English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dine 5 favorittspillere i RBK gjennom alle tider!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 25.12.2005 01:35    Post subject: Reply with quote

jarln:

Dette blir mine siste ord her. Har ikke såpass store egoproblemer at jeg alltid må ha siste ord. Om du ikke ønsker at folk skal diskutere på diskusjonsforumet...

Grow up!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 25.12.2005 22:33    Post subject: Reply with quote

Listene blir jo litt forskjellige da folk har fulgt med RBK i ulik antall år, noen husker kanskje 40 år tilbake, mens noen bare 4 mnd.. Men artig med slike lister uansett. Ikke ulikt lister om hvem er tidens beste gitarist o.l ..... Moro..
Back to top
View user's profile Send private message
jarln
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 00:33    Post subject: Reply with quote

Krøvel Vellevold wrote:
jarl, :

Dette blir mine siste ord her. Har ikke såpass store egoproblemer at jeg alltid må ha siste ord. Om du ikke ønsker at folk skal diskutere på diskusjonsforumet...

Grow up!

Ser bare ingen grunn til å kritisere andres valg, når du ikke engang begrunner dine egne.. Du hisser deg opp fordi andre har favorittspillere du ikke liker like godt, det kaller jeg mangel på respekt!
det er faktisk ikke slik at alle tråder på et diskusjonsforum må brukes til heavy diskusjon & kverulering.. Det kan virke som om du har problemer med å forstå det..
I en hyggelig tone har jeg ingenting imot at andre kritiserer, men du mangler helt klart en viss mangel på respekt for andres begrunnede valg så vidt jeg kan se! hvis du er uenig kan du spørre andre om de kan gi en fyldig begrunnelse for hvorfor det er deres favorittspillere..
Det blir bare irriterende når du legger deg såpass kraftig opp i personlige spørsmål, som trådemnet helt klart viser at vi snakker om i denne tråden..

Pass deg så du ikke blir et Internett Troll!
om du ikke vet hva det er, kan du lese om internett troll i det andre innlegget på denne siden..
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 00:45    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:

om du ikke vet hva det er, kan du lese om internett troll i det andre innlegget på denne siden..

For det første, det skrives slik: ''troillan'' og for det andre, idiot.
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 01:13    Post subject: Reply with quote

Vi må ha lov til å diskutere hverandres valg på en liste som dette. Alle har ulike oppfatninger. Det må være lov til å kritisere at du har med "døgnfluer" som Carew og Heggem på lista di, jarln. For deg er det kanskje det mest naturlige i verden å inkludere disse, da de uten det minste tvil var veldig bidragsytende den korte tiden de spilte her. Men for andre er det et uomtvistelig faktum at Heggem forlot oss før han virkelig ble god og Carew stakk av og benyttet seg av første og beste mulighet, og har ikke akkurat satt all verdens til RBK-spor etter seg der han har ferdes. Selv om han sendte blomster til Brakka etter at han dro.

Min topp 5:
1. Roar Strand
Han får førsteplassen fordi han er trønder, og fordi han aldri har falt for fristelsen til å søke andre jaktmarker. Alle vet hva han har bidratt med for RBK opp gjennom årene.

2. Bent Skammelsrud
Taper på målstreken for Roar. Et totalt ubeskrevet blad da han ble plukket ut som Sverre Brandhaugs erstatter i 1991. Hoppet mye lengre enn Wirkola, og generasjonen under min har neppe særlig greie på hvilken prestasjon det faktisk var å ta over for Brandhaug. Jeg kom akkurat litt for sent til å se Brandhaugs storhetsperiode (Fyllingen i 90 var min første cupfinale), men fikk deste mer med meg av SkammelsGUDs.

3. Ola By Rise
Ola får denne for å ha vært en bunnsolid og trofast sisteskanse i tre tiår. Hadde klubbrekord i antall kamper inntil Roar vel tok den for ikke altfor lenge siden. Ola får denne plassen for den han var, og er. Klubben kom alltid i første rekke.

4. Jahn-Ivar "Mini" Jakobsen
Den rappkjefta nordlendingen i kombinasjon med Pater Familias Nils Arne Eggen gjorde at det aldri ble kjedelig å følge RBK. Flere legendariske sitater er kommet fra konversasjoner dem imellom.
Mini hadde ikke all verdens til ferdigheter. Bare gjennomsnittlig rask, ikke spesielt blendende teknikk, men han hadde ekstremt gode taktiske ferdigheter, som Nils Arne utnyttet maksimalt. Mini utnyttet det han hadde maksimalt, og kompenserte for det han manglet ved å være kjapp i hodet. Scoret mange mål fra sin venstre vingposisjon, og nr. 11 er legendarisk.

5. Harald Martin Brattbakk
Kanskje kunne Kong Erik fått denne plassen, men så kommer man likevel aldri utenom målene til Brattigol. Dette er karen fra Kolstad som en dag kom fra et kort opphold i Bodø/Glimt til RBK. Ingen ante vel da dimensjonene av hva denne fyren skulle finne på i den sorte og hvite trøya. Det rant inn mål, så vel i serie, som i cup og europacup. Det var ikke få forsvarsspillere som fikk kjørt seg i møtet med den kjappe spissen fra Trondheim. Han dro utenlands en kort periode, men kom tilbake, og var nok en del erfaringer rikere og ikke så rent lite bedre heller. Har scoret minst like mye som ving, som spiss.

Denne lista er basert på mine vel 15 år som trofast supporter (selv om jeg tidlig ble introdusert med Store Stå). Jeg har ikke nødvendigvis plassert disse fem spillerne slik jeg ranker dem som supporter. Jeg har prøvd, så langt jeg får det til, å se på dem som fotballspillere, og hva de har betydd for RBK. Ikke nødvendigvis for meg personlig. Men lista er likevel 100% personlig. Det er så mange jeg gjerne skulle hatt med. Men når jeg skal plukke ut 5 er det mange som må utelates.
jarln
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 01:22    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
jarln wrote:

Takk Smile

Må bare meddele om at jeg ikke er hardbarka trønderbart og har bodd på Nøtterøy og Oslo Vest gjennom hele livet mitt.. "Troillan" faller ikke naturlig! Det ville vært patetisk å etterligne et slikt regionalt særpreg! Setter derfor stor pris på at du liker stavemåten min..

Last edited by jarln on 26.12.2005 01:32; edited 1 time in total
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 01:29    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Vi må ha lov til å diskutere hverandres valg på en liste som dette. Alle har ulike oppfatninger. Det må være lov til å kritisere at du har med "døgnfluer" som Carew og Heggem på lista di, jarln. For deg er det kanskje det mest naturlige i verden å inkludere disse, da de uten det minste tvil var veldig bidragsytende den korte tiden de spilte her.

Jegt har ikke noe imot konstruktiv kritikk i en normal tone, som du i motsetning til VelleVold klarer å få frem, jeg reagerer ikke bare på måten han snakker til meg på, litt mer generelt.. Smile
Mine valg er ikke nødvendigvis bygget på hvem som har vært i RBK lengst mulig tid og prestert jevnt over mange år.. etc. Carew er der fordi jeg syntes han var en fenomenal spiller for klubben, har rett og slett sansen for ham, og fordi jeg liker spillestilen.. Så veldig opp til Heggem, da jeg som 12-13 åring så ham slå gjennom i RBK, og scoret mot Milan, det er grunnen til at han er på lista mi! Når det er sagt kunne jeg sikkert plassert Mini og Bent på topp 5 om humøret var annerledes.. lite som skiller!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 01:40    Post subject: Reply with quote

Hehe. Det er sannsynligvis få som vet om det, men Heggem har en helst spesiell status hos en gjeng pensjonister ved 3T treningssenter på Rosten. Før treningssentrene inntok byen for alvor trente RBK av og til der, og mange av lagets spillere var med å spilte basse sammen pensjonistene. Den gangen hadde pensjonistene et slags "lag", som en del prøvde å spille seg inn på. Heggem var den eneste som greide det. Min kjære morfar var en del av "Bassegjengen" på 3T, og skrøt stadig av hvor god peiling Heggem hadde på basse.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 01:44    Post subject: Reply with quote

Min topp 5 liste (tilfeldig rekkefølge).

1. Erik Hoftun
2. Roar Strand
3. Bent Skammelsrud
4. Harald Martin Brattbakk
5. Ørjan Berg

Orker ikke skrive begrunnelser. De 5 som er der sier seg såpass selv at det heller kanskje ikke er nødvendig. Cool

Last edited by Skammels10 on 26.12.2005 01:45; edited 1 time in total
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 01:44    Post subject: Reply with quote

er kanskje litt uvitende, men hva er basse?
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 26.12.2005 05:30    Post subject: Reply with quote

En svart ting man "trikser" med!(?). Jepp det er seint ^^;
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 11:04    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
jarln wrote:

Very Happy Razz

Kun myke pakker ?

Hoftun
Skammelsrud
Carew
Strand
Mini

Valgt på på bakgrunn av helt forskjellige kriterier.... ( best å ikke starte en ny fleimvår )
Rutinert

PostPosted: 26.12.2005 13:04    Post subject: Reply with quote

Odd Iversen
Erik Hoftun
Sverre Brandhaug
Mini
Kalle Løken

Er folk jeg har likt godt personlig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.12.2005 17:00    Post subject: Reply with quote

Da jeg begrenser meg til spillere jeg sjøl har sett i aksjon, må lista mi i tilfeldig rekkefølge bli som følger:

Roar Strand
Bent Skammelsrud
Mini Jakobsen
Erik Hoftun
Ola By Rise
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mathiasman
Proff

PostPosted: 26.12.2005 18:55    Post subject: Reply with quote

Min liste utifra hvem jeg hukser/har sett:

Strand
Skammelsrud
Stensaas
Hoftun
Brattbakk

Jeg har begrunnelse om noen mener de burde ha det.

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
primaten
Rutinert

PostPosted: 26.12.2005 20:15    Post subject: Reply with quote

jeg skal ikke slenge piss om en gammel kollega, men jeg må si meg noe forbauset over at Ola By Rise dukker opp på flere av listene. Men men. Jeg har ikke egentlig likt noen av klubbens norske førstekeepere personlig jeg da, bare islendingen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.12.2005 02:28    Post subject: Reply with quote

Har hatt forskjellige favoritter på forskjellige tidspunkt fordi noen har lagt opp/gått til andre klubber etc. Tar de i rekkefølge som de ble favoritter jeg, men den første er og blir den største.

1. Sverre Brandhaug - Den som gjorde det magiske ute på banen. Det kunne være en pasning, en finte eller et skudd. Han var den visjonære som opphøyde fotballen til kunst.

2. Kåre Ingebrigtsen - Gjorde nesten alltid noe fornuftig med ballen når han fikk den. Sprang like mye som Leo og Strand, men var mye bedre teknisk. Dessuten hadde han hjerte for klubben og var kanskje en enda større humørspreder enn Mini.

3. Harald Martin Brattbakk - Norges mest undervurderte spiss. Har utrolig nese for mål, og har scoret rekordmange selv om han aldri har vært en egoistisk spiss. Han har alltid sentret til en bedre plassert lagkamerat. I tillegg har han en glimrende pasningsfot og god forståelse av spillet, noe som har resultert i mange målassist opp gjennom årene. Han har også vært veldig instrumental i CL de første årene. Mot AC Milan fikk Heggem all æren, men Brattbakk scorte ett og la opp til det andre. Sist men ikke minst er han en intelligent spiller, ingen Gazza akkurat.

4. Bjørn Otto Bragstad - Han som alltid var i skyggen av Erik Hoftun, men som spilte bedre og tryggere i de vanskeligste kampene (CL) etter noen vanskelige år med sykdom. Gav alt, og var ofte helt konge der bak. Knuste alle i lufta og på bakken. Var ikke like god offensivt som Hoftun, men var desto bedre defensivt. I 1999-2000 var han en av europas aller beste midtstoppere.

5. Per Ciljan Skjelbred - Har gjort meg ekstra oppglødd de gangene han har spilt i år. En kommende verdensstjerne.

Dette var vel de fem største i min bok, men Bjørn Tore Kvarme hadde vel blitt en sjettemann.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 27.12.2005 02:31    Post subject: Reply with quote

Noewn som husker Totto Dahlum? Det var tider det.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.12.2005 02:37    Post subject: Reply with quote

Totto var jo veldig ustabil da, og fikk vel heller ikke spille på favorittplassen sin som midtspiss. Det ble mer en mellomting mellom venstreving og spiss.

Han hadde noen store øyeblikk som det fantastiske volleyskuddet i cupfinalen mot LSK i 1992, og han slo gamlelaget sitt, Start, ut av cupen med en scoring i ekstraomgangene det samme året, men han slet veldig med å komme inn i RBK-stilen. Det hjalp vel heller ikke at han var ekstra uheldig med sykdom i familien.

Rune Bratseth uttalte vel på begynnelsen av 90-tallet at Totto var det beste spisstalentet han hadde sett. Synd at han aldri fikk ut potensialet.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 27.12.2005 02:39    Post subject: Reply with quote

Det er den siste av "gamlegutta" jeg er ung nok til å huske (Brandhaug kjenner jeg ikke til). Han hadde stor fart og kom ofte til gode innlegg ihvertfall.
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 27.12.2005 13:25    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

1. Sverre Brandhaug - Den som gjorde det magiske ute på banen. Det kunne være en pasning, en finte eller et skudd. Han var den visjonære som opphøyde fotballen til kunst.

Word!

Føler meg som en gammal hasa nå, er jeg alene her om å ha opplevd Odd Iversen?

Den aller første kampen jeg så på Lerkendal forløp seg slik. Ivers hadde 148 mål før kampen startet. Han scoret nummer 149 relativt tidlig, såvidt jeg husker, og store stå ropte deretter på nummer 150 hver gang Ivers var nær ballen. Og Ivers hadde ikke sånne sperrer som brattbakk og belsvik når han nærmet seg magiske tall, han innftridde og scoret et til. Vi slo et gulkledd lag 3-1 og en snørrunge på tribunen lot seg imponere for livet.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 27.12.2005 13:38    Post subject: Reply with quote

Tør jeg bevege meg over på O.T. og komme med et spørsmål om hvor gammel du er?
Back to top
hall
Junior

PostPosted: 27.12.2005 14:51    Post subject: Reply with quote

Quote:
er jeg alene her om å ha opplevd Odd Iversen?

Var med fader'n av og til på Lerkendal ca 1970 og mener at jeg så Ivers i noen kamper før han gikk til Mechelen. Men jeg var ikke så store karen og husker ikke kampdetaljer.

Tok toget inn til hjemmekamper ganske regelmessig fra ca 1974 og fikk med Ivers' siste periode på Lerkendal. Tidvis underholdende med glimt av gammel storhet, men han bød vel ikke lenger på konsistent stor fotball.

Helten gjennom 70-tallet var Øystein Wormdal, en glimrende offensiv sideback som spilte med trøya utenpå drakten og hjertet utenpå trøya. Han spilte ikke på gode årganger og vant vel aldri noe som helst ?

Spillerne fra 70 og 80 tallet kan nok vanskelig hevde seg på topp 5 i konkurranse med klippene i CL-perioden, men jeg tar med Wormdal.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 27.12.2005 15:20    Post subject: Reply with quote

Mine favoritter gjennom alle tider:

Frode Johnsen
Jan Gunnar Solli
Macbeth Sibaya
Boateng
Børge Hernes
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.12.2005 15:30    Post subject: Reply with quote

Bra at smaken er som bak, d.v.s delt, doris er et godt bevis på det....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb