| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.01.2006 22:40 Post subject: |
|
|
Nu skal vi også tage resultatet med en klype salt. Vi skifter næsten hele holdet ud i anden halvleg, enda med mange spillere som ikke kan norsk og er ustødige i engelsk.
Vi har også muligheden til at afgøre kampen med 3-0(Kone på stolpen og forbi målet). _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 13.01.2006 22:41 Post subject: |
|
|
Jag tror inte Eguren passar in i den nya formationen.  |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 13.01.2006 22:42 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | Begrepet syndebukk blir i dag praktisk talt kun brukt i overført betydning om en person eller en gruppe mennesker som blir tildelt skyld for en katastrofe eller situasjon som vedkommende ikke kunne påvirke. |
nettopp.. han kunne ikke påvirke det de andre gjorde på straffene sine, og siden han bommet får han skulden og blir syndebukken, naturlig.. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2006 22:46 Post subject: |
|
|
God 1.omg hvor vi har full kontroll, fullstendig kollaps utover i 2.omg. De fleste var gode i 1.omg (Storflor var selvfølgelig usynlig som vanlig). Litt overraska over at FJ får pepper også nå, det var vel vitterlig han som glimrende spilte fri Storflor før 1-0??? Synes faktisk FJ hadde flere gode innvolveringer i 1.omg, men forsvant i 2.omg. Essediri var en konstant trussel fra kanten,godt å se en RBK-spiller som kan slå innlegg. Tror faktisk alle innleggene hans var veldig gode. Helstad var god, Basma og Kvarme var god i 1.omg, og enig med Haavard ang Tettey - mye fint, men litt passiv defensivt. Roar Strand var selvfølgelig veldig god den omgangen han spilte. Kanskje litt urettferdig å slakte spillere etter 2.omg siden hele laget kollapset, men tror ikke dere får høre flere rop om Eguren fra min side. Han var veldig svak og direkte skyldig i 2-2. Lago og Riseth må ta skylda for 1-2. Alstå som før; vi slipper inn utrolig billige baklengsmål. Brattbakk presterte å være enda mer usynlig enn Storflor. Koppinen scora, men var generelt usikker. Veldig bra scoring av Kone, var faktisk mye Drogba over det målet. Bare uflaks at skuddet som gikk på innsida av stanga ikke gikk i mål også, han kunne derfor fort vært 2-målsscorer. Jeg vil si at han viste potensial. Håper han får spilletid på søndag også, for han kan faktisk være noe å satse på.
Uansett, tror vi må bruke de 11 beste mer enn 45 min fremover for å holde formen vedlike frem mot Zenit |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 13.01.2006 22:48 Post subject: |
|
|
Jeg syns at Tettey var veldig bra idag. Banens beste? Ellers så spilte Essidiri godt, endelig har vi fått en ving som kan legge gode innlegg!
Jeg syns vi spilte ganske bra i første omgang, men vi sviktet i andre. Har kanskje noe med alle disse byttene å gjøre.
Nå syns jeg virkelig synd på Eguren. Han startet friskt, men gjorde to gedigne feil, som en spiller på dette nivået rett og slett ikke har råd til å gjøre. Men hvorfor i svarte spilte han def.midt når han helt klart passer best i den offensive rollen? Jeg tror ikke at Ronaldinho eller Zidane hadde spilt så utrolig bra som anker på midten.
Kone var helt ok, scorte et fint mål, og hadde en i stolpen som han var uheldig med. Men vi trenger å se ham mer før noe som helst er avklart. Men jeg er litt skeptisk til å bruke opp en non-EU plass på¨en spiller som i beste fall er kun hakket bedre enn de vi har fra før.
P.S Frode Johnsen spilte overraskende bra! _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 13.01.2006 22:50 Post subject: |
|
|
| En kan vel ikke si annet enn at denne kampen ble tapt på to helt fatale pasninger av Eguren. Ingen av pasningene var spesielt harde og presise, bare på måfå. Direkte grusomt å se på. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.01.2006 22:59 Post subject: |
|
|
1) Jeg synes ikke at Koppinen skal få for mye pepper. Han er veldig god og er bedre enn Riseth (som jeg skrev for 1 år siden). Gi ham bare litt matching.
2) Koppinen spiller/ spilte fast defensiv midtbane på det finske landslaget og kan helt sikkert også spille der for RBK.
3) Jeg har bare sett klipp fra kampen, men skåringen til Kone viste at han må være en svært god hodespiller. Er han i tillegg hurtig samt at han skyter hardt og godt, kan jeg ikke forstå at annet enn at han bør starte neste kamp. Da bør han vel studeres litt til??
4) Om Essediri var god på høyrevingen NÅ, skal dere ikke bekymre dere for hvordan han vil være når han er i form. Men hva da med Braaten? - Blir han venstreving?
5) Denne kampen viste meg MYE positivt og gav meg mange svar.
6) Jeg står fortsatt for det jeg alltid har sagt: Eguren har aldri vist meg noe som skulle tilsi at han har noe i RBK å gjøre. På TV så jeg tre store feil som resulterte i 3 mål... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 13.01.2006 23:03 Post subject: |
|
|
En ting er sikkert. Kåne spilte i alle fall bedre enn Helstad. Både god teknikk og god på hodet. Så ut som han virkelig ville noe også!  |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 13.01.2006 23:04 Post subject: |
|
|
Mycket bra debut av Essediri! Endelig har vi en bra kantspiller. Braaten burde flyttes over på venstrekant og skyve ut Storflor når Essediri spiller.
Kone så spennede ut også.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.01.2006 23:06 Post subject: |
|
|
Men hvordan klarte Tetty seg? Jeg tror han vil komme seg defensivt, han har spillt midtstopper litt før.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.01.2006 23:08 Post subject: |
|
|
Tettey og Essidiri var RBKs bedste idag! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:11 Post subject: |
|
|
En del positivt og en del negativt av RBK. Det positive var at det så ut som om de har hatt en del fokus i treningsarbeidet på å bli bedre defensivt en mot en, akkurat slik Høgmo har stresset at de skulle bli. Det negative var pasningsspillet og samhandlingen, spesielt i andre omgang. Litt for mange langballer over midtbanen som endte opp i Brøndby-possession. Syns keeperne bør spille til forsvarer for å bygge opp bakfra i stedet for å spille ut langt hver gang.
Best av spillerne var:
- Helstad (aggressiv og på hugget, var oppmerksomt fremme og scora på retur)
- Storflor (trygg med ballen, la opp til de to første målene)
- Essediri (en del bra/ok innlegg, det siste endte opp i målgivende)
- Kvarme (trygg og god, gjorde Brøndby ufarlige)
- Tettey (god på hodet, nærteknikk som de etablerte midtbanespillerne på RBK ikke er i nærheten av, rask, sterk, sikre pasninger) (Tettey er litt for passiv, men det forsvinner fort hvis han får fortsette å spille. Etter å ha sett ham i dag er jeg usikker på om vi greier å få tak i en defensiv midtbanespiller på markedet som som er bedre enn det Tettey kommer til å bli i løpet av noen få måneder hvis han blir matchet)
DÃ¥rligst:
- Eguren (utilpass, dårlige pasninger, gav bort to mål til motstanderne)
- Hirschfeld (kunne vel gjort mer på målene, virket litt usikker, har en stygg mistanke om at Lund Hansen ville vært et bedre valg som andrekeeper)
- Frode Johnsen (too slow, nivået holder ikke mot bra motstand)
- Dorsin (trygg defensivt, men stort sett elendig offensivt)
Når det gjelder Kone ble jeg positivt overrasket. Rask, virket trygg med ballen i bena, virket som han hadde en enorm spenst på målet og hodestøtet var kjempemessig. På minussiden bommet han på en enorm sjanse.
Er litt usikker, fikk ikke se ham så mye ettersom RBK ikke hadde noe offensivt spill i store deler av andre omgang. Uansett la han inn en søknad, men det ville nok vært enklere om han hadde vært EU-borger. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:12 Post subject: |
|
|
Kone reddet Rosenborg
Adresseavisen mener at Kone reddet Rosenborg. Det er på en måte sant. Tettey greide seg meget fint. Tror at han kommer til å utvikle seg bra på den rollen han fikk idag. Han har ferdighetene, som bør (med tanke på at han er ung) utvikles videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2006 23:12 Post subject: |
|
|
Kone er kjapp. Vi fikk vel ikke sett skuddfoten hans, men han viste fin avslutningsteknikk når han skjøt i stolpen. Samtidig må det sies at han burde scoret etter den corneren i starten av 2.omg. Vet ikke hva vi skal gjøre med Braaten, men Essediri er i alle fall en mer utprega vingtype. Hvis Braaten kan spille på venstre så er ingenting bedre enn det. Da kan vi sette ut Storflor.
Godt mulig Koppinen er bedre enn Riseth (jeg er ingen stor fan av Riseth), men han har definitivt tilgode å bevise det.
Forøvrig kan ikke Eguren være skyld i 3 mål for vi slapp kun inn 2 mens han var på banen. Det var Riseth-tull ogpassivt press av Lago som førte til 1-2 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.01.2006 23:16 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Straffesparkskonkurrance, great...............  |
Siden det ikke er cupspill, blir 3-3 stående som sluttresultat. Straffekonken får bare betydning dersom flere lag slutter på lik poengsum. Brøndby har nå et slags plusspoeng. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:21 Post subject: |
|
|
| Og det høres smårettferdig ut at vi har "nesten" like mange poeng. RBK dominerte første omgang, mens det var motsatt i neste, men kanskje ikke i like stor grad. Danskene er flinke med ball, og liker pasningsspill ser det ut som... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:21 Post subject: |
|
|
Setter vi ut Storflor, setter vi ut den som kanskje vil være mest involvert i mål denne sesongen. Enten som regissør, pasningslegger eller avslutter. I kveld hadde han en avslutning som Helstad scora på returen til og en glimrende målgivende til Koppinen. I tillegg var han trygg og god med ballen. Hadde en del nestengjennombrudd, og hadde en glimrende tunnell på en Brøndbyforsvarer. Han led litt offensivt over at det ikke ble spilt altfor mye på venstresiden.
I tillegg tok han fra Brøndbyspillerne ballen på egen banehalvdel flere ganger. Det tydet på en kraftig defensiv forbedring. Siden til Storflor og Dorsin var stort sett trygg.
Syns Storflor får overraskende og ufortjent mye pepper etter å ha vært blant de beste (igjen). Det virker som om folk ikke liker stilen hans og det faktum at han er ganske spedbygd fysisk. Det hjelper vel heller ikke på at han er trønder. Skulle vi fulgt ønskene til mange her inne ville vi snart sittet igjen med kun PCS i startoppstillingen som er fra Trøndelag. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2006 23:27 Post subject: |
|
|
Mulig Storflor fortjener godkjent og ikke dårlig slik jeg kategoriserte han. Dødballen som ga 2-0 var fin, men at han skal få spesiell kreditt for at han var den som skjøt skuddet som keeperen ga retur på og som Helstad scoret på, er jeg mer uenig i. Det målet er det vel FJ sin frispilling som skapte?
Vet ikke hvor du får det fra at Storflor får kritikk fordi han er trønder (får Storflor egentlig mye kritikk her? Jeg har vært kritisk, men føler ikke jeg har fått med meg så mange på det). Personlig synes jeg det er et kjempepluss at RBK har lokale innslag på laget |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:36 Post subject: |
|
|
Grunnen til at jeg sier det om trøndere er at veldig mange her ønsker Storflor ut av laget, de ønsker å bytte ut Riseth/Kvarme, de ønsket ikke Brattbakk tilbake fra Glimt, Dorsin blir foretrukket fremfor Stensaas og Tettey, Jamtfall og Lund Hansen ønskes utleid.
PCS var det også mye skepsis til selv om han spilte bra. Flere sa at de etablerte spillerne gjorde ham bra, at han ikke var så god som det ble fremspilt, at det fantes 10-15 bedre midtbanespillere i Norge vi heller burde kjøpe etc.
Samtidig virker det som enhver svenske eller danske med noen kvaliteter ønskes innkjøpt til laget.
Den eneste trønder'n som unngår ønsker om at han skal settes ut er Roar Strand. Han er på en måte blitt litt uangripelig, selv om prestasjonene varierer svært fra kamp til kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes Øyvind var en av våre bedre spillere i fjor, og hvis Bradys rapporter stemmer (noe jeg ikke har noen grunn til å tvile på), så kan det ligge an til at han kanskje blir enda bedre i år. Og det vil på ingen måte være negativt.
Men Øyvind har vel kanskje en tendens til å gjøre lite synlig arbeid, og det kan være derfor han får så mye pepper. Øyvind er heller ikke den du først legger merke til ute på banen, noe Daniel Braaten i større grad har. Men Øyvind er ofte involvert i målene våre, selv om han ikke scorer så mye. Men han er veldig ofte involvert på en eller annen måte i forkant av målene vi scorer. Vi kan jo bare se på bortekampen mot Real hva Øyvind kan bidra med.
Men han er trønder, gjør lite utav seg, og er ikke den med de mest sensasjonelle ferdighetene. Men han er veldig flink til å være nest sist på ballen, og det er en meget god egenskap. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.01.2006 23:44 Post subject: |
|
|
Så den de erfaringene vi sitter igjen med er at Strand,Tetty og Essediri var bra, tamme backer,Koppinen litt lettlurt eller ok,at Helstad har målteften i orden, forsvaret tåler lite utskiftninger, med og uten Kvarme er to forskjellige verdener, at Riseth ikke er defensiv mitbane spiller, Frode Johnsen og Eguren holder ikke mål .. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.01.2006 23:49 Post subject: |
|
|
Frode Johnsen var ok<>god i første omgang, men litt mer usynlig i andre. Hvis han kan holde et slikt nivå som han gjorde i to omganger så fortjener han seriøs vurdering til førsteellever'n. Strand syntes jeg var litt for varierende, men han hadde et godt skudd etter ca 27 min.
Tettey var jevn gjennom hele kampen, og at Essediri fortsatt kan komme opp med fine innlegg etter 90min (som jo ga mål), er meget bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2006 23:50 Post subject: |
|
|
| Nja, med unntak av at FJ faktisk ikke gjorde noen dårlig 1.omg så er ikke den oppsummeringa så ille. Riseth spilte ikke særlig lenge på midtbanen og gjorde jo en god figur der mot Lyon |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 13.01.2006 23:50 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | Fra Adressa LIVE:
"Frode Johnsen prøver seg på "en Helstad". Han slår selv ballen forbi forsvaret og løper etter, men han er ikke i nærheten av å vinne løpsduellen."
Noen som kjenner seg igjen? |
Hahahaha, herregud se å selg denne mannen snarest mulig! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.01.2006 23:51 Post subject: |
|
|
| Unntatt den ene gode sjansen, synes jeg ikke kaptein Strand gjorde så mye ut av seg i 1. omgang. For meg er det Essediri og Tettey som sto fram som de beste i kveld. Det blir spennende å se hvor Høgmo gjør av Braaten. Kanskje han kan ta Frode Johnsen sin plass som hengende spiss? |
|
| Back to top |
|
 |
|