English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ørjan Berg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.10.2005 16:01    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
kronisk kvikksølvforgiftning
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 11.10.2005 15:17    Post subject: Reply with quote

Synes Berg har vært altfor mye skadet denne sesongen. Hvis dette skal være gjennomgangstonen de to neste sesongene så er de pengene den 2 års kontrakten han signerte i vår bare kunnet kaste ut igjennom vinduet. Vil påpeke igjen at spillere som er over 32 ikke skal tilbys mere enn 1 års kontrakter. Spillernes fysikk og form kan stupe på såpass kort tid at man kan ikke ta sjanser med å gi de lengre kontrakt. Dette har Rosenborg tydeligvis ikke skjønt enda. Og det koster. Det ser man nå.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 11.10.2005 15:37    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
. Vil påpeke igjen at spillere som er over 32 ikke skal tilbys mere enn 1 års kontrakter. .

Er uenig i dette... Hadde vi tilbudt Ørjan 1-årskontrakt for 5 år siden ville han reist hjem til Glimt. Men når de passerer 35 er jeg mere enig...
Uansett i tilfellet Berg var han skadefri i 14 dager eller noe sånt etter å ha gått 9 mnd mer eller mindre skadet da Bratseth gikk ut og ville ha ny kontrakt. Det er for dårlig grunnlag....
Og det er ikke slik at ALLE blir mye skadet heller. Ta Hoftun f.eks.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 11.10.2005 17:38    Post subject: Reply with quote

Når spillere begynner å bli så gamle så får de enten takle at de får bare ett og ett år, og må prestere, eller så får de vise mangel på ambisjon og pakke seg til en LITEN klubb som bøyer seg fram!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 11.10.2005 19:57    Post subject: Reply with quote

I tilfellet Ørjan Berg i år er jeg enig.... Dvs sånn som utviklingen er på skadefronten burde han ikke fått ny kontrakt uansett. Men han hadde vel en 3-års som gikk ut etter denne sesongen og han var en særdeles viktig brikke i både 2003 og 2004. Men det bør absolutt vurderes i hvert enkelt tilfelle.
Ellers er det jo ikke bare klubbens ansvar å se til at karrieren avsluttes til riktig tid. En spiller står jo fritt til å legge opp halvveis i kontrakten.
Mini hadde vel igjen noe av kontrakten sin, men han skjønte at tida var inne for å finne på noe annet. Selv om han sikkert syntes det var artig å spille fortsatt. Det finnes old-boys og showkamper osv. for alle de som synes det er for tidlig å kutte helt ut....
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.10.2005 20:09    Post subject: Reply with quote

Quote:
En spiller står jo fritt til å legge opp halvveis i kontrakten.

Jepp. Håper ØB skjønner at det klokeste han kan gjøre nå er å legge opp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.10.2005 09:13    Post subject: Reply with quote

- Jeg har hatt en skade i ankelen for mange år siden som trolig er blusset opp igjen. Den kom veldig ubeleilig med tanke på at jeg har hatt en god periode og fått trent godt. Men det er ikke noe å gjøre med, sier Ørjan.

Les mer: Berg nekter å gi opp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 06.12.2005 20:21    Post subject: Reply with quote

Er "stygg" mot Ørjan og drar fram denne tråden igjen. Er fortsatt smått sjokkert over hvor enkelt han fikk toårskontrakt i sommer, og kan ikke helt se hvilke sportslige argument RBK hadde for å bryte sedvanen med ett år om gangen.

Det er som kjent sagt at han skal være tilbake på banen i januar, men jeg må ærlig talt si at jeg skal se det før jeg tror det. I fjor skulle han jo være tilbake til Arsenal-kampen i desember, men var først klar i mars...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2006 19:25    Post subject: Reply with quote

Drar fram denne igjen, da situasjonen til Ørjan viser seg å være verre enn først antatt:

- Ørjan er det for tidlig å si noe om ennå. Han sliter fortsatt med ankelen sin, sier Høgmo.

Les mer: Fortsatt mange skader

Synes toårskontakten Berg fikk i sommer blir mer og mer skandaløs. Det hører ingen steds hjemme å gi en skadeplaget 37-åring så lang avtale når spillere som Strand og Hoftun etter tusenårskiftet bare har fått ettårskontrakter!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.01.2006 19:29    Post subject: Reply with quote

Det blir ikke lett for Ørjan Berg å komme tilbake til tidligere nivå etter et så langt skadeavbrekk i hans alder. Er enig med 2mas i at 2-årskontrakten han fikk var et svært dårlig trekk fra RBK's side. Det beste hadde vært å solgt ham til Bodø/Glimt og fått litt tilbake for ham.

Frykter at både Ørjan og Roar Strand vil stå i veien for yngre spillere denne sesongen. Og begge vil mest sannsynlig spille på et lavere nivå enn hva de har gjort tidligere.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.01.2006 14:57    Post subject: Er karrieren over Ørjan Reply with quote

Les: http://fotball.adressa.no...leID=91868

Kanskje blir han pensjonist før vi aner.. Vi kan ikke leie ut Eguren nå, hvis Ørjan må legge opp så blir det tynt med midtbane alternativ..
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 07.01.2006 15:22    Post subject: Reply with quote

Spør du meg burde han uansett lagt opp etter denne sesongen.. En sesong til som fjorårssesongen vil ikke være bra, burde gi seg på topp, med en dårlig sesong i bagasjen, som Skammelsrud!
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 07.01.2006 16:27    Post subject: Reply with quote

Han har vel ikke akkurat alderen på sin side heller.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.01.2006 16:56    Post subject: Reply with quote

Jeg ser i allefall ingen grunn til å leie ut Tetty eller Eguren nå, for RBK-ledelsen går ikke direkte offensivt for å kjøpe spillere.. Men noe må skje i løpet av januar..
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2006 17:38    Post subject: Reply with quote

Må bare komme med et hjertesukk: Jeg mangler noen tabloide gener, ser jeg. Forsto Høgmo sånn på torsdag at han var svært bekymret for Ørjan og videre karriere, men jeg valgte likevel å skrive om dette i bisetning, jf. artikkelen i mitt forrige innlegg. Dagbladet slår i stedet saken stort opp.

