English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alanzinho
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.07.2011 00:44    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hva pokker'n er det de holder på med uten på Valle? Bruker de oss som sitt private speidernettverk, eller?

Eller kjører de den taktikken Real Madrid og Chelsea prøvde for noen år siden - "Vi trenger egentlig ikke spiller'n, men vi kjøper'n så ingen andre får'n!"?

Martin, hvis du leser dette: RBK jobber desperat for å få Winsnes, Moldskred og Lustig til å skrive nye kontrakter - siden alle i og rundt klubben veit at disse tre er helt essensielle for klubbens fremtidige suksess.

Jeg lurer på hvem på Valle som syntes vi var ett lysende eksempel å herme etter.
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert

PostPosted: 21.07.2011 11:22    Post subject: Reply with quote

Hele den saken om VIF og RBK som leter etter samme spillere, sier mer om hvor sneversynt norsk fotball er enn at man tilfeldigvis leter etter samme spillere.
Hvis en spiller har gjort det bra i en norsk klubb tidligere, så vips, er han aktuell når man leter etter spillere på ny. Jeg er nesten forundret over at Somen Tchoy (eller hvordan han staves) ikke er lansert som en kandidat, på lik linje med Per Nilsson (han som var verdens beste forsvarsspiller) og Mifsud, Koren etc.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 21.07.2011 11:29    Post subject: Reply with quote

Somen Tchoyi spiller for West Bromich, Per Nilsson spiller for Nürnberg, Mifsud spiller i Valetta (og er vel ikke akkurat god nok for å være en kandidat, med tanke på at han har spilt fotball på Malta i to sesonger nå) og Robert Koren spiller i Hull.

Tror ingen av de kunne tenkt seg en retur til Norge, pluss Nilsson.

Det går an å være realist av og til, og innse at tidligere spillere fra Tippeligaen som har kommet til utenlandske klubber heller vil bli der enn å komme tilbake hit.

Alanzinho har jo ikke norsk kjæreste lengre heller. Mulig han har funnet seg en tyrkisk jomfru og blir der resten av karrieren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 21.07.2011 16:04    Post subject: Reply with quote

Ja, det er nok ikke spesielt større sjanse for at Tchoyi eller Alanzinho kunne tenke seg å signere for en norsk klubb enn andre spillere i England og Tyrkia.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nastynick
Rutinert

PostPosted: 21.07.2011 16:21    Post subject: Reply with quote

Jepp, det er noe av poenget mitt. Jeg mener at å bruke energi på en tvilende Alanzinho er lavt prioritert sammenlignet med det å finne en spiller som er motivert for å spille for RBK, og ikke minst, ser på RBK som et skritt fremover sportslig, ikke bare sosialt/utenfor banen.
csk
Senior

PostPosted: 19.08.2011 20:18    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan Alan sin situasjon er nå? Får han spille? Er han fornøyd?

Er det noe realisme i å tro at han kan havne på Lerkendal på lån eller kjøp? Kunne han passet i 10er rollen hos oss?
En sånn spiller vil vel kunne dra noen ekstra tilskuere pr kamp også. De må jo gjøre noen seriøse grep for å få fyllt tribunene igjen.
Vet ikke om alan hadde vært nok til å dra mange ekstra pr kamp. Men jeg føler at en som kan showe litt og gjøre noe på egen hånd er noe RBK trenger. Folk utenfor den harde kjerne vil underholdes, og da drar du ikke på Lerkendal om dagen.
Publikum gikk jo av hengslene da PVR dro den råe finta si. Tenk hva noen alan-soloraid hadde gjort.
Hadde ikke det gitt noen mill i ekstra bilettintekter over en sesong?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.08.2011 20:23    Post subject: Reply with quote

Totalt urealistisk vil jeg tro. Jeg var selv på Lerkendal, og at publikum "gikk av hengslene" når PVR trikset i forsvaret, var ikke min opplevelse. Det var vel mer et skrekkblandet gisp over tankeløs behandling av ballen i forsvaret. Mot et bedre lag hadde det der vært selvmord.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2011 17:02    Post subject: Reply with quote

Det var slett ikke et skrekkblandet gisp over uforsiktig ballbehandling, det var velfortjent applaus fordi Rønning gjør en enkel dragning som lar laget beholde ballen til tross for bittelitt press, en type valg vi ser alt for lite i Rosenborg, men som nærmest er selvfølgelig på litt høyere nivå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Page 8 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb