English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 85, 86, 87  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 09:09    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Mye kan vi si om Molde, og om hvor lett media snur kappen etter vinden, men det er liten tvil om at Solskjær har tatt med seg noe mer enn Mark Dempsey og næringslivs-millioner til MFK.

Jeg snakker om kultur, det mentale. Dette i tillegg til profesjonalisering rundt kosthold, trening og om hvordan klubben skal fremstå.

Jeg tror du har veldig rett i dette. Høgmo som klubbdirektør etter Skutle kunne vært et skritt i riktig retning.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKdesi
Proff

PostPosted: 30.08.2011 09:19    Post subject: Reply with quote

Synes det mest optimale ville vært å fått Kjetil Siem som Klubbdirektør og Per Høgmo som ny Sportsdirektør. Tror de to kunne fått en bra mix med organisasjonsutvikling, kontaktnett og samt forbedring på det det sportslige apparatet rundt laget.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 09:36    Post subject: Reply with quote

du sier du er usikker, likevel kritiserer du? såvidt meg bekjent er det fullt fokus på kosthold, og det er profesjonalitet i alle ledd mht det sportslige.

det som nok har preget både JJ og laget, er den negative trenden som har vart uvanlig lenge til RBK å være. laget fikk en hårreisende dårlig start, hvor de både spilte dårlig, og i tillegg hadde alt av marginer mot seg. kombinert med et ganske nytt lag, skader på nøkkelspillere veldig tidlig, og det er mulig å forstå hvorfor dette kunne ta så lang tid.

dersom holm, moldskred, jamtfall og goa hadde holdt seg skadefri, kunne jo sesongen sett ganske annerledes ut. i ettertid er det svært uheldig at kjøpene ikke ble gjort i januarvinduet, men nå ser jeg fremover med stor entusiasme, og gryende spenning. klubbens nye adm dir må nok skjære ned 5 - 7 stillinger, men laget til neste år ser svært, svært sterkt ut.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 11:33    Post subject: Reply with quote

Ny oppdatering på stillingen om skyldfordeling og målpoeng:

MÃ¥l fremover:
25: Prica
15: Henriksen
12: Bakenga, Winsnes, Lustig
11: Moldskred, Svensson
10: Skjelbred
9: Dorsin
5: Olsen, Larsen
3: Dockal, Ørlund
2: Fredheim Holm
1: Midtsjø, Jamtfall, Åsen, Lago, Wangberg
0: Rønning, Issah

MÃ¥l bakover:
17: Larsen
15: Lustig
11: Ørlund
10: Wangberg
9: Dorsin
8: Winsnes
6: Henriksen
5: Svensson
4: Lago, Høiland
2: Skjelbred, Fredheim Holm, Issah, Rønning, Bjärsmyr
1: Prica, Bakenga, Moldskred, Dockal, Jamtfall
0: Olsen, Åsen, Midtsjø

Statistikk sortert etter spilletid kommer senere i dag.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.08.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

Winsnes har mange målpoeng på lista di mtp hvor mye hat han får her.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 11:43    Post subject: Reply with quote

Han er også øverst av ikke-forsvarere og keeper på skyld-lista.

Bare sånn til orientering...
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 12:29    Post subject: Reply with quote

Med nykommeren Chibuike på plass kan man begynne å se for seg en 4-4-2 i smal diamantformat på midten.

Örlund
Lustig - Larsen - Wangberg - Dorsin
Issah
Dockal - Svensson
Henriksen
Chibuike - Prica

Med wingbacker og en holdende midtbanespiller i Issah kan dette faktisk ha ganske bra potensial.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 14:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok Dockal er litt for dårlig defensivt til å spille i en indreløper-posisjon og bør derfor bytte plass med Henriksen i den oppstillingen.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2011 14:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke i tvil om at det laget vi har i dag er mest komplimentært i en 4-3-3-formasjon, der Chibbu går inn for Bakenga.

Altså

Örlund
Henriksen - Issah - Svensson
Dockal - Prica - Chibbu

Dockal er, som nevnt, ikke god nok defensivt. Han bør bruke sine krefter offensivt. Henriksen, Issah og Svensson er alle gode ballvinnere som utfyller hverandre bra på midten. Skal vi legge om til 4-4-2 må enten Svensson ut av laget, eller ute på venstrekanten. Det vil jeg ikke. Som venstre indreløper er han i sitt ess.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
simvik91
Rutinert

PostPosted: 30.08.2011 15:03    Post subject: Reply with quote

Hedon har rett. Så spørs det om man kanskje ikke heller burde ha hentet en rendyrket venstreving i stedet for mer nummer-10 aktige Chibbu, men man kan jo håpe at han vil mestre venstrevingrollen like godt også. Men folk må altså huske at det var som nummer-10, tenk VGP i Stabæk eller Konan Ya i Hannover, at Chibbu virkelig har blomstret i Sverige.

Er nesten litt redd Chibbu blir en ny Konan Ya for oss (misbrukt på vingen, solgt for en litt vel lav sum til en større klubb hvor han briljerer i sin naturlige posisjon). Men han virker i det minste mer seriøs/integrert utenomsportslig!

Og nå har vi Jönsson. Er det en kvalitet han har jeg virkelig er glad i så er det hans arbeid med å integrere utenlandske spillere.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 15:10    Post subject: Reply with quote

Enig (@hedon). Har ikke lyst til å se 4-4-2. JJ får mye godvilje fra meg hvis han velger å fortsette med 4-3-3, til tross for at "alle" har ventet på at han skal gå tilbake til oppstillingen som Roy Hodgson lærte svenskene.

Issah er også best i en mer kompakt treerduo. Anker-rollen krever egenskaper, både mentale såvel som tekniske, som jeg ikke tror han har pdd. Blant annet ansvaret som dyp ballfordeler.

Edit: @hedon betyr ikke annet enn at det kom et nytt innlegg mens jeg svarte Smile

Last edited by abjoern on 30.08.2011 15:20; edited 1 time in total
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 15:13    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
Hedon har rett. Så spørs det om man kanskje ikke heller burde ha hentet en rendyrket venstreving i stedet for mer nummer-10 aktige Chibbu, men man kan jo håpe at han vil mestre venstrevingrollen like godt også.

Man ser vel en trend blant internasjonale 4-3-3-lag, blant annet i Barca, at den ene vingspilleren har en friere rolle, mens den andre har mer strikte arbeidsoppgaver, altså Dockal. Tviler ikke på at Chibbu kan ha ving-posisjon som utgangspunkt og egentlig bruke hele den siste tredjedelen som sitt arbeidsområde.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 30.08.2011 15:14    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Enig (@hedon).

FU! Men ja, Issah blir definitivt bedre med Henriksen OG Svensson ved siden av seg, både defensivt og offensivt. Ikke at Issah er noen dårlig spiller, har stor tro på ham!
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 15:26    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Issah er også best i en mer kompakt treerduo. Anker-rollen krever egenskaper, både mentale såvel som tekniske, som jeg ikke tror han har pdd. Blant annet ansvaret som dyp ballfordeler.

Treerduo er kanskje det mange kaller trio? Smile

Enig i det du påpeker når det gjelder Issah, og som Hedon skriver er Svensson og Henriksen gode som indreløpere og disse tre fremstår som førstevalg på midtbanen.

Chibuike sier jo selv han kan spille overalt i angrep, enn så lenge er det vel bare å anta at det stemmer. Så vil tiden vise om han er omtrent like god overalt, eller ikke. Hadde vært flott om han virkelig er en angrepspotet (artig ord), vil gjøre det lettere å komponere lag de gangene en må rokkere litt.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 15:47    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja, aner ikke hva som skjedde der.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 16:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med Hedon, sånn som han setter opp laget. Jeg håper Jønsson også er det, men ettersom drømmeformasjonen hans er 4-4-1-1, kan vi nok fort se:

Dockal - Henriksen - Issah - Holm/Svenson
Chibuike
Prica
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 17:13    Post subject: Reply with quote

LarsP wrote:
Det viktigste er vel at Jan begynner å røyke.

Kudos til deg for å forstå innlegget mitt. Jeg sier selvfølgelig ikke at JJ, skal begynne å røyke, men at tradisjoner virker å ha en positiv effekt på omgivelsene..

og media: jeg kritisere ikke manglende fokus på kosthold. Jeg sier det er så lite fokus på det ifht. hva det var før, gjennom åpne kanaler slik at jeg ikke vet om forholdene nå, og at jeg gjerne vil vite det.

"såvidt deg er bekjent" er et alt for lite presist begrep til å skulle underbygge noe som helst. Det er som når adressavisa skriver "etter det adressavisa erfarer ..".
Back to top
fortgjort
Junior

PostPosted: 30.08.2011 17:53    Post subject: Optimist - Men det blir gull i Ã¥r ogsÃ¥ :) Reply with quote

Jeg har lekt litt med tall og Excel i dag og funnet ut at hvis RBK gjør jobben sin (med andre ord vinner resten av kampene i sesongen) og Molde fortsetter å ta 2 poeng i gjennomsnitt pr. kamp så vil RBK vinne serien med 1 poeng.

Så da gjenstår det bare å støtte laget og glede seg til slutten av november og siste serierunde når vi passerer Molde med 1 poeng Smile

Lykke til!
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 17:55    Post subject: Reply with quote

Hei. Det er flott, men dessverre lite sannsynlig at vi vinner alle kampene våre. Vi er nok avhengig av at MFK taper to eller tre på rad, eller begynner å spille mye uavgjort. Ikke umulig, men lite sannsynlig.

Ellers så får nok ikke denne tråden leve særlig lenge. Du kan sikkert poste innlegget i Rosenborg 2011 eller Tippeligaen 2011 på Fotball Generelt.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 30.08.2011 18:00    Post subject: Reply with quote

Tingen er vel at vi har bortekamper mot Lillestrøm, Tromsø, Strømsgodset og Vålerenga, vi vinner ikke alle de. Molde har mye enklere kamper, de vinner serien hvis de ikke kollapser totalt :/
Back to top
fortgjort
Junior

PostPosted: 30.08.2011 18:10    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk at RBK kan finne på å vinne resten av kampene for sesongen. Frykten for å mislykkes er nå borte - stort sett alt sportslig som kan gå galt har gjort det sålangt i år. Ingen forventer lenger at det skal bli gull og presset er helt borte. Dessuten har forsterkningene begynt å tilpasse seg og unggutta står fram.

Molde har sålangt tatt rimelig nøyaktig 2 poeng i snitt pr. kamp så veldig usannsynlig er ikke regnestykket mitt. Det er et stort press å bære at man sågodt som har gullet (som man aldri før har klart) i lomma.

Vent å se.....
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.08.2011 18:15    Post subject: Reply with quote

Mye enklere er nok ikke FFK, Tromsø, Stabæk og Sogndal enn hva vi har, men enig i at det skal mye til for at vi skal ta dem igjen.

Vi tok ett poeng på de tre av disse kampene vi har unnagjort....

Hjemmekampene til Molde ser rimelig greie ut, mot Brann, Viking, Odd, Godset og Sarpsborg. Hvis ikke Jarstein, Johnsen eller Storflor kan hjelpe sitt gamle lag ørlittegrann Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.08.2011 18:36    Post subject: Reply with quote

Kontroversiell alternativ oppstilling (tar det for gitt at DB signeres)

Svensson - Henriksen - Berntsen

Dockal - Chibuike - Midtsjø

Første innbyttere: Prica/Bakenga/Issah.

Naturligvis ingen fordel at Prica er ute med tanke på innleggene til Dockal, men det er greit å se for seg et RBK uten Prica også.

Mye murring kanskje med tanke på Henriksen som ballsentral, men et spennende alternativ.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.08.2011 18:40    Post subject: Reply with quote

Issah ut av laget? Aldri i livet. Svensson og Berntsen får dele på den ene indreløperplassen.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 30.08.2011 18:53    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Kontroversiell alternativ oppstilling (tar det for gitt at DB signeres)

Svensson - Henriksen - Berntsen

Dockal - Chibuike - Midtsjø

Første innbyttere: Prica/Bakenga/Issah.

Naturligvis ingen fordel at Prica er ute med tanke på innleggene til Dockal, men det er greit å se for seg et RBK uten Prica også.

Mye murring kanskje med tanke på Henriksen som ballsentral, men et spennende alternativ.

Jævlig lurt med 0 offensive spillere født etter 1988...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 85, 86, 87  Next
Page 76 of 87

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb