| View previous topic :: View next topic |
| Hvem går videre? |
| Rosenborg |
|
75% |
[ 71 ] |
| Lillestrøm |
|
24% |
[ 23 ] |
|
| Total Votes : 94 |
|
| Author |
Message |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 22.06.2011 23:54 Post subject: |
|
|
| Nei, Torbjørn. Manglende tempoproblemer løser han i så fall med glimrende teknikk og ballbehandling, der han vrir seg unna, skjermer ballen og sender en god pasning til medspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 22.06.2011 23:54 Post subject: |
|
|
| ElMar wrote: | | Brattbakk09 wrote: | | Timmi! wrote: |
Lüstig stinka på det han skal være god på |
SÃ¥ vi samme kamp? Lustig var jo glimrende i dag. |
Glimrende?? Så vi samme kamp? Dessverre er ikke Lustig i form for tiden, håper det kommer. |
Jeg synes dagens kamp var årsbeste av Lustig. Han var da vitterlig god i dag?! |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 22.06.2011 23:58 Post subject: |
|
|
| Brattbakk09 wrote: | | Timmi! wrote: |
Lüstig stinka på det han skal være god på |
SÃ¥ vi samme kamp? Lustig var jo glimrende i dag. |
Jeg begynner å tvile på om vi så samme kamp siden du aldri så snev av at Winsnes har tempoproblemer. Winsnes spilte en relativt god kamp, men at mannen mangler tempo i kroppen og at dette synes kan man vanskelig komme unna. Dessuten har han tilsynelatende beslutningsvegring i mange tilfeller noe som gjør at han havner under press i situasjoner hvor han i utgangspunktet har tilstrekkelig tid. Bortsett fra det, en av de bedre kamper av Winsnes den senere tid.
Ad Lüstig. Jeg kan ikke fatte at du mener han spilte en glimrende kamp. At han stinka i dag var kanskje en i overkant brutal beskrivelse, men jeg vil hevde at det er nærmere sannheten enn at han spilte glimrende. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.06.2011 23:59 Post subject: |
|
|
Årsbeste fra Lustig er vel 3 på børsen
Synes ikke han var så ille i dag jeg heller. Mot Tromsø var han imidlertid helt håpløs, slik han dessverre har vært litt for ofte denne sesongen.
Winsnes har vært med på å løfte laget i det siste. Har nok noe med at midtbanen er ganske lett og ung, og at Winsnes blir veldig synlig med sin ro og rutine. Litt som i Godset der han også ble seende litt bedre ut enn han faktisk var.
Med Annan på banen i fjor var disse kvalitetene mye mindre verdt, og Winsnes sine svake sider ble mer synlige. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.06.2011 23:59 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Kan ikke se at noen synes Winsnes var banens beste i dag, til tross for noen gode involveringer - alt for mange ballmist, for dårlig i dueller og for treg i presset (selv om han spurter) og pasningsfeil.
|
| Zeno wrote: | | Min personlige mening er at Winsnes var dagens beste spiller. |
Som vanlig borderline-stemning her inne. Winsnes og Lustig starter tydeligvis alle kamper med minus fire i handikap på dette forumet. Lustig får tre på børsen til en på tross av mål og noen veldig gode involveringer. Mens Bakenga får fire for å løpe rundt på gressmatta i en og en halv omgang og se sur ut.
Last edited by Nåssåladden on 23.06.2011 00:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 23.06.2011 00:00 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Roamer wrote: | Kan ikke se at noen synes Winsnes var banens beste i dag, til tross for noen gode involveringer - alt for mange ballmist, for dårlig i dueller og for treg i presset (selv om han spurter) og pasningsfeil.
|
| Zeno wrote: | | Min personlige mening er at Winsnes var dagens beste spiller. |
Som vanlig borderline-stemning her inne. Winsnes og Lustig starter tydeligvis alle kamper med minus fire i handikap på dette forumet. Lustig får tre på børsen til en på tross av mål og noen veldig gode involveringer. Mens Bakenga får fire for å kun løpe rundt på gressmatta og se sur ut. |
Dagens beste kommentar.  |
|
| Back to top |
|
 |
tmelu Junior
|
Posted: 23.06.2011 00:07 Post subject: |
|
|
Er ikke enig i at Lustig var dårlig i dag, han var dog ikke glimrende. Men syns han og Winsnes gjorde en godkjent jobb.
Men jeg synes innlegg kvaliteten til flere spillere, og da med Lustig i front, bør forbedres vanvittig mye. Aner ikke hvor mange innlegg Lustig hadde, men det bør og skal være flere store sjanser når han kommer på kanten.
Olsen gjør intet stort innhopp, men den sjansen han bommer på er det ikke bare hans skyld at det blir bom. Prica forstyrrer utrolig i avslutnings øyeblikket. Men skal ikke påstå at han hadde satt den hadde han vært alene... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
|
|
| kristobal wrote: | Årsbeste fra Lustig er vel 3 på børsen
Synes ikke han var så ille i dag jeg heller. Mot Tromsø var han imidlertid helt håpløs, slik han dessverre har vært litt for ofte denne sesongen.
Winsnes har vært med på å løfte laget i det siste. Har nok noe med at midtbanen er ganske lett og ung, og at Winsnes blir veldig synlig med sin ro og rutine. Litt som i Godset der han også ble seende litt bedre ut enn han faktisk var.
Med Annan på banen i fjor var disse kvalitetene mye mindre verdt, og Winsnes sine svake sider ble mer synlige. |
Du kom meg i forkjøpet.
Nøkkelen ligger der.
Henriksen,Bakenga,Åsen,Svensson,Jamtfall(18-19 år gammel å rekne pga skadeavbrekkene).
Gode spillere, men ikke alle på en gang please.
Utskjelte Moldskred og Winsnes beviser at litt rutine inn i laget er viktig. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
|
|
| Brattbakk09 wrote: | | Nei, Torbjørn. Manglende tempoproblemer løser han i så fall med glimrende teknikk og ballbehandling, der han vrir seg unna, skjermer ballen og sender en god pasning til medspiller. |
Enig, ved hjelp av noen av de virkemidlene du nevner her gjør han sitt beste for å skjule at han er ekstremt treg. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.06.2011 00:12 Post subject: |
|
|
Brattbakk 09 som sannsynligvis har en helt som het Harald Martin:
Din helt skjulte at han var veik og trakk seg i dueller og brente mange sjanser ved å bøtte inn mål og være på rett sted til rett tid. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.06.2011 01:23 Post subject: |
|
|
Ja, jeg kunne telle i hvert fall to situasjoner der Winsnes mistet ballen fordi han beveger seg for langsomt og dessuten er svært lite fysisk av seg. Men på den annen side imponerer han med en oversikt over det som foregår rundt seg og er flere ganger en garantist for nogenlunde bra presisjon når Rosenborg bygger opp spillet. Dessuten, som det sies her, er det viktig med rutinerte karer som løfter teamspiriten når det går så langt som til en straffekonkurranse.
Og straffekonkurransen (eller shottekonken som DJ Dan kaller det) skal laget ha all ros for. Vi scoret på alle og Örlund reddet de to første. Da hadde vi overtaket, og store analyseprosjekter viser at det er langt større sjanse for å score på straffer dersom du ikke MÅ gjøre det. Rosenborg er ikke involvert i straffekonker oftere enn en gang per andre år i snitt eller så, så det var nok en god erfaring å vinne denne.
Det var en episode hvor jeg var redd for at Ujah skulle løpe fra Simen men han holdt følge og vel så det. Positivt overrasket over tempoet hans. Og både han, Markus og Jonas er under 20. Ikke dårlig. Synes også Per og Dorsin skal ha store pluss i boka.
Ellers tror jeg den eneste måten å øke oppslutningen rundt 4.runden og kvartfinalen i cupen er å gjøre det billigere for folk. Hadde billettprisene vært halvert tror jeg fort det kunne vært flere enn dobbelt så mange til stede. Kult at vi er med fremdeles. Åtte år uten cupgull er lenge for denne klubben. Det kan jo ikke gå verre enn i fjor. I mine øyne er det langt surere å gå til semfinalen og ryke for et identitetsløst lag fra 1.divisjon enn å tape for Lillestrøm i fjerde runde. Det blir nok av kamper i tiden framover så det hadde vært deilig om det betalte seg i form av en pokal eller to. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.06.2011 01:44 Post subject: |
|
|
Morsom kamp, som svingte frem og tilbake. Backene våre var vel mer på lsks halvdel enn vår egen, noe jeg liker. Winsnes er bra idag, selv om han ikke får gjort noe med tempoet sitt.
Ganke tydelig at JJ er litt Barca-innspirert mtp press høyt i banen etter balltap. Det vant vi faktisk en del på idag.
Markus Henriksen. Satan så viktig han er for laget. Enorm motor, klok, kreativ, sikker med ball og vinnerskalle. Dog litt heldig som slapp det røde, og må vel sone i kvarten. Kanskje like greit mtp kampbelastning.
Apropos det, må en jo stille spm til Hoftun/JJ om han har tenkt å mønstre Larsen, Dorsin, Lustig, Henriksen, PCS og Rade i alle kampene i år. Er stygt redd det kan bli noen for mange på rad for noen av de, og at skader/formsvikt utover kan skyldes nettopp dét.
Her bør vi begynne å rullere litt, kanskje allerede mot Sarpsborg neste helg og godset uka etter. Det er jo bare så synd at vi faktisk ikke har et eneste alternativ til Prica. Hva faen gjør vi om han blir skadet?
Høiland må vel kunne kle begge backrollene så vi kan hvile disse, mens Åsen kan ta et og annet bidrag på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 23.06.2011 01:51 Post subject: |
|
|
Var på Lerkendal, så har ikke hatt den samme muligheten til å finstudere alt som skjedde på TV, men synes da vitterlig Winsnes spilte VELDIG bra i dag? Makan til innsats, gode taklinger og smart fotball! Tror han er viktigere for laget enn folk tror (mye pga erfaring og klokskap). Winsnes er rett og slett i form!
Den som "overrasket" meg mest på en positiv måte var Jonas Svensson. Han spilte rett og slett fantastisk! Banens beste!! Mektig imponert av unggutten!
Og sist men ikke minst er Örlund Gud! |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 23.06.2011 03:41 Post subject: |
|
|
Enig. Svensson var knallgod. Burde få mer spilletid fremover.
Også bekymret for noen av nøkkelspillerne våre, som Iruretagoyena påpeker, og hvor lenge de holder ut. Skjelbred begynner å se sliten ut allerede, og vi er veldig sårbare på skader. Vi er avhengige av et godt sommervindu. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 23.06.2011 08:01 Post subject: |
|
|
| 9 kamper igjen før overgangsvinduet er åpent, vi får krysse fingrene for en skadefri måned. Hoftun bør ha forsterkninger klar til kampen mot Molde 7. august! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2011 08:42 Post subject: |
|
|
Örlund var nok BB ja, men dæven så god Dorsin var i går. Var overalt. God som OMS som noen sa.
Ellers syns jeg også utskjelte Lustig og Winsnes var god i går. Bakenga var den eneste som virkelig var ille. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.06.2011 09:07 Post subject: |
|
|
| Henriksen fikk gult kort i går, og mot Byåsen i forrige cuprunde. Må han stå over kvartfinalen pga to gule kort? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.06.2011 09:11 Post subject: |
|
|
Henriksen må stå over, ja. Gøy da om også Ciljan skulle være borte, da begynner midtbanen å bli tynn.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SFL Senior
|
Posted: 23.06.2011 09:16 Post subject: |
|
|
Kjenner meg litt igjen i det en tidligere taler sier om at Winsnes og Lustig starter med minus 4 til noen på forumet. Jeg må ihvertfall innrømme at jeg ikke akkurat har talt Winsnes' sak hittill i år. Han har rett og slett vært rævva. Mange balltap, og taper ALLE løpedueller.
Men i kampen mot Tromsø - steike ta, der er han ballvinner som få, spiller en knallkamp og er BB. Den var hard for meg å svelge, da jeg langt på vei hadde verbalt parkert Winsnes nede på St. Olavs.
Og så følger han opp med samme mentalitet og innsats i går mot LSK. Nå spiller han den fotballen jeg kjenner igjen fra han var inne i landslagsvarmen i SIL, og jeg digger det! Men jeg tok rimelig feil av han gitt.. *svelge kamel*
Og Lustig. Han var ræva i går han. Det mener jeg. Kan ikke si at han spilte bra bare fordi han snubler inn et ufortjent mål og deretter scorer i straffekonken. Han mister baller og klarer ikke å bestemme seg for noe som helst defensivt. Mange ganger farlig på mellomdistanse. Kan til nøds forstå at folk kan plassere ham nøytralt på grunn av midlertidig blending da han satte ballen i mål to ganger på kort tid, men å si at han spilte BRA?! Er det mulig? NEI - jeg har ikke sett samme kamp som dere som mener det. Vi kommer til å klare å erstatte Lustig, det er jeg ikke bekymret for. Værre med Per...
Jeg satt og håpa at Jønsson skulle bytte av Olsen igjen i går, og begrave ham nederst på benken og aldri børste støvet av ham igjen. Mannen er totalt blottet for selvtillitt og kommer aldri til å prestere i RBK-trøya. Vi får selge ham til en middelhavsfarer i TL, hvor han får tillitt og kommer til å prestere helt greit. Men det kommer ikke til å skje i RBK-drakta.
Per er genial for tida. HÃ¥per han blir - tror han drar.
ØRLUND - KONGE!!
Play of the day i går: Den flotte støtten kjernen ga Jønsson etter kampen, og den genuine takken Jønsson ga tilbake til Kjernen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 23.06.2011 10:14 Post subject: |
|
|
Der kom overskriften ja gitt..
http://www.tv2.no/sport/f...23689.html
Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Fy faen så mange dårlige tapere det er her i landet, og særlig da på øst-landet. No offense hvis det er noen søringer her inne, men særlig i klubbene Vålerenga og Lillestrøm er det ekstra vanskelig å inrømme at man er dårligere en motstanderen, alltid dommeren eller marginenes feil at de taper. Neppe tilfeldig at disse to klubbene ligger i østlandsområdet. Veit hva jeg snakker om, har bodd på østlandet sjæl; på Kongsvinger, og der er det dævven meg mange dårlige tapere i motsetning til her i Trondheim. Stabæk er også gode til å skylde på marginer da de møter oss, dog skylder ikke de så mye på dommeren, det skal de ha de søkkrike bæringene.
Hadde man bygget en 4 meter høy portløs mur rundt Oslo, hadde kloremerkene vært på innsiden av muren. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.06.2011 10:26 Post subject: |
|
|
| SuperTimCahill wrote: | | Den som "overrasket" meg mest på en positiv måte var Jonas Svensson. Han spilte rett og slett fantastisk! Banens beste!! Mektig imponert av unggutten! |
Jeg får bare mer og mer tro på Svensson. Han bidrar med fine stikkere, skudd og i tillegg fantastiske taklinger helt nede i egen boks. Samtidig har han brukbart fart. Nei, Svensson er min nye yndling.
EDIT: Og han er uredd som fy!
Last edited by attach on 23.06.2011 10:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.06.2011 10:27 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er konge at de er så opptatt av dommeren, la de gå rundt å mene at det er dommeren som avgjør kamper til vår fordel, bare bra at de retter fokuset feil vei. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.06.2011 10:28 Post subject: |
|
|
Svensson ser ut til å jobbe seg inn som yndling ja. Deilig å få en spiller man gleder seg over nå som stallen er som den er. Utrolig nok så misliker jeg langt flere spillere i egen stall enn jeg liker... Da er det godt å få fram sånne som Svensson  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.06.2011 10:33 Post subject: |
|
|
| Henning Berg wrote: | | – Det er bare å registrere at vi fikk straffe mot oss her i fjor, vi fikk straffe mot oss i seriekampen i år, og vi får et feilaktig mål mot oss nå. Det er bare å se på fakta, jeg trenger ikke å si noe mer, sier Berg. |
Her er det vel bildebevis som eier deg relativt hardt, godeste Berg. Med litt vett hadde du klaget på at Henriksen ikke ble utvist i stedet, noe du ville hatt rett til.
| Vollrik wrote: | | Fy faen så mange dårlige tapere det er her i landet, og særlig da på øst-landet. No offense hvis det er noen søringer her inne, men særlig i klubbene Vålerenga og Lillestrøm er det ekstra vanskelig å inrømme at man er dårligere en motstanderen, alltid dommeren eller marginenes feil at de taper. |
None taken. Er selv søring oppvokst i Lillestrøm-land, og jeg har lenge sagt at det ikke finnes en mer sytete klubb med ditto fans i Norge enn LSK. Legger seg ned i fosterstilling og klager over alt annet enn egne prestasjoner her forbanna gang. Dette virker å være omtrent uavhengig av trener og styre generelt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.06.2011 11:00 Post subject: |
|
|
| attach wrote: |
Jeg får bare mer og mer tro på Svensson. |
Det som imponerer mest er avgjørelsene han tar i trengte situasjoner. Han spiller som om han skulle hatt et tosifret antall tippeliga-sesonger bak seg.
Han har også hatt kamper tidligere i år der han ikke har lyktes like bra, men mot LSK var han fantastisk, alderen tatt i betraktning. |
|
| Back to top |
|
 |
|