English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 85, 86, 87  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 02.06.2011 17:27    Post subject: Reply with quote

Enig i det.

Vil for øvrig gjerne ha et svar fra Fan fra sør på hvem som har sagt at Eggen er roten til alt vondt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 02.06.2011 17:49    Post subject: Reply with quote

Kristobal, de det gjelder vet utrolig godt selv hvem de er og det gjør også alle andre som lese jevnt forumet. Jeg har ikke tenkt å liste opp navn da jeg ikke har planer om å gå inn i noe personlig diskusjon med hver enkelt en. At det er satt på spissen fra min side, ja, men med tingene som skrives av disse persone over lang tid så er det faktisk dette de gir uttrykk for. De prøver å pynte på det når de blir konfrontert men til syvende og sist er det dette de gir klar uttrykk for. Jeg forguder ikke Eggen, men jeg setter utrolig pris på den jobben han har gjort, med alle sine feil, og kan ikke forstå at noen som elsker klubben kan sitte her i 2011 å snakke dritt om han og legge skylden over på han for situasjonen den dag i dag. Det er så utrolig smaksløst å lese om hvordan man forhelliger en mann som var trener pr sesonger og stakk ved første mulighet mens man på den andre siden rakker ned på den mannen som gjennom hele sitt liv har gitt alt for klubben.

Jeg bryr meg ikke om hvem som er trener for RBK, klubben først, ikke personen. Det jeg forventer er resultalter eller en klar plan som gjør at man tror på resultater derseom man må ta ett mellomår. Gi meg Hoset som hovedtrener dersom man visste at han ville føre klubben til eventyr i klasse med de vi opplevde på 90 tallet.

Jeg håper JJ snur dette, jeg håper han blir en ny Eggen som leder klubben i mange år og mot nye høyder, men da må han prestere. Havner vi midt på tabellen men han er sterk og klar på at dette vil snu til neste år så greit, jeg lider meg gjennom årets sesong med tro på hva som vil komme. Men er vi på vei mot nedrykk om 5 - 8 kamper så må han bort uansett hva alle andre driver og roter med.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 01:29    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Enig i det.

Flott at du endelig tok til fornuften Smile
Back to top
Petrucci
Junior

PostPosted: 03.06.2011 07:49    Post subject: Reply with quote

Passer kanskje best i Jønsson-tråden, men skriver her læll.
Må si meg enig med Joshino og Brady osv. Jønsson har ikke vist at han har bein i nesen til å lede RBK. Politisk korrekt er han definitivt, men det er ingen som er politisk korrekt, som samtidig er gode ledere. Når man leder et vinnerlag, så må man være en vinner - man skal ta taktiske valg - man skal gi kjeft. Gir man ikke 100%, så skal man ikke få ros. Har man noen som helst taktisk- og ledeskapsevne så setter man ikke presset på Odd innenfor egen halvdel (og lar Odd få premissene på sin side, med sine relativt lite bevegelige angripere..).
Jeg sier, som jeg sa i Borges-tråden, jeg ser ikke hva han har å tilføre RBK.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 08:31    Post subject: Reply with quote

Jeg var med å starte diskusjonen om Eggen, med min påstand om at nedturen startet i 98/99. Det er og blir riktig, da snittalderen var over 30 i 2002. Men det betyr ikke at jeg gir Eggen skylda for nedturen.

Da Hareide tok over, var det fortsatt mulig å forhindre at dette ble en stor nedtur. Årsaken til at nedturen ble så stor som den ble, er mangelen på stabilitet på trenersiden i den perioden hvor generasjonsskifte skulle skje. Dette skyldes, dels klubbens handlinger og dels utenforstående årsaker.

Hvis vi ser med åpne øyne på det som skjedde i denne perioden, har vi mye å lære som vi kan bruke i dagens situasjon.

Vi kan lære, at en nedtur nesten aldri skyldes en årsak, eller en person. Det er en kjede av feil med ulike årsaker.

Vi kan også lære, at en rekke med trenerbytter sjeldent fører noe godt med seg. I en klubb som RBK, forventes det resultater i første sesong. Det betyr at langsiktig tenkning er nedvurdert, eller i værste fall fraværende i første sesong. Vi må derfor la vår trener få tid til å gjennomføre sine tanker. Ledelsen bør også gå klart ut å si fra at de aksepterer en mellomsesong, slik at trener får den nødvendige støtten.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 09:15    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg var med å starte diskusjonen om Eggen, med min påstand om at nedturen startet i 98/99.

Jeg vil påstå at nedturen startet i 90. Fra da av forsvant hele midtbanen en etter en med Berg, Brandhaug, Ingebrigtsen, Husby og ikke minst fyrtårnet på vingen nemlig Mini.

Og hvis det ikke var i 90, må det har vært i 96. Fra da av forsvant Iversen, Brattbakk, Heggem, Stensaas, Kvarme osv.

At det har vært utfordringer med spillerstallen er ikke noe usedvanlig i hele Nils Arnes trenerperiode, og har vært det før Eggen og etter Eggen

Da Hareide tok over stafettpinnen var Rosenborg i full blomst, og det er absolutt ingenting å sette fingeren på. Kanskje det er på tide å leke litt "nyansert" igjen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 09:17    Post subject: Reply with quote

Konesseur

Hadde laget i noen av årene du nevner en snittalder på over 30?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 09:31    Post subject: Reply with quote

Åhhhh! Snittalder på 30 år i 2002. Åhhh! Da betyr det vel en snittalder på 26 år 4 år tidligere i 1998!

Det betyr noen spillerutskiftninger etterhvert bare. Temmelig business as usual, som klubben har foretatt i alle år med Nils Arne ved roret.

I begynnelsen av 90-åra forsvant hele midtbanen med Ørjan, Kåre og Sverre, og inn kom Leonardsen, Skammelsrud og Strand. Det er vel strengt tatt i 88 at all denne problematikken startet?
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 09:48    Post subject: Reply with quote

Det går mot et spennende vindu, og mot en avgjørende sommer og høst. For Rankingens del vil det være katastrofalt å havne på en så dårlig plass at vi ikke kvaler for Europa til neste år.

Jønsson må få skikk på laget snarest. Det må være et mål å ta ca to poeng i snitt ut sesongen. Attityde og spillemønster må på plass.

Moldskred må holde seg skadefri og henriks, per og Holm må prestere maks. Prica vet vi leverer.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 09:55    Post subject: Reply with quote

Konesseur

Akkurat, årene du peker på var business as usual. Samme trener, samme spillestil, og resten av laget var ungespillere med en fremtid. Mao helt anderledes enn i 2002.

Eple og appelsin er begge frukt, men egner seg svært lite til sammenligning ellers...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 10:05    Post subject: Reply with quote

Om spillere må erstattes fordi de legger skoene på hylla, blir skadet eller solgt er ett fett så lenge man må finne erstattere.

Selv om det er tungt for mange å innrømme gjorde Hareide sakene sine godt i serien i 2003. Det er jo ekstra imponerende nå sett i ettertid med den sportslige nedturen han ble presentert med da han tok over. Hallo? At det var noen sportslig nedtur i 2002 hører med til fantasiverdenen!

Penger til å skaffe nye spillere var ikke noe problem med Eggen som trener.

I etterpåklokskapens lys var det ikke helt krise om man ikke fant umiddelbare erstattere for Ørjan og Strand, fordi de holdte koken på høyt nivå i flere år etter 2002.

Det er helt utrolig hvor ivrig du er på å trekke Nils Arne ned i søla, og putte ham i samme kategori som Skutle.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 03.06.2011 10:26    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Jeg må bare få blande meg inn i denne en snartur. Hvis du (Konesseur) virkelig ønsker å debattere dagens RBK under de premissene at alt er som det var på 90-tallet, unntatt Eggen/Jönsson, ja da er jeg skremt over naiviteten i debatten.

I 1998 hadde Eggen hatt 10 år på trenerbenken. Det har flere effekter. Deriblant vil en lengesittende trener få mer og mer å si i en klubb, særlig der direktøren ikke er av de sterkeste. Med andre ord hadde Eggen mye mer styring over klubbdriften enn det Jönnson har etter 5 mnd, og dermed også større kontroll på ressursbruken.

10 år som trener har også den effekten at spillergruppa (som den gang var større) tross utskiftninger i enkelte ledd, i det store og hele hadde spillemønster, taktikker etc innarbeidet i spillergruppa. Jönsson starter på nytt, som ny trener med en marginalisert spillergruppe.

De økonomiske forutsetningene i 1998 var også helt annerledes enn i dag, særlig sammenlignet med øvrige norske/nordiske klubber. I 1998 var mye mer av RBKs satsing knyttet til nettopp det sportslige, og ikke alt annet som i dag. I tillegg var inntektene relativt sett mye høyere.

Slik kan en fortsette å plukke på argumentene dine, all den tid en legger feil premiss til grunn for en debatt.

De aller færreste ønsker å sammenligne Eggen med Skutle, og få, om noen, vil vel hevde at Eggen ikke har bidratt med noe til klubben. Poenget er bare at med de forutsetninger vi står med i dag, hadde nok også Eggen slitt med å skape resultat, og at det i det lange løp er bedre for klubben å tenke langsiktig i trenerspørsmålet, enn å skifte trener støtt.

Jeg vet ikke om Jönsson er den rette til å løfte RBK til gamle høyder igjen, men om klubben og supporterne ikke er villig til å gi en trener mer enn et halvt år til å bygge et lag og en vinnerkultur, da vil rbk aldri bli et storlag igjen.

Og det er derfor RBK må holde på Jönsson, la ham få lov til å bygge et lag rundt sin fotballfilosofi, og om han ikke lykkes til neste år, da kan man begynne å vurdere situasjonen.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 10:32    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Nei, det er i høyeste grad korrekt. De av oss som har fulgt RBK i mer enn to tiår, var bekymret rundt årtusenskiftet. Jeg husker med gru mesterligasesongene i 2001 og 2002, hvor vi begynte å forstå at RBK ikke lenger klarte å vinne kamper i Europa fordi stallen var i ferd med å stagnere og bli for gammel. Så ble det bare værre.

Nå er det en viss grunn til større optimisme, fordi vi for første gang siden midten av 90- tallet har begynt å rekruttere unge spillere igjen. Klarer vi å sikre oss e- cup plass i år, og Skutle og co får økonomien på rett kjøl, ser det bedre ut enn på lenge.

Sjøl om det akkurat nå er ganske mørkt.

Og ja, en sliten Eggen må ta hovedansvaret for den nedturen som kom.
Som RBK-fan i mer enn to tiår stemmer dette godt med mine vurderinger, og mine følelser i perioden rundt årtusenskiftet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 10:43    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Konesseur wrote:

Jeg må bare få blande meg inn i denne en snartur. Hvis du (Konesseur) virkelig ønsker å debattere dagens RBK under de premissene at alt er som det var på 90-tallet, unntatt Eggen/Jönsson, ja da er jeg skremt over naiviteten i debatten.

Nei, det var ikke noe ønske om å debattere dagens RBK i det hele tatt. Poenget er at verktøykassen var full da Hareide tok over en spillerstall med høyt sportslig nivå, mye erfaring og kontinuitet, men med normale utfordringer som det alltid er i en fotballklubb.

Det er nemlig noen som har skamvett til å forstå at ettermælet for Nils Arnes innsats for klubben ikke skal tilgrises med noe fantasifull oppkok om at det var noen sportslig nedtur på gang da Hareide tok over stafettpinnen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 11:06    Post subject: Reply with quote

Herregud og i himmelens navn! Dette minner meg en gang jeg kritiserte Leonid Breshnev forran en kommunsist. var ikke måte på hvor retorikken og gudedyrkelsen av Breshnev var, og alle i vesten var bare løgnaktige kapitalister hele gjengen!

PerO og andre må da få lov til å sette spørsmålstegn ved Eggen uten at de skal bli saget i to? Eggen er da vel ikke Gud han heller?

Når det er sagt så synes jeg ikke Eggen spiller noen spesiellt stor rolle i nedturen. Rosenborg har desverre lenge hatt, har fortsatt, og kommer nok desverre de neste årene til å ha en ledelse blottet for kompetanse, handlekraft og analytsisk evne.
Brady
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 11:14    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg var med å starte diskusjonen om Eggen, med min påstand om at nedturen startet i 98/99. Det er og blir riktig, da snittalderen var over 30 i 2002. Men det betyr ikke at jeg gir Eggen skylda for nedturen.

Din påstand var at nedturen startet i årsskiftet 98/99, angivelig fordi Eggen ikke fornyet laget. Det er feil, feil, feil.

Allerede i 2000 forsvant nesten halve laget til utlandet, og antagelig var disse spillerne (Bragstad, Bergdølmo, Carew og Sørensen) kanskje våre 4 aller beste på den tiden. Det betydde jo at allerede året etter måtte halve laget 'fornyes'. I tillegg la Mini opp, som også var fast på laget.

Kjøpte man derfor mange 'oldiser'? Nei, det gjorde man ikke. Problemet i denne perioden er at de beste norske spillerne fra andre klubber hadde gått i ekspressfart til Premier League, og at de yngre årskullene med unntak av Riise og Carew var langt dårligere enn kullene som kom både før og etter. Dette har jeg tidligere vist her inne ved et oppsett av landslagsspillere ut fra fødselsår.

I Trøndelag stod det kanskje enda dårligere til, da nesten ingen unge spillere rundt årtusenskiftet greide å etablere seg som fotballspillere på et noenlunde bra nivå. De to eneste (som jeg kommer på i farten) var vel Øyvind Storflor (som hadde en sen utvikling) og Christian Steen (som ble Tippeligastandard med ikke CL-standard).

Hva gjorde RBK? De måtte kjøpe, og de kjøpte unge spillere med utviklingspotensiale. Problemet var at mange av disse ikke hadde det som skulle til, mens de alternative kjøpene var fraværende på norsk jord. Men fornyingen av laget ble gjort hvert eneste år etter at de nevnte 4-5 spillerne forlot klubben.

I 2002 hadde vi 27 år gamle Arason i mål og 23 år gamle Espen Johnsen på benken (den tidens største norske keepertalent). I forsvaret hadde vi 26 år gamle Trondsen, 25 år gamle Saarinen, 26 år gamle Blixt, 25 år gamle El Fakiri og 21 år gamle Karadas (som vekslet mellom stopper og spissplass).

På midtbanen hadde vi 23 år gamle Christer George og 25 år gamle MacBeth Sibaya (som det var meningen skulle ta over for 36 år gamle Skammelsrud etter det første halvåret i klubben).

I angrep hadde vi 20 år gamle Trond Fredrik Ludvigsen og 20 år gamle Dag Frode Hornseth (som spilte 11 seriekamper det året, og var mye å se på banen i vårsesongen).

Vi hadde også noen unge trøndere i stallen, som Skjærvold, Høyem og Tronseth, men det skulle være unødvendig å nevne at det var lite Eggen kunne gjøre når den beste trønderkvaliteten var på disses nivå.

Alder var altså ikke noe problem, men kvaliteten på de yngre var dårligere enn de man skulle erstatte. Unntaket var Sibaya som Hareide meningsløst solgte, men det var Hareide og ikke Eggen.

Den eneste tilårskomne Eggen handlet i de årene han får slik kritikk for, var Odd Inge Olsen og Ørjan Berg/Harald Brattbakk/Ståle Stensaas. Olsen tror jeg mye dreide seg om at han var den beste trønderen RBK hadde misset i årene forut, og at man følte at han hørte hjemme i RBK. Mens de andre tre alle var gode kjøp av tidligere spillere, som iallfall ikke jeg ville vært foruten deres andre periode i klubben.

Hva gjorde så Hareide for å forynge laget (som han kritiserte for å være for gammelt når han tok over)? Han kjøpte 2 spillere som gikk rett inn på førstelaget. 28 år gamle Fredrik Winsnes og 31 år gamle Vidar Riseth. Det hjalp helt sikkert ikke på snittalderen.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 03.06.2011 11:21    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Det er nemlig noen som har skamvett til å forstå at ettermælet for Nils Arnes innsats for klubben ikke skal tilgrises med noe fantasifull oppkok om at det var noen sportslig nedtur på gang da Hareide tok over stafettpinnen.

Problemet er at de aller fleste som husker så langt tilbake er klar over den nedturen du nekter å innse var der. En stadig forgubbing av laget, vanskelig for unge talenter å spille seg inn på laget. Eggens styrke var hans svakhet. Han hadde en sterk første 11, og det gikk på bekostning av fleksibiliteten til laget. Særlig mot slutten. Han var bedre tidlig på 90 enn mot slutten på 90..

Så er spørsmålet om hva som er verst: Naive, lett glemske supportere som forsøker å gjøre Eggen større enn han er (hvilket jeg tviler på Eggen er særlig fornøyd med).

Eller de som er glad for alt Eggen har gjort for klubben, på godt og vondt, og er oppegående nok til å se at heller ikke Eggen var perfekt..

Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.06.2011 11:22    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg vil påstå at nedturen startet i 90. Fra da av forsvant hele midtbanen en etter en med Berg, Brandhaug, Ingebrigtsen, Husby og ikke minst fyrtårnet på vingen nemlig Mini.

Jo, forsåvidt. Vi mistet både Ørjan og Mini etter 90-sesongen, og Brandy var nok litt på hell i 1991 inntil han ødela ryggen og ikke lenger kunne spille fotball helt på topplan.

Vårseosngen 1991 var da også heller skral, med 13 poeng på 11 kamper. Så om vi tar fire poeng på de neste to kampene, så er vi likt.

1991-sesongen var vel kanskje det mest fremtredende eksemplet på 90-tallet hvor vi mistet flere svært sentrale spillere på samme tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 11:28    Post subject: Reply with quote

[quote="Konesseur"][quote="HeXX"]
Konesseur wrote:

Grise til? Fyren er en gud for det han gjorde, men til og med guder kommer ned på jorda av og til. Han tok oss til en topp, men da vi var oppe var kreftene tomme uten at det var planlagt for videre ekspedisjon, og da må det nødvendigvis gå nedover.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 11:29    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Eggens styrke var hans svakhet. Han hadde en sterk første 11, og det gikk på bekostning av fleksibiliteten til laget.

I 2002 ble det brukt 16 spillere som alle hadde flere enn 10 kamper i serien. Jeg tror ikke Eggen det siste året hadde mindre fleksibilitet i forhold til en første-11'er enn hva Hamrén hadde.

Det med en fast 11'er var noe som var sant på slutten av 80-tallet og utover 90-tallet, men det var også en nødvendighet grunnet at laget ikke hadde råd til veldig store spillestaller. At de 11 som spilte, ofte var de samme, kan krediteres med uttrykket 'never change a winning team', som gjaldt for Nils Arne Eggen og RBK i langt større grad enn andre lag utover 90-tallet. Derfor var det heller ikke like stor grunn til å skifte rundt på spiller. Spesielt ikke når antall kamper var langt færre enn hva de er i dag.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 11:29    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Han tok oss til en topp, men da vi var oppe var kreftene tomme uten at det var planlagt for videre ekspedisjon, og da må det nødvendigvis gå nedover.

Løgn og bedrag. Les mitt tidligere innlegg.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 03.06.2011 11:37    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
HeXX wrote:
Eggens styrke var hans svakhet. Han hadde en sterk første 11, og det gikk på bekostning av fleksibiliteten til laget.

I 2002 ble det brukt 16 spillere som alle hadde flere enn 10 kamper i serien. Jeg tror ikke Eggen det siste året hadde mindre fleksibilitet i forhold til en første-11'er enn hva Hamrén hadde.

Det med en fast 11'er var noe som var sant på slutten av 80-tallet og utover 90-tallet, men det var også en nødvendighet grunnet at laget ikke hadde råd til veldig store spillestaller. At de 11 som spilte, ofte var de samme, kan krediteres med uttrykket 'never change a winning team', som gjaldt for Nils Arne Eggen og RBK i langt større grad enn andre lag utover 90-tallet. Derfor var det heller ikke like stor grunn til å skifte rundt på spiller. Spesielt ikke når antall kamper var langt færre enn hva de er i dag.

Helt enig med deg at dette er bakgrunnen for tankegangen, og at det var mindre kampbelastning den gangen, men det endrer strengt tatt ikke poenget. Ei heller at Hamrén gjorde det samme.

Når du som trener ikke benytter en overlegen "markedssituasjon" til å utvikle flere og bedre spillere, så har du ikke gjort jobben din på akkurat det området. Når RBK vant ligaen 13 år på rad, gjerne med stor poengmessig margin, hadde det ikke i etterpåklokskapens navn vært bedre å bruke disse marginene til å matche flere unge spillere på bekostning av noen få poeng/ekstra mål i statistikken?

Og om Eggen var en slik gud, burde han da ikke innsett dette?? Smile

Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Konesseur wrote:

Jo, forsåvidt.

Svada, det var ikke noen nedtur på gang i 91. Det var bare litt krusninger før båten hadde fått skikkelig fart på vei opp mot hegemoniet med Nils Arne bak roret. Fra 88 og utover var det hvis vi glatter ut grafen for krusningene en lang opptur utover 90-tallet som kluminerte med glansperioden fra 97-03 helt frem til da Ola By tok over.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 03.06.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

KUN I NORGE.

Kun i norge klarer vi å kritisere treneren som gav klubben CL år etter år, slo milan på bortebane, gav oss resultater et lag av RBKs kaliber bare kan drømme om og tilførte klubben enorme verdier. KUN I NORGE!

Snakker forøvrig ikke om vikariatet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 11:44    Post subject: Reply with quote

Enig! Det er en skam!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 85, 86, 87  Next
Page 51 of 87

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb