English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viktoria Plzen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 28.07.2011 02:00    Post subject: Reply with quote

Det verste, og morsomste, med kampen i kveld var at Plzen er så dårlige at de kommer til å bli voldtatt i play-off!

Og likevel pisser de på søpla som løper rundt i hvit drakt.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 02:31    Post subject: Reply with quote

Mye å peke på med hva som er feil med laget vårt nå.

Et av de viktigste synes jeg må være den manglende skapende kraften i midtbaneleddet, og det gjelder både playmakeregenskaper og i gjennombruddsegenskaper.

På grunn av dette blir det mye lemping fra backene istedenfor, som er presumptivt enkelt å forsvare seg mot.

Midtbanen vår er rett og slett usedvanlig svak i dette selskapet, for eksempel sett i forhold til et landslagsnivå:
- Skjelbred har aldri vært en spesielt stor offensiv skapende kraft som legger trykk på motstanderens mål, heller tvert imot
- Winsnes mangler tempo og kapasitet til å dekke store rom
- Svensson er lovende men junior.
- Henriksen er fremdeles ung men er bra DERSOM satt i offensivt skapende posisjoner OG med gode spillere rundt seg.

Samlet sett er ikke dette i nærheten av å være på et nivå som kan hevde seg internasjonalt, og knapt nok nasjonalt.

Legg til spisser ute av form så er tristessen total.
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 28.07.2011 02:39    Post subject: Reply with quote

Jeg så bare 2. omgang, så lurer virkelig på hvordan første var mtp at Jönsson var fornøyd med andre...

Hadde vi et eneste skudd på mål? De hadde reservekeeperen på som antagelig ikke er i verdensklasse, men vi fikk ikke testet han én gang?

Og Svensson, vår beste mann framover i dag, er den første som byttes ut??
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Roamer
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 03:04    Post subject: Reply with quote

Ja, det byttet av Svensson kunne jeg tenkt meg en forklaring på. Det har blitt standard å ta av ham etter en times tid. Sikkert pga. av overbelastningsfare.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 09:23    Post subject: Reply with quote

For noe søppel, var det i det hele tatt en kamp? To ræva lag og en dommer som bokstavelig talt dømte etter basketregler. Ingen kroppskontakt tillatt men hands var tydeligvis fullt lovlig. Ikke så lett å se fra der jeg sto men vi må jo ha blitt snytt for to straffer? Faen.
henningb
Rutinert

PostPosted: 28.07.2011 09:26    Post subject: Reply with quote

den ene var ihvertfall krystallklar så en straffe minst..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.07.2011 09:32    Post subject: Reply with quote

Den dommeren var kjøpt og betalt, det er det ikke noe tvil om. Det er ikke mulig å gjøre en så ensidig dårlig kamp uten at det er meninga.

Uansett så skulle vi tatt hjem dette, men spillerne gidder ikke gi alt, og de ser ikke ut til å ha noen som helst plan over det de driver med.

Værste jeg leser er intervjuer etter kamp hvor spillerne sier ting som: "vi er bare halvveis", "vi tar dette i returoppgjøret", "dette var bare første kamp", "i Tjekkia tar vi dem", etc. Det høres ikke ut som de bryr seg, og det kan nesten virke som om de tok det rolig idag siden det er en kamp til.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 09:48    Post subject: Reply with quote

Skal ikke forsvare innsatsen til spillerne, men de kan jo umulig få til noe spill når kampen blir ødelagt av dommeren.

Vet jo selv hvor irritert jeg var på dommer i løpet av kampen og jeg regner med spillerne var det også.

Så jo at henriksen var jævlig irritert i 2 omgang.

Er jo en skandale at uefa sender en slik dommer hit, og det er ikke første gangen vi har dommeren mot oss i EL.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 09:51    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Egen innsats fra stua 2

Du greide ikke å berge gardinene, med andre ord?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 09:57    Post subject: Reply with quote

Er så lei av å se RBK at jeg hadde kampen på sideskjermen og spilte Empire Total War på hovedskjermen, fikk ikke med meg en skit egentlig og like godt var det.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.07.2011 10:03    Post subject: Reply with quote

Også lurer de på brakka på hvorfor det ikke er flere folk på kampene Razz Kanskje på tide å lytte til fansen og bli kvitt hoftun og annet daukjøtt...
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Værste jeg leser er intervjuer etter kamp hvor spillerne sier ting som: "vi er bare halvveis", "vi tar dette i returoppgjøret", "dette var bare første kamp", "i Tjekkia tar vi dem", etc. Det høres ikke ut som de bryr seg, og det kan nesten virke som om de tok det rolig idag siden det er en kamp til.

Ja, sitater som "- Forbanna på søndag" og "- Vi reiser oss på onsdag" fremstår som temmelig stakkarslige og pinlige når påfølgende kamp stadig ettertrykkelig avkrefter påstandene.

Mangel på selvinnsikt kan være utrolig lite sjarmerende noen ganger.
DelPiero
Proff

PostPosted: 28.07.2011 10:09    Post subject: Reply with quote

Det som skremmer meg er at ved flere dårlige kamper og tap denne sesongen så har oppsummeringen etter kamp fra JJ sin side vært totalt annerledes enn min. Jeg personlig synes det er noe veldig galt når 90% av fansen er forbanna på enkle ting som innsats og guts, mens trenere og spillere uttaler etterpå at det ikke var så dårlig og at spillet var OK.

Savner spillere som arresterer hverandre om det presterer dårlig og noen som viser hvor skapet skal stå når det butter imot.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 10:16    Post subject: Reply with quote

DelPiero wrote:
Det som skremmer meg er at ved flere dårlige kamper og tap denne sesongen så har oppsummeringen etter kamp fra JJ sin side vært totalt annerledes enn min. Jeg personlig synes det er noe veldig galt når 90% av fansen er forbanna på enkle ting som innsats og guts, mens trenere og spillere uttaler etterpå at det ikke var så dårlig og at spillet var OK.

Savner spillere som arresterer hverandre om det presterer dårlig og noen som viser hvor skapet skal stå når det butter imot.

Helt enig.

Vi mangler han som kjefter og virkelig står fram som en sjef. At spillere slipper unna med den innsatsen som legges ned er skammelig.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 28.07.2011 18:22    Post subject: Reply with quote

Rosenborg var for dårlige, selv om dommeren var dårligere.

Jeg lurer på hva prisen for en slik dommer er. Han kan umulig være så gjennomført partisk uten å være korrupt.

At keeperen deres fikk frispark etter å ha hoppet oppå og nærmest "voldtatt" Jim Larsen på slutten er bare siste episode, men den er jo lettest å huske.

Dommeren ga Viktoriaspillerne all mulig hjelp til å få stans i spillet. De fikk frispark for å falle. Motsatt fikk ikke blant annet Henriksen frispark for å bli dyttet ned flere ganger. Larsen skulle hatt i alle fall en straffe dersom lista for å blåse var lik for begge lag.

Hands blåste dommeren flere ganger mot RBK-spillerne, selv om de bare holdt hånda naturlig, men unnlot å blåse for klar hands på Viktoria i eget felt da handsen endret ballbanen.

Reservekeeperen deres var en studie verdt i å somle bort tid og få ned tempoet.

Kaptein Dorsin burde uansett ha manet sine egne til kamp, men brukte mer energi på å kjefte på og irritere dommeren til å ta igjen.
Etter en episode med dytting i feltet på en corner til oss tidlig i andre, gjorde Dorsin noen gester til dommeren om å bruke øynene. Da Pekte dommeren på seg, på øynene sine og på Dorsin. "I'm watching you".
De gikk rett i angrep og fikk frispark i farlig posisjon etter at dommeren blåste ved første anledning Dorsin var nær en spiller etter det.

At Dorsin unødvendig flere ganger småsparket en liggende spiller noe senere, ga bare dommeren et "alibi" han ellers ikke ville ha hatt.

Så konklusjon: Dommeren var dårlig.
Rosenborg var også for dårlige til å fortjene seieren.
Vi hadde hatt behov for en kaptein med orden på sitt eget sinne, som kunne være et forbilde og en autoritet for unge og eldre (Moldskred) spillere som ikke gir alt.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.07.2011 19:25    Post subject: Reply with quote

Var dommeren fra Slovakia? Tsjekkia+Slovakia = Tsjekkoslovakia?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.07.2011 19:31    Post subject: Reply with quote

Slovenia

- Torgeir Børven
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 21:03    Post subject: Reply with quote

man ser jo i grand prix hvordan disse landene der nede støtter hverandre. Gir poeng til hverandre hele veien. Mulig i fotball også det.
Men dommeren var ikke eneste skyld i at vi tapte. Gutta MÃ… heve seg til neste uke
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2011 21:08    Post subject: Reply with quote

Slovenia ligger vel like nærme Tsjekkia som Norge ligger nært Tyskland. Ganske langt med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 21:36    Post subject: Reply with quote

Matej Jug started internationally in 2007. Since he has mainly been taking charge of youth matches. He is a UEFA Category 2 referee. Han har dømt 100 offisielle kamper og gitt 486 gule kort og 49 røde kort. Noe bør få sjekket kontoen hans etter gårsdagens dømming...
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 28.07.2011 21:52    Post subject: Reply with quote

Søkke, 5 gule pr kamp og rødt i annenhver kamp..!

Hmmm...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondhb
Veteran

PostPosted: 29.07.2011 08:29    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen:

Quote:
– Bortsett fra at Rade ikke scoret, var det en av de bedre kampene til RBK. Bra innsats.

Rolling Eyes

- Mesterligaen er ingen arena for RBK nå
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 29.07.2011 09:03    Post subject: Reply with quote

Ser at Storflor scoret borte mot Atletico. Fortsatt noen som synes det var en god ide å selge ham for å erstatte ham med dagens vinger?
Back to top
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 29.07.2011 11:26    Post subject: Reply with quote

Storflor har vell prestert mye bedre en de alternativene vi har, både fjorsesongen og inneværende sesong.
Crying or Very sad
Ryujin
Veteran

PostPosted: 29.07.2011 11:29    Post subject: Reply with quote

Men det sier mer om våre evner til å hente god spillere fremover hvor god Storflor er.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb