| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 02.08.2011 21:24 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Du er så dum at det lukter, Kristobal...
Selvfølgelig har Hoftun vært med i forhandlingene, og han har visst om spilleren lenge før U-21 EM, igjennom Stig Torbjørsen...
|
Tror du misforstod innlegget mitt litt. Det er jo det du skriver under den øverste setningen her jeg mener. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.08.2011 21:36 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Denne skinnhellige, ovenfra-og-ned holdningen din når du har absolutt ingenting å by på er bare latterlig. Gå og skriv et kåseri og velt deg i din innbilte kvasi-intellektuelle eksistens.
|
Til Klevo først: Greit, jeg tar det til etterretning. Jeg må prøve å skille bedre mellom seriøse debattanter og være mer bevisst på hvem som driver med all den løsaktige og usammenhengende kritikken og de som faktisk prøver å holde en seriøs tone.
Recon: Jeg har ingen intensjoner om å være ovenfra-og-ned overfor seriøse debattanter, og må kanskje skjerpe meg igjen. Den siste setningen er vel liten vits i å kommentere. Men det er ikke min måte å nedverdige meddebattanter som prøver å være seriøse på i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.08.2011 00:00 Post subject: |
|
|
| Nå begynner Hoftun å få sving på sakene og forhåpentligvis har han lært nå at det å få hjelp ifra folk med spesial kompetanse som Torbjørnsen er alfa omega i hans jobb og ikke tror at han kan ordne alt selv. La oss alle håpe at dagens nyheter er første vinduet med en ordentlig proaktiv Hoftun og at dette er det endelige tegnet på at Hoftun kan vokse frem til en SD verdig en klubb av RBK sitt format. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 03.08.2011 00:05 Post subject: |
|
|
Ingenting hadde vært bedre enn det, for det tror jeg er den eneste måten RBK kan få en kompetent sportslig leder. Han går ihvertfall ikke frivillig. Det er litt tidlig med en friskmelding, men det lover godt at kjøpene ikke er i Sørum/Moldskred/Olsen-klassen. Flere blundere a la Høiland kan vi også godt unngå. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 03.08.2011 00:07 Post subject: |
|
|
Ikke Hoftuns feil at Høiland ble skadet. Høiland duger absolutt som back-up på stopperplassen og høyrebacken. Skadefri vel og merke. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.08.2011 00:07 Post subject: |
|
|
I disagree. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.08.2011 00:09 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | | @ PerO. Ja, det finnes selvfølgelig utbrudd på dette forumet som er utslag av spontane følelser og frustrasjon. Dette er et forum hvor man finner personer som "ånder og lever" for klubben i sitt hjerte. Folk som nærmest mister nattesøvnen av å gruble og grue for hva som skjer fremover. At det da kommer spontane utbrudd når ting butter i mot må man bare forvente og slik skal det også være på et sted som dette. At noe av det du anser som nyansert kritikk "drukner" i dette er jeg likevel ikke enig i. Dersom du er bekymret for at Heldal ikke evner å ta tak i det relevante mellom alt dette i sin iver med å oppdatere ledelse på supporternes syn, så er det etter mitt syn snarere en utfordring som ligger på Heldal enn debattantene her inne. Det finnes nemlig mye saklig og relevant her inne som denne "noen" fint skulle være i stand til å oppsummerer og videreformidle dersom det hadde vært ønskelig. |
Jeg tror jeg har blitt flinkere til å overse spontanutbrudd gjennom de månedene jeg har vært her inne. Men når Hoftuns reise til Dana-cup diskuteres i 2 døgn i tråden, er det ikke lenger spontanutbrudd, men bare latterlig, og drukner alle saklige innlegg.
Er enig i at Heldal selfølgelig skal sile, og det gjør han nok også, men likevel kan Hoftun fortsatt stå å si at kritikken ikke trenger å hensyntas fordi den er unyansert. Jeg tror personlig at det kommer av at når Heldal skal redegjøre for kritikken, så blir det noen gode kritikker og masse søppel som er inntrykket han melder videre. Det er også inntrykket jeg satt med når jeg gikk inn her. Jeg har oppdaget at det er masse kompetanse her inne, men synes fortsatt at den dels drukner, og dels bli ødelagt av at den alltid skal vris til å bli personorientert for å kunne kreve noens avgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.08.2011 01:04 Post subject: |
|
|
Hva forventer du egentlig av fotballfans? At hver eneste ytring her inne er 100% nyansert og gjennomtenkt? Fotball er for de fleste følelser, og det kommer til uttrykk her inne.
Siden du er så nyansert og fornuftig kan du jo melde deg inn i klubben og sende et brev til styret slik at de kan svare deg, ingen andre har jo innsikt nok til å bedømme kvaliteten på arbeidet som utføres. |
|
| Back to top |
|
 |
Petrucci Junior
|
Posted: 03.08.2011 01:46 Post subject: |
|
|
Ja, som Strand sier fotball er følelser. Og man skal ikke ta seg selv så høytidelig at man glemmer dette.
For å ta den del av kritikken som går på overganger/tynn stall.
Overganger har flere faser.
Første ledd er å finne ut hvilken spillertype klubben trenger.
Dette antar jeg det er en bred diskusjon rundt, på brakka, hvor treners meninger antakelig veier tyngst, da trener er direkte ansvarlig for hvilke resultater laget leverer og hvordan laget fremstår.
Neste ledd er å finne denne typen spiller. Dette krever et nettverk og en speiderkompetanse til. Her mener jeg klubben har sovet i timen, og man sovnet før Hoftun sin tid. Man hadde mulighet og ressurser til å få etablert en god speidervirksomhet gjennom sine prestasjoner i europa. Per i dag så har vi en heltidsspeider, og det er ikke i nærheten av godt nok. Og at RBK kunne finne på å si opp den ene speideren, er jo horribelt,
når man ikke i det minste erstattet denne. Om det var styret, Skutle eller Hoftun, som tok den beslutningen, vet jeg ikke. Uansett så var det nok en diskusjon innad rundt det.
Når det gjelder Trønder>Nordmann>Skandinav>Europa>Verden-politikken, så er jo den omtrent like gammel som RBKs storhetstid. Og den har nok også en sammenheng med nettopp manglende speidernettverk.
Om man så finner rett type spiller, så er det jo flere ting som spiller inn.
Først og fremst pris, lønnskrav og konkuranse fra andre klubber. Men også spillerns ambisjoner, om han vil spille for RBK og spillerns familiesituasjon etc.
Så for å oppsumere mitt syn; manglende resultat på overgangsmarkedet kan skyldes en hel del ting, som de fleste av oss ikke har nok innsyn til å uttale oss om. Man ender opp med spekulasjoner/media- som grunnlag, med det resultatet at kritikken mot enkeltpersoner blir meningsløs og useriøs, eller må ses på som utløp for frustrasjon.
Kudos til klubben for Dockal. Uten at jeg har forutsettninger for å uttale meg om spillerens kvaliteter, så har det nok ikke vært en enkel prosess å hente kapteinen på Tsjekkias U-21 lag. Og om klubben har funnet en spillertype man har lett etter, så får de  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.08.2011 10:43 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | Hva forventer du egentlig av fotballfans? At hver eneste ytring her inne er 100% nyansert og gjennomtenkt? Fotball er for de fleste følelser, og det kommer til uttrykk her inne.
Siden du er så nyansert og fornuftig kan du jo melde deg inn i klubben og sende et brev til styret slik at de kan svare deg, ingen andre har jo innsikt nok til å bedømme kvaliteten på arbeidet som utføres. |
Nei, som jeg skrev i første linje over, jeg prøver å bli flinkere til å overse følelsesutbrudd.
Men om en kommer med en frustrasjon over f.eks at Hoftun er på Dana-cup, trenger vel ikke det å bli det overveldende temaet i tråden et par døgn....
Ang medlemsskap... jeg sitter 60 mil unna og har liten mulighet til å stille opp desverre... lite poeng å være medlem da... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.08.2011 11:41 Post subject: |
|
|
| Neida, du støtter klubben direkte ved å være medlem + du får info osv. Kanskje plutselig en dag passer det at du kommer på møte også. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.08.2011 11:43 Post subject: |
|
|
Klevolainen
Det har du selvfølgelig helt rett i. Det er vel en av de mange ting man burde gjøre, men som aldri har blitt gjort. Men stor betydning ville det uansett ikke få, hverken for meg eller klubben |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.08.2011 13:17 Post subject: |
|
|
I tillegg PerO, siden du henger deg veldig opp i det at folk var kritiske til Hoftuns fysiske lokasjon i flere dager - han har ikke gjort en god jobb ovenfor medlemsmassen ved å informere om hvordan han jobber, han har ikke informert tydelig nok om klubbens strategi på overgangsmarkedet og i tillegg er jobben han har utført over flere år så slett at det ikke finnes noe goodwill igjen.
Hoftun har for de aller, aller fleste Rosenborgtilhengere gjort seg så umåtelig upopulær i sin nåværende stilling at absolutt alt han gjør kan og vil tolkes i verste mening - og det er hans egen feil.
Hadde vi vært på topp tre, ledet over Pilsen før returmøtet og hatt en god stall som var resultat av målrettet og dyktig arbeid, samt vært innovative og nyskapende ville ingen ha brydd seg om Hoftun var på Dana-cup, på polvandring eller på månen. Alt handler om signaleffekt, kanskje flere husker hvordan det tok seg ut da tidligere BP-direktør Tony Hayward dro på seilas midt under oljekatastrofen i Mexico-gulfen? Det spilte absolutt ingen rolle for utfallet og jobben rundt, men det frusterte og gjorde ufattelig mange av de berørte sinte når toppsjefen koste seg på seilas. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.08.2011 13:35 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | I tillegg PerO, siden du henger deg veldig opp i det at folk var kritiske til Hoftuns fysiske lokasjon i flere dager - han har ikke gjort en god jobb ovenfor medlemsmassen ved å informere om hvordan han jobber, han har ikke informert tydelig nok om klubbens strategi på overgangsmarkedet og i tillegg er jobben han har utført over flere år så slett at det ikke finnes noe goodwill igjen. |
Jeg har også flere ganger påpekt at medlemmene bør informeres etter hver vindu. Flott at de ikke lekker før og under.
| Strand wrote: | Hoftun har for de aller, aller fleste Rosenborgtilhengere gjort seg så umåtelig upopulær i sin nåværende stilling at absolutt alt han gjør kan og vil tolkes i verste mening - og det er hans egen feil.
Hadde vi vært på topp tre, ledet over Pilsen før returmøtet og hatt en god stall som var resultat av målrettet og dyktig arbeid, samt vært innovative og nyskapende ville ingen ha brydd seg om Hoftun var på Dana-cup, på polvandring eller på månen. Alt handler om signaleffekt, kanskje flere husker hvordan det tok seg ut da tidligere BP-direktør Tony Hayward dro på seilas midt under oljekatastrofen i Mexico-gulfen? Det spilte absolutt ingen rolle for utfallet og jobben rundt, men det frusterte og gjorde ufattelig mange av de berørte sinte når toppsjefen koste seg på seilas. |
Det tror jeg faktisk ikke. Kritikken var massiv allerede før denne sesongen. Hvis resultater betyr noe som helst, så burde den vært avtagende fra ansettelse og frem til i fjor høst, for resultatene har vært i jevn bedring.
Mye av kritikken kommer nok helst av at man mente ansettelsen som SD var feil (Der er jeg enig), samt at man forenkler svært mange ting, og dermed litt for lett peker på enkeltpersoner for feil.
Men det viktigste poenget mitt, er ike hva jeg mener. Men det fakta at klubben ikke tar kritikken alvorlig slik den fremstår i dag. Vil man oppnå noe med kritikken må man da velge andre strategier. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 03.08.2011 14:59 Post subject: |
|
|
| Andre strategier enn hva? Og hva er eventuelt ditt forslag til startegi? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.08.2011 15:31 Post subject: |
|
|
| Hva man skriver her inne spiller usedvanlig liten rolle, hadde det betydd noe hadde de ikke ansatt Hoftun til å begynne med. Jeg anbefaler deg medlemssakp og et brev til styret, så kan du ta den nyanserte kritikken din den veien PerO. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.08.2011 20:08 Post subject: |
|
|
Strand
Du peker jo på poenget. Ingen tar det alvorlig. Hvis det er ønskelig, at dette forumet kun skal være til for at forumdeltagerne skal kunne klage til hverandre, så er det jo bare å fortsette i samme stil.
Jeg står likevel på at det er såpass mye kunnskap her inne, at det kunne vært en faktor som ble tatt hensyn til, hvis den enkelte tenkte seg litt om og reduserte mengden med usakligheter.
Her er vi tydeligvis grunnleggende uenig, og kommer antagelig ikke lenger om vi fortsetter diskusjonen. Foreslår at avslutter her  |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 06.08.2011 19:58 Post subject: |
|
|
| Hoftun observert på fly fra gardermoen til Værnes i dag. Hva gjorde han i Oslo tru? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.08.2011 20:00 Post subject: |
|
|
Kanskje han kom hjem fra Tsjekkia først nå?
Eller, la oss håpe han har vært i Fredrikstad. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.08.2011 20:01 Post subject: |
|
|
| Snakka vel med Borges og FFK. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 06.08.2011 20:03 Post subject: |
|
|
| Måtte vel gjøre helomvending da han husket at han hadde glemt å få med presiseringer angående videresalgsavtalen i kjøpet av Kockal. Nå har han fått en muntlig avtale han er meget godt fornøyd med. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.08.2011 20:40 Post subject: |
|
|
| Hoftun lykkes godt på overgangsmarkedet i disse dager, men hans taktikk og tanke om å satse på kjøp av nordmenn først og fremst fremstår jo som fullstendig feilslått og uten innsikt. Hva kom det egentlig ut av det? Stig Torbjørnsens avgang og dyre kjøp av Trond Olsen og Morten Moldskred?. En viss innsikt i nivået i Norge, sammenholdt med opphausede norske spillere, burde kanskje ha fått en sportsdirektør i norges største fotballklubb til å forutse at dette var en feilslått taktikk... |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 06.08.2011 20:48 Post subject: |
|
|
| det virker som de kanskje begynner å skjønne det nå... skal vi ha norsk kvalitet til en fornuftig pris må vi scoute på spillere ala Demidov. God scouting og utenlansk kvalitet + full satsing på egentuvikling av spillere virker å være veien å gå i den sportslige strategien. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 06.08.2011 20:49 Post subject: |
|
|
Glad de har innsett at det trengs en heltidsansatt speider iallefall. Vi har vel knapt flere millioner å miste på feilkjøp nå. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.08.2011 21:08 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at det var en feilslått taktikk. Selv tror jeg som tidligere nevnt at man trodde det skulle være mulig å kjøpe det aller beste i Norge for en billig penge etter finanskrisens utbrudd. Men det skjedde ikke noe prisras på disse spillerne slik man kanskje kunne anta.
Kombinert med at man kanskje ikke helt følte at det var hundre prosent klaff med Torbjørnsens Afrika-speiding så valgte man å i samråd med Torbjørnsen å heller kjøpe hans tjenester når man fant det hensiktsmessig gjennom Stars & Friends istedet for å ha ham ansatt på fulltid.
I ettertid er det lett å se at Konan Ya var et funn, men han fikk det ikke til å stemme over tid i RBK. I de beste kampene våre høsten 2007 klarte vi oss også godt uten ham. Yssouf Kone var en bra spiller, men viste vel verken da eller nå at han har et potensial så veldig langt ut over det vi kan få hos de beste norske. Traore var glimrende for oss høsten 2007, og her får Hamrén ta skyld for at han ikke fortsatte å utvikle seg.
Sapara var også et funn, men han var europeisk, og det var vel RBKs ønske at Torbjørnsen heller skulle fungere som speider i Europa og Skandinavia, noe han ikke hadde så lyst til, hvis jeg har forstått det riktig.
Problemet var at kompetansen i RBK ikke var god nok til å klare jobben i Norge og Skandinavia alene heller, særlig når det viste seg at de helt opplagte forsterkningene ikke ble så lett tilgjengelig som man trodde som følge av finanskrisen.
Da endte man opp med spillere litt på andre hylle som ble hypet fram, og uten noen Torbjørnsen som kunne fraråde kjøp så endte man opp med spillere man i korte glimt hadde syntes så bra ut (uten Olsens herjing på Lerkendal i serieavslutningen 2008 hadde vi ikke kjøpt ham, uten Savolainens innsats mot RBK hadde vi ikke kjøpt ham, uten Moldskreds gode kamper mot Athletic hadde vi ikke kjøpt ham, uten Pelus rundluring av Hoftun i Adecco hadde vi ikke kjøpt ham, mens gongongen reddet oss da man ønsket prøvespill for de to Astana-spillerne som var skrekkelige på Lerkendal da vi slo kazakhene 7-1). |
|
| Back to top |
|
 |
|