English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Berntsen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
d3
Rutinert

PostPosted: 25.08.2011 11:16    Post subject: Reply with quote

Har ingen formening om denne spilleren, men er han god nok for A-lagsspill trenger vi vel ikke Alex - eller omvendt for den saksskyld.
josinho
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 11:23    Post subject: Reply with quote

RBK trenger mange gode spillere! Vi mangler uansett også et par gode forsvarsspillere og et par angrepsspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2011 11:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også vi kan se litt lengre enn dagens stall når vi teller opp unggutter som er aktuelle for laget. Midtsjø hadde nok ikke fått innhopp hvis stallen hadde hatt normal dekning på midten, og Svensson hadde nok hatt en litt mer "kjempe om plassen med x"-rolle. Henriksen er allerede en varm potet for utenlandske klubber, og selv om jeg tror vi får beholde ham foreløpig, så er han nok tapt i august eller desember 2012, gitt fortsatt utvikling.

Med Winsnes i avgang og Midtsjø leid ut til Ranheim for polering av talentet har vi Issah (ingen backup) Svensson (ingen backup), Henriksen (ingen backup) på de tre midtbaneplassene, og da ser det straks bedre ut med to talentfulle midtbanespillere inn. En attenåring fra Adecco-ligaen får ikke særlig bedre deal enn dette.
Huber
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 12:15    Post subject: Reply with quote

Joda det er greit at stallen er tynn, men jeg tror ikke at det å hente inn flere unge sentrale midtbanespillere er løsningen på problemene. Som du påpeker selv så har vi i dag en gjeng unggutter uten backup, problemet er bare at ungguttene i utgangspunktet skal være backupen og det å bare hente inn 2-3 nye unggutter er ikke den rette medisinen.

Vil DB ha en offensiv eller defensiv rolle? Vil vi kanskje spille en 4-2-3-1 med DB og Issah bak X-Henriksen-Dockal?

Eller vil Issah og Henriksen spille bak X-DB-Dockal.

Det som må gjøres nå er å fokusere på å hente typene som går inn i den formasjonen og typen fotball laget skal spille.

Jeg er helt for å hente talenter, men de må passe inn i laget også, og vi må ikke minst ha balanse aldersmessig. Med dagens stall har vi etter sesongen bare Issah som er over 25 år på midtbana.

Når jeg tenker på det så blir det egentlig litt håpløst å hente noe annet enn forsvarere før JJ har bestemt seg for hvilken formasjon han ønsker å spille i.

Om vi henter 2 unggutter til (Alex og DB) så kan vi like godt gi opp jakten på seriegull ett par sesonger og bygge ett nytt lag, noe som nok trengs, men det spørst om vi får beholde spillere som Dockal, Henriksen og DB (om han er så god som det sies) lenge nok til å gjøre det. Eller Alex for den saks skyld.
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 25.08.2011 12:39    Post subject: Reply with quote

Daniel Berntsen er jævlig god i perioder. Bra driv, overblikk og pasninger. En fremtidig Runar Berg. Svakhetene hans er helt klart fysikken. Han har kropp som en konfirmant, og med motspillere som er litt harde og på grensen til ufine, så blir han noe veik. I tillegg så vi i seieren mot Sandefjord at han helt klart har litt å gå på ift utholdenhet.

Det er investeringsselskapet Nordlandsglimt som sitter med rettighetene til alle spillerne, og de sa nettopp fra til TIL at et salg nå var helt uaktuelt. Jeg håper DB får en ny kontrakt, som strekker seg over flere år, og en evt lovnad om å bli solgt om Glimt ikke rykker opp (noe jeg tror vi gjør mht de kampene som gjenstår, og de resultatene vi har oppnådd etter at Bruttern blei tuppa ut).

Forøvrig, og dette vil sikkert irritere endel RBK-supportere, så har Glimt sagt i media at det er lag som er adskillig større enn TIL, som er interesserte i DB. Det ble snakket om "skandinaviske toppklubber" som vurderte ham, og uka etter så fikk vi en spiller fra FCK på ett års lån. Så jeg har mine anelser om hva som kan bli neste klubb for ham.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 12:45    Post subject: Reply with quote

Selv om vi er rimelig skakkjørt for tiden, er vi da fortsatt "adskillig større enn TIL".
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 25.08.2011 12:49    Post subject: Reply with quote

Tror nok de fleste spillere anser RBK som større enn TIL, ja. Men når det snakkes om skandinaviske toppklubber, og vi helt plutselig innleder et samarbeid med FCK, så har ihvertfall dette fått folk til å tro at DB er tenkt som et fremtidig FCK-salg.
Uansett håper jeg vi beholder DB et par år til. De få millionene vi evt casher inn på et salg til RBK er utrolig langt unna det vi tjener på å rykke opp.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.08.2011 12:52    Post subject: Reply with quote

glimt:

Snakker man om "skandinaviske toppklubber" så snakker man om blant annet Rosenborg. RBK og FCK er de eneste virkelige toppklubbenen i skandinavia, alle andre er sesongbaserte.

Du snakker om behovet for å beholde spilleren pga mulig opprykk. Vil du ikke da si at en avtale hvor vi kjøper nå og henter han i januar burde være ideelt for Glimt?
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 25.08.2011 13:13    Post subject: Reply with quote

Jeg vil naturligvis mene at det beste er å beholde ham. Stikk i strid med manges oppfatning av situasjonen i Glimt, så ligger det økonomiske rotet bak oss, og vi har pr dd penger på bok. Hvis DB forsvinner, så står vi uten vår kanskje beste spiller før en tøff tippeligasesong. Det jeg håper og tror Glimt gjør er å gjøre DB til en av de best betalte spillerne på en langtidskontrakt og forklare at de vil bygge laget rundt ham. Samtidig kan DB få beskjed om at hvis vi ikke rykker opp, så legger en godsida til om større lag er interesserte. Gutten er 18 år, og selv om potensialet er der, så mener jeg naturlig nok at en sesong i TL på Glimt hvor han er garantert fast plass, er bedre enn å komme i en ny klubb, hvor varierende prestasjoner kanskje gjør at noen av de andre talentfulle ungguttene i RBK blir prioritert foran. Jeg lå jo i forsterstilling når Trond O ble solgt og trodde han kom til å bli stor stjerne, men det er ikke alltid sånne ting slår til.
Bjørkis
Senior

PostPosted: 25.08.2011 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg har spilt mange juniorkamper mot B/G og Berntsen. Meget god spiller. Fotrapp, blendende teknikk, strøken venstrefot, god til å passere motspillere i fart med ball, eminent blikk for spillet.
Kan slite når han møter fysisk sterke spillere som også har fart i beina.

Dette burde være høyinteressant for Rosenborg. DB er bedre enn både Winsnes, Åsen og Midtsjø som vi har i vår stall. På nivå med Svensson, selv om de er forskjellige spillertyper.

Berntsen er ikke så ulik David Silva som spillertype.
Back to top
dani
Junior

PostPosted: 25.08.2011 14:41    Post subject: Reply with quote

Ser det er flere som anser DB som et talent. Dette er en spiller som har lagt talentstatus bak seg og er en etablert spiller. Hans svakhet er fysikk, all den tid det kan sies å være en svakhet.

Det som nevnes om utholdenhet går mer på overgangen fra reservelagsfotball med x antall kamper i året, til 90 minutter hver uke + aldersbestemt landslag. Belastningen er større enn han har vært vant med, samt at Glimt har ingen spiller å sette inn for han etter 70 minutter om kampen ikke er avgjort.

For å sette det i RBK ord, så har han et bedre driv mot boks enn PCS hadde og han klarer å levere ballen bedre når det nærmer seg boks, både i form av skudd men også frispilling av medspillere på kant eller igjennon midten. (Det var her jeg mente/mener PCS svikter)
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 15:48    Post subject: Reply with quote

La DB spille glimt opp i eliteserien så slipper vi disse addecokjøpa til Hoftun Idea Idea
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 16:47    Post subject: Reply with quote

Ironi, håper jeg?

Sålenge kvaliteten er bra nok, så må spilleren heller komme fra adecco enn TL. Det sier seg selv.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 16:57    Post subject: Reply with quote

Du gjennomskua meg, Ble ikke så oppskjørta når Drage reiste til TIL men Berntsen skal definitivt til RBK for så mange kroner som det er nødvendig å bruke. Bor ikke så langt unna Glimt, så jeg har dem i øyekroken.....
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.08.2011 19:20    Post subject: Reply with quote

Christian Didriksen twitter:

Quote:
Rykte fra myra: daniel berntsen har signert kontrakt med Rosenborg. Noen som kan bekreft/avkreft?

Selvsagt flere som kommer til å klage over "unyttig twitter rykter" nå, men i mangel av andre interessante ting så poster jeg allikevel Smile
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 28.08.2011 19:21    Post subject: Reply with quote

Synes twitter er helt konge jeg med tanke på fotballrykter. Mye har vist seg å stemme også.

HÃ¥per det er sant.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.08.2011 19:23    Post subject: Reply with quote

Hadde han signert så hadde det vært på RBK.no.

Ingen grunn for RBK til å holde dette hemmelig.

- Torgeir Børven
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.08.2011 19:27    Post subject: Reply with quote

Det kan vel hende. Men kan også hende at de venter til i kveld siden han spiller kamp for Bodø Glimt nå.

Men det kan jo bare være ville rykter også Wink
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 28.08.2011 19:27    Post subject: Reply with quote

Er det noen gang Hoftun burde bruke det enorme nettverket sitt, så er det nå med Berntsen..
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 28.08.2011 19:42    Post subject: Reply with quote

det ryktet der liker jeg veldig godt, ja skulle EH bruke "nettverket" sitt på en spiller så er vikelig dette spiller'n Tommel'n opp!
ola.
Veteran

PostPosted: 28.08.2011 20:13    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Synes twitter er helt konge jeg med tanke på fotballrykter. Mye har vist seg å stemme også.

HÃ¥per det er sant.

Hva hadde fotball vært uten rykter? Og twitter er blitt en god eksponent av nettopp det!
Back to top
Kalkunen
Senior

PostPosted: 28.08.2011 22:40    Post subject: Reply with quote

Ryktene går i hverfall i Bodø!

http://www.arntzen.info/?p=516

Vet ikke hvor troverdig detter er men.....
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2011 22:40    Post subject: Reply with quote

Nydelig forspill og assist på 3-0-målet til Glimt i kveld. Jeg tror dette er et funn!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 28.08.2011 22:42    Post subject: Reply with quote

Gjorde han noe mer?
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 28.08.2011 22:46    Post subject: Reply with quote

Ligner litt på Skjelbred i driv og kroppsbygning.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 44, 45, 46  Next
Page 2 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb