| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 28.06.2011 11:51 Post subject: |
|
|
Keenoir,
det kan altså ikke være at Haugesund ikke er fornøyd med de andre stopperne? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.06.2011 12:06 Post subject: |
|
|
| Etter det jeg har forstått har Nordberg vært en av de bedre på årets Haugesund-lag. Så det er nok mest sannsynlig det. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 28.06.2011 12:18 Post subject: |
|
|
| Tja, er vel Hoftun som vil hente ham hjem og gi ham ny kontrakt. 1 av 4 signeringer i boks. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 28.06.2011 12:21 Post subject: |
|
|
Tipper Nordberg gaar gratis til Haugesund den 1. August (dersom de ikke vil ha ham gaar han kanskje gratis til Ranheim).
Tviler sterkt paa at vi faar se ham i RBK-drakten igjen. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.07.2011 00:14 Post subject: |
|
|
Det står jo ingen ting i den saken om selve hovedpoenget, som jeg skrev i forrige uke - at en spiller rett og slett ikke kan væe leid ut det siste halve året av en kontrakt. Dermed har verken FKH, Rosenborg eller Nordberg selv så mye valg. FKH måtte i så fall ha kjøpt ham for å beholde ham, men de har jo blant annet Tronseth tilbake samt fått tak i en franskmann.
Ergo blir Nordberg RBK-spiller ut sesongen. Han kan jo signere for ny klubb allerede 1. august, og det blir det nok en ordning på i løpet av høsten i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.07.2011 00:20 Post subject: |
|
|
Hvordan var dette når Traore ble leid ut? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.07.2011 00:24 Post subject: |
|
|
| Sant det. Han var jo leid ut før han gikk over permanent. Muligens andre regler utenlands? TEN var i hvert fall klar på dette da jeg pratet med ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.07.2011 00:36 Post subject: |
|
|
| Reglene er vel nylig endret, mener jeg leste det i en tråd på dette forumet for en stund siden. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2011 00:42 Post subject: |
|
|
Ei side tilbake
Regner med at regelen ble forandret på tinget i fjor, med virkning fra og med i år? Greier dog ikke å finne noe i protokollen umiddelbart... |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.07.2011 08:43 Post subject: |
|
|
| Mener å huske at det står i overgangsreglementet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2011 12:12 Post subject: |
|
|
| Står ingenting der om når regelen ble forandret. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2011 13:00 Post subject: |
|
|
- Rosenborg ønsket ham tilbake og da hadde vi ikke så mye vi skulle ha sagt, sier sportssjef i FKH, Asbjørn Helgeland.
- Jeg har fortsatt 20 dager igjen i Haugesund og skal bidra med det jeg kan. Det har gått litt opp og ned , men når du teller opp har det vært en ok vårsesong for min del, sier Nordberg.
Les mer: Slik slutter Nordbergs FKH-karriere |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 13.07.2011 14:02 Post subject: |
|
|
| Tror faktisk Nordberg kan gjøre en god jobb for oss. En tøff spiller, med mye fysikk og hodestyrke...folk undervurderer han. Håper Nordberg - Larsen kan bli stopperparet i fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.07.2011 14:02 Post subject: |
|
|
Dette er interessant!
Nordberg står ikke noe tilbake for Wangberg. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 13.07.2011 19:11 Post subject: |
|
|
| Kjenner ikke så godt til Nordberg, er det kun midtstopper han er aktuell som, eller kan han også avlaste en av backene våre? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.07.2011 19:13 Post subject: |
|
|
| Han er ikke så veldig fotrask sånn at jeg har sett ham slite i duellspill langs bakken, hatt bedre kontroll i lufta. Vil nok gjøre det bra mot Sundgodt-typer, men mindre bra mot en Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.07.2011 19:25 Post subject: |
|
|
| Brattbakk09 wrote: | | Tror faktisk Nordberg kan gjøre en god jobb for oss. En tøff spiller, med mye fysikk og hodestyrke...folk undervurderer han. Håper Nordberg - Larsen kan bli stopperparet i fremtiden. |
Du vet at Nordberg er 4-5 år eldre enn Wangberg? Ikke kom med den rutine praten din, for Nordberg har ikke rutine. Wangberg er bedre. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.07.2011 20:13 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny,
på hvilke felt er Wangberg bedre?
1) Nordberg er bedre duellspiller i lufta (iflg de som kjenner begge).
2) Nordberg er raskere enn Wangberg (iflg de som kjenner begge).
3) Nordberg holder markeringene bedre (iflg kjenninger av begge).
4) Nordberg er sterkere i kroppen (iflg de som kjenner begge).
5) Nordberg har bedre pasningsfot (iflg de som kjenner begge).
Jeg har selv sett at Nordberg har hatt full kontroll på Angan (tidl i vår). Angan må kunne sies å være fotrask! Og Nordberg har hatt full kontroll på Prica, som må kunne sies å være en god duellspiller i lufta.
Jeg tror Nordberg undervurderes fordi han er gammel og lokal. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.07.2011 20:21 Post subject: |
|
|
Useriøst.
Hvilke kamper har du sett ham spille?
Han har jo tidvis vært meget god for FKH. Han er vel en av det lagets beste spillere i år(?).
For øvrig kan jeg svare på samme måte vedr Wangberg. Han er ikke en stopper jeg stoler på - og han har på ingen som helst måte imponert. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.07.2011 20:29 Post subject: |
|
|
Vi har sluppet inn to mål de fem kampene Wangberg har startet i år. Overlegent best statistikk av våre midtstoppere i forholdet minutter/innsluppet mål. Min påstand er at de som ikke ser hvilken jobb Wangberg gjør i midtforsvaret, ikke har et særlig godt trent øye for å vurdere midtstoppere. Han er ikke akkurat en spiller på europeisk toppnivå, men han holder høyt Tippeliga-nivå, og han står ikke noe særlig tilbake for Jim Larsen. Nordberg på sin side er under middels-/høyt Adeccoliga-nivå, etter hva jeg har sett.
Wangberg spiser ganske enkelt Nordberg til frokost. Men han kan sikkert vært en grei backup i TL-sammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.07.2011 20:32 Post subject: |
|
|
Ja, det var virkelig useriøst
Jeg så han bli rundlurt i dueller langs bakken i mange 1.divisjonskamper for Ranheim i fjor, og han hadde også mange slurvefeil. I tillegg var han direkte dårlig da han fikk prøve seg i treningskamper for Rosenborg i vinter.
Ikke noe hadde vært bedre enn at han kunne komme tilbake til Roseborg som en ny og bedre stopper, men det skal jeg heller ta som en gledelig overraskelse. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.07.2011 20:43 Post subject: |
|
|
Hedon,
ut fra hva mine kolleger hevder, er styrkeforholdet Wangberg - Nordberg motsatt av hva du hevder. Ingen av mine kolleger som har observert kampene i vår, tviler på at RBK sitt forsvar ville fungert vel så bra med Nordberg i stedet for Wangberg.
TDOlsen,
du baserer altså ikke styrkeforholdet mellom Wangberg og Nordberg ut i fra det de har prestert i år!?
Det er useriøst.
Skal du først dra frem hvordan spillerne gjorde det før i tiden, så må du også huske på å også gjøre det med Wangberg! Hvor god og solid var Wangberg i fjor?! Han var det da langt fra noen solid spiller som ikke gjorde feil.
Sammenlign ferdighetene deres i dag.
Jeg er spent på om du kan finne èn ferdighet Wangberg er bedre på enn Nordberg? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.07.2011 20:45 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Hedon,
ut fra hva mine kolleger hevder, er styrkeforholdet Wangberg - Nordberg motsatt av hva du hevder. Ingen av mine kolleger som har observert kampene i vår, tviler på at RBK sitt forsvar ville fungert vel så bra med Nordberg i stedet for Wangberg. |
Enkelte av mine kollegaer mener at Alejandro Lago er vår beste midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
|