| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 22.08.2011 17:15 Post subject: |
|
|
| lå vel veldig i kortene med tanke på det tok så lang tid før det ble en avgjørelse. Media har skrevet at RBK hadde fått et bud akseptert, noe FFK ikke fikk. Hadde han hatt oss som 1.valg hadde nok han vært klar for RBK for en stund siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.08.2011 17:35 Post subject: |
|
|
| Skuffende, Dure burde sett at han har en enestående mulighet til å spille seg rett inn på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 22.08.2011 17:44 Post subject: |
|
|
| bekrefter bare nok en gang at Fredrikstad er dyktige på spillerlogistikk og på å hente de rette typene, mens vi bare er latterlige. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 22.08.2011 18:12 Post subject: |
|
|
Dure skjønner nok at RBK ikke kan spille med flere unggutter i første 11eren. Han regner nok med at Rbk kan bli aktuellt senere når vi er oppe av hengemyra.
Er ikke sååå imponert over en 19 åring fra Honduras heller...
Ja til mer rutine i første 11eren. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 22.08.2011 18:25 Post subject: |
|
|
| de beste klubbene har så klart en blanding mellom rutinerte og spiller på vei frem. Vi har nok rutine i midtforsvar, derfor hadde dette vært en perfekt signering for stallen. De beste klubbene bygger stall og er best på spillerlogistikk, det er ikke vi. Dessuten må vel kvalitet alltid gå foran alder, og tviler ikke et sekund på at Dure er minst likså god som Rønning. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 22.08.2011 18:35 Post subject: |
|
|
Dette var skuffende, RBK blir en mindre og mindre aktraktiv klubb for innenlandske spillere ser det ut til.
Får håpe RBK fortsatt kan finne noen gode utlendinger, før omdømmet der også blir for dårlig... |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 22.08.2011 18:36 Post subject: |
|
|
| Når jeg tenker på hvem som er her i januar, ønsker jeg meg en ny Kris Statsgård istedet for Dure. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.08.2011 18:37 Post subject: |
|
|
| Godt poeng, dessverre. Men stallen må jo bestå av en viss minimums-mengde med nordmenn... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.08.2011 18:46 Post subject: |
|
|
Godt mulig Dure har fulgt med på hvordan det gikk med Tom Erik Nordberg, som jo var forespeilet samme regla - vi kjøper deg, og låner deg rett ut igjen. Vi ser jo hvordan det gikk med Nordberg i ettertid.
Dessuten, i FFK veit han at han vil bli satset på å bli gitt en fair sjans til å spille seg inn på A-laget for en Tippeligaklubb. Og komme til RBK ville vært ensbetydende med at han ville forsatt i 1- div, men bare for ett annet lag, siden direkte utlån til Ranheim jo var en del av dealen han ble fremlagt.
Skjønner'n godt, jeg. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 22.08.2011 19:47 Post subject: |
|
|
Enig, jeg tror vel ikke han selv hadde troa på å få spille på rosenborg om etpar år. Vi har jo en ung midtstopper i wangberg så muligheten for at vi skal stille med 2 "kyllinger" er vel liten og da sier det seg selv at det kan bli tøft å komme seg inn på rbk i nærmeste fremtid.
Synd men sånn er det. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.08.2011 21:45 Post subject: |
|
|
| Der ja, fikk RBK det som de ville, Rønning utkonkurrerte Dure |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 23.08.2011 10:34 Post subject: |
|
|
signeringen av Rønning var totalt unødvendig. Kunne like gjerne fortsatt med Nordberg.
