|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.07.2011 00:44 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | Hva pokker'n er det de holder på med uten på Valle? Bruker de oss som sitt private speidernettverk, eller?
Eller kjører de den taktikken Real Madrid og Chelsea prøvde for noen år siden - "Vi trenger egentlig ikke spiller'n, men vi kjøper'n så ingen andre får'n!"?
Martin, hvis du leser dette: RBK jobber desperat for å få Winsnes, Moldskred og Lustig til å skrive nye kontrakter - siden alle i og rundt klubben veit at disse tre er helt essensielle for klubbens fremtidige suksess. |
Jeg lurer på hvem på Valle som syntes vi var ett lysende eksempel å herme etter. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 21.07.2011 11:22 Post subject: |
|
|
Hele den saken om VIF og RBK som leter etter samme spillere, sier mer om hvor sneversynt norsk fotball er enn at man tilfeldigvis leter etter samme spillere.
Hvis en spiller har gjort det bra i en norsk klubb tidligere, så vips, er han aktuell når man leter etter spillere på ny. Jeg er nesten forundret over at Somen Tchoy (eller hvordan han staves) ikke er lansert som en kandidat, på lik linje med Per Nilsson (han som var verdens beste forsvarsspiller) og Mifsud, Koren etc. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 21.07.2011 11:29 Post subject: |
|
|
Somen Tchoyi spiller for West Bromich, Per Nilsson spiller for Nürnberg, Mifsud spiller i Valetta (og er vel ikke akkurat god nok for å være en kandidat, med tanke på at han har spilt fotball på Malta i to sesonger nå) og Robert Koren spiller i Hull.
Tror ingen av de kunne tenkt seg en retur til Norge, pluss Nilsson.
Det går an å være realist av og til, og innse at tidligere spillere fra Tippeligaen som har kommet til utenlandske klubber heller vil bli der enn å komme tilbake hit.
Alanzinho har jo ikke norsk kjæreste lengre heller. Mulig han har funnet seg en tyrkisk jomfru og blir der resten av karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.07.2011 16:04 Post subject: |
|
|
| Ja, det er nok ikke spesielt større sjanse for at Tchoyi eller Alanzinho kunne tenke seg å signere for en norsk klubb enn andre spillere i England og Tyrkia. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 21.07.2011 16:21 Post subject: |
|
|
Jepp, det er noe av poenget mitt. Jeg mener at å bruke energi på en tvilende Alanzinho er lavt prioritert sammenlignet med det å finne en spiller som er motivert for å spille for RBK, og ikke minst, ser på RBK som et skritt fremover sportslig, ikke bare sosialt/utenfor banen. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 19.08.2011 20:18 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvordan Alan sin situasjon er nå? Får han spille? Er han fornøyd?
Er det noe realisme i å tro at han kan havne på Lerkendal på lån eller kjøp? Kunne han passet i 10er rollen hos oss?
En sånn spiller vil vel kunne dra noen ekstra tilskuere pr kamp også. De må jo gjøre noen seriøse grep for å få fyllt tribunene igjen.
Vet ikke om alan hadde vært nok til å dra mange ekstra pr kamp. Men jeg føler at en som kan showe litt og gjøre noe på egen hånd er noe RBK trenger. Folk utenfor den harde kjerne vil underholdes, og da drar du ikke på Lerkendal om dagen.
Publikum gikk jo av hengslene da PVR dro den råe finta si. Tenk hva noen alan-soloraid hadde gjort.
Hadde ikke det gitt noen mill i ekstra bilettintekter over en sesong? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.08.2011 20:23 Post subject: |
|
|
| Totalt urealistisk vil jeg tro. Jeg var selv på Lerkendal, og at publikum "gikk av hengslene" når PVR trikset i forsvaret, var ikke min opplevelse. Det var vel mer et skrekkblandet gisp over tankeløs behandling av ballen i forsvaret. Mot et bedre lag hadde det der vært selvmord. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.08.2011 17:02 Post subject: |
|
|
Det var slett ikke et skrekkblandet gisp over uforsiktig ballbehandling, det var velfortjent applaus fordi Rønning gjør en enkel dragning som lar laget beholde ballen til tross for bittelitt press, en type valg vi ser alt for lite i Rosenborg, men som nærmest er selvfølgelig på litt høyere nivå. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |