| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 09.07.2011 20:02 Post subject: |
|
|
| Mulig Bakenga kan bli god, men Svensson fremstår som et vanvittig mye større talent spør du meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.07.2011 20:03 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Keenoir, om Bakenga får mer muskler så er han prikk lik Carew. De er like håpløse til å avslutte begge to. |
Blir han like bra som Carew har vi som klubb gjort en veldig god jobb og spesielt med tanke på at Bakenga tilsynelatende har mye bedre holdninger enn det Carew hadde. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 09.07.2011 20:05 Post subject: |
|
|
Bakenga er da veldig ulik Carew?
Ikke veldig imponert over Rosenborg i dag. Flere som skuffer. Men Per Ciljan Skjelbred viser klasse. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 09.07.2011 20:07 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett kampen mot Sarpsborg, men synest det begynner å ligne på noe i midtbaneleddet nå, de finner hverandre mer og mer og virker å ha noe på gang når det kommer til "flytende posisjons bytting" både i press og angrepsfasen.
Langt igjen til CL-nivå enda, men relasjonene blandt ungguttene virker å være på veg. Men de må vel starte på nytt når det kommer inn 1-2 nye spillere i leddet 1. august. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.07.2011 20:21 Post subject: |
|
|
Prøver meg på en børs.
Örlund: 5
Blir ikke satt på de store prøvene, men gjør det ok. Får en assist, men slår et par enkle baller ut til innkast.
Dorsin 6
Assist på venstre-svensken også. Stopper det meste på venstresida, og viser nok en gang at han er Tippeligaens beste back en mot en.
Larsen 7 BB
Rydder opp i stor stil i feltet. Vinner så godt som alt i lufta, i tillegg til å stoppe mye langs bakken. Scorer et fint mål, og er ikke langt fra å være tomålsscorer.
Wangberg: 6
Gjør jobben som stopper godt. rydder opp, bruker fysikk i løpsdueller, og har sin del av æren for at Godset omtrent bare har langskudd som avslutningsforsøk.
Lustig: 5
Gjør en brukbar kamp offensivt. Sliter litt defensivt, og har et par innlegg han absolutt bør utføre bedre. Er i bedre form og har bedre innsats om dagen enn hva han har hatt på en stund, ikke at det sier all verden.
Lago: 5
Meget god innsats. Løper og kjemper godt, men det viser seg at han neppe er den vi trenger til å erstatte Lustig. prøver hardt offensivt uten at det blir all verden ut av det. Viser hva han er best på på defensiv dødball ved å rydde i luftrommet sammen med stopperne.
Henriksen: 5
Vinner en del dueller og jobber godt. Det blir dog ikke det helt store ut av det han gjør i dag. Gleder meg til han får litt mer defensiv avlastning.
Skjelbred: 6
Utrettelig jobbing, viser bra teknikk og kommer seg ut av det utroligste med ball. Flink til å se pasningsalternativer.
Winsnes: 6
Jobber godt. Nesten et flott mål i dag, og slår frisparket som gir 1-0. Synlig også defensivt.
Moldskred: 4
Ikke så håpløs som han har vært i det siste, men er ufattelig upresis i avslutningsøyeblikk. Viser noen små tekniske finesser, og beveger seg tidvis bra.
Svensson: 6
Innsats, innsats, innsats. Trygg med ball, og får med seg ballen ut av konfrontasjoner, selv om det ikke alltid er like elegant. Er en terrier som henger på defensivt, og er flink til å løpe riktig offensivt. Tror og håper han blir bedre og bedre.
Bakenga: 5
Blir først ordentlig synlig når det blir mye bakrom. Da viser han innsats og at han er veldig god til å time løpene sine. Mangler en del på fysikken - synes han tas ut av løpsdueller veldig lett. Har potensiale og noe uforløst over seg.
Olsen
Spiller litt for kort til å få karakter. Fritt etter Adressa - scorer mål, men gjør ellers ingen ting. (Bør gå til en klubb hvor han får brukt det han er god på snart - løpe og skyte. Rosenborg er en klubb hvor han ikke får brukt det så mye, da de fleste legger igjen lite bakrom mot oss, og han har spisskompetanse, om enn snever, som kan være svært nyttig for enkelte klubber.)
Midtsjø
Får noen minutter og er lite borti ballen. Flott at han får noen minutter, gleder meg til å se mer.
Det er godt å se at vi får frem så mange lokale som vi gjør, og deilig å se at så mange tar nivået. Det er dog, som Recon sier, grunnet økonomi og ingen bevisst satsing. Uansett kjempemessig å se det gror så godt i Nidaros.
Ingen stor kamp av oss, men vi vinner ganske komfortabelt, og jeg føler den defensive tryggheten er på vei tilbake. Når Issah er inne som anker tror og håper jeg det gir litt mer frislipp offensivt også. Vi er ikke så langt fra toppen, med en kamp mindre enn mange. Litt rotete å lese tabell nå, med variasjon på to kamper mellom flere lag.
Har faktisk fått litt tura på at vi kan være med igjen. Vi er litt tilbake der vi har vært de siste par årene (og forsåvidt også var i glanstida under Eggen), hvor vi vinner også på dager som ikke er all verden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.07.2011 20:27 Post subject: |
|
|
| Ingen stor kamp nei. Men Godset skaper ingen ting på en dårlig RBK-dag. Nå pleier vi riktignok å spille dårlig og ofte avgi poeng i kamper før e-cupkamper, så at kampen var et lite skritt tilbake fra Sarpsborg får være. Godset er vel også et bedre lag enn sarpingene, så forklaringen kan ligge der. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 09.07.2011 20:36 Post subject: |
|
|
| Ingen særlig underholdende kamp i dag, men vi tar nok en trepoenger og vi er på vei oppover. Manglet det lille ekstra i angrepsfasen, og man legger merke til at Prica er en meget viktig mann i laget. Etter min mening var Simen banens beste i dag, blir bedre og bedre for hver kamp som går. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.07.2011 20:38 Post subject: |
|
|
Moldskred får maks 2 av meg på børsen i dag ihvertfall. Gjorde han noe annet enn å legge søttepasninger? Eier ikke selvtilitt. Markerer seg ikke defensivt. Håper han forsvinner i sommer.
Per Ciljan Skjelbred derimot, damn jeg kommer til å savne han når han drar.
Last edited by Hedning on 09.07.2011 20:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.07.2011 20:39 Post subject: |
|
|
| Jondahl wrote: | | bunn nivået |
| Keenoir wrote: | | fotball dum |
Aaaghh. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.07.2011 20:39 Post subject: |
|
|
Ørlund 5 Verdens dårligste tilslag og minste vilje til å spille ball langs bakken. Ellers grei.
Lustig 5 Ikke så bra som sist, men grei nå og. Virker som om de planløse langballene er lagt på hylla.
Larsen 6 Full kontroll, en solid forsterkning for oss.
Wangberg 6 Solid igjen, ufattelig at han ble lånt ut.
Dorsin 6 God kontroll på Storflor, og greit med framover.
Winsnes 5 God med ballen, men det er jævlig irriterende at han ikke har kapasiteten til å komme på dype indreløperløp inn i boksen, selv om han gjorde det et par ganger sist kamp.
Henriksen 6 Stor ro med ball, konstruktiv nok. Mister veldig sjelden ball.
PCS 5 Litt som vanlig. Fin teknikk, jobber bra.
Moldskred 3 Virker å være litt ute av form, for mange bom på mål.
Bakenga 5 Frisk. Skaper en del og er nok muligens vår beste spiller 1 mot 1 offensivt. Gi ham tid, og han vil blomstre for fullt.
Svensson 5 Jobber veldig bra og gjør en grei kamp selv om han som sagt aldri blir noen klassisk ving.
Storflor 4 Noen smarte gjennomspill og gode pasninger som løser opp spillet, men det ble ikke hans kamp. Ujevn presisjon, og lager frispark mot og glipper markering på 1-0. Burde spilt på hjemmelaget.
Igjen synes jeg vi angriper i alt for stor balanse til tider. Vi er langt i fra gode nok til å fylle opp med nok folk i boksen på helhjertede løp, og vi tørr ikke sende fram nok folk på kontringer. Dermed en forholdsvis skuffende kamp med svakt angrepsspill, hvor målene kommer på to tilfeldigheter ved dødball og lang, heldig ball fra Ørlund.
Last edited by SunsetSalami on 09.07.2011 20:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.07.2011 20:40 Post subject: |
|
|
Utrolig viktig seier. Skryt til gutta som leverer varene nok til 3 poeng på en herlig temperert, daff sommeraften. Takk!
Islandur neste. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.07.2011 20:42 Post subject: |
|
|
Klevo - mulig jeg er "blendet" av dagens kamp i forhold til de andre i det siste for Moldskred sin del, men jeg føler han prøver i dag, og han er i hvertfall ikke noen klar motspiller, som han har vært i det siste. Jeg synes han gjør det ok i mellomrommet foran Godsets stoppere, elv om han er svak i avslutningsøyeblikk. Blandt annet var det han som spilte den delikate stikkeren igjennom til Bakenga før situasjonen hvor Aas fikk ballen i hånda.
Gikk kjapt gjennom VGLive sin dekning nå, og denne er vel litt vel drøy:
| Quote: | 52
Reprisene viser at Dorsins assist kom ved bruk av albuen. |
_________________ Influencerâ„¢
Last edited by Zorac on 09.07.2011 20:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.07.2011 20:42 Post subject: |
|
|
| Herlig med seier ja. Med 3 poeng mot Sogndal har vi snudd en KATASTROFAL åpning på sesongen. JJ skal ha kred for å ha bygd et vinnerlag av svært tynt materiale. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 09.07.2011 20:43 Post subject: |
|
|
| Klevo, jeg skrev på autopilot og skrev litt av fyren før meg. Hvorfor i alle dager du gidder å legge deg opp i det, skjønner jeg ikke. Blir litt for mye Rånny tendenser. Sånt trenger vi ikke flere av. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.07.2011 20:47 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Klevo - mulig jeg er "blendet" av dagens kamp i forhold til de andre i det siste for Moldskred sin del, men jeg føler han prøver i dag, og han er i hvertfall ikke noen klar motspiller, som han har vært i det siste. Jeg synes han gjør det ok i mellomrommet foran Godsets stoppere, elv om han er svak i avslutningsøyeblikk. |
Skal innrømme at en del av ubrukeligheten rett og slett kommer av at han er helt feilplassert som ving, og han er ikke en ræva fotballspiller. Men fra tribunen i dag kunne jeg ikke se han bidro med noe særlig i det hele tatt. Og siden jeg ikke vil spille med Prica og Moldskred i 4-4-2 så ser jeg ikke helt hva vi skal med han i klubben. Som innbytter liker jeg uansett Olsen bedre i den posisjonen de konkurrerer om. |
|
| Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 09.07.2011 20:49 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Storflor 4 Noen smarte gjennomspill og gode pasninger som løser opp spillet, men det ble ikke hans kamp. Ujevn presisjon, og lager frispark mot og glipper markering på 1-0. Burde spilt på hjemmelaget. |
Oppsummerer ikke dette Storflors RBK-karriere? Noen smarte gjennomspill og pasninger, men "det ble ikke hans kamp". |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.07.2011 20:49 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | | Klevo, jeg skrev på autopilot og skrev litt av fyren før meg. Hvorfor i alle dager du gidder å legge deg opp i det, skjønner jeg ikke. Blir litt for mye Rånny tendenser. Sånt trenger vi ikke flere av. |
Fordi det knyter seg i magen hver gang jeg leser det, rett og slett.
Noen ganger er det dog kilde til komikk, som når jeg for noen dager siden leste en facebookkommentar som lød som følgende: "Æ får står itj nå av den diskusjonen her æ!"
"Nei, æ får itj nå stå av den æ heller!" |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.07.2011 20:51 Post subject: |
|
|
| magnus* wrote: | | Oppsummerer ikke dette Storflors RBK-karriere? Noen smarte gjennomspill og pasninger, men "det ble ikke hans kamp". |
Nei, det synes jeg ikke. Storflor trenger tillit over tid, og det har han fått i Godset. Og han har blomstret og tatt nye steg som spiller. Leste du ikke Adressas artikkel? Ikke blitt vraket på 2,5 år. Det er nok en grunn til det. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.07.2011 20:51 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: |
| Jondahl wrote: | | bunn nivået |
| Keenoir wrote: | | fotball dum |
Aaaghh. |
Hehe!
| knerten_10 wrote: |
Storflor 4 Noen smarte gjennomspill og gode pasninger som løser opp spillet, men det ble ikke hans kamp. Ujevn presisjon, og lager frispark mot og glipper markering på 1-0. Burde spilt på hjemmelaget. |
Du fornekter deg ikke?  _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 09.07.2011 20:54 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Erik wrote: | | Klevo, jeg skrev på autopilot og skrev litt av fyren før meg. Hvorfor i alle dager du gidder å legge deg opp i det, skjønner jeg ikke. Blir litt for mye Rånny tendenser. Sånt trenger vi ikke flere av. |
Fordi det knyter seg i magen hver gang jeg leser det, rett og slett.
|
Hold det for deg selv. Jeg nekter å tro at en som er så kvikk som deg, mister poeng i inn legget. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 09.07.2011 20:56 Post subject: |
|
|
| Dere som mener Ciljan viste klasse i dag så må jeg si at jeg absolutt ikke er enig. Jeg holdt litt øye med han og det jeg så var absolutt ikke imponerende. De få gangene han virkelig ville gjøre noe så så man hva som bor i han, men i dag synes jeg han var lite engasjert og dårlig. Han jogget lett rundt og virket som han ikke var helt tilstede. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.07.2011 20:57 Post subject: |
|
|
Erik: Hehe, jeg biter ikke på den!
Håpet er selvfølgelig at folk skal lære å unngå feilen etterhvert. Så lenge jeg ikke blir bannet for å påpeke det kommer jeg til å fortsette, men du er velkommen til å synes at det på sin side er plagsomt for deg, du trenger ikke en gang å holde det for deg selv Fritt land osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.07.2011 21:03 Post subject: |
|
|
stolavs - med unntak av et par bom i dag hvor han sendte pasninger til Godset-spillere, synes jeg han var god. Klarte å tråkle seg ut med ball eller sende den videre millisekunder før motstanderen tok ballen fra han nesten hver gang. Kan gjerne si han gjør det i overkant flashy, men han mister sjelden ballen. Gleder meg til å se ham i et lag med bedre bevegelser rundt seg. Tror ikke det vil ta så lang tid før han fremstår som bedre i HSV enn her. Ikke nødvendigvis fordi han blir så mye bedre så fort, men fordi han har bedre spillere med bedre bevegelser rundt seg. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.07.2011 21:15 Post subject: |
|
|
| Synes at Molskred vannsværer Rosenborgs trøye nr. 10.... Gi den til noen som fortjener den.. ( Henriksen ) |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.07.2011 21:19 Post subject: |
|
|
Ingen voldsomt underholdende kamp på Lerkendal i sola, men en forestilling som bekrefter at bunnivået til RBK er langt høyere enn tidlig i vår. Kort børs:
Örlund - Bedre med armene enn beina. Men bunnsolid, som vanlig.
Lustig - Slurver mye med innlegg og har et uinspirert frisparkforsøk, men skaper bredde og er aktiv og spillbar.
Larsen - Svært god. Gir Godsets folk vanskelige arbeidsforhold og terroriserer dem i duellene. Viktig scoring som viser at han har tatt over Demidovs rolle som dødballvåpen.
Wangberg - God kamp. Hans inntreden er en viktig årsak til at RBK nesten ikke slipper inn mål for tiden.
Dorsin - Ikke så mye involvert som han vanligvis er, men har god kontroll alene mot møtende motstander, og er veldig rutinert i valgene med ball.
Skjelbred - På samme nivå som han har vært de siste månedene. Altså god pluss. Flink med timingen når det skal skapes farligheter.
Henriksen - En av de beste. Suverent presis når han slipper ballen. Bare de susende skuddene som mangler nå, og de vil komme den dagen han får konsentrere seg om det som skjer framover på banen.
Winsnes - Flere herlige pasninger, og gjør seg slettes ikke bort i denne kampen. Langt tryggere nå når han har en sentral rolle i laget - det vises.
Svensson - Imponerende god til å orientere seg om det som skjer rundt ham, alderen tatt i betraktning. Jeg ser en ny solid førstelagsspiller her.
Moldskred - Fullstendig out of tune med skuddforsøkene, der både timingen og tilslaget ofte er skikkelig dårlig. Er i ferd med å spille seg ut av laget, i hvert fall hvis det kommer en ny konkurrent i tillegg til Holm og Olsen.
Bakenga - Er bedre til å starte enn vi har sett enkelte ganger. Bruker hurtigheten til å komme i rommene og gjøre kvelden slitsom for Sætra og Aas, men dessverre er han ikke giftig. Avslutter ikke selv om han bør, og viser bare tidvis de morderinstinktene vi vet han har i seg. En typisk "uslipt diamant" som det ofte kalles i fotballen.
Lago - Venstreback i ti minutter sist. Høyreback i en halvtime nå. Kantete for posisjonen, men kompenserer med en voldsom innsats. Gjør også forsøk på å bidra offensivt. Umulig å ikke like han. Viktig å holde han matchfit nå når kampene kommer tett. Også viktig å hvile en spiller som Lustig littegrann.
Olsen - Frisk i bakrommet mot slitne forsvarere. Bruker ferdighetene sine til å avgjøre kampen med et typisk Trond Olsen-mål. Jeg drister meg til å si at 7-8 av 10 Tippeliga-angripere ville slitt med å gjøre det han gjør i den situasjonen, men all kritikken mot ham er likevel berettighet da han har mange andre sider ved sitt spill som ikke holder helt. Men han har absolutt en rolle å spille i stallen, blandt annet slik denne kampen var på slutten. Starter mot Breidablik?
Midtsjø - Ikke toneangivende, men tilegner seg erfaring gjennom å få spille med de beste i en tellende ligamatch, og det skal ikke undervurderes. |
|
| Back to top |
|
 |
|