| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 13.07.2011 18:14 Post subject: |
|
|
Bortsett fra det andre målet i første kampen må jeg si meg enig i det. Stor og sterk og rask, men direkte dårlig i hodeduellene. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 13.07.2011 18:20 Post subject: |
|
|
| 3-2, ikke værst med 10-mann! |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.07.2011 18:47 Post subject: |
|
|
52 min. Aasbak spiller fri Torseth på venstre som slår et innlegg inn i feltet der Riksvold venter med pannebrasken. Ballen går i tverrligger, men Øien er på plass og header returen i mål. 2-2.
55 min. Riksvold setter fart inn i sekstenmeteren og blir felt. Straffe. Vet ikke om det var riktig. Aasbak sender keeper feil vei og ballen hardt ned til høyre. 3-2.
77 min. Hermo sender en langpasning gjennom til Indergård som bli felt på kanten av sekstenmeter. Rødt kort til Sandefjord. Ser strengt ut da han er på vei vekk fra mål og med spillere som kan ha mulighet til å skjære inn bak og avverge hvis han hadde kommet løs.
82 min. Dommer dømmer straffe til Sandefjord på overtid etter klabb og babb i feltet. Ser ikke helt hva som skjer. Sandefjord scorer sikkert. 3-3. Kampen blåses av like etterpå. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.07.2011 19:19 Post subject: |
|
|
Oppsummert.
Dommeren gjør sitt beste for å stjele oppmerksomheten og klarer det med glans. RBK spiller en dårlig førsteomgang, men tar seg sammen og spiller bra med ti mann i andre. Synd med utligningen på overtid.
Det er vanskelig å kåre noen til bestemann, men pluss til Øien og Aasbak. Førstnevnte er meget bra på hodet til å være så liten. Bra spenst og timing. Også bra uten ball. Kunne ønsket meg bedre og mer effektive dribleferdigheter i den kantrollen han har. Målfarlig med scoring i alle kampene; fire mål på tre kamper. Aasbak har tre mål på tre kamper.
Riksvold var bra i andre omgang. Midtforsvaret hadde ikke en heldig kamp. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.07.2011 20:05 Post subject: |
|
|
| Hvordan har Bjørnstad prestert sammenlignet med Halstensen og Røkke? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.07.2011 20:19 Post subject: |
|
|
Dags,
har du gjort deg noen tanker om hvilken posisjon som passer Bjørnholm best? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.07.2011 20:36 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | Bortsett fra det andre målet i første kampen må jeg si meg enig i det. Stor og sterk og rask, men direkte dårlig i hodeduellene. |
Hvis han taper samtlige hodedueller med alle disse fantastiske fysiske forutsetningene, bør han dra hjem og øve på timing. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 13.07.2011 20:40 Post subject: |
|
|
| Om han er elendig i hodedueller, men er et råskinn fysisk, så ligger det bare i hodet... |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.07.2011 21:40 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Hvordan har Bjørnstad prestert sammenlignet med Halstensen og Røkke? |
Bjørnstad har vært god i de to første kampene. Stod over i dag da vi allerede var videre. Spiller med større autoritet, og etter det jeg har sett har han også større fart enn disse to. Han har riktignok noen småfeil som han må plukke av seg da han kan bli litt arrogant i enkelte situasjoner.
Halsteinsen mangler fart, men er en god duellspiller. Litt usikker på hvor god Røkke egentlig er, da han ble skadet i første kampen. Tror han fikk en smell i ei tå, eller om det var hele foten. Stod over kampen i går, og var ikke god i dag. Mulig han fortsatt kjente litt til skaden. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.07.2011 21:49 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Dags,
har du gjort deg noen tanker om hvilken posisjon som passer Bjørnholm best? |
Oh, vanskelig spørsmål. Ikke spesielt god som spiss. Lite gode løp og bevegelser, pluss et tidvis steinmottak som gjør at han ikke (ihvertfall for øyeblikket) fungerer som et bra oppspillspunkt heller. Taper alt for mange hodedueller i forhold til størrelse og fysikk. Mentalt som noen antyder? Nei, jeg tror det rett og slett er dårlig timing. Det kan trenes opp, men han må legge inn mye egentrening der.
Passer han som midtstopper da? Tja, han må jo fortsatt trene hodedueller, men kanskje som en rask stopper? Virker litt uryddig, så jeg er redd han vil slite med posisjoneringen, men det blir jo bare synsing og spekulasjoner. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2011 23:55 Post subject: |
|
|
| Han har bra spenst, hvertfall. Og vi som har sett ham som stopper har sett hans enorme taklingsstyrke, styrke i nærdueller og hurtighet. Han er noe uryddig, men ikke for uryddig til å være stopper, for å si det sånn. Det var i utg.punktet som stopper han ble aktuell for RBK og senere landslag. At han er flyttet som spiss er et under. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 14.07.2011 08:57 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Taper alt for mange hodedueller i forhold til størrelse og fysikk. Mentalt som noen antyder? Nei, jeg tror det rett og slett er dårlig timing. Det kan trenes opp, men han må legge inn mye egentrening der. |
Jeg er redd det kan bli en formidabel utfordring å forbedre timingen i hodeduellene gjennom egentrening. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 14.07.2011 12:04 Post subject: |
|
|
Hehe, vel han kan jo godt få litt hjelp av en som kan det, jfr hva Odd Iversen lærte Steffen, etter eget utsagn.
Eller gjøre som Vidar Riseth; henge opp en ball høyt og trene alene. Hjelper kanskje mest på spensten, men litt timing må det til sjøl der. Utrulig hva man får til hvis man gidder å anstrenge seg litt. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 14.07.2011 13:17 Post subject: |
|
|
| Evnt. få noen tips av Henriksen som har forbedret hodespillet sitt noe voldsomt i år. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 14.07.2011 19:23 Post subject: |
|
|
Rbk.no oppdaterer live fra morgendagens kvartfinale mot Stabæk med kampstart kl 16.00. Fint at de tar seg bryet. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 15.07.2011 18:14 Post subject: |
|
|
Ja, det gikk jo på hue og rævva ut av turneringa med 1-3 tap mot Stabæk. Denne kampen er så dårlig at det er poengløst å trekke fram en bestemann. Opptil flere aspirerer til tittelen banens dårligste, men det lar vi ligge.
Hvis vi heller ser turneringen under ett, er det et par som jeg vil trekke fram som framtidige A-lagskandidater.
Mikal Bjørnstad Haugen.
God på hodet og taklingssterk, rimelig rask etter hva jeg kan bedømme og slett ikke ueffen med ball. Sovner litt av og til og gjør noen merkelige ting som fort fører til farligheter.
Christoffer Aasbak.
Rask, teknisk, meget bra venstre som slår gode frispark og cornere, og også bra innlegg når han kommer rundt på kanten.
Kan bli bedre en mot en, både offensivt og defensivt. Heller ikke rå i lufta, men helt ok. Ikke så viktig heller for en sideback. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
|