe mer. Har hurtighet og fysikk så det holder på det nivået her. BB
Edit: Skulle til å redigere inn navn, men det var allerede fikset på mystisk vis
Endret karakter på Midtsjø fra 7 til 8.
Last edited by abjoern on 12.10.2011 22:52; edited 4 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.10.2011 21:35 Post subject: |
|
|
La til navnene du var usikker på abjoern, takk for børs
Her kan man forresten se hele kampen om man vil: http://www.rbk.no/incomin...212109.ece - har sett målene nå, og det aller mest gledelige sammen med Mush sitt hattrick, var Selnæs psykotiske chip i bakrom til ham (han har et "Cesc"-blikk på sitt beste) og det glimrende possessionspillet med påfølgende gjennombrudd før vi fikk straffesparket.
Stensaas, Naustan og Nordsteien ser ut til å gjøre en meget bra jobb med juniorene våre om dagen. Skal vurdere å se hele kampen senere.
Kan du love meg at du aldri forlater dette forumet, Henning?  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.10.2011 22:06 Post subject: |
|
|
Knerten,
he he, RBK utvikler da vel også svært få stoppere med stor fart og bra basisferdigheter med ball?
Jeg har ingen problem med å se at Aasbakk har ferdigheter som er meget gode på backen - spesielt på juniorlaget. Problemet er at jeg liker backer som har enda bedre dribleferdigheter enn det Aasbakk ser ut til å ha. Jeg vil ha backer som kan drible (og som er raske). Mot gode internasjonale lag som setter høyt press, blir stopperne ofte tvunget til å spille langt eller ut til back. Backer som kommer ut av slike situasjoner, med ball, er en velsignelse for et hvert lag (f.eks Bergdølmo).
Aasbakk er jo god med ball, men virker å mangle litt på dribleferdighetene. Høye, raske stoppere med gode basisferdigheter med ballen i bena er jo også noe for RBK? Kanskje Aasbakk og Bjørnholm blir RBK nye internasjonale stopperduo?
Hvor hurtig er Øien? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.10.2011 22:11 Post subject: |
|
|
Øien er nok "for liten" til å være veldig hurtig, dessverre, men flink med ballen. Ingen back i mine øyne. Aasbakk har stor fart og er luftsterk ja, ingen tvil om det. Spørsmålet er om han er sterk nok til å være stopper. Han er tynn, og må få på seg en god del kg. muskler om han skal bli omskolert til stopper, og jeg tror uansett det ikke skjer, så jeg vet ikke hvor interessant den diskusjonen er. Bjørnholm er opprinnelig stopper og det er mer aktuelt at han blir det "igjen", selv om jeg dessverre tviler på det.
I tillegg kommer det få backer i systemet back Aasbakk, mens vi har en del stoppere up and coming (ingen veldig kjappe, dog), så jeg er 99,9 % sikker på at RBK går "all in" for Aasbakk. Og han er såpass god med ballen og hurtig at han nok kan bli meget god offensivt og også forbedre dribleferdighetene. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.10.2011 22:22 Post subject: |
|
|
Javel.
Tror dessverre det er lettere å få noen ekstra kilo med muskler enn bedre dribleferdigheter. Nå finnes det jo mange meget gode og tynne stoppere (f.eks Hangeland).
1) Personlig tror jeg at Aasbakk har minst like stort potensial som stopper.
2) Og han kan vel bruke sine forseringsevner også som stopper?
3) Kanskje litt dårlig gjort, men RBK bør "forkaste"/ omskolere unge stoppere som ikke har stor hurtighet i kroppen.
Men, nok om det. Som du sier, så tror heller ikke jeg at Aasbakk får muligheter til å prøve seg som stopper.
Dessverre. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 12.10.2011 22:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.10.2011 22:27 Post subject: |
|
|
Det som er merkelig, er at RBK gjør omvendt: "forkaster" stoppere med denne hurtigheten (Bjørnholm, Tutu). Husker når RBK G19 stilte stopperparet Bjørnholm/Tutu (60-meteren på 7,5 og 7,2) i interkretsserien mot oss. Forsvarslinja kunne stå sykt høyt, bakromsløp hadde ingen nytte uansett Dog scoret jeg faktisk 2 mål på 2 kamper mot RBK denne sesongen, og kan dermed skryte av aldri å ha møtt RBK uten å score mål... |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.10.2011 22:32 Post subject: |
|
|
Knerten,
jeg føyde til et punkt etter at du skrev ditt innlegg;
- Det er jo ingen ulempe at stopperen Aasbakk kan bruke sine forseringsevner når han spiller stopper.
- Du påpekte at Aasbakk har en god venstrefot: Tenk så fantastisk å ha en stopper som kan forsere med ball og fyre av gode skudd!
Hva er logikken med at RBK forkaster hurtighet i forsvaret? Det er kanskje den viktigste ferdigheten jeg ser etter hos forsvarsspillere! Har man stor hurtighet vil man alltid kunne rydde opp. Plasseringsevne/ taktisk skolering kommer gradvis likevel.
Stor forståelse for taktikk/ plassering hjelper lite om man likevel blir fraløpt/ kommer på etterskudd.
Denne Tutu, hvem er det og hvor er han nå? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.10.2011 22:39 Post subject: |
|
|
Ja, Aasbakk kunne brukt denne evnen som midtstopper. Men mitt ankepunkt mot ham er litt det at jeg ser ikke helt den "sjefstypen" i ham som jeg vil ha som midtstopper, selv om det selvsagt kan trenes opp. Aasbakk/Bjørnholm hadde nok blitt et vanvittig stopperpar om de hadde blitt satset på som stoppere fra dag en, det er meget mulig. Dog tror jeg Wangberg har mye mer av den naturlige roen, klokskapen og autoriteten som en stopper bør ha, enn de to, og jeg synes han bør spille sammen med en av dem. En duellsterk stopper og en hurtig, begge ballsikre, hadde vært fint.
Ang. hurtighet så er jeg usikker. Jeg har forsøkt å finne ut av Bjørnholms posisjon (håper Nordsteien svarer bra på det i intervjuet i morgen), og har fått høre at pasningsspillet var et ankepunkt - men er det så viktig som stopper, spesielt da om den andre er meget god med ballen?
Tutu er en stopper/back. Kofi Tutu, 93-modell. Var veldig, veldig lovende, men har blitt satt en del tilbake av skader. Figurerer pdd. i treningsgruppe 2 og spiller mest back, men var opprinnelig stopper han også. Ekstrem hurtighet, en god del kjappere enn Bjørnholm til og med. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 12.10.2011 23:14 Post subject: |
|
|
Er enig angående Bjørnholm. De midtstoppertypene juniorlaget har nå kan jo umulig stige opp til A-laget. Bjørnholm, derimot, kunne tatt det steget. Han er rask, fysisk meget sterk, og greit spillende, sistnevnte punkt skal det faktisk litt til for å være dårligere på enn de som allerede er i midtforsvaret der. Som spiss har jeg mindre tiltro til ham, rett og slett fordi det mangler bittelitt på de særegne spisskvalitetene egoisme og avslutningskvalitet.
Men for all del, synes han har gjort en god jobb som spisspartner til Mush hittil i nextgen. Binder opp forsvarere og holder godt på ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
|