| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.06.2011 18:09 Post subject: |
|
|
Det jeg lurer mest på er hvilken kamp er denne 6. kampen.
I dag har man totalt 8 kamper.
I dag sendes
1 kamp på TV 2
1 kamp på MAX
1 kamp på TV 2 Sebra
5 kamper på TV 2 Sport.
Canal + har altså kjøpt de fem kampene som ble sendt på TV 2 Sport, samt en kamp til. Hvilken? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
| longines wrote: | | Sorry, men TV2 når helt andre grupper enn Canal +. |
TV2 var (og er) lillebror da de fikk rettighetene til Tippeligaen, men ingen kan vel hevde at det beste ville vært om NRK fikk fotballen. At de i utgangspunktet favner bredt, trenger ikke nødvendigvis å bety at de er det beste alternativet. Jeg tipper at Canal+ tar dette såpass på alvor at de klarer å skape gode vilkår for norsk fotball. De klarte seg veldig fint med engelsk fotball, som har en like omtrent stor interesse her i Norge enn Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
| Norsk fotball er avhengig av "folk flest". Det var disse som stod for mye av tilskuerøkningen utover 2000-tallet, og som har sviktet litt etter finanskrisens inntog. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.06.2011 18:11 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | Det jeg lurer mest på er hvilken kamp er denne 6. kampen.
I dag har man totalt 8 kamper.
I dag sendes
1 kamp på TV 2
1 kamp på MAX
1 kamp på TV 2 Sebra
5 kamper på TV 2 Sport.
Canal + har altså kjøpt de fem kampene som ble sendt på TV 2 Sport, samt en kamp til. Hvilken? |
Regner med det er den som går på TV2 hovedkanalen. Dette skal jo være rosina i pølsa - det ukentlige prestisjeoppgjøret. Ville vert merkelig om CD ikke hadde sikret seg denne også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2011 18:16 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Norsk fotball er avhengig av "folk flest". Det var disse som stod for mye av tilskuerøkningen utover 2000-tallet, og som har sviktet litt etter finanskrisens inntog. |
Tror ikke finanskrisen har mye med saken å gjøre her. Privatøkonomien i Norge har gått så det griner gjennom stort sett hele finanskrisen. Jeg er overbevist om at den dalende interessen skyldes at folk flest er lei av TV2 og deres utenomsportslige fjas og fokus. De er lei av Wathne, Hoff, Olsen, Alsaker og de andre klovnene som er mer opptatt av rumpeklyping og blinde sjettedivisjonsdommere i Rogaland, enn å komme med faglig tyngde og kvalifiserte analyser av fotballen som spilles på toppnivå.
Har selv kun giddet å se to Fotballekstra denne sesongen, og jeg tviler på at jeg er den eneste som er dritlei av det studiopanelet der. Tippeligaen har blitt et usaklig sirkus på TV2, spesielt etter at de kjøpte rettighetene til Premier League. Der flyr de faktisk inn eksperter og profiler fra engelsk fotball hver eneste uke for å bidra med interessante betraktninger og analyser fra studio. Hadde de behandlet Tippeligaen på samme måte så hadde jeg vært negativ til dette, men det gjør de ikke. De latterliggjør bare norsk fotball gjennom sin nåværende dekning. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 21.06.2011 18:17 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | longines wrote: | | Sorry, men TV2 når helt andre grupper enn Canal +. |
TV2 var (og er) lillebror da de fikk rettighetene til Tippeligaen, men ingen kan vel hevde at det beste ville vært om NRK fikk fotballen. |
TV2 og NRK er kanaler på samme nivå, de har i mange år vært "hovedkanalene" i Norge. Dette er enorme mediebedrifter. Forskjellen mellom TV2 og Canal + er en helt annen greie. Canal + er en nisjekanal som ikke vil ha muligheter til å profilere Tippeligaen på samme måte som TV2. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2011 18:20 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Canal + er en nisjekanal som ikke vil ha muligheter til å profilere Tippeligaen på samme måte som TV2. |
De vil ikke bli like store som TV2, men mye kan skje i forhold til kanalflaten frem til 2013. Tipper de har en plan, her. De ønsker jo tjene penger på avtalen, og om de skal klare det må de gjøre seg selv så tilgjengelig som overhodet mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.06.2011 18:32 Post subject: |
|
|
Canal+ vurderer norsk gratiskanal
| Quote: | Bonnier/Telenor-eide Canal+, som er dominerende i det nordiske betal-tv-markedet, vurderer å etablere seg i Norge med en gratis sportskanal som vil være spekket med sportsrettigheter. Det bekrefter Norden-sjef Johan Kleberg i Canal+.
- Dette er noe vi overveier, sier han til Dagens Næringsliv. |
Dette ble altså offentliggjort på fredag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2011 18:35 Post subject: |
|
|
| Det er nok avgjort allerede, som et naturlig krav fra NFF. Vi får trolig hovedkamp på en gratis Canal+-kanal fra 2013. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.06.2011 18:36 Post subject: |
|
|
Jeg tror dessverre fotballen taper seere på dette jeg også. TV2 er jo "gratiskanaler", slik at alle får en kamp eller to i uka inn i stua om de vil eller ikke.
Her på østlandet er det også et voldsomt overtall av Get-kunder som har avtale med Viasat sett i forhold til kunder på Danal Digital-plattformen, da det synes at om trent alle borettslag i Oslo og omegn har Get-avtaler. Da kan det bli et ekstra hinder for mange å gå til det skritt å måtte lage egen avtale for å få se fotball utover gratistilbudet.
De som er oppriktig glade i fotball og/eller et fotballag (Kanarifansen viser at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng) vil uansett oppsøke et godt tilbud, mens mange av disse som titter innom vil bli borte vil jeg tro. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
pgf Junior

|
Posted: 21.06.2011 19:03 Post subject: |
|
|
Det gjenstår vel å se hvordan "produktet" på C+ blir, men det blir vel neppe:
...noe av at C+ hyrer inn Ivar Hoff og Davy Wathne
...flere flåsete og høyrøstede "diskusjoner" enn på TV2
...større fokus på dommeravgjørelser enn hos TV2
...mer reklame i pausen i "hovedkampen" enn på TV2
Så jeg har ihvertfall tenkt å gitt C+ en sjanse.
Syns de gjorde det OK både med TL og PL når de hadde rettighetene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.06.2011 20:06 Post subject: |
|
|
Må si det er ganske kaotisk å være glad i fotball på flere fronter for tida. Premier League har gått over til TV2 fra Canal Digital, TL går andre veien, hjemmekampene til landslaget går på Viasat sammen med Champions League, og bortekampene går på Canal +. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.06.2011 20:16 Post subject: |
|
|
Zorac. Canal +, ikke Canal Digital.
Canal +, IKKE CD  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.06.2011 20:23 Post subject: |
|
|
Virker lite gjennomtenkt av NFF dette synes jeg. Canal+ har vel en langt mindre dekningsgrad enn TV2, noe som på sikt vil kunne skade fotballen. Kanskje ikke så lenge denne avtalen varer, men det er vel naturlig at interessen for noe synker i tråd med at tilgjengeligheten blir skrumpet inn.
For oss som er avhengig av webtv for å få sett mye av fotballen (pga jobb) er det også ren katastrofe, da webløsningene til både viasat og canal+ er gjennomført elendige sammenliknet med TV2 Sumo. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.06.2011 20:45 Post subject: |
|
|
Jeg må bare si at jeg er veldig glad sånn redaksjonelt sett da TV2 er søppel når det gjelder norsk fotball og som så mange andre her er inne på så foretrekker en heller at det faglige nivået på det som sendes blir bedre enn at det er slik som idag hvor mesteparten bare er fjas. Fotballkveld er i stor grad ett helt tragisk program med fjasete eksperter som sjelden eller aldri gidder å drive "research" på det de snakker om.
Bildekvaliteten på Canal + er vel også langt bedre enn den begredelige bildekvaliteten som sendes på Tv2 Sport idag. Når det gjelder dekningsgrad er det ikke så stor forskjell lenger etter at Tv2 ble stilt på lik linje som resten når Riks Tv ble innført og ellers er det egne avtaler med de forskjellige distributørene som Viasat, Get, Lyse ( Altibox ) og CD hvor både Canal + og de forskjellige distributørene vil være interessert i en så bred dekningsgrad som mulig.
Videre kan Canal + med de rettighetene de har utenom skru sammen en vel så interessant pakke som det TV 2 er istand til. Verdens beste liga i La Liga, en meget interessant Serie A, ligaer for de spesielt interesserte som Argentinsk, Nederland, og Amerikansk, UFC, NBA, ATP for å ikke snakke om en menge kvalitetsfilmer og serier. I mine øyne langt mer attraktiv pakke for meg som forbruker og kjøper av "premier" innhold med en bedre tv teknisk løsning. Når det gjelder nettløsning så er TV2 Sumo i en egen klasse og både Viasat, Canal + og Eurosport har mye å ta igjen på de tekniske løsningene på dette feltet. Forhåpentligvis vil dette bedre seg innen de norske rettighetene bytter eier. Jeg ønsker forandringen velkommen da jeg er langt ifra imponert over den jobben TV2 har gjort med de norske rettighetene og er etter min mening i stor grad skyldig at store deler av det norske markedet er lei tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.06.2011 20:46 Post subject: |
|
|
Herregyd så patetisk Wathne er. Jævla kvalme bergenser. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.06.2011 20:49 Post subject: |
|
|
Må si det er ganske deilig å se Tv2 sin reaksjon nå, etter deres selvgodhet etter at de kapret OL.  |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 21.06.2011 20:55 Post subject: |
|
|
| Dette kan jo slå positivt ut på tilskuertallene til klubbene som tjener mere penger på økt besøk og da antagelig økt tilskudd pga mere penger inn i fordelingspotten til klubbene. vinn vinn i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 21.06.2011 21:12 Post subject: |
|
|
Hvis nrk nå snapper hovedkampen(e) i runden, er det full krise for tv2. Gud så deilig. Tv2 sumo er veldig bra, men ellers er det mye utrolig tendensiøs dekning.
Hadde vært gøy med en real nrk - satsing på to kamper per runde. Det ville også ført til et lite økonomisk helvete for canal + ... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.06.2011 21:13 Post subject: |
|
|
Canal + har kjøpt hovedkampen da.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.06.2011 21:14 Post subject: |
|
|
| TV2 er rævva. Koser meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.06.2011 21:15 Post subject: |
|
|
| Har ikke Max, TV Norge og FEM samme eier som Canal +? |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.06.2011 21:22 Post subject: |
|
|
| Hvorfor kose seg for å betale for hver hovedkamp hver runde??? Det er jo omtrent gratis å være RBK-supporter om dagen da RBK vises annenhver runde minst. NFF sager md dette av greina de sitter på. Måtte de gå i bakken med dunder og brak. Få gidder å betale for å følge hver kamp til favorittlaget. |
|
| Back to top |
|
 |
pL Junior

|
Posted: 21.06.2011 21:23 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: |
For oss som er avhengig av webtv for å få sett mye av fotballen (pga jobb) er det også ren katastrofe, da webløsningene til både viasat og canal+ er gjennomført elendige sammenliknet med TV2 Sumo. |
var ikke webløsningen til tv2 ganske kjip før de fikk dagens rettigheter på TL? Regner med Canal+ har planer om å levere ett bedre produkt enn tv2, også på web. |
|
| Back to top |
|
 |
|