| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 19.06.2011 23:53 Post subject: |
|
|
Edruelige innlegg fra Brady og zaphod, men etter å ha fått roet meg litt ned etter gleden over seieren må jeg vel si jeg stort sett er enig. Men etter en såpass begredelig sesongstart føles det sannelig godt med et par seire på rad, om ikke spillet som sådan er all verden enda.
| Rånny wrote: | | At det går an å være så negativ, du er faktisk verre enn Larse. |
Rolig. Det får være måte på hyperbol også da
| zaphod81 wrote: |
Dommer Berntsen 1 - Når man trenger to sjanser for å gi gult kort på Jenssens sabotasje av frisparket, da har man ingenting som dommer å gjøre. Klarte knapt nok å henge med på spillet. Bedriftsdommer. |
Sant det, latterlig å ikke ta den første gangen.
Last edited by bigfoot on 19.06.2011 23:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.06.2011 23:54 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Winsnes 6 - Konstruktiv med ball, jobber svært hardt, men er fortsatt den som drar ned tempoet i overgangene.
|
Likevel ender to overganger i mål, der Winsnes står for den lange gjennombruddspasningen. Jeg vil påstå at enn så lenge han kommer med de gjennombruddspasningene i ny og ne, så er det greit at han er for treg til å kontre med ballen i benene. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.06.2011 23:56 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | zaphod81 wrote: |
Winsnes 6 - Konstruktiv med ball, jobber svært hardt, men er fortsatt den som drar ned tempoet i overgangene.
|
Likevel ender to overganger i mål, der Winsnes står for den lange gjennombruddspasningen. Jeg vil påstå at enn så lenge han kommer med de gjennombruddspasningene i ny og ne, så er det greit at han er for treg til å kontre med ballen i benene. |
Faktisk er han en av få som også evner å vri spillet.
Må nesten få godkjent i dag. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 19.06.2011 23:58 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Men det defensive uttrykket vi har på hjemmebane mot et middelmådig norsk lag viser jo ganske så klart at motet ikke er hans største styrke som fotballtrener. |
At Tippeligaen er håpløst dårlig er så, men trodde Tromsø var serieleder og ubeseiret før dagens kamp jeg...... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.06.2011 23:59 Post subject: |
|
|
Jonas Svensson har vist at han kan slå lignende stikkballer. Hadde en nydelig en ut til høyrekanten rett etter at han kom inn i kveld, også. Om disse to vurderes å være jevngode, må fremtiden få tillit. Altså Jonas Svensson. Etter mitt skjønn er han på minst høyde offensivt, og flere hakk bedre defensivt - altså en bedre spiller, allerede.
Får tilbake litt av RBK-gnisten min når jeg ser en så fersk og uredd trønder komme inn og ta nivået så til de grader mot det som kanskje er landets beste lag for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.06.2011 00:03 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | når backene får ball på fot |
så skal indreløper gjøre møtebevegelse mot, ikke få ball, bue løpet sitt, deretter skal (enten direkte fra back eller via sentral midtbane) spiss spilles opp møtende og legge igjen i medløp til indreløperen som da enten slipper ball i rom 2 til ving eller i rom 3 til back. Enkle Eggen-bevegelser. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 20.06.2011 00:15 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | zaphod81 wrote: |
|
Enig med Sylta.
Winsnes evner å vri spillet med sin gode ballkontroll, og er en viktig bidragsyter til at Tromsøs solide forsvar etter hvert åpner opp. Husker det var en periode i kampen der han hadde helt to fantastiske langpasninger nesten på rad som rett og slett åpnet TILs forsvar. Silkefot kaller man det. Winsnes var, etter min mening, banens beste spiller i dag. I tillegg stenger han rom, og på et ungt lag er en slik rutinert herremann livsviktig. Man kan ikke bare spille med unggutter, og tro at det hjelper. RBK er det eneste laget som har vunnet midtbanekampen mot Tromsø. Per Ciljan Skjelbred var fantastisk, men Winsnes var i dag minst like god. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.06.2011 00:18 Post subject: |
|
|
| Poenget mitt ang. Winsnes er at han ville blitt totalt avkledd internasjonalt. Vi må finne noe som er bedre og ikke minst mer fysisk utrustet når vi skal til CL-kval. Vi bør hente Kara snarest. Doktoren er klok og har en følsom fot til tider, man i følge meg bommer han på alt for mange gjennombruddsforsøk og blir alt for lett overløpt, selv om jeg nok var for streng med ham på børsen min i dag og synes han vrir spillet fint. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 20.06.2011 00:29 Post subject: |
|
|
Skulle vi hatt CL som målestokk, tror jeg det er veldig få RBK-spillere som ville fått innpass. Winsnes har mer enn nok ballkontroll til å spille i Europa. Kara er fysisk sterk, men blottet for pasningskvaliter og ballkontroll. Alle har sine svakheter. Han ville jo måtte ta Henriksens rolle, ikke Winsnes'. Dessutten blir det vel litt blåst å tenke Europa når Rosenborg ligger på nede halvdel av Tippeligaen.
