| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vollrik Veteran

|
Posted: 18.07.2011 00:00 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | senador wrote: | | Det krever faktisk fotballforståelse for å skjønne at Winses ikke holder mål. |
Akkurat dette er vel en av de tingene jeg vil hevde man ikke trenger særlig med fotballforståelse for å se. Det er så opplagt og åpenbart at alle kan se det. Selv om han har vært brukbar i det siste, så har han et skrekkelig bunnivå, og det lave nivået har vært regelen og ikke unntaket den tiden han har vært her. |
Det å sette sammen et lag er uansett et puslespill. Som sagt tidligere hadde jeg trua på Winsnes helt til Sapara blei solgt, og så meg for han i en rolle på midtbanen mellom Annan og Sapara,PCS og Iversen med Prica helt framme.
Når dog Sapara blei solgt og Erik Hoftun lanserte Winsnes som Saparas erstatter blei ting straks litt værre, og tanken om Winsnes i Sapararollen har gjort at klubben lenge har satt på vent å hente inn en Saparaerstatter og det er hovedgrunnen til at vi ennå ikke har fått erstattet slovaken, noe vi lider av for øyeblikket.  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.10.2011 23:09 Post subject: |
|
|
Winsnes må få skryt for det han gjør bra: tror han er en meget bra fyr å ha i treningsgruppa. Når han spiller for RBK2, jeg har sett 4-5 kamper med de i år, er han veldig seriøs, men viktigst: han kommanderer, roser og prater konstruktivt til de unge spillerne. Han tar seg av dem, gir dem råd, og når noen scorer og alle stormer mot ham for å juble, stormer Winsnes sporenstreks til den som regisserte angrepet for å rose overblikket.
Rett og slett en utrolig bra fyr som er bra for treningsgruppa og for de unge spillerne. Selvsagt kan man ikke ha en "bra fyr" i gruppa på 1,5 millioner kroner i lønn, så jeg sier ikke at jeg vil ha ny kontrakt på ham eller at jeg var for å hente ham tilbake, men jeg synes det er verdt å fortelle om at han virker som en utrolig seriøs og fin type.
Å "gidde" å være så hjelpende mot de yngre spillerne, og å ta RBK2-kamper seriøst i sine siste få måneder som spiller, er ikke dagligdags, tror jeg. Winsnes er litt som Roar, på den måten. Læreren min på KVT fortalte om en Fredrik som benyttet hver mulighet han hadde til å være i hallen med ballen og trene på overstegsfinten og piruetter (no pun intended).
Og når jeg tenkte litt over det, så føler jeg innerst inne at det er trist at vi mister den eneste gamle kontinuitetsbæreren med Eggens arv, Godfotens arv, inn under huden. Jada, det kommer nye, Svensson, Henriksen etc. Mulig jeg høres gammel og grinete ut (selv om jeg bare er tjue), men de blir litt for mye prat om PlayStation osv. i media.
Er de gode gamle RBK-erne virkelig døde? Er verdiene våre helt vasket bort i natta? Hvem skal si fra hvordan det skal være i denne klubben - hvem skal ta tak i dårlige holdninger blant juniorene på feltet? Sytkoppsvenskene? Utlendingene? Henriksen etc. som er kompiser med dem?
Ja, et ungt lag er vel og bra det, men jeg føler nesten generasjonsskiftet går for fort. Kanskje ikke rent sportslig, men mest på verdiene, kulturen, holdningene. Jeg tror til og med Recon liker Fredrik (sånn litt hvertfall) - og det sier faen meg en god del! Man kan kanskje skylde på at Eggen fostret opp for få spillere som kunne ta vare på arven mot slutten av sin karriere, men jeg synes likefullt det er trist - ekstremt trist - at det 01.01.2012 ikke er en spiller i Rosenborg BK jeg vil kalle en ekte RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 10.10.2011 23:13 Post subject: |
|
|
http://www.youtube.com/wa...X07j9SDFcc _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.10.2011 23:20 Post subject: |
|
|
Knerten,
hva med å gi Winsnes en ny spillerkontrakt på 2 år!, for RBK2?
Han har da sikkert lyst til å holde seg i form og være sammen med venner når han ikke er på arbeid? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 11.10.2011 09:41 Post subject: |
|
|
| Er ikke uvanlig at spillere som legger opp fortsetter på nivå tre og fire, sålenge Winsnes kan bidra i RBK2 kan han fint fortsette der et år eller to som amatør. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.10.2011 10:42 Post subject: |
|
|
Omtrent som meg
Rørte ikke en fotball på 15 år og gjorde comeback i 3.divisjon for kort tid siden.
Om Winsnes er så verdifull som Knerten beskriver, så er det ingen grunn til å ikke overtale Winsnes til å spille for RBK2 når han kan. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.10.2011 12:17 Post subject: |
|
|
| Tror dog hans betydning på feltet er enda viktigere. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 11.10.2011 14:55 Post subject: |
|
|
Tror det er veldig mye sant i det du sier om Fredrik Winsnes her. Så frisparket hans i går, det er faktisk få i stallen vår som kan gjøre noe slikt. Likevel har han spilt sin beste fotball vekk fra Rosenborg. Virkelig en flott type med gode holdninger og seriøs innstilling. Selvfølgelig - ellers ville han ikke fullført legeutdanningen og samtidig spilt fotball på toppnivå i femten år. Han har et av de beste, om ikke DET beste fotballhodet i troppen og det kan være gull verdt for de unge å spille RBK2-kamper i lag med han. De to sesongene han fikk etter returen nå har ikke vært topp, men han har heller ikke fortjent så massiv kritikk som han har fått. Jeg klarer rett og slett ikke å mislike Winsnes, mye på grunn av den typen han er. Og jeg kan veldig se for meg, som du sier Knerten, at prestasjonsgruppa tjener mye på å ha veteranen der, selv om LAGET kanskje ikke profitterer veldig på at han spiller. Men han har nå hatt sine bidrag, også i år. Se på assisten til Bakenga borte mot Sogndal - den er det høyt nivå på!
Alt i alt enig, det er vemodig at siste rest av gjengen som herjet i Champions League snart ikke er en del av troppen, men det er naturlig også. Det er nå snart ti år siden epoken med CL hver høst tok slutt, og ingen karrierer varer evig. Det positive er at vi har vært gode på å få fram unge spillere de siste årene, spesielt på midtbanen. Det gir oss større håp om nye Roar'er og Fredrik'er enn på tampen av NAE sin trenergjerning, da det vi hadde var en mix av gamlinger og leiesoldater. Klubblojaliteten er ikke den samme hos alle, og den har generelt blitt en del dårligere de siste årene, men det hadde vært jæskla artig om fotballfolket i 2025 skriver de samme tingene om Svensson, Henriksen og Midtsjø som vi gjør om Roar og Fredrik i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 11.10.2011 15:44 Post subject: |
|
|
Om Winsnes er innstilt på en rolle lik den Strand hadde mot slutten vil det være gull verdt for Rosenborg. Han er en kontinuitetsbærer, den siste i laget med erfaringer tilbake til storhetstida på 90-tallet, er seriøs, og det er behov for denne typen erfarne spillere i en tropp som per i dag har mange juniorspillere. Heller en Winsnes som kan steppe inn ved behov og hever kvaliteten på treningene enn at treninger fylles på med folk fra støtteapparatet.
Men nå har vel Winsnes selv sagt at det er slutt, og det vil vel neppe la seg gjøre å kombinere en jobb som lege med treninger på dagtid for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.10.2011 17:08 Post subject: |
|
|
| Winsnes har lyst å bli lege. Han orker ikke å sitte på Brakka å drikke kaffe resten av livet. Valget forstår jeg. Han kan ikke få en stilling, bare fordi han ser grei og snill ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.10.2011 18:52 Post subject: |
|
|
| Skal han jobbe i Rosenborg senere bør han ut å samle erfaring ifra andre miljøer slik som det Roar Strand er å gjør nå. En må få inn nye impulser og inspirasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 11.10.2011 22:30 Post subject: |
|
|
| Winsnes er jo Ranheim gutt, så er det ikke naturlig at han tar steget ned dit? De har jo også mange spillere som kombinerer jobb og fotball, så de har nok et system som passer bedre for det. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.10.2011 22:33 Post subject: |
|
|
| Forstår det sånn at Winsnes fortsatt er fast bestemt på friår før turnustjeneste i 2013. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.10.2011 16:43 Post subject: |
|
|
Tja,
om Winsnes trapper ned og bruke mindre tid på fotball, så kan han jo kanskje delta på juniortreningene og spille for RBK2, når han har mulighet?
Det er jo ikke slik at det bare må være juniorspillere på juniortreningene. Det tror jeg ville vært veldig motiverende for juniorspillerne. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2011 00:26 Post subject: |
|
|
Tok en prat før avreise til Tromsø på lørdag, som var siste tur med gjengen:
- Jeg er en gammel mann, og jeg klarte ikke å holde koken. Jeg møtte veggen ordentlig i Larnaka-kampen, og etter det har jeg ikke... Hodet vil, ser og har lyst, men jeg får det ikke til. Kroppen er ikke med - det er liksom bare annenhver dag.
Les mer: - Kjedelig å føle at man ikke klarer det man vil
Ble kanskje litt i overkant trist det hele, men han ville ikke ha et ordinært avskjedsintervju da jeg spurte tidligere i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.11.2011 00:38 Post subject: |
|
|
Et av de mest ærlige og oppriktige intervjuene jeg har lest! En hedersmann, etter min mening!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 22.11.2011 00:41 Post subject: |
|
|
Fredrik er ikke den beste spilleren som har spilt for RBK, men han har alltid hatt 100% og han har alltid hatt føttene godt planta på jorda, og evne til å se sine egne begrensninger. Det er verdt sin vekt i gull, bare det. Flott mann, flott spiller. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.11.2011 00:42 Post subject: |
|
|
| Flott intervju. Winsnes er uten tvil en hedersmann. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.11.2011 00:44 Post subject: |
|
|
Likte dette mest:
"- I stedet har du bidratt til en god høst for RBK2.
- Jeg har i alle fall den holdninga at om man først skal være med, så må man være med ordentlig. Jeg har spilt på Rosenborg 2 som juniorspiller sjøl, og vet at A-lagsspillerne kan bidra kjempemye. De kan derimot også være et realt anker. Det er vårt ansvar å være det første. Såpass mye syns jeg vi skylder dem som er "up and coming". Det er ofte bare et tips eller to eller en klapp på ryggen som skal til for at du løfter deg et hakk eller to i den alderen. Det er mye bra på ungdomssida i klubben vår, og da syns jeg det er riktig å prøve å bidra til det. "
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.11.2011 01:20 Post subject: |
|
|
Bra intervju! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 22.11.2011 02:18 Post subject: |
|
|
ett flott intervju!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 22.11.2011 09:30 Post subject: |
|
|
Flott lesning, 2mas!
Verdig avskjed med Winsnes også. Ærlig. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 22.11.2011 09:40 Post subject: |
|
|
| Fredrik Winsnes er vel den som har blitt mobbet og hetset mest på dette forumet de siste to årene, tett fulgt av Hoftun. Mye av det er berettiget, men mye er også tåpelige utsagn rettet mot en mann som har bidratt med veldig mye de siste 15 årene for Rosenborg. Som har visst om sine begrensninger, og bidratt med det han har kunnet. Tar tilbake mye dumt jeg har sagt om Winsnes, en hedersmann, og en ikke så dårlig fotballspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 22.11.2011 10:06 Post subject: |
|
|
Flott intervju. Takk for laget, Spin Doctor.
Forøvrig er jeg uenig i det Winsnes mener er toppen av karrieren sin. Det var helt klart borte mot Dortmund. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
|