| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kettler Senior
|
Posted: 28.09.2011 19:50 Post subject: |
|
|
| Hvorfor gikk ikke ajax spillerne i garderoben ? |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 28.09.2011 19:50 Post subject: |
|
|
Bakenga hviles til Lillestrømmatchen - altså han blir byttet ut i pausa. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 28.09.2011 19:53 Post subject: |
|
|
Aasbak har vært så svak som jeg fryktet han skulle være. Har ikke sett ham selv tidligere, men jeg fryktet at han var en spiller man har sett seg blind på bare fordi han har en bra venstrefot og brukbar hurtighet. Det har en tendens til å bli slik med venstrebeinte spillere. Var rundingsbøye ved et par anledninger i første omgang.
Det skal også sies at jeg ikke vet noe om Ajax' nr 17 - det er mulig det er han som er god, og ikke Aasbak som er dårlig.
Men jeg håper virkelig han har mer inne enn dette, for jeg kunne tenkt meg at han hadde spilt noen kamper for Dorsin allerede neste år. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.09.2011 19:54 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Ok, RBK-spillerne er livredde med ballen i beina (bortsett fra Bakenga og Selnæs), hvorfor er det sånn? |
Jeg føler at den norske mentaliteten henger over spillerne som en forbannelse i omtrent alle kamper med norske lag jeg har sett de siste årene.
Man kan begynne med å fortelle spillerne at de er like gode med ballen som hvilke som helst andre spillere.
Omgivelsenes forventninger og reaksjoner på ulike valg med ballen i beina har nesten alt å si for utviklingen av spillertyper.
Men frykter at det trengs utenlandske trenere for å få den kultur- og mentalitetsendringen som er nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 28.09.2011 19:54 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Merkelige er at det er når RBK triller ballen og kombinerer de lykkes. Likevel er det ikke dét de primært forsøker på... |
Har spurt meg selv det samme spørsmålet! Samme med at vår keeper konsekvent poler ballen ut hver gang jeg har sett? hvorfor? Det her er jo uansett en junior turnering så hvorfor så lite prøving på rask en tutch? |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 28.09.2011 19:55 Post subject: |
|
|
| skuffet av at ikke U19 laget bruker samme spillerstil som a-laget. Synes u19 laget lemper litt for mye... synes man heller skal bruke en spillerstil ala a-laget |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 28.09.2011 19:56 Post subject: |
|
|
Jeg synes de spiller akkurat som A-laget. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.09.2011 19:57 Post subject: |
|
|
Points to the Man in black! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.09.2011 20:00 Post subject: |
|
|
Nå skal det vel sies at dette laget hadde sett atskillig sterkere ut med Henriksen, Svensson og Midtsjø på banen, for ut ifra det lille jeg har sett er det forflytningsevnen og roen med ball blant midtbanespillerne som virkelig hemmer laget. I tillegg hadde det ikke vært usunt med en bedre spiss i utviklingsavdelingen.
Ikke at jeg syns noen av de ovennevnte burde spilt (bortsett fra Midtsjø, hadde han vært frisk), jeg tror tvert imot at karantenen på Henriksen kan slå heldig ut. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 28.09.2011 20:01 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | zaphod81 wrote: | | Ok, RBK-spillerne er livredde med ballen i beina (bortsett fra Bakenga og Selnæs), hvorfor er det sånn? |
Jeg føler at den norske mentaliteten henger over spillerne som en forbannelse i omtrent alle kamper med norske lag jeg har sett de siste årene.
Man kan begynne med å fortelle spillerne at de er like gode med ballen som hvilke som helst andre spillere.
Omgivelsenes forventninger og reaksjoner på ulike valg med ballen i beina har nesten alt å si for utviklingen av spillertyper.
Men frykter at det trengs utenlandske trenere for å få den kultur- og mentalitetsendringen som er nødvendig. |
Norsk mentalitet har ikke noe med fotballen å gjøre  |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.09.2011 20:05 Post subject: |
|
|
| Det er vel greit underforstått at det er den norske mentaliteten i fotballsammenheng det er snakk om. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
|
|
Aleksander Sørloth inn for Bakenga. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
|
|
Ja, ble etterhvert tydelig at spillerne ikke følte seg komfortable med ball, men allikevel syns jeg de har vist mye bra. Hadde større forventninger til Ajax og mindre forventninger til RBK før denne kampen.
Syns jeg ser glimtvis med bra pasningsspill hos RBK, de virker å ha mer av det inne, men mot en motstander som Ajax er det kanskje vanskelig å få det ut. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.09.2011 20:06 Post subject: |
|
|
De spiller mot et av verdens beste lag, og folk klager fortsatt over hvor dårlig RBK spiller? Få beina deres ned på jorda, herregud. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.09.2011 20:09 Post subject: |
|
|
Ja, Ronny, du har kartlagt hele verdens U-19-lag skjønner jeg.
Finn deg et annet sted å lek forum-nestor, klovn. Å kverne ut mengder innlegg for å hurtig komme opp i postcount gjør deg ikke imponerende!
Folk diskuterer hva vi ønsker å se mer og mindre av fra juniorene. Get with it or fuck off! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.09.2011 20:10 Post subject: |
|
|
Si meg, tjener vi eller taper vi på at banen er så våt? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.09.2011 20:15 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Ja, Ronny, du har kartlagt hele verdens U-19-lag skjønner jeg.
Finn deg et annet sted å lek forum-nestor, klovn. |
Han nr 6 hadde en fin involvering i begynnelsen, men det har blitt veldig mye rart fra den kanten etter det. Har ikke helt teknikken, touchen eller overblikket til å forsvare den svake fysikken. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.09.2011 20:16 Post subject: |
|
|
Er det virkelig ingen her som har oversikt nok til å skrive hvilke spillere som har hvilke nummer?
Med tanke på at juniorene muligens leser her inne, så vil ikke jeg snakke noen ned her, men det er enkelte som jeg ser aldri kommer til å nå TL, for å si det sånn. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.09.2011 20:18 Post subject: |
|
|
Hvem er spissen som ikke er byttet ut? Er den han Iqbal Roholla(?) ? Han er veldig flink i valgene sine uten ballen. Har ikke dannet meg noe inntrykk av han med den enda
EDIT: Virker som om alle spillerne på Ajax har like sko. Funfact bare, Eggen ville nok likt det 
Last edited by Macha on 28.09.2011 20:23; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.09.2011 20:18 Post subject: |
|
|
Ajax er kjent for å ha et meget godt talentakademi og blir sett på som en av favorittene i turneringen.
–Det er vanskelig å si om vi er en av favorittene, men vi skal slå godt fra oss. Må ikke glemme at Barcelona har en fantastisk talentutvikling og er vel den største favoritten, mener den tidligere nederlandske landslagsspilleren.
http://fotball.aftenposte...210924.ece
Så U her vil være en sensasjon. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 28.09.2011 20:19 Post subject: |
|
|
| Ok. Sørloth er lovende |
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 28.09.2011 20:19 Post subject: |
|
|
| Oioioi, en enorm sjanse for Robin Bjørnholm! Synd han ikke klarer å sette den forbi keeper der. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.09.2011 20:21 Post subject: |
|
|
MAcha: nr 11? Var ikke det Robin Bjørnholm, sa noen på side 1?
U er ok, men freskt om de prøvde seg på mer pasningsspill. Virker som de lykkes best mot Ajax og da. Ajax er jo en gjeng med kjøttpølser. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
|
|
| bedre nå.. |
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
|
|
| Der fikk han sjansen igjen. Nesten utrolig at han ikke får hodet på ballen til det meget gode innlegget til Aasbak. |
|
| Back to top |
|
 |
|