Synes Winsnes får mye ufortjent kritikk. Winsnes gjennombruddsforsøk er ofte avhengig av løp fra medspillere. Denne sesongen har dette vært nesten fraværende.
Er enig at Winsnes etter hvert bør erstattes og gjerne med Svensson, men per dags dato er eleganten trolig en av Rosenborgs beste fotballspillere. Jeg er glad for at JJ ser dette. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.06.2011 00:31 Post subject: |
|
|
| Kara blottet for pasningsspill og ballkontroll? God natt! |
|
| Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 20.06.2011 00:36 Post subject: |
|
|
| Til den prisen Tromsø legger på, burde Kara vært komplett. Karas pasningskvaliteter holder lav kvalitet og heller ikke ballkontrollen er mye å skryte av. Til gjengjeld er han enorm i størrelse, men er ikke imponert over de tekniske kvalitetene. Er vel en grunn til at det ikke har vært mer seriøse framstøt på senegaleseren. Da sier jeg heller ja takk til en klok spiller som Henriksen i ankerrollen. Billig er han også.. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 20.06.2011 00:51 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg hadde større forventninger til denne sagaomsuste KARA..
Sane light dømt ut ifra denne kampen.
Så en som bemerket at Henriksen har blitt bedre på hodet.
Så det samme og da går han utenpå Kara allerede.
Er vel et kjappfotet arbeidsjern defensivt vi trenger, slik at våre unggutter kan bidra offensivt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 20.06.2011 01:04 Post subject: |
|
|
Deilig med nye tre poeng!
Kampen i og for seg var ikke av beste kvalitet, veldig bra start, men veldig ujevnt spill. Pen goal av Per Ciljan som forøvrig spilte en meget god match! Fint å se han score igjen. Artig også at Fredheim får sitt første mål i RBK-trøya.
Håper vi tar med oss denne fine formen inn i de neste matchene. Kun 8 poeng opp til serieleder Molde, nå! 
Last edited by Zeno on 20.06.2011 01:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.06.2011 01:04 Post subject: |
|
|
| Brattbakk09 wrote: |
Er enig at Winsnes etter hvert bør erstattes og gjerne med Svensson, men per dags dato er eleganten trolig en av Rosenborgs beste fotballspillere. Jeg er glad for at JJ ser dette. |
Nå tror jeg det er på tide å ta det litt rolig i svingene, med mindre du med "en av Rosenborgs beste" mener "verd en plass i troppen". For det er han. Jeg står for min analyse, han er konstruktiv med ball, men faller gjennom på alt annet. Og de "fantastiske" gjennombruddspasningene hadde faktisk jeg også klart, der hadde det vel nesten vært en prestasjon å bomme. Men det var absolutt godkjent av Fredrik i dag, bedre enn jeg har sett ham på lenge, og han står fram med god innsats - det er viktig.
Knerten: Eggen er ikke trener for Rosenborg, derfor blir neppe hans bevegelser implementert særlig i spillesystemet, ei heller er det den eneste veien til Rom. De siste par årene har backene vært vant til at Annan alltid fant rom dypt på riktig timing til å vri på støtte, derfor kunne også backene se framover først, før de eventuelt nøyde seg med å la Annan distribuere. Den rollen klarer verken Henriksen, Winsnes eller Skjelbred å løse akkurat nå, det blir for statisk. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.06.2011 01:40 Post subject: |
|
|
Hmm... Jeg liker ærlige og objektive innlegg. Hvordan noen kan velge å kun fokusere på det negative etter seier over serielederen, med den dårlige sesongstarten vi har hatt og ikke minst med det unge laget vi har skjønner jeg dog ikke. Folk er forskjellige!
Fortsetter fremgangen vil selvtilliten fortsette å blomstre, og da vil vi sikkert få se mer offensiv fotball på Lerkendal etterhvert også.
Vi har lite å gjøre i CL, men å kvalifisere seg er jo ikke umulig. Forhåpentligvis får vi hentet noen forsterkninger som kan hjelpe oss med å hente CL-pengene vi desperat trenger. Med hjelp fra ST så kan det jo tom. hende vi ikke kaster bort alle disse på eldre spillere uten videresalgspotensiale. Gi nå for faen ikke opp RBK folkens, uansett hvor håpløse adm avd er. RBK prevails!  |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 20.06.2011 07:48 Post subject: |
|
|
Flott resultat mot en god motstander.
Gledelig at de fleste av lagets unge trøndere får godt med spilletid, og Svensson har fint blikk og pasningsfot. Håper han får like mye tillit fremover som Henriksen fikk i fjor.
Eneste minus er all polinga av ball gang på gang, ut fra eget forsvar. Laget burde holde ballen mer langs bakken og forsøke å spille seg ut via midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.06.2011 08:18 Post subject: |
|
|
Et hyggelig resultat mot serielederen. Mye å gå på fortsatt. Lustig får to på børsen min, resten får godkjent og enkelte vel så det. Skjelbred var stor, og Svenssons innhopp er det klart beste han har vist til nå. Må fokusere positivt etter en slik kamp.
Fikk litt sånn Kongsvinger i fjor-følelse av denne kampen. Veldig bra første 15, mer ujevnt ellers. Men tidvis en del fine kombinasjner.
Både i fjor og forrigfjor hadde vi resultatmessig en fantastisk periode i serien fra juni til ut august. Forhåpentligvis kan vi rade opp noe liknende i år også. Men fortsatt er det hardt arbeid som gjelder. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.06.2011 08:57 Post subject: |
|
|
Bra seier. Tromsø er ikke noe fyrverkerilag og jeg synes vi står opp bra på det de har av offensiver (bortsett fra målet).
Tromsø kommer garantert til å legge igjen flere poeng borte og hva skjer når de mister Haugli og Reginiussen. De ryddet opp en del som kunne blitt gode RBK-sjanser i går.
Når det gjelder RBK så har vi nå slått de tre øverste på tabellen pr. i dag. I tillegg har vi slått det som var antatt av mange å bli den tøffeste utfordreren.
Så det ligger kanskje et snev av undervurdering/primadonnanykker i de 18 poengene som har blitt lagt igjen rundt omkring. Håper det ikke er tilfellet når vi nå har Viking og Sarpsborg i de neste rundene |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.06.2011 10:48 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Poenget mitt ang. Winsnes er at han ville blitt totalt avkledd internasjonalt. Vi må finne noe som er bedre og ikke minst mer fysisk utrustet når vi skal til CL-kval. Vi bør hente Kara snarest. Doktoren er klok og har en følsom fot til tider, man i følge meg bommer han på alt for mange gjennombruddsforsøk og blir alt for lett overløpt, selv om jeg nok var for streng med ham på børsen min i dag og synes han vrir spillet fint. |
Helt enig. Dette gjøre at vi ikke kommer til Europa i år desverre. Ser jo at folk har glemt at det var Winsnes sin treghet som gjorde at vi slapp inn mål mot Tromsø. Eller spilte han bra, men det holder ikke mot bedre lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.06.2011 10:56 Post subject: |
|
|
| Hva fikk Lustig på Adressas spillerbørs? |
|
| Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 20.06.2011 11:12 Post subject: |
|
|
| Han fikk 4. Dårligst av våre. Skjelbred best med 7. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.06.2011 11:25 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Hva fikk Lustig på Adressas spillerbørs? |
4, fikk trekk for dårlig pasningsspill. Understatement of the century?  |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 20.06.2011 13:11 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Helt enig. Dette gjøre at vi ikke kommer til Europa i år desverre. Ser jo at folk har glemt at det var Winsnes sin treghet som gjorde at vi slapp inn mål mot Tromsø. Eller spilte han bra, men det holder ikke mot bedre lag. |
Dorsin og Lustig har vist ved altfor mange anledninger at å slå inn ballen fra posisjoner tilsvarende den Johansen hadde, sjeldent leder til annet enn at keeper plukker ballen enkelt, eller at midtstopperne får klarert. At det faktisk ender med mål, har mest med at Johansen slår ballen perfekt inn foran mål, noe som korrelerte perfekt til Karas løp. Det er den prestasjonen som fører til mål, ikke at Winsnes velger å stenge for et innlegg nærmere kortlinjen, og dermed lar Johansen snu seg.
Uansett er det ingen tvil om at Winsnes er førstemann ut av førsteelleveren i sommer, at Henriksen helst skal flyttes til indreløperposisjon, og at en naturlig defensiv midtbanespiller skal inn. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.06.2011 14:10 Post subject: |
|
|
Nå er ikke jeg noen utstrakt Winsnes-fan, men i rettferdighetens navn kan det nevnes at det var Strand og han som så ut som de minst hodeløse hønsene sist RBK spilte CL-kvalik.
Så selv om han var en bremsekloss i mange kamper i TL i fjor så har han erfaring i internasjonale kamper som kan brukes. Dog helst som innbytter når de andre ikke får det til å fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 20.06.2011 14:17 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | Nå er ikke jeg noen utstrakt Winsnes-fan, men i rettferdighetens navn kan det nevnes at det var Strand og han som så ut som de minst hodeløse hønsene sist RBK spilte CL-kvalik.
|
God observasjon.
Rutine er veldig viktig i disse kampene, og jeg vil mye heller bruke Winsnes i disse kampene enn f.eks noen av unggutta. |
|
| Back to top |
|
 |
|