Ikke faen om middelmådigheter som VIF, FFK, Hapoel, Gais, Malmø og Brann hadde slått oss i drakamper om spillere for en 5-6 år siden, men jaja, sånn har det blitt. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 23.08.2011 10:51 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Ikke faen om middelmådigheter som VIF, FFK, Hapoel, Gais, Malmø og Brann hadde slått oss i drakamper om spillere for en 5-6 år siden, men jaja, sånn har det blitt. |
Det er vel kanskje ikke bare på banen vi burde hatt et generasjonsskifte? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.08.2011 11:48 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Ikke faen om middelmådigheter som VIF, FFK, Hapoel, Gais, Malmø og Brann hadde slått oss i drakamper om spillere for en 5-6 år siden, men jaja, sånn har det blitt. |
Sånn har det nok vært til alle tider. Vi har tapt en del drakamper opp gjennom. Mange av de beste norske sa nei til oss på 90-tallet, og vi har gått glipp av gode spillere utover 2000-tallet også, ref et innlegg fra meg for en uke eller to siden.
Spørsmålet er hvor interessert vi har vært og hvor oppvakt vi har vært når det som har blitt store profiler i TL de siste fem-seks årene har endt i andre norske klubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 23.08.2011 18:51 Post subject: |
|
|
Midtstopperen har hatt mange samtaler med østfoldlagets sportssjef, Joacim Jonsson, og dermed blitt enda mer sikker på at han tar det rette valget.
– Inntrykket jeg sitter igjen med er at de har gjort et godt forarbeid for å finne ut hva jeg står for, og at de ønsker å satse på meg, sier den avtroppende løven.
http://www.demokraten.no/...709136.ece
Har kanskje ikke vært så dumt med en sportsdirektør i Rosenborg som kunne overbevise spillerne vi er interesserte i... |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.08.2011 19:04 Post subject: |
|
|
Støttes 100%
Det supperådet som styrer RBK om dagen føles veldig impotent og inkompetent med tanke på hva som skjer feks i Molde med tanke på å hente inn talenter og å utvikle de inn i et system. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 23.08.2011 19:34 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: | Midtstopperen har hatt mange samtaler med østfoldlagets sportssjef, Joacim Jonsson, og dermed blitt enda mer sikker på at han tar det rette valget.
– Inntrykket jeg sitter igjen med er at de har gjort et godt forarbeid for å finne ut hva jeg står for, og at de ønsker å satse på meg, sier den avtroppende løven.
http://www.demokraten.no/...709136.ece
Har kanskje ikke vært så dumt med en sportsdirektør i Rosenborg som kunne overbevise spillerne vi er interesserte i... |
Hva skal man egentlig gjøre? Lyve og si at Dure skal spille fast i neste sesong, samt få masse innhopp denne sesongen? FFK hadde noe å lokke med som RBK ikke hadde. Hadde Dure kommet hit, så hadde sikkert Hoftun-fansen klaget på den 3 1/2-årskontrakten som Dure fikk i FFK. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.08.2011 19:54 Post subject: |
|
|
Tilsier noe med RBK-forsvaret nå at han ikke ville fått det? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.08.2011 20:46 Post subject: |
|
|
| Litt off topic dette, men er imponert/fascinert over hvordan Sylta alltid tar på seg rollen som djevelens advokat. Forsvarer Hoftun, Winsnes, Moldskred & Co med liv og lyst. Akkurat sånn som det skal være i en rettsstat. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.08.2011 00:14 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Jepp, men er Dure veldig i tvil kan sånne enkle ting som at vi drøyer være utslagsgivende. Det er noe med det å virkelig være ønsket som nok appelerer veldig til en spiller. |
......... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.08.2011 00:34 Post subject: |
|
|
| Ser av artikkelen i demokraten at FFK har gammeltreneren til Dure. Da stillte vel vår klubb med handikap i utgangspunktet... Føles vel tryggere for en ungdom å gå til en klubb med en trener han kjenner. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 24.08.2011 12:51 Post subject: |
|
|
Vi har janne, men ingen fra stabæk signerer.
Det er like sannsynlig at Hoftun er en horribel forhandler/selger. Likevel velger du å benytte dine synspunkter som at de er fakta. Dine synspunkter/påstander er IKKE fakta.
PS; Hvorfor skal du unnskylde Hoftun ved enhver anledning? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.08.2011 13:11 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Der ja, fikk RBK det som de ville, Rønning utkonkurrerte Dure |
Riktig, dessverre... |
|
| Back to top |
|
 |
|