View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 22.09.2011 21:22 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | media wrote: | Fra min posisjon vil jeg faktisk frikjenne ørlund med ca 50 %, den ballen fikk en lei etterskru - jævla vanskelig sak. |
Ser meg ut som en lei etterskru, du. Klart feilvurdering og tabbe av Daniel. |
Uansett skru eller ikke. Tok jo 20 min fra innlegget ble slått til de puttet. Daniel skal kunne plukke denne |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.09.2011 21:24 Post subject: |
|
|
Cessna wrote: | De siste 3 min burde ikke være så spennende som de er...
Jeg er ikke imponert.... La Dockal ta frispark og Rade ta straffer. |
All honnør tll Chibbu men for guds skyld - er hjertens enig - har vi Dockal og Rade i laget så skal de ta frispark og straffer. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 22.09.2011 21:26 Post subject: |
|
|
Janne passiv? Hva skal han gjøre da. Vi pøser jo på. Bakenga var faktisk ikke så ille når han kom inn.
Ingen av de andre på benken som kunne bidratt med noe spes i dag.
Eneste som jeg mener Janne kunna ha gjort er å flytte opp Larsen i angrep tidligere. De spilte jo en 5-5-0 formasjon |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.09.2011 21:35 Post subject: |
|
|
Synes Prica var langt unna BB, han hadde flere muligheter han burde satt. |
|
Back to top |
|
 |
Vita Junior
|
Posted: 22.09.2011 21:46 Post subject: |
|
|
EDIT: Er det bare meg, eller er det faktisk sånn at det _føles_ som år og dag siden rbk greide å snu slike kamper? Det smakte ulidelig godt, hvertfall.
Men hva har skjedd med Henriksen?
Last edited by Vita on 22.09.2011 21:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 22.09.2011 21:47 Post subject: |
|
|
Biffen var etter min mening en av banens beste. Etter min mening gjorde han så godt som en prikkfri kamp. Lustigs og Örlunds feil på baklengsen. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 22.09.2011 21:48 Post subject: |
|
|
RBK snudde slike kamper så sent som i fjor, men i år har vi ikke hatt den evnen. Nå ser vi at det ikke var Jannes feil at det gikk så dårlig i vår, men spillermaterialet. Hamren hadde nok ikke gjort det veldig mye bedre, tror jeg. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.09.2011 21:51 Post subject: |
|
|
Vita wrote: | Men hva har skjedd med Henriksen? |
Har det skjedd noe? Anonym i dag, men har vært veldig gode de siste kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 22.09.2011 21:51 Post subject: |
|
|
Larsen tar et blikk bort på Flo før innlegget kommer, han skal også få litt skyld i den, selv om Ørlund helt klart burde hatt kontroll på det innlegget. |
|
Back to top |
|
 |
25 Proff
|
Posted: 22.09.2011 21:56 Post subject: |
|
|
Hvorfor ta skylda bort fra Lustig? _________________ GPT |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 22.09.2011 22:01 Post subject: |
|
|
RBK skaper mange sjanser i dag og vinner veldig fortjent.
Sogndal har dessverre ingenting i denne divisjonen å gjøre sånn sett er de et bevis på at Tippeligaen bør redusere til 12-14 lag der de beste lagene spiller flere kamper mot hverandre som de gjør i Danmark. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 22.09.2011 22:17 Post subject: |
|
|
La Dockal ta straffer, innlegg, frispark og alt... |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 22.09.2011 22:22 Post subject: |
|
|
Synes det er smått utrolig at VG gir Jim Larsen en 4'er på børsen. Han var en av de bedre på banen i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 22.09.2011 22:24 Post subject: |
|
|
Örlund har vært svak i det siste. Tabbe i dag. Så nå vil jeg faktisk snart helle mot at Bråthen bør få sjansen. Han var god da han kom inn mot VIF. Styrken hans er feltarbeidet som er en viktig faktor for oss, feltarbeidet er også Örlunds klart største svakhet. Han tar rett og slett ikke innlegg innenfor 5-meteren. Det er for dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 22.09.2011 22:25 Post subject: |
|
|
Ja, men ikke overraskende. Klarte jo å gi Issah en femmer forrige kamp, også. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.09.2011 22:27 Post subject: |
|
|
Man får ikke nødvendigvis bort Sogndal om man reduserer til 12 eller 14 lag. De vil fortsatt være oppe av og til som de vil være med 16 lag.
Med 12 lag er risikoen mye større for at et av storlagene rykker ned om de har en dårlig sesong. Man må se litt på grunnene til at man valgte å utvide også.
Problemet med utvidelsen var ikke selve utvidelsen men timingen. Hadde den skjedd tre-fire år tidligere hadde det ikke vært noe problem.
Jeg var i mot utvidelsen, men synes det blir dumt å redusere sånn med en gang igjen. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 22.09.2011 22:36 Post subject: |
|
|
Det går ann å redusere antall lag som i Danmark og at man spiller mot hverandre 3-4 ganger per sesong. De dårligste lagene kan klare å kjempe seg til poeng mot storlagene en sjelden gang men de taper jo de fleste og dermed blir de avslørt hvis man møter antatt bedre lag flere ganger i løpet av en sesong. Tror dette vil vært gunstig for RBK og vi ville også beholdt antall kamper som i dag og samtidig kanskje klart å øke publikumsinteressen da det oftere ble kamper mot M....de, VIF, Brann og Viking. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.09.2011 22:46 Post subject: |
|
|
Så bare 1. omgang men fy faen så godt å få beskjed om seier Issah mistet ikke ballen én gang i 1. omgang, hadde han noen balltap i 2.? |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 22.09.2011 22:49 Post subject: |
|
|
Ble noen få, iallefall en litt farlig feilpasning. Men ellers var Issah relativt solid, nok en gang. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.09.2011 23:53 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Janna: 4 småPassiv. Bakenga inn? funket sånn ok, men heller sett at han hadde satt innpå Downing på kanten mot slutten...vent, han har vi ikke kjøpt enda xD |
Satt egentlig å ventet på at vi skulle sette inn Moldskred som en slags supersub som plutselig skulle få fart på sakene. Heldigvis slapp vi å se det. Temmelig stusselig at vi egentlig har null spillere som kan være en naturlig joker som kan snu kampbildet. Kanskje DFH kan telles som én. Bakenga foreløpig en halv en. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.09.2011 00:27 Post subject: |
|
|
Pussig å se at omtrent alle nettaviser fokuserer på straffen. Var det slik etter Moldskreds holding på overtid i Kristiansand også?  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Bølgen Junior
|
Posted: 23.09.2011 00:40 Post subject: |
|
|
Deilig med en kamp vi snur. Stanga jo mot 11 mann i 90 minutt. Men jeg syns Lustig sliter mer og mer for hver kamp som går. Både defensivt og offensivt. Håper vi får se en ny back (gjerne på begge sider) i neste overgangsvindu. Men stor fornøyd med ny signeringene. Bare håpe Dockal kommer med en frispark perle snart. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 23.09.2011 00:45 Post subject: |
|
|
Søtvatten wrote: | Örlund har vært svak i det siste. Tabbe i dag. Så nå vil jeg faktisk snart helle mot at Bråthen bør få sjansen. Han var god da han kom inn mot VIF. Styrken hans er feltarbeidet som er en viktig faktor for oss, feltarbeidet er også Örlunds klart største svakhet. Han tar rett og slett ikke innlegg innenfor 5-meteren. Det er for dårlig. |
JA! Ølhund er meget, meget svak på innlegg som daler ned innenfpr egen 5-meter. Det holder ikke på et lag som Rosenborg. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.09.2011 00:59 Post subject: |
|
|
Faen så godt at ikke Sogndal lykkes med rævafotballen sin. Håper de rykker ned.
Chibbu er konge, for et kupp vi har gjort her. Har manglet en slik spiller alt for lenge. At Henriksen har mindre pasningsalternativer og ikke får ballen på sine mange gjennomløp som indreløper er vel ikke så rart når Sogndal har 6-7 stykker i forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.09.2011 01:03 Post subject: |
|
|
Jeg synes både Lustig, Larsen og Örlund skal ta kritikk for 0-1.
Det ser ut som om Lustig antar at Örlund plukker - Larsen tror at Lustig følger Flo (vi ser Larsen snu seg og orientere seg like før ballen faller inn - og da står Lustig på Flo) og Örlund står passivt og håper vel enten Larsen eller Lustig skal gjøre noe.
Jeg synes 70 % av skylda ligger hos Örlund. Det der er en ball du skal plukke. Samtidig som flere her inne påpeker - merkelig skru på krosseren, og da er det jævlig svakt av Larsen og Lustig å ikke følge mann. Lago har jo kontroll på sin mann - da kan ikke Larsen stå å ingenmannsland og "regne med" at Lustig tar sin mann. Lustig har derimot mer skyld enn Larsen, du følger Flo, du står ved Flo når Larsen ser på deg, ikke gi slipp på ham! Hele situasjonen er uansett et eksempel på svak kommunikasjon. Heldigvis taper vi ikke poeng for det i dag men det er et stor varsko her til forsvaret vårt - slike tabber kan være veldig avgjørende. Assumption is the mother of all fuck-ups.
Ellers smakte denne seieren helt utrolig godt. Jeg skal på VIF-RBK og var veldig i tvil om jeg skulle se kampen eller være hjemme hos kjæresten (hun bor i Oslo, jeg i Trondheim, så får ikke se henne så ofte) - og jeg ville vært sur om jeg satt der og visste gullet var tapt uansett. Men nå.. ja there's hope in a hanging snore.
Synes det er litt rart at Prica som har vært veldig sikker fra straffemerket (har han ikke det da?) ikke får lov å ta straffene mer. Chibuike sin i dag var veldig svak. Godt vi har en særdeles overvåken Dockal (ser ut som han omtrent forutså hele situasjonen med tanke på den spurten han begynner på med én gang skuddet er avfyrt).
Og ellers må jeg vel bare også si meg utrolig fornøyd med kjøpet av Chibuike. Svak straffe i dag, men utenom det var han stadig frempå og farlig. Utrolig deilig å ha en rask, driblesterk og målfarlig spiss. Et røverkjøp til åtte mill! Jeg savner Sapara når jeg tenker på den frasen, men nå som vi har fått inn nytt krydder for øyet i form av Chibuike så er ikke savnet så sterkt som før. |
|
Back to top |
|
 |
|