View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 17.08.2011 11:59 Post subject: |
|
|
Tja, jeg synes ikke det er så ulikt.
Charterselskapene selger med visse rabatter tidlig for de som ønsker å planlegge ferien tidlig, som sesongkortene.
Så kommer en periode med fullpris, der de som ikke kan ta ferie på sparket må bestille.
Så ser de at de har ledige plasser og må begrense tapet ved dem og selger dem for det de kan få til.
Har selv hatt tilbudet om å oppgradere hotellrom kort tid før sydentur for en "rimelig" penge. For så på turen å møte en bekjent som hadde fått hele turen for samme pris som vi kunne betalt for oppgradering.
Hadde Lerkendal hatt tall som i rekordårene ville en selvsagt ikke sett disse kampanjene. Det handler tross alt om å begrense tapene. |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 17.08.2011 12:49 Post subject: |
|
|
Hva med gjenkjøp av plassene til E-cup da?
Jeg som ikke var klar over dette før i går kjøpte igjen mine plasser for 340,- kroner.
Men jeg kunne samme dag kjøpt naboplassene til 300,- om jeg hadde kjøpt sammenbilletter.
Her handler det ikke om å begrense tap, men lure uvitende.
Tidligere i år fikk jeg følgende beskjed fra Rosenborgs markedsavd: "Sesongkortkunder har ulike fordeler med basis i korttype og pris. RBK har tidligere lagt til rette for ytterligere fordeler i løpet av sesongen. Det har vi også ambisjoner om å gjøre denne sesongen. I og med at du har sesongkort vil du få informasjon om dette gjennom nyhetsbrev på mail eller SMS".
Vet ikke hva du mener med ordet "fordeler", men slik jeg tolker det er det at man da får et tilbud som ingen andre har mulighet til å bruke.
Altså et tilbud forbeholdt de faste tilskuerne med sesongkort. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 17.08.2011 13:21 Post subject: |
|
|
Poenget mitt er at Sammenbilletten er et konsept de har konstruert fordi de ikke fyller tribunen.
Hadde det vært 20000 på hver kamp, ville ikke denne muligheten vært der.
Det handler ikke om å lure uvitende, det handler om at den nye rabatten ikke er gjennomtenkt i forhold til e-cup.
Jeg skal ikke dra i gang en debatt om hva som burde være fordeler, for i prinsippet er jeg enig i at sesongkort burde gitt de laveste prisene. Kanskje å utfordre RBK med å kompensere med andre fordeler kunne vært noe?
Men det er ikke noe unikt for RBK at de beste kundene ikke gis den beste prisen, det er noe som oppleves til stadighet. Derfor skrev jeg da at det er noe jeg ikke orker å irritere meg over. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 17.08.2011 13:22 Post subject: |
|
|
Klok av skade har jeg ikke benyttet meg av gjenkjøp til Larnaca-kampen. Fornyer heller ikke sesongkortet til neste år da det garantert kommer bedre tilbud. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 17.08.2011 13:31 Post subject: |
|
|
Trondh: Som jeg sa over også, jeg ser poenget ditt.
Og jeg tror nok på manger måter at vi er enige, men jeg velger å irritere meg over det.
Hadde Rosenborg levert en knallsesong med kanonunderholdning i alle kampene hadde jeg kanskje ikke brydd meg.
Og jeg ender nok på samme løsning som V_olden fra nå av vil jeg tro. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 17.08.2011 13:34 Post subject: |
|
|
Hvorvidt en får det produktet en har betalt for gjelder jo forsåvidt for alle som har kjøpt ymse billetter.
Får nå se an høsten nå. Issah og Dockal, samt et par gode navn nå eller i januar kan vel bestemme løsningen for neste år. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2011 21:35 Post subject: |
|
|
Under søndagens kamp mot Odd på Telenor Arena, oppga Stabæk antall solgte billetter til 5852. Da Dagbladet talte tilskuerne like før avspark i andre omgang, ble tallet 1159.
Det mener Tunold er feil og begrunner det med at mange ikke hadde rukket å komme ut på tribunen ennå.
- Etter våre tellemaskiner og inkludert de 400 på vip som ikke går gjennom maskinene, er antallet vårt fra igår på omtrent 3400, forteller Tunold.
Les mer: Stabæk opplyste om 5852 tilskuere - bare 1159 var der
...om det er noen tvil, så mener jeg altså fortsatt at det interesante er antall solgte billetter, da plassene uansett ikke kan selges flere ganger. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.09.2011 21:39 Post subject: |
|
|
Helt enig i at det er solgte billetter som er interessant. Men det er kalrt at når spriket begynner å bli veldig stort mellom solgt og oppmøtt så må man ihvertfall sette seg ned å analysere hvorfor. Det borger jo ikke bra for sesongen etter, da man kan anta at mange av de med sesongkort som "aldri" dro på kamp i år, ikke fornyer til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.09.2011 21:51 Post subject: |
|
|
Hørte TV2-sporten nevne at VIF hadde 15% svikt ift budsjett. I så fall har de budsjettert med cirka 15.800.
PÃ¥ en sesong er det 36.000 tilskuere for lite hvis det holder seg. Stemmer nok bra med rundt fire millioner i minus da.
Spørs om de henter litt på kampen mot oss, men det vil forundre om FFK, Viking og Stabæk trekker mer enn dagens snitt på 13.400. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 21.09.2011 11:19 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...210176.ece
Quote: | Fotballtopp Niels Røine forklarer nedturen
|
Punkt 9 er i hvertfall helt på bærtur. Snittet var da på tur ned lenge før det.. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.09.2011 11:22 Post subject: |
|
|
Den effekten må i så fall være meeget lokal. Kan ikke tenke meg at det spiller noen som helst rolle ellers i landet. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.09.2011 11:34 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: | Punkt 9 er i hvertfall helt på bærtur. Snittet var da på tur ned lenge før det.. |
Punkt 2 er også på bærtur da RBK ble nummer fem begge de to årene og Vålerenga nummer seks og ti i 2007 og 2008.
Punkt 4 er dels på bærtur, for landslaget gjør det mye bedre enn i 2007 og 2008.
Punkt 5 er på bærtur, da konkurransen fra de store ligaene ikke er vesentlig endret fra 2007 og 2008.
Punkt 8 er på bærtur, da været var dårlig på mange kamper i 2007 og 2008 også.
Jeg synes også punkt 6 er noe tvilsomt, selv om det har skjedd en viss utvikling siden 2008.
Interessant at avisa hevder at det jobbes intenst med ALLE punktene. Ser fram til bedre vær i 2012. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.09.2011 13:03 Post subject: |
|
|
Det jobbes med bedre vær og mindre terror. Det fins ikke grenser for hva Norsk Toppfotball kan få til hvis de bare prøver veldig veldig hardt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.09.2011 13:26 Post subject: |
|
|
Faren er at det kan Røine på hvis de jobber for hardt. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.09.2011 13:51 Post subject: |
|
|
*param-dish*  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 21.09.2011 14:56 Post subject: |
|
|
Canal plus vil ha spredning på søndagskampene: http://www.vg.no/sport/fo...d=10038769
Er dette bra for tilskuersnittet da? Det må da bare bety enda flere kamper i ukedagene.. Uff
Edit: ser at de ønsker "fokus" på helgene. Det er jo bedre |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.09.2011 16:44 Post subject: |
|
|
- Nå er det vanlig å tilpasse til TV-seerne, sier han.
Tro det eller ei, men fotballkampene blir ikke bedre av at de blir spilt i et studio i Oslo foran en grønn skjerm, hvor bane, vær og tilskuere legges til etterpå, i såkalt post production. Nå skal fotballkampene tydeligvis bli som film og underholdningssserier tilrettelagt for fjernsyn.
Når skal disse idiotene skjønne at fotballkamper for tomme tribuner ikke er særlig publikumsvennlig for TV-kanalene heller? Færre tilskuere på stadion er ikke ensbetydende med flere TV-seere. Det vil si, jeg har ingen klar statistikk på det, men jeg har ikke sett noe som tyder på at TV-kampene i år er vesentlig mer populær enn tidligere år. Men skal vi følge Fredheims logikk, så må det jo være desto flere som ser kampene på TV i år, enn tidligere, da nedgangen i tilskuertall på stadion er såpass stor.
Det blir ikke flere tilskuere med to kamper på fredag, to på lørdag, to på søndag og to på mandag. Og jeg tror heller ikke at det trekker flere TV-seere. Søndager er vel de beste dagene for norsk fotball sånn rent publikumsmessig og TV-messig, vil jeg tro. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 08.12.2011 22:53 Post subject: |
|
|
Dette har ikke direkte med Sesongkort å gjøre (men fant ingen tråd om tilskuertall)
http://vgd.no/sport/fotba...011/side/1
IMPONERENDE oversikt...men skremmende tall for oss og tippeligaen
Helt sykt hvor mye mange tilskuere vi har mistet de siste sesongen, 14 % i forhold til i fjor og 27 % siden 2007....
 |
|
Back to top |
|
 |
|