| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 09.08.2011 00:07 Post subject: |
|
|
| Dette er en veldig fin overgang for begge parter, i Viking får Trond Olsen mer tillit og Rosenborg blir kvitt en spiller som tjener fett og som ikke holder nivået. Vil også tro at Trond passer bedre til spillestilen til Viking, enn i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 09.08.2011 00:08 Post subject: |
|
|
| Akkurat den utviklingen med lønnskostnader og de generelle driftskostnadene i klubben er verdt å følge med på. Om klubben nå lykkes med opprettholde en knallsterk tropp samtidig som at lønnskostnadene går ned er klubben virkelig på rett vei. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2011 00:10 Post subject: |
|
|
| cypern wrote: | | Ganske artig å kikke gjennom de første innleggene om Trond Olsen da han ankom klubben for 3 år siden. Ganske mange var skeptiske da også, ser jeg. |
Måtte sjekke ut hva jeg skrev på den tiden:
| attach wrote: | | Dette blir dyrt. Svindyrt. For pengene får vi en spiller som jeg av en eller annen grunn ikke klarer å bli imponert over. Samtidig er jeg fryktelig utrygg på at han passer inn i vår måte å spille fotball på. |
Dessverre har jeg ødelagt alt med å forsvare Moldskred.  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.08.2011 00:14 Post subject: |
|
|
Vi har jo fått 2 fine barn sammen da...sier man gjerne om et ex-forhold.
Vi har jo tross alt sikret oss 2 seriegull sammen da, vi som pleide samle 5-plasser.  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.08.2011 00:37 Post subject: |
|
|
Ser jeg var temmelig klar på at Olsen ikke var øverste hylle og at jeg skulle ønske vi gikk for mer komplette spillere som feks. Moa. Bomma ikke helt med den da.
Samtidig så synes jeg Olsen har fått i overkant mye kritikk her inne, og det er nok pga. summen vi betalte for han som gjorde at kravene ble for høye. Det er jo ikke hans feil. Ønsker TO lykke til i Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 09.08.2011 10:15 Post subject: |
|
|
Lykke til fra meg også, han har vært en real kar som ikke har sutret om lite spilletid selv om han har villet spille mer. Men han bør ikke plutselig få ballkontroll i kampene mot oss. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 09.08.2011 10:39 Post subject: |
|
|
| Super glad for denne overgangen. Fikk vi noe penger også hadde det vært en rein bonus. Noen som vet? |
|
| Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 09.08.2011 11:03 Post subject: |
|
|
Like greit at dette gikk i orden.
Takk og farvell TO. Lykke til i Viking _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 09.08.2011 11:05 Post subject: |
|
|
| Synes å lese en plass at Viking må ut med 1,5-2 mill. Mulig det var en plass på dette forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2011 11:08 Post subject: |
|
|
| Det var vel anslaget til Keenoir eller Kjello for å gå i null regnskapsmessig. |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 09.08.2011 11:21 Post subject: |
|
|
| Jeg var veldig skeptisk til Olsen før han kom, og har faktisk blitt positivt overrasket, spesielt den første sesongen. Også i dag synes jeg han er en OK spiller å kaste innpå, som bidrar med sine åpenbare spissferdigheter og som på sitt beste kan gjøre uforutsigbare ting. Har ikke helt forstått hvorfor han har blitt et hatobjekt for så mange supportere. Prisen og lønna var imidlertid alltid hårreisende, så det er like greit at han drar. Dessverre tror jeg at han vil komme perfekt til sin rett MOT Rosenborg, så jeg skulle ønske vi hadde solgt ham til en utenlandsk klubb istedet. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 09.08.2011 11:32 Post subject: |
|
|
| Er egentlig litt enig i den. Han har en egen evne til å havne opp i sjanser og situasjoner foran motstanderens mål. Men det som flere har påpekt er riv-seg-i-håret faktoren som hele tiden kommer frem. Nærteknikken er mildt sagt en skandale. Er helt opplagt at han ikke passer inn i RBK der man må ha egenskaper til å holde på ball og ha oversikt over hva som skjer rundt omkring. Sånn sett er han veldig avhengig av å ha så få arbeidsoppgaver som mulig. Er en helt grei squad-spiller, men lønnen han hever gjenspeiler ikke nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.08.2011 12:07 Post subject: |
|
|
Olsen har vært en grei spiller å ha på benken og å kaste inn på slutten av kamper når motstanderens forsvar er kjørt. Men han bør da selvsagt ha innkjøpspris og lønn som forsvarer en slik rolle.
Olsen har først og fremst vært benkefyll for oss, noe han synes han er for god til, og klubben synes han er for dyr til. Klubben blir kvitt en utgiftspost som er for dyr i forhold til sportslig gevinst, og Olsen kommer til en klubb hvor han sannsynligvis får spille mer. Fair trade, og lykke til videre. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.08.2011 12:41 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Det var vel anslaget til Keenoir eller Kjello for å gå i null regnskapsmessig. |
Han kostet Ca 8 millioner når han kom og fikk en 4 års kontrakt som da skal per dags dato være nedskrevet til ca 2,5 millioner hvis vi da trekker fra overgangsummen ifra Viking har en så det vi taper på Olsen. Er summe på over 2,5 millioner kan vi bokføre ett overskudd på transaksjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2011 13:03 Post subject: |
|
|
| Tror Kjello kom fram til 2,1. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.08.2011 14:41 Post subject: |
|
|
Overgangssum var 8,5 mill.
2/4 er avskrevet.
1/4 er inne i budsjett som avskrivning.
1/4 er altså bokført verdi i henhold til budsjettet.
Dvs 2 125 000.
Samtidig så slipper vi vel lønn på minst 1 mill.
Ergo kan overgangssummen være helt nede i 1,1 mill uten at budsjettet sprekker. Men vi bør jo helt klart få nærmere 2,1 som er bokført verdi.
Glimt skal sikkert ha litt penger de også.
Og slik Bolge sa på Twitter i går.
"Hva vet vi egentlig om hva den kontrakten sier om hvor overgangspenger tar veien? Ref. Jarstein?" |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 09.08.2011 18:59 Post subject: |
|
|
Her er Trond Olsen på plass i Stavanger.
| Quote: | - Jeg trengte dette i karrieren min og har behov for å spille førstelagsfotball. Det kommer jeg hit for å gjøre. Jeg håper å være en forsterkning for Viking, sier Olsen.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.08.2011 22:11 Post subject: |
|
|
Ingen skal i alle fall beskylde Trond Olsen for å slenge med leppa til media eller ikke gi max på banen. Ingen selvfølge nå til dags, så det skal han ha skryt for. Han skal også ha en stor takk for at han bidratt med en rekke scoringer og hjulpet RBK til to nye seriegull. Håper han lykkes videre unntatt kampene mot oss. Hareide lot ham jo debutere på landslaget så han ser nok noe i Trond. En av mine favoritter som forsvinner i dag, men det var ikke uventet..  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.08.2011 22:15 Post subject: |
|
|
Trond Olsen var en av dine favorittspillere i Rosenborg? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 09.08.2011 22:16 Post subject: |
|
|
Det har sikkert vært sagt før, men for meg er saken grei. Trond Olsen er en helt ok spiller, men Rosenborg bør være noe mer enn en ok klubb, så derfor er det greit å kvitte seg med Olsen så lenge han ikke finner seg i å ha en jokerrolle.
I Bodø Glimt kunne man tillate seg å legge opp spillet etter Trond Olsen. Skulle vi gjort det samme hadde det ikke blitt mye edelt metall i samlinga.
Lykke til i Viking. Håper han lykkes og utvikler seg i Viking til tross for at det kommer til å bli brukt som det sedvanlige argumentet fra mang en supporter om at Rosenborg ødelegger spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2011 23:04 Post subject: |
|
|
| Trond Olsen skal ha takk for innsatsen. Han har bestandig gitt jernet og han er ikke noen sutrekopp. HÃ¥per han lykkes i Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
|