View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 06.01.2006 12:19 Post subject: |
|
|
Stano_11,
nå jeg ble barnslig glad og optimistisk!
Håper VIRKELIG at det er noe i dette. Olofinjana kan vel også spille i UEFA-cupen, ikke sant? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2006 12:24 Post subject: |
|
|
Jepp, lite e-cupspill for Wolves denne sesongen.  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.01.2006 12:42 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | At Bakke kommer tror jeg aldri vil skje. Han har så bra betalt i England at en evt lønn i Rosenborg vil bare bli smårusk i forhold. Etter det jeg har hørt har han rundt 300 000 i uka. Blir en grei månedslønn av det. Men selvfølgelig, Bakke i Rosenborg villa ha vært konge. Han ville absolutt kunne bidra med noe. |
Sier seg selv de må gå ned i lønn da. Det gjør jo de fleste utenlandsbaserte når de kommer hjem. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
hall Junior

|
Posted: 06.01.2006 12:46 Post subject: |
|
|
Hvis Olofinjana stemmer/kommer har vi endelig på plass en god nok stall.
Fortsatt ønskelig med en sterk/rask/teknisk bra target man up front, men kanskje vanskelig, og ikke helt nødvendig.
Johnsen/Hirschfeld
Koppinen(Basma, Russel) Riseth(Koppinen) Kvarme(Lago) Stensaas(Dorsin)
Strand (Berg,Solli) Olofinjana (Tettey)
Skjelbred (Eguren)
Braaten/Essediri/Helstad Helstad/Braaten Storflor/Brattbakk
Back-up i parantes
Sidestilt/rullering adskilt med slash |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.01.2006 12:49 Post subject: |
|
|
Siggetheman,
det var forøvrig interessant at du fikk med deg intervjuet på TVN med PMHøgmo. HVIS han sa at det "KANSKJE kommer et par nye mann", da jobbes det HELT SIKKERT med nye spillerkjøp. Høgmo er VELDIG forsiktig med slike uttalelser, til og med privat. Han sier absolutt ingenting - blir bare lur og smiler.
Derfor,
HVIS Høgmo har dristet seg til å si så mye, er jeg trygg på at han føler seg trygg på at en/ et par nye signeringer er i boks...
Jeg
håper en av dem er Olofinjana! _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.01.2006 12:49 Post subject: |
|
|
Olofinjana hadde vært helt greit, om han slår til. Husk han er uønsket i en Engelsk 1.Divisjon. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2006 12:51 Post subject: |
|
|
Om jeg ikke sjøl hadde sett ham spille, hadde jeg vært skeptisk. Men alle som så ham i aksjon for Brann i 2003 og 2004 vet at han er en kvalitetsspiller, sigge! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.01.2006 12:56 Post subject: |
|
|
Tror kanskje det er lett å overvurdere kvalitetene til Olofinjana. Tippeligaen har blitt tøffere enn siden sist han spilte her, og fansen er kritisk på 'The Molineux Way' som er et internett-forum.
Her er noen av reaksjonene i år etter at noen la inn et innlegg om at Brann ville kjøpe ham tilbake for noen dager siden:
Molineux Way-forum wrote: |
Good news for me! Im not sure about everyone else but the guy has taken far too long to settle down in this league, and how people can use that as an excuse in the first place is beyond me, he has not lit the league alight by any shape or form, and i wouldnt be sad to see the back of him.
does anyone know his definate posistion is it DM, or AM if its DM hes far too scared to put in a challenge, his attacking game is quite good but his shooting is woeful at times.
Sorry, but the lad just doesn't do it for me. Good players tend to stand out a bit in ANY league (Joleon, Seol, The Guv'nor, Kenny and Vio) but he never seems to get into the game. I've yet to come away from a game
thinking "what a performance". To be quite honest we haven't missed him when he hasn't played and there's been very little, if any, call on here to re-instate him into the starting 11. If selling him brings additional money for GH to spend then I'm sorry but it's bye, bye Seyi.
He's no holding midfielder, best position he played for Wolves was just behind the front two at the tip of the diamond and he scored one or two goals when in this position. Just as an experiment I'd play him as a striker, his height 6-4 would make him an ideal target man.
What has he offered to us this season? Nothing..
I'd get anything I could for him. I'm sorry but he was a complete and total waste of 1.7million. Thanks for the 5 goals Seyi now get on your bike.
A lightweight player should do well in a lightweight scandinavian league.
We cant afford to carry passengers.
|
Det er også noen som mener han ville passet bedre i en divisjon der det ikke var mye fysisk fotball. Det kan dessuten virke som om han ikke er perfekt som defensiv midtbanespiller, men aller best i rollen som Per Ciljan Skjelbred hadde mot slutten av sesongen, altså bak spissen.
Han har også fått en del kritikk for å ikke gi 100% og være litt lat på banen. Er det noe vi ikke trenger denne sesongen er det en spiller som ikke gir alt, spesielt i en defensiv midtbanerolle.
Er litt skeptisk til at han skal komme, og tror det finnes bedre defensive midtbanespillere der ute som skal være mulig å kjøpe. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 06.01.2006 13:01 Post subject: |
|
|
Det finnes helt sikkert andre defensive midtbanespillere som kan være aktuelle. Ingen tvil om det. Men Rosenborg er kjent for ikke akkurat ha så veldig god oversikt over aktuelle kandidater i skandinavia. De går etter de som de har hørt om eller har spilt imot. Man snevrer inn potensielle spillere veldig mye her, men det virker som de bruker denne metoden hele tiden ihvertfall og ikke vurderer noen annen metode heller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2006 13:04 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Det kan dessuten virke som om han ikke er perfekt som defensiv midtbanespiller, men aller best i rollen som Per Ciljan Skjelbred hadde mot slutten av sesongen, altså bak spissen. |
Sett at vi kjøper "Olof", kan vi gjerne bruke ham i denne rollen, spør du meg. Skjelbred kan blomstre også som indreløper, jf. vårsesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.01.2006 13:13 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal spille med en offensiv sentral midtbanespiller, bør de to bakerste midtbanespillerne inneha vesentlige defensive egenskaper. Dessuten tror jeg vi skal lete lenge for å finne noen som er bedre enn PCS i den offensive rollen. Derfor vil jeg heller ha en taklingssterk og pasningssikker defensiv spiller på midten. En som kan vinne ballen, for så å sende den presist fra seg til PCS eller en av kantspillerne (back/ving). Jeg skulle gjerne sett at denne personen også vinner mange baller i lufta og har et godt langskudd (som tidligere påpekt av TomH). Olofinjana mangler skuddferdigheter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2006 13:17 Post subject: |
|
|
Gjør han det? Mener å huske at han hadde et brukbart skudd. Han scoret vel ni seriemål i 2003? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.01.2006 13:19 Post subject: |
|
|
Mener også å huske noen skikkelig knalle langskudd fra den kanten ja. Men mest i 2003-sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.01.2006 13:20 Post subject: |
|
|
Brady,
igjen ser jeg at du går i den gamle fella. Du henger deg alt for mye opp i hvordan man har spilt i det siste (halve/ hele året). Det er TYPEN du MÅ se an.
Det er utallige eksempler på spillere som ikke har spilt spesielt bra i en klubb og så slått til i en annen klubb - eller spillere som har hatt en down og så funnet tilbake til "seg selv" igjen. Det er så utrolig mange forskjellige faktorer som spiller inn for hvordan en spiller presterer i en klubb (trener, lagets spillestil, spillerens spillestil, privat, sosialt osv).
Hva ville f.eks Alex Valencia vært i dag om alle skulle vurdert spillere slik du gjør (på bakgrunn av hvordan de har spilt den siste tiden). Valencia var ikke akkurat hype på markedet da Start hentet ham...
Om vi henter Olofinjana kan han sikkert bekle flere roller på midtbanen og han kan sikkert erstatte Per som offensiv midtbane (og Per kan flyttes ned).
Det som er fint med Olofinjana er at han er høy og god på hodet. Litjeggen har savnet en høy hodesterk spiller (som kunne avlaste FJohnsen) - noe jeg er helt enig i. Videre så har han en bra skuddfot og god teknikk. Det viktigste er dog at han er en spiller som kan EIE midtbanen. Den siste spilleren vi hadde som kunne gjøre det var vel Skammelsrud (+Berg når han var skadefri). _________________ Takk.
Last edited by TomH on 06.01.2006 13:22; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.01.2006 13:21 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Olofinjana mangler skuddferdigheter. |
Herregud, det var jo akuratt skuddstyken som var så bra når han spilte for Brann. Han scoret jo de fleste målene utenfor 16metern, den sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.01.2006 13:30 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Olofinjana er absolutt et godt alternativ, men som du sier EU-kvota!!!
Ellers er kanskje denne gutten mer aktuell en dere tror?????
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=112399 |
Det jeg mente med dette innlegget var at, hvis Bakke blir hentet tilbake Leeds, så er jo sansyneligheten mye større for at han vil til oss, eventuelt til noen andre klubber.
Og nå som Olofinjana er aktuell fra en Championship-klubb, så bør absolutt Bakke også være aktuell. Og skulle jeg velge mellom Bakke og Olofinjana, så hadde valge mitt vært enkelt!  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.01.2006 13:38 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/s...54022.html
Karadas har fått 2 nye utfordere til spissplassen i Portsmouth.
Benjani Mwaruwari og Emmanuel Olisadebe har signert!
Han kan kanskje være aktuell for oss, men jeg må si at særlig målfalig er han ikke!  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.01.2006 13:39 Post subject: |
|
|
Bakke er IKKE aktuel, det kan ikke siges mere klart. Leeds ligger godt an til opryk til Premier League, og mit gæt er at Bakke spiller i Premier League også i næste sesong, enten for Aston Villa eller Leeds.
Olofinjana HAR et godt skud, og er desuden meget god på hodet. Og jeg siger mig enig med TomH, det er en spiller som kan eje midtbanen og som er en klar forstækning! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.01.2006 14:02 Post subject: |
|
|
I stand corrected. Er mulig Olofinjana har et bedre skudd enn jeg antydet. Når jeg tenker litt tilbake på Brann-tiden så syns jeg også å huske at han scorte på noen distanseskudd. Det jeg baserte min tidligere uttalelse på var at jeg så at opptil flere Wolves-fans klaget på skuddene hans.
Allikevel, jeg syns ikke Olofinjana er en ideell signering, akkurat fordi (slik TomH sier) at han ikke er den rette typen vi trenger akkurat på dette tidspunktet.
På en 11-er har vi 3 midtbaneplasser til fordeling (hvis vi da ikke spiller 4-4-2 eller 4-5-1, men da blir 1 eller 2 av plassen fylt av angrepsspillere vi har i stallen fra før).
Det vil si at det perfekte vil være å ha 6 midtbanespillere i stallen (dobbel dekning) der en av disse er et yngre talent.
Nå har vi Skjelbred, Strand, Berg, Solli, Eguren og Tettey (som er et talent). Allikevel mangler vi en type spiller, og det er en som kan spille defensiv sentral midtbane i et 4-3-3 system. En som har spisskompetanse på arbeidskapasitet, ballgjenvinning, fysisk styrke, hodespill, pasningsspill og gjerne også langskudd. Ikke lett å finne, vet, men de fins.
Det er greit slik noen sier at vi kan kjøpe en offensiv sentral spiller istedet som kan ta rollen Skjelbred hadde i fjor, fordi PCS også kan fylle en indreløperplass. Men det er vel forskjell på indreløperrollen om den sentrale spilleren ligger foran eller bak indreløperne. PCS er best i den offensive delen av spillet, og vil nok være best som indreløper der han har en defensiv sentral bak seg. Skal man spile 4-2-3-1 (som Høgmo har uttalt at er en favorittformasjon) blir vel de to bakerste på midten mer som defensive sentraler enn typiske indreløpere.
I den offensive rollen har vi både Skjelbred og Eguren. Hvis de to blir skadet kan både Johnsen og Helstad deputisere i denne posisjonen. Indreløpere har vi mange som kan spille. Det er en defensiv spiller vi trenger aller mest for å komplementere stallen best mulig. Solli er bedre hvis han har en annen ved siden av seg, Ørjan Berg er mest sannsynlig blitt hakket dårligere enn hva han var på sitt beste grunnet alderen og Tettey er nok foreløpig for uerfaren til å ikle en slik viktig rolle.
Derfor mener jeg det ikke er noen løsning å kjøpe en offensiv midtbane med den stallen vi har nå. Vi må fylle hullene først og fremst. |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 06.01.2006 14:07 Post subject: |
|
|
Lite interessert i å hente Olifinjana.
Grunn: Rosenborgs behandling av utenlandske spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 06.01.2006 14:43 Post subject: |
|
|
At de ikke har behandlet utenlandske spillere godt nok er jeg helt enig i. Der må de skjerpe seg enormt mye. Men det alene skal ikke være grunn nok til ikke å kjøpe utlendinger. Hvis vi ikke skal få tak i utlendinger, så har vi et enormt problem da vi har et forferdelig lite område å hente spillere fra. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2006 15:17 Post subject: |
|
|
Flere klubber skal være interessert i midtbaneeleganten og det er godt nytt for sportsklubben i Idrettsveien. De sikret seg nemlig prosenter ved et videresalg av nigerianeren.
Les mer: Brannmillioner for Seyi
Tror avisa tuller her: Wolves må sikkert bare ut med prosenter om overgangen overskrider 20 mill., som de betalte til Brann i 2004. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.01.2006 16:41 Post subject: |
|
|
Per Ciljøn gjør en utmerket jobb i sin posisjon. Skjønner ikke hvorfor vi skal endre på det.. Blir Olofinjana kjøpt må han drilles som DM _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.01.2006 18:40 Post subject: |
|
|
Det er jo nettopp det at vi har kjøpt spillere som må drilles inn i nye posisjoner som har vært feil ved mange av kjøpene de siste årene, og som det også har vært en del kritikk av.
Kjøp spillere man vet passer inn i de ønskede rollene, og som er vant til å spille i de rollene i sine tidligere klubber. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.01.2006 19:03 Post subject: |
|
|
Kjøp Olofinjana, vi vet fra før at han fungerer i Norge, selg/leie ut Russell hvis EU kvota blir et problem.. Han passer i en defensiv midbane rolle.. |
|
Back to top |
|
 |
|