Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Posted: 17.08.2011 00:29 Post subject:
Ja, det ble en like merkelig overgang som mange fryktet.
Økonomisk tror jeg ikke det ble reingæli selv om han ble kjøpt til RBK for en viss sum og antakelig hadde ei årslønn på omlag 700.000 kroner.
Jeg regner med at kjøpesummen og vel så det er tilbake på Brakka gjennom utleieavtalene. Hvilke avtaler som ble gjort ift lønn i utleieperiodene vet jeg ikke. Men kanskje at RBK fortsatt betalte lønna, og at i hvert fall FKH betalte mer i leie enn hva de ellers ville gjort.
Så fikk vel moderklubben Vuku noen kroner ifm overgangen også, som de vel har brukt opp på å hente hjem Dag Ivar Indahl til kamper fra Bodø (symptomatisk nok) fram til han fikk påvist såvel leddbåndsskade som korsbåndskade.
Posted: 17.08.2011 00:45 Post subject:
Jeg er ikke uenig i det. Men han fikk vel lønn ut fra tanken om å være en godt voksen spiller som skulle være en utfordrer til en plass på laget da.
Ut fra det vil jeg anta at PVR, som Hoftun og Jönsson åpenbart mener er mye bedre enn TEN får lønn tett oppunder millionen.
Ungfolene våre (sikkert ikke Henriksen lenger) har jo mer prestasjonsbasert lønn, mens Nordberg antakelig hadde ei mer "fast årslønn".