Tror det beste for alle parter nå vil være å sende Ørjan hjem til Bodø, slik at han kan få god tid til å avgjøre om hvorvidt han har sjangs til å bli frisk. Noen vil kanskje si dette er hjerterått, men det er tross alt snakk om luksusdyr disse spillerne våre også. Vi kan ikke sy puter under armene på dem til langt inn i "alderdommen".

Konklusjonen min er altså at jeg uansett ikke tror Ørjan vil kunne bidra med så mye i RBK i årene framover.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2006 18:20    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
MÃ¥ bare komme med et hjertesukk: Jeg mangler noen tabloide gener, ser jeg.

Neida, RBK-legen avviser jo nå at han ble tolket korrekt. Ørjan kommer høyst sannsynlig tilbake snart, meldes det nå. (Glemte kilde, var det Nettavisen?)

EDIT: Jepp. Tror han kommer til å bli bra.

EDIT 2: Men når det er sagt - jeg synes det er for lenge siden han har vært stabil på et høyt nivå. 2003 kanskje. Jeg støtter altså en sluttpakke.

Last edited by haavarl on 07.01.2006 18:33; edited 2 times in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2006 18:24    Post subject: Reply with quote

Ok, da lønner det seg kanskje likevel ikke å skrive mer enn hva man har grunnlag for å hevde. Wink

Maradona wrote:
http://fotball.adressa.no...leID=91868

adressa.no har nå endret hele artikkelen sin. I formiddag gjenga de Dagblad-saken, men nå har de lagt ut et dementi.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 07.01.2006 22:52    Post subject: Reply with quote

Det er nærmest en selvfølge at legen må gå ut i media og berolige når et sitat blir slått så stort opp.. Med baktanke i den setningen dagbladet slo mest opp virker det fortsatt som om det er nærmere 50/50 enn 100% sikkert om hvorvidt Berg blir frisk eller ikke..

Alle håper han blir helt frisk, men tror ingen bør regne md akkurat det! Jeg for min del tror Ørjan Berg spiller maksimum 10-12 kamper fra start neste sesong, i tillegg er jeg usikker på hvilket nivå han vil ligge på.. Tror aldri vi vil få se Berg på sitt beste igjen..

Litt objektive må man være og faktum er vel at Berg neppe noen gang kommer tilbake til den toppformen i han hadde for 2-3 år siden, han er på hell og RBK viste enkelt og greit store svakheter ved å gi ham en toårskontrakt.. Ettårskontrakt ville vært mer enn nok, dessverre for oss supportere.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2006 23:02    Post subject: Reply with quote

Her er for øvrig artikkelen adressa.no egentlig baserte seg på: - Kan være ferdig
Back to top
HRC
Junior

PostPosted: 07.01.2006 23:20    Post subject: Reply with quote

Vil bare minne om at Hilde GP (langrennsløperen) vant sin første WC-seier i dag i en alder av 41.

Ørjan Berg bør få denne sessongen til å bevise at han kan finne tilbake til gamle takter. Gjør han det, er han fortsatt god nok for RBK. I tippeligaen skal du jaggu lete lenge etter en som er like god med ballen i beina og overblikk for spillet. Men da må han nok bli skadefri snart, trenger å være med på sessong oppkjøringen han også.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 08.01.2006 01:01    Post subject: Reply with quote

HRC wrote:
Vil bare minne om at Hilde GP (langrennsløperen) vant sin første WC-seier i dag i en alder av 41.

Det er jo stor forskjell på langrenn og fotball da. Den største vil jeg si er skader. Det er mye mer skader i fotball. Og når man blir eldre tar det lenger tid for kroppen å bli frisk, og Berg har vært sammenhengende skadet i snart to år, så jeg er redd for at hans tid er forbi.

Enig med 2mas om at det beste for begge parter nok er å sende Ørjan hjem til Bodø, der han vil kunne få god tid på seg til å bli frisk.
Lykke til i Bodø, Ørjan! (Hvis du greier å komme tilbake på fotballbanen da!)
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.01.2006 01:58    Post subject: Reply with quote

Men hvis en skal se dette fra Ørjan Berg's stå sted, å velge mellom RBK (millionlønn) og Bodø/Glimt (spille på dugnad), så hadde jeg også valgt en kontrakt med RBK.. Men som tilskuerer og RBK-fan, så mener jeg at han burde avslutte kontrakten nå, for å så spille noen kamper for Bodø/Glimt før han legger 100 % opp, har en følese av at Runar og Ørjan Berg kommer til å gå igjen ut banen på Apmyra lenge etter at jevnaldrende har begynt å motta sine pensjoner...
Forever RBK
Proff

PostPosted: 22.03.2006 22:33    Post subject: Reply with quote

Så på TV2 sporten nå at Ørjan frykter at dette blir hans siste sesong for Rosenborg...
Synd hvis så blir tilfellet, da vil det bli nok en legende som legger skoene på hylla....
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 22.03.2006 22:35    Post subject: Reply with quote

Syns det er bra jeg. Gi deg før du blir for dårlig, Ørjan.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.03.2006 22:37    Post subject: Reply with quote

Det var pga. alle skadene. Han frykter at han må legge opp før kontrakten går ut.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Next
Page 4 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb