English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nosa Igiebor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 07:56    Post subject: Reply with quote

Sitter litt med samme følese, risikerer å kjøpe en som ikke helt finners seg til rett i RBK, begynner å sutre og må selges for billig for å bli kvitt han.

Han kan ikke spille kant, er jo derfor all sutringen I LSK også.

Vil heller ha Borges.
Back to top
View user's profile Send private message
kablap
Senior

PostPosted: 03.08.2011 07:59    Post subject: Reply with quote

Er også skeptisk til Nosa, han virker ikke til å være en hyggelig fyr, akkurat. Vet ike om jeg ønsker meg slike som han inn i klubben. Det blir for lettvint å si at det er LSK sin feil at det har oppstått en konflikt.

Vi vil også komme til å slite med Nosas trivsel. Det hjelper ikke om Jønsson er god til å integrere, så lenge RBK som klubb er udugelige og ikke legger godt til rette for at afrikanere skal trives i Trondheim.
chemical
Junior

PostPosted: 03.08.2011 08:02    Post subject: Reply with quote

Ikke for og være for optimistisk. Men Nosa er vel ikke den første spilleren som kommer på kant med Henning Berg og gjengen. Satser på at han ikke er en balotelli type.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2011 08:08    Post subject: Reply with quote

8 mill høres mye ut, overraska over hvor mye penger vi tydeligvis har til spillerkjøp. Kunne tenkt meg et intervju med Skutle om hvordan vi ligger an i forhold til 2011-budsjettet og den langsiktige økonomiske situasjonen.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 08:10    Post subject: Reply with quote

Kom til å tenke på: det er langt fra sikkert vi må ut med alt på en gang. Mulig det er avbetalinger etter så mange kamper osv (var nok derfor Stabæk ikke solgte til oss; de fikk mer fra VIF med en gang). Et slikt opplegg gjør økonomien lettere å håndtere..
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 08:48    Post subject: Reply with quote

TV2 melder han så godt som klar for 8 mill. TV2 nyhetsmorgen akkurat nå.
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2011 08:53    Post subject: Reply with quote

RBK skal ha lagt inn bud på åtte millioner kroner for Nosa

Hvor i Helsinki har vi fått 16 mill fra, plutselig?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 08:53    Post subject: Reply with quote

link til saken

Så gjenstår det å se om denne holder vann, og om spilleren vil hit..
Back to top
OzzeyH
Proff

PostPosted: 03.08.2011 08:56    Post subject: Reply with quote

GI meg heller Borges! Nosa virker som en sutrekopp som har veldig store tanker om seg selv. Selv om nå Berg ikke er verden beste konfliktløser, så tror jeg Nosa ikke vil bli mindre høy på pæra i RBK.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.08.2011 08:58    Post subject: Reply with quote

Gi meg Nosa! Potensial, fysikk og ekstreme ferdigheter! Denne gutten kan bli så god han bare vil.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.08.2011 08:58    Post subject: Reply with quote

De er jo faktisk mer aktive når de er i Tsjekkia, enn når de er hjemme på Brakka. Kanskje vi skal la Hoftun bli igjen i utlandet? Smile

- Torgeir Børven
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2011 08:59    Post subject: Reply with quote

Tenker vi lar Hoftun dra på så mange cuper han bare vil. Smile
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 09:08    Post subject: Reply with quote

Tipper Nosa glipper om vi ryker ut i kveld, noe jeg desverre tror skjer. Veldig glad for at overgangen til Dockal ser ut til å gå i orden uansett utfall av kampen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.08.2011 09:11    Post subject: Reply with quote

Hvis vi er enige med lsk så er det jo bare den personlige avtalen til Nosa som står igjen. Den burde ikke stå og falle på kveldens resultat.

Håper vi får inn Nosa idag så både han og Dockal kan spille mot Molde. Da ser jeg plutselig langt lysere på hverdagen Smile
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.08.2011 09:26    Post subject: Reply with quote

Sportslig_Leder wrote:
GI meg heller Borges! Nosa virker som en sutrekopp som har veldig store tanker om seg selv. Selv om nå Berg ikke er verden beste konfliktløser, så tror jeg Nosa ikke vil bli mindre høy på pæra i RBK.

Har en dåååårlig følelse angående denne karen... nå ønsker jeg ikke skjære alle afrikanere over en kam da vi ser at det finnes de som kommer fra kulturer hvor fotballglede står i fokus (ref. senegaleserne i Molde), men Nigerianere liker jeg ikke!

Gang etter gang ser vi at spillere fra Nigeria er primadonnaer, storforlangende og kun ute etter å komme seg videre til utlandet for å tjene ennå mer penger... Enkelte her sier Berg kan være problemet, men selv om jeg tror mannen er vanskelig å jobbe med så har vel ikke akkurat vi så god erfaring med integrering av afrikanere heller.

Disse gutta passer kun i klubber hvor de kan være midtpunkt og egoet blir strøket døgnet rundt.

Jeg tar gjerne Borges hvilken som helst dag over Nosa...
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 03.08.2011 09:30    Post subject: Reply with quote

"rbk og lsk Enig om prisen men nosa skal visstnok ikke være fornøyd med personlige betingelser"

Et eller annet som ikke er bra med den mannen der altså, gi meg heller en hardtarbeidende borges enn en sytete nosa!
Cyrilp
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 09:32    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg vet hvor god vår nye Tsjekker er så virker det å være mye bedre priser utenfor Norge med tanke på hva man får for pengene... må da være mye bedre å se på muligheter for ennå flere knallkjøp utenfra som man kan integrere selv enn en som tydeligvis ikke har latt seg integrere under tiden her...
kristobal
Legende

PostPosted: 03.08.2011 09:34    Post subject: Reply with quote

Det er vel helt vanlig ay det er en viss avstand mellom partene i starten av slike forhandlinger. Det vil jeg ikke bruke som argument mot ham i det hele tatt.

Står ved at Nosa har et enda større register enn Borges.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2011 09:35    Post subject: Reply with quote

Mitt tips er at Nosa helst vil til Israel og drøyer i håp om at de og LSK skal bli enige om overgangssum.
Back to top
Cyrilp
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 09:38    Post subject: Reply with quote

Det er jeg ikke i tvil om jeg heller Kristobal, men hvor mange ganger har vi ikke sett at RBK ikke er et lag for individualister? Gutten kan garantert ha mye god fotball i beina, men RBK har alltid handlet om spillere som kan yte godt som lag... ikke en av spillerne på lagene som gjorde det godt i Europa i tidligere år var særlig mye verdt som enkeltspillere... men som lagspillere som gjorde det beste ut av hverandre var de fantastiske... derfor tror jeg Borges er et mye bedre kjøp enn Nosa og andre lignende spillere.
Barney
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 09:38    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det er vel helt vanlig ay det er en viss avstand mellom partene i starten av slike forhandlinger. Det vil jeg ikke bruke som argument mot ham i det hele tatt.

Står ved at Nosa har et enda større register enn Borges.

Jeg tror ikke noen tviler på ballferdighetene hans. Det er vel mer det utenomsportslige det kan stilles spørsmålstegn til.

Når det er sagt så er det faktisk forståelig at personlige betingelser er viktige for spillere som ikke skal flytte tilbake til en velferdsstat med et petroleumsfond etter at karrieren er over.
Back to top
Cyrilp
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 09:42    Post subject: Reply with quote

Det jeg kan legge til da forøvrig er at det kan tenkes at JJ faktisk trenger disse individualistene på laget som kan avgjøre kampene helt alene da jeg så langt ikke har sett mye til en kollektiv tanke i spillestilen vår under ham... Sad
kristobal
Legende

PostPosted: 03.08.2011 09:44    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Det er jeg ikke i tvil om jeg heller Kristobal, men hvor mange ganger har vi ikke sett at RBK ikke er et lag for individualister?

I "gamle dager" var det åpenbart slik at vi var et lag der enkeltspillere ikke var det avgjørende. Men ser man eksempelvis tilbake til 2007 da, så var årsaken til at vi kunne slå Valencia i to kamper først og fremst de gode enkeltspillerne.

I kampene her hjemme var spillet stasjonært og lite framoverrettet. Vi hadde to spisser som beveget seg lite, og var minst like avhengig av dødballer og Saparas kreativitet i det offensive som laget har vært de siste årene.

Utfordringen når laget ikke er et lag men gode individualister blir å holde nivået oppe i hverdagen, noe vi ikke klarte i 2007.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cyrilp
Veteran

PostPosted: 03.08.2011 09:48    Post subject: Reply with quote

Enig i den, men det finnes nok ikke ett norsk lag som kan hevde seg i europa basert på ferdighetene til enkeltspillere da ingen lag har økonomi til å skaffe seg mange nok som er på høyde med de lagene vi møter... det kan fungere i Norge, men da snakker vi om at lagene som er mest heldige med kjøpene vinner TL hvert år... (og greier å holde på spillerne ut sesongen Razz)

Det er også derfor jeg håper det en dag dukker opp en trener med NAE unike egenskaper igjen som kan gjøre det beste ut av "ingenting"...
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.08.2011 09:49    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Det er jeg ikke i tvil om jeg heller Kristobal, men hvor mange ganger har vi ikke sett at RBK ikke er et lag for individualister? Gutten kan garantert ha mye god fotball i beina, men RBK har alltid handlet om spillere som kan yte godt som lag... ikke en av spillerne på lagene som gjorde det godt i Europa i tidligere år var særlig mye verdt som enkeltspillere... men som lagspillere som gjorde det beste ut av hverandre var de fantastiske... derfor tror jeg Borges er et mye bedre kjøp enn Nosa og andre lignende spillere.

Var de ikke? Synes det blir lite fair mot spillere som Berg, Skammelsrud, Hoftun, Sørensen, Carew, Bergdølmo for å ta noen. Dette var spillere som hadde ett veldig bra ferdighetsnivå. Mye bedre enn de fleste spillerne vi har idag. Jeg tror om Nosa kommer hit så blir han vår Tchoyi og blir solg innen 2 år for en bra fortjeneste. Jönsson har vist gang etter gang i Stabæk at han er særdeles flink til å håndtere vanskelige individer og å få dem til opptre på sitt beste slik at det gagner laget.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Next
Page 9 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb