View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Det var en ironisk kommentar. Glemte en bak. Her er vi alle redde for manglende tempo. Ja huff og huff.
Rutinerte og snille Winsnes drar vi ned i søla, men en yngre, og dårligere Svensson, nei han skal vi alle hylle. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 23.06.2011 23:05 Post subject: |
|
|
Jeg har store problemer med å se at Svensson er så veldig mye dårligere enn Winsnes. Ja, han er yngre. Og han har mindre rutine. Men ser vi på enkeltferdigheter, så tror jeg ganske fort vi ser at unge Svensson har potensiale til å bli vesentlig bedre enn gamle dr. Winsnes. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 23:08 Post subject: |
|
|
Ja, vi får se om også Svensson klarer å opparbeide seg god status i Sverige og Danmark, spille fast på A-laget til Rosenborg i en alder av 35 år, samt innkassere sine 19 A-landskamper for Norge.
Svensson er forøvrig en veldig ulike spillertype i forhold til Winsnes. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2011 23:08 Post subject: |
|
|
At Winsnes spiller fast sier alt om stallen, ikke om hvor god han er. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 23:09 Post subject: |
|
|
Typisk kommentar fra en som ikke klarer å komme med noe annet. Winsnes spiller ikke bare fast, han har vært blant Rosenborgs beste. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.06.2011 23:11 Post subject: |
|
|
Seriøst, slapp av med denne Winsnes-fetishen.
Winsnes er en kjernekar (utenom sutringen mot NAE), og en fin fyr å ha i gruppa. Han er en OK spiller i Tippeliga-standard, verken mer eller mindre. Godt blikk, klok, grei fot, men for mange balltap (spes. for mange mislykkede gj.bruddsforsøk) og begredelig 1 mot 1 defensivt. Han bør gradvis erstattes og helst allerede i sommervinduet med en mye bedre spiller, som f.eks. Kara. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 23:13 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Seriøst, slapp av med denne Winsnes-fetishen.
|
Sier gutten som får ståpikk av Storflor.
Vi har alle våre favoritter. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 23:16 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Han bør gradvis erstattes og helst allerede i sommervinduet med en mye bedre spiller, som f.eks. Kara. |
Det er andre som bør erstattes. Winsnes har bra status i gruppa, bra status hos JJ, og vil bli brukt hele den kommende sesongen, uavhengig av nye innkjøp. Winsnes er, imo, blant RBKs beste fotballspillere. En ny klassemidtstopper, nytt anker med mer fysikk enn Henriksen og kanskje en ny teknisk god dribleving bør være førstepri. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 23.06.2011 23:17 Post subject: |
|
|
At Winsnes fremstår som så god denne sesongen har veldig mye med stallen forøvrig å gjøre, i tillegg til måten vi spiller på om dagen.
Med så mange unge, urutinerte spillere med sin styrke i å løpe, gjerne fort, både med og uten ball, så trenger vi en spiller som kan roe spillet og strø enkle pasninger. I fjor var det Annans rolle. I fjor var Winsnes en halvgod reserve. I år er han en halvgod førstelagsspiller, fordi laget forøvrig består av unge, urutinerte spillere som nettopp har tatt steget opp fra juniornivå. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.06.2011 23:17 Post subject: |
|
|
Ja, vi har alle våre favoritter, men du går såpass langt at du sier Winsnes er bedre enn Kara, om jeg forsto deg riktig? Det blir litt merkelig, synes jeg. I tillegg har i det minste Storflor bevist et høyt nivå (i Tippeliga-sammenheng) de siste sesongene, det synes jeg ikke Winsnes har gjort, selv om han har vært i veldig bra slag i det siste. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 23:21 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ja, vi har alle våre favoritter, men du går såpass langt at du sier Winsnes er bedre enn Kara, om jeg forsto deg riktig? Det blir litt merkelig, synes jeg. |
Aldri sammenlignet de to overhodet. Har sagt Kara er oppskrytt, og det står jeg for, men ikke nødvendigvis dårligere enn Winsnes. Veldig forskjellige spillertyper. Kara har fysikk ikke Winsnes er i nærheten av, ditto har Winsnes en spillerforståelse afrikaneren bare kan drømme om. Erstatte Kara med Henriksen skulle jeg gjerne gjort.
Quote: | I tillegg har i det minste Storflor bevist et høyt nivå (i Tippeliga-sammenheng) de siste sesongene, det synes jeg ikke Winsnes har gjort, selv om han har vært i veldig bra slag i det siste. |
Winsnes viste bra nivå i Strømsgodset, og viser bra nivå nå. At en senil gammel mann i NAE ikke ser Winsnes' kvaliteter er ikke hans feil. Jeg er sjeleglad for at JJ har samme syn på Winsnes som undertegnede. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.06.2011 23:34 Post subject: |
|
|
Ersatte Kara med Henriksen, hva mener du med det? Winsnes viste et OK nivå i Godset, var aldri hjernen i laget og Godset ble bedre da han dro. "Senil gammel mann i NAE"? Her snakker du deg langt ut på viddene, mann, herregud. NAE tok over laget og viste at han har blitt en enda bedre trener siden forrige gang. På rekordtid skapte han et angrepsspill som førte til rundspilling av Atletico Madrid hjemme, Leverkusen hjemme og Aris borte. Dessverre sto ikke resultatene i stil til prestasjonene i disse kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 23:40 Post subject: |
|
|
Jeg mener at Kara skulle kunne gått inn i den rollen Henriksen har i dag, som et mer fysisk anker. Kara skal da ikke spille indreløper slik Winsnes gjør. Kara skulle kunne erstatte Henriksen greit.
Winsnes' rolle for Godset er undervurdert her. Han var en av de viktigste hjernene i laget, og spilte seg tross alt nesten inn på A-landslaget, noe ikke Storflor har gjort. Han viste, som Øyvind Storflor, at han holder solid Tippeliga-nivå, og jeg vil si mer enn det.
Man skal ikke utelukke at Winsnes er i landslagsdiskusjonen med noen like gode kamper fremover som han har gjort i det siste.
NAE har vist med sine meninger i media at han er langt over the hill spør du meg. Men alle har sine favoritter, slik du og jeg sier... |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 23.06.2011 23:47 Post subject: |
|
|
Virker som en seriøs og ordentlig gutt - kommer til å nå langt om han fortsetter utviklingen. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.06.2011 06:34 Post subject: |
|
|
Hvorfor en stor Winsnes diskusjon i Svensson tråden? Selv om de begge er midtbanespillere, så besitter de vidt forskjellige egenskaper, og konkurrerer ikke om samme plass i laget. Det er derfor uinteressant å diskutere hvem som er best også.
Winsnes har en rolle inntil det kommer en DM eller annen sentral midtbane med overblikk og gode pasninger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2011 22:21 Post subject: |
|
|
- Målet mitt er å spille så mye som mulig fremover og på sikt etablere meg på laget. Hovedmålet mitt som fotballspiller er å få spille fast på Rosenborg, noe lengre enn det tør jeg ikke å tenke, sier 18-åringen.
Les mer: - Fantastisk å score på Lerkendal |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.07.2011 02:30 Post subject: |
|
|
Spilte litt Fifa tidligere i kveld, fikk en ganske morsom melding på skjermen, når vi tenker på omstendighetene rundt Jonas i dag. Måtte ta bilde av det.
http://i1001.photobucket....AG0087.jpg
Skal vi sende denne til Jönsson også?  |
|
Back to top |
|
 |
Bianchi Junior
|
Posted: 08.07.2011 04:49 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Typisk kommentar fra en som ikke klarer å komme med noe annet. |
Hehe. Trodde du kommenterte deg selv et lite oeyeblikk der. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 08.07.2011 09:40 Post subject: |
|
|
Ja jeg vet at det er feil tråd, knerten jeg stilte deg et spm under juniorspillere hadde vært arti om du svarte? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 04.08.2011 07:36 Post subject: |
|
|
Beroliget Jönsson etter Ciljan-salget
Atter en gang banens beste, men blir byttet ut og får stemplet som "vikar" uansett hvilken posisjon han innehar. Jeg er forvirret. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 04.08.2011 07:38 Post subject: |
|
|
Sikkert feil, men jeg har hørt noe om at han ikke tåler en hel kamps belastning. Bare tøv? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.08.2011 08:10 Post subject: |
|
|
Nei, han sliter med noe tretthetsbrudd eller bekkenproblemer(?) eller noe, så han må av banen når han signaliserer. Fulle kamper klarer han ikke foreløpig. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 04.08.2011 08:18 Post subject: |
|
|
Oki, det forklarer jo "vikar" opplegget larsp. Uansett var han meget god i går.. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2011 11:53 Post subject: |
|
|
Synes at Jonas Svensson på mange måter erstatter PCS:
- Som PCS, er Svensson også rolig med ballen og ikke redd for å holde den et par sekunder ekstra - om nødvendig. Begge klarer det uten å miste ballen.
- Svensson har gode dribleferdigheter og har evne til å passere motspillere fremover på banen. Personlig synes jeg at PCS ikke viste all verdens dribleferdigheter. I stedet ble det mye ballholding/ sideveis forflytninger uten at man nærmet seg mål i nevneverdig grad.
- Svensson virker for meg mere målfarlig. Ikke fordi han har skåret så mange mål foreløpig, men følelsen han gir ved å være hissig på å få det til.
- Både Svensson og PCS har stor løpskraft og løper mye opp og ned på banen.
Jonas Svensson har imponert meg omtrent like mye som Henriksen imponerte meg i fjor.
EDIT: rettet skrivefeil. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 08.08.2011 12:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2011 11:55 Post subject: |
|
|
Litt enig TomH, men PCS har den "kvikkheten" i driblingene som Svensson ikke har. PCS har et bedre driv framover på sitt beste, ennå hvertfall. Men Svensson har utvilsomt potensiale, og bør brukes som indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
|