| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.07.2011 23:50 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Recon skrev:
Du er litt over middels optimistisk om man tror VPG skal holde høyt nok nivå i 5-6 år til...
Tja. Paul Sholes ga seg vell nylig VPG kan uansett holde på minst like lenge som en vellykket ny ung signering så lenge standard kontraktslengde ligger på 3-4 år. | Ting tyder på at folk som Scholes og Giggs lever litt andre og helhetlige liv for å oppnå akkurat det... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.07.2011 23:53 Post subject: |
|
|
| Strand holdt da et bra nivå opp til i fjor han også, selv med pusteproblemene. Nå med pusteproblemene borte så burde han tatt ett år til, hadde holdt koken og vært en super innbytter. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.07.2011 00:00 Post subject: |
|
|
Giggs har holdt seg iform med mye sex på si de siste årene. Paul Scholes er beskrevet som en mønsterproff. Når det er sagt så er stuttkjukken en av tippeligaens beste spillere og rent sportslig kan ett kjøp forsvares, men økonomisk for 7 - 8 millioner er det ekstremt dyrt og tilsvarende til at vi skulle hentet en yngre spiller for 15 - 20 millioner.
http://www.youtube.com/wa...-JY30O_Rnw |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 11.07.2011 00:03 Post subject: |
|
|
ja men for hver Strand har du 5 stykk Kvarme, Basma, Riseth, Belsvik, Stensaas, Brattbakk, Hoftun, Ingebrigtsen, Sørloth osv osv - alle disse falt kraftig i kvalitet i 32-34 års alderen _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.07.2011 00:07 Post subject: |
|
|
| Nå kan jo dette kortsiktige kjøpet få langsiktige konsekvenser om en ser på mulighetene for å kvalifisere seg til CL i høst.. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.07.2011 00:13 Post subject: |
|
|
Dessverre må jeg si meg helt uenig med deg, Recon!
1) For RBK er det et akutt behov for en offensiv, kreativ, spiller med evne til å holde ball - ballholder.
2) og det er et akkutt behov for en spiller som VET hva som kreves internasjonalt
3) og det er et akutt behov for en spiller som har internasjonalt NIVÃ… i dag.
4) og det er også et akutt behov for en spiller som kan skåre mål. Det er for tynt med bare Henriksen og Prica.
Dessuten vil VPG være karrieren ut i RBK - det er også et pluss. Han kan være den gamle spilleren som forteller de unge hva som må til - og man kan regne med at presterer godt i hvertfall ut 2013.
VPG vil også helt sikkert være en super squadspiller når han etterhvert dankes ut av nye kjøp.
ALT ER POSITIVT MED ET KJØP AV VPG. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.07.2011 00:14 Post subject: |
|
|
Jeg har vanskelig for å se at VPG kommer til å utgjøre noen stor forskjell i CL. Han faller igjennom internasjonalt, han også. Ikke vurdert som god nok for et Island som så å si aldri vinner fotballkamper. Kanskje ikke den beste vurderingen, men det kan jo hende de har funnet ut at han ikke har tempoet som skal til mot bedre motstand.
Vi trenger ikke å hente flere som presterer i et visst miljø og med en viss luftfuktighet og med en viss gresslengde.
Kan gjøre en helt grei jobb a la DFH, men vi trenger noe ungt, talentfullt, noe som koster, noe som har vært vanskelig å finne. Noe som vil betale seg. Vi trenger en ny Sapara.
Tanken om at vi kan tenkte kortsiktig fordi vi skal i CL-kval gjelder hvis og bare hvis VPG er bedre enn yngre og mer økonomisk fornuftige alternativer. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 11.07.2011 00:17 Post subject: |
|
|
Det er ikke det at jeg ikke tror VPG kan gjøre en ok+ jobb for oss i høst, og kanskje neste sesong.
Det bare viser Brakkas fortsatt totalt manglende evne til å heve blikket og se litt lenger enn egen nese. Det brenner på dass igjen, og det vi klarer skrape sammen av løsning er en (sannsynlig overpriset) chubby spiller på 30+ med et ikke akkurat vanvittig toppnivå (Stabæk har spilt E-cup de også, og VPG prøvd seg annet sted) fra trenerens gamle klubb.
Vi evner altså ikke å finne en løsning på 24-25-26 som kan være brukende lenger, ha et høyere nivå, og kunne tjene seg inn ved neste overgang, CL eller ikke.
Poenget mitt er altså ikke hvorvidt VPG kan hjelpe oss i E-cupkvalik, men at vi uavhengig av det tydeligvis ikke har blikk, fantasi eller kompetanse til å komme opp med noe bedre. Hverken hos SD eller trener. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 11.07.2011 00:20 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Dette er da et helt greit kjøp. 31 år er heller ingen alder. Det får da være måte på hvor unge alle absolutt skal være. Det er nå i høst vi skal kvalifisere oss til Champions League. Da er det en stor fordel at vi får inn en spiller som vet hvordan Jönsson vil spille og som kan få fart på pasningsspillet på den siste tredjedelen. Jeg er positiv så lenge prisen er god. | Dette. Kan egentlig ikke fatte hvordan noen kan være uenig heller. Hvem ellers som er realistisk da, folkens. Som kan finne seg til rette kjapt og bidra til sårt tiltrengte CL-penger. Hvem? Videresalgspotensiale er ikke ALT. Herregud... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.07.2011 00:23 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Vi evner altså ikke å finne en løsning på 24-25-26 som kan være brukende lenger. |
SÃ¥ du har allerede konkludert med at Awal-Issah ikke er brukende? Ikke Jim Larsen heller? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 11.07.2011 00:25 Post subject: |
|
|
Dekker Issa og VPG samme rolle?
Jim Larsen syns jeg er en høyst middelmådig spiller. Altså helt i Hoftuns ånd.
Og ikke på noe område verdt den latterlige prisen vi betalte.
Igjen - det faktum at hverken Brøndby eller et FCK som hadde stopperkrise på den tiden, og har flere for utgående på kontrakter og annet ikke bød oss kamp i hele tatt, er talende i seg selv... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.07.2011 00:35 Post subject: |
|
|
Nei de dekker ikke samme rolle, men du skrev jo at vi ikke evnet å finne spillere midt i 20-årene. Nå har Issah noe å bevise, da ingen av oss vet noe særlig om nivået hans. Men bakgrunnen fra et rimelig bra lag er jo et greit utgangspunkt. Du framstiller det liksom som om at vi kjøper bare gæmliser, og det er jo ikke tilfelle i år i hvert fall.
Jeg synes heller ikke man skal konkludere for mye ut fra at danskene ikke ga oss kamp. Jim Larsen hadde en ikke alt for bra start, men har vel vist at han er i stand til å erstatte mye av det vi mistet i en av Demidov/Stadsgaard. I tillegg scorer han antakelig 6-7 mål normalt sett på en god sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 11.07.2011 00:41 Post subject: |
|
|
Vi har ikke brukt opp kvota vår altså? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.07.2011 00:43 Post subject: |
|
|
VPG er et helt greit køb hvis vi får han relativt billig. Han vil kunne fungere ypperligt som et bindeled mellem angrebet og midtbanen. Men det er ikke en spiller som skal koste os mange millioner kroner før jeg synes vi kan klare os uten. Der er null videresalgs potentiale og han skal sandsynligvis havde en god løn, derfor bør dette være et relativt billigt bekendtskab hvis det skla være aktuelt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 11.07.2011 00:43 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Dekker Issa og VPG samme rolle?
Jim Larsen syns jeg er en høyst middelmådig spiller. Altså helt i Hoftuns ånd.
Og ikke på noe område verdt den latterlige prisen vi betalte.
Igjen - det faktum at hverken Brøndby eller et FCK som hadde stopperkrise på den tiden, og har flere for utgående på kontrakter og annet ikke bød oss kamp i hele tatt, er talende i seg selv... |
Da vet jeg ikke hvilke kamper du har sett på i det siste!! Baserer du din konklusjon på de fire første kampene i år?? Noe tynt er det ikke?
Jim Larsen virker på meg som et bra kjøp og håper han fortsetter å være den klippen han vært i de siste kampene. Uten å være for bastant om Biffens nivå i resten av RBK-karrieren så tror jeg han kommer til å gjøre en like god jobb for oss som Statsgaard.
Når det gjelder VPG er positiv. Men overgangssummen må gjenspeile alderen. Av det jeg har sett av han er han blandt tippeligaens mest kreative spillere på den siste 1/3 av banen.
NÃ¥ |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 11.07.2011 00:46 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg synes heller ikke man skal konkludere for mye ut fra at danskene ikke ga oss kamp. Jim Larsen hadde en ikke alt for bra start, men har vel vist at han er i stand til å erstatte mye av det vi mistet i en av Demidov/Stadsgaard. I tillegg scorer han antakelig 6-7 mål normalt sett på en god sesong. |
Nå er vel ikke primæroppgaven hans å score mål. Så helt ok om han vinner hodedueller defensivt også. Min mening er i hvert fall at han har vist seg som en middelmådig spiller. Og det hadde vel vært greit om vi sluttet betale slike summer for middelmådigheter? Det holdt vel med Olsen...
Vi skal ikke konludere noe ut fra at det laget som burde ha best koll på ham, som på letteste måte kunne utkonkurrert oss om ham, som var i stopperkrise og brukte Dame N'Doye som stopper til tider på det tidspunktet ikke viste noen interesse for ham, til tross for hypen han ble tillagt da han skulle komme til oss - men du konkluderer med at han vil være god for 6-7 mål i året? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.07.2011 00:49 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Vi har ikke brukt opp kvota vår altså? |
Nei, ikke slik situasjonen er i dag. Vi stiller veldig ungt stort sett. DFH som er skadet er 26, Goa er 22, Jamtfall er 24, så det er ikke så veldig gammelt det som er ute heller.
Høiland var en ikke-signering, men ellers synes jeg innkjøpspolitikken har vist klar bedring fra da jeg skjelte den ut i fjor vår. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 11.07.2011 00:51 Post subject: |
|
|
Vel, siden jeg mener alle de tre nevnte som er ute er meningsløse er jeg naturlig nok uenig. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 11.07.2011 00:56 Post subject: |
|
|
Positiv, så lenge han blir billig. Men:
- Er spent på nivået hans, spes tempoet (har ikke sett ham mye i år. Green Goblin kan vel best uttale seg). Dette er jo alfa og omega for hele overgangen.
- Langsiktig sett er Celso Borges et bedre alternativ, skal vi først ha en OMS. Borges holder flere år, og kan selges videre. Et kjøp av VPG vil trolig skje i stedet for Borges.
Sier ikke nei takk for 3,5 mill (ender sikkert på 4,5-5 mill). VPG er kreativ, pasningssikker og gir mange mål/assists. Dog litt kjipt at vi skal skifte formasjon igjen, midt i sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.07.2011 01:00 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Nå er vel ikke primæroppgaven hans å score mål. Så helt ok om han vinner hodedueller defensivt også. Min mening er i hvert fall at han har vist seg som en middelmådig spiller. Og det hadde vel vært greit om vi sluttet betale slike summer for middelmådigheter? Det holdt vel med Olsen...
Vi skal ikke konludere noe ut fra at det laget som burde ha best koll på ham, som på letteste måte kunne utkonkurrert oss om ham, som var i stopperkrise og brukte Dame N'Doye som stopper til tider på det tidspunktet ikke viste noen interesse for ham, til tross for hypen han ble tillagt da han skulle komme til oss - men du konkluderer med at han vil være god for 6-7 mål i året? |
Tror 6-7 mål er et helt kurant anslag. Veldig subjektivt fra min side. Men med en enda bedre dødballtaker så tror jeg det.
Du får ha din mening om middelmådighet. Når jeg tenker tilbake på Demidovs første halvannen sesong her så har han i hvert fall på meg gjort et like bra inntrykk. Men Demidov var innmari god det siste året.
Ift Stadsgaard er det en veldig annen type spiller, med helt andre kvaliteter. Selv Stadsgaard er jo lite betrodd i landslagssammenheng selv om han var en veldig nyttig spiller for oss. Stadsgaard har/hadde sine klare svaketer både i markerings- og duellspillet, men vi hadde svært god bruk for farten hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Petrucci Junior
|
Posted: 11.07.2011 01:04 Post subject: |
|
|
MÃ¥ si meg enig med Harald og TomH.
Jeg, i likhet med Harald, mener også at VPG blir et fint bindeledd mellom angrep og midtbane, noe vi har behov et sterkt behov for.
VPG er god til å holde ball, god passningslegger, god avslutter og har en god dødballfot.
Dessuten, så tror jeg enkelte overvurderer markedet. Det er nok ikke like enkelt for Rosenborg å hente gode spillere fra utlandet lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.07.2011 01:05 Post subject: |
|
|
Tar gjerne VPG, men enig med de som setter max-pris på ca. 3 mill.
Som tilrettelegger vil han gjøre våre offensive spillere bedre, samt at han er vant til å putte ballen i mål selv. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.07.2011 01:23 Post subject: Hvor er Thorbjørnsen?? |
|
|
Tre mnd før forrige vindu stengte sa Hoftun: "Det e tre måna te åvergangsvijndue stænge, så vi har goo tid"....Noen få dager før vinduet stengte ble det kjent at vi hadde inngått ny avtale med Stig Thorbjørnsen. Og det var krisestemning vedrørende manglende erstattere, igjen. Som i vinduet før det. Et halvt år etterpå kringkaster klubben at de ønsker investorer, rett før vinduet åpner.
Evner de ikke til å planlegge på brakka eller??!
Og som enkelte her antyder, er det ikke litt trangsynt å hente enda en spiller fra Stabæk som gjerne er "over the top"? For det kan man jo trygt si om Høiland.
Og spørsmålet er nærliggende: er dette et resultat av at Stig Thorbjørnsen ikke har levert tilstrekkelig med alternativer som man hadde håpet på?
Med praktisk talt hele verden som nedslagsfelt er det jo pussig at oppfinnsomheten ikke er større enn at hele 4 spillere fra JJ's Stabæk er aktuelle (Alanz.Høil.Annan.VPG).
VPG er god, men jeg er skuffet allikevel, fordi jeg håpet de hadde lært litt om risiko gjennom f.eks. Høiland. Selv om han kom for knapper og glansbilder skal han ha lønn og bruker apparatet.
I tillegg til selvfølgelige negative spørsmål rundt videresalg og at han er over the top kommer også andre viktige faktorer, som:
Et VPG kjøp legger beslag på midler til en ORDENTLIG god spiller til midtbanen.
Pengene og lønnen kunne vært investert i en yngre og dyrere objekt. Om VPG koster 5 mill, og en eller annen stjerne-Tsjekker koster 12, ville vi på lang sikt sannsynligvis tjent mer på videresalg, PLUSS at en slik spiller ville levert enda bedre enn den islandske sodd-ballen!
Var Bolanos "the missing link" som gjorde at vi gikk glipp av CL i fjor?
Nei, jeg tilhører nok den delen av dere som har tro på å satse litt hardt, for dermed å kunne høste en større avkastning, også på sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.07.2011 01:43 Post subject: |
|
|
Eksil:
Når jeg ser positivt på VPG er det med forutsettning at vi ikke har midler til å hente knallgode spillere i rett alder for å styrke oss på kort sikt og gi avkastning på lengre sikt.
Skulle ønske Thorbjørnsen tryllet frem noe snart, men det må vel nødvendigvis være noen som trenger litt tid på å slå til med de midlene klubben rår over mht. nullbudsjett osv.
Vi er nok kraftig på etterskudd i forhold til balansen i troppen.
Dette gjør vel at kort sikt/lengre sikt/videresalgspotensiale/satsing på egne talenter osv. blir en balansegang som er særdeles krevende. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Petrucci Junior
|
Posted: 11.07.2011 01:48 Post subject: |
|
|
Det er jo morsomt, i seg selv, at du nevner Bolaños som eksempel på mangel på satsing, siden RBK har verden som nedslagsfelt.
Ja, vi har en speider, og nei han kan ikke skaffe oss en Sapara til enhver tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|