English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 85, 86, 87  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larse65
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 00:05    Post subject: Reply with quote

Spillerene er mye bedre enn tabellesituasjonen tilsier. Det er ene og alene JJ ansvar.

At det burde vært enda bedre spillere, er Hoftuns ansvar. Uansett; JJ er akkurat like dårlig for dette laget som jeg fryktet.
View user's profile Send private message
marbismo
Junior

PostPosted: 31.05.2011 00:14    Post subject: Reply with quote

Cessna wrote:
Larse, uansett hvor mye støtte enhver trener hadde blitt gitt; så hadde vårt RBK lag anno NÅ vært et stygt lag å trene. NAE er en spesiell trener som innehar mye støtte og stolthet hos spillerne, men hvor lang tid skulle NAE ha tatt seg som trener for å forklare idiotisk og fatal framgang som fotballlag?

Laget vi har i år er som du sier ikke sammenlignbart med tidligere storlag, heller ikke med rbk anno 2010 men allikevel er det såpass mange gode spillere så RBK skal kunne kjempe om gull. Se hva Ronny Deila får til med unguttene sine i Godset, hva Per Mathias får til med Tromsø.. Hadde ikke klaget hadde vi vært blant topp 5 eller 6 eller 7 heller for den del men se på tabellen, vi begynner å nærme oss Adecco..
Janne må få til mer enn dette med de spillerene, men det er klart at Hoftun også må gå i seg selv litt, å miste Annan,Demidov,Stadsgaar og Ivers uten å nesten ikke erstatte det holder ikke. Det jeg ergrer meg mest over er alle kontraktene som blir inngått på bare 3 år og som vi ikke får forlenget,4 eller 5 år eller ingen kontrakt sier jeg. Da får vi igjen penger for dem når de stikker og vil de bli kvitt noen før det får de dette til..

Jeg har prøvd å ikke si dette LEEEENGE nok nå men nå må jeg: Janne og Hoftun må gå!!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.05.2011 00:19    Post subject: Reply with quote

Stallene til Tromsø og Godset er mye bedre sammensatt en hos oss ett lag blir ikke bedre enn sitt svakeste ledd og vi har veldig mange svake ledd.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 31.05.2011 00:22    Post subject: Reply with quote

Det er mange gode poeng her, og å gi Janne fyken virker som det som er mest populært... RBK virker som et lag hvor de svake leddene er i trenerapparatet og ikke hos de individuelle spillernes ferdigheter.

Vi var så mange som håpet på JJ som arvtager etter Hamrèn, men hva har vi egentlig fått ? Er det mulig RBK trenger mer enn en trener med kortsiktige planer ? Burde vi ha en utenlandsk trener / manager med store og dyre planer ?
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 00:26    Post subject: Reply with quote

Nei!

Vi må ha en som innser at Norge er en liten andedam i en stor verden. En som klarer å få det beste ut av kollektivet, som rendyrker en offensiv spillestil med masse medløp. En som ser at det beste forsvar er angrepsspillet. En som er sta, egen, myndig og som står på sitt.

Hvem kan nå det være, tro?
Cessna
Rutinert

PostPosted: 31.05.2011 00:29    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Nei!

Vi må ha en som innser at Norge er en liten andedam i en stor verden. En som klarer å få det beste ut av kollektivet, som rendyrker en offensiv spillestil med masse medløp. En som ser at det beste forsvar er angrepsspillet. En som er sta, egen, myndig og som står på sitt.

Jeg prøver å spille FM2011 på PC... men jeg har tyske kommentatorer... hjelp!

* Mulig det er Nederlandskt.
Back to top
marbismo
Junior

PostPosted: 31.05.2011 00:43    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Nei!

Som om jeg skulle sagt det selv!
Jeg var forresten aldri en av dem som ønsket at Janne skulle ta over, har i mange år ønsket at Trond Sollied skulle komme tilbake å ta over men dette ser ut til at det aldri skjer desverre..

Om det ikke er NAE som skal inn igjen trenger vi ihvertfall en myndig person som spillerene ser opp til og respekterer og som klarer å motivere spillerene til å yte sitt ytterste, dette har ikke Janne klart..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
kristobal
Legende

PostPosted: 31.05.2011 01:10    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Nei!

Jostein Grindhaug?

Kanskje ikke.

Men god beskrivelse på Dag Eilev Fagermo kanskje.

Eller Ronny Deila.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
linhely
Junior

PostPosted: 31.05.2011 08:31    Post subject: Reply with quote

Dorsin holder etter mitt syn enda(såvidt), men han er alt for avhengig av hjelp på defensiven. En rask stopper og et anker som dekker opp for han er nødvendig for at han skal være brukbar for laget.
TomH
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 09:19    Post subject: Reply with quote

RBK mistet den eneste hurtige stopperen, men har flere duellsterke stoppere i stallen. Kjøper en duellsterk stopper til.

RBK har mange angrepsspillere. Kjøper en til.

RBK mistet en svært god defensiv midtbanespiller. De "omskolerer" fjorårets beste offensive midtbanespiller. Kjøper ingen defensiv midtbanespiller.

Dette er interessant.

Hvilken visjon for stallen er det Hoftun har? Noen som har hørt ham forklare den?
WegHard
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 10:10    Post subject: Reply with quote

Nei.

Utadtil virker Hoftun å mangle visjoner for klubben, og det er vanskelig å få øye på noen bevisst strategi (utover å kjøpe dyrt og middelmådig osv.).

Han virker heller ikke handlekraftig - jf. "vi har god tid", spillere som ender som Bosman, etc., og når han først handler driter han seg ut, jf. Jarstein.

Videre virker han ikke å ha / være i stand til å utnytte sitt nettverk, i form av kontakter til spillere og andre fotballfolk rundt omkring.

Det eneste jeg har inntrykk av at fungerer greit er juniorsatsinga, som jeg innbiller meg holder bra kvalitet i norsk målestokk, samt det medisinske apparatet i klubben.

Hvis vi skal være førende i Norge bør vi ha landets beste SD. Nå føler jeg at tabellsituasjonen avspeiler kvaliteten på vår SD. Jeg håper Hoftun er blitt bedre gjennom den erfaringen han har fått i jobben. Jeg synes dog det er merkelig at man skal bruke sportslig direktør jobben i RBK til å øve seg.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2011 10:22    Post subject: Reply with quote

Vi er ikke i posisjon til å hente etablerte SD-er. Bratseth kom jo også rett fra spillerkarriere og inn i direktør-stilling. Den gang med ansvar for både det sportslige og det administrative.

Av realistiske alternativer til Hoftun er det kun Bratseth som er bedre. Det er dessverre slik situasjonen er. Og Hoftun blir bedre dag for dag. Så må vi heller se på hva de over Hoftun har klart å levere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 31.05.2011 10:23    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er vi ikke i posisjon til å hente etablerte SD-er? Vi bør jo være attraktive?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.05.2011 10:58    Post subject: Reply with quote

Jeg vil og tro at en trenerbakgrunn er mer verdifull i en sånn jobb enn en spillerbakgrunn da det er flere like oppgaver og en har måtte ha personalansvar og langsiktig planlegging tidligere.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2011 10:59    Post subject: Reply with quote

Hvor ofte ser du sportsdirektører gå fra en klubb til en annen?

Klubber som mangler sportsdirektører henter de som regel enten fra eks-spillere eller næringslivet. Da som regel totalt uten erfaring som sportsdirektør. Såvidt jeg vet så heter Real Madrids nye sportsdirektør Zinedine Zidane. Han har jo all verdens erfaring som spiller, men ikke en døyt som sportsdirektør.

Sportsdirektører som av en eller grunn mangler klubber går som regel over i en jobb i næringslivet.

Vi kunne kanskje ha hentet en etablert sportsdirektør fra Adeccoligaen. Men hadde vi vært fornøyd med det?
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 31.05.2011 11:11    Post subject: Reply with quote

Gi Hoftun tid til å bli bedre ja... Hvor mange Adecco-klubber har sportsdirektør?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 11:18    Post subject: Reply with quote

Håpløst å skylde på JJ for dagens situasjon.

Vi har vel solgt den beste halvparten av laget siden han signerte i fjor sommer og har valget mellom å starte med en 17- åring eller 45 - åring på midtbanen. På topp har vi Prica og en 18-åring, mens vi solgte tippeligaens beste midtstopperpar uten å forsøke å erstatte mer enn 1 av dem (til tross for et dårlig forsøk har vi enda ikke erstattet noen av dem).

Det kan godt være at JJ burde gjort noe annerledes, men det minner om stereotyp dum-supporter tankegang dersom vi i dagens situasjon bruker energi på treneren.

Vi kunne ansatt Kenny Dalglish'/Alex Fergusons ukjente kjærlighetsbarn til sommeren, men han ville fremdeles hatt en håpløs oppgave så lenge han måtte forholdt seg til Tullingforbundet, som har styringen på brakka.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 11:31    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Hoftun blir bedre dag for dag.

Link?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2011 11:37    Post subject: Reply with quote

Man lærer litt hver dag uansett hva slags jobb man har.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 11:43    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Det kan godt være at JJ burde gjort noe annerledes, men det minner om stereotyp dum-supporter tankegang dersom vi i dagens situasjon bruker energi på treneren.

For meg er det dum-supporter tankegang og kun skylde på EN person når det er åpenbarte at flere gjør en dårlig jobb.

I utgangspunktet så mener også jeg at det er viktigere å kvitte seg med Hoftun enn JJ. Men man må huske på at 1/3 av sesongen er ferdigspilt, og vi har et poengsnitt som etter all sannsynlig fører til nedrykk. Hvis poengsnittet ikke går opp snart, så er vi rett og slett nødt til å gjøre noe for å få fremgang på kort sikt. Det å sparke Hoftun gjør ikke noe på kort sikt, å sparke JJ gjør det.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 12:02    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
BjarneS wrote:

For meg er det dum-supporter tankegang og kun skylde på EN person når det er åpenbarte at flere gjør en dårlig jobb.

Glemte et par "" der, men jeg mener absolutt ikke JJ presterer over evne, bare så det er klart.

Poenget mitt er at han uansett hvordan vi vurderer jobben han gjør har en veldig vanskelig oppgave med den troppen han har rådighet over.

Jeg tror ikke engang det er Hoftun som er hovedproblemet, selv om han knapt har imponert noen. Problemet er at vi bruker 30-40 millioner på spillerlønninger, har 215 mill i omsetning og fremdeles går i underskudd. Hvor blir pengene av?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 31.05.2011 12:53    Post subject: Reply with quote

I Skutles abnorme administrasjon, og da først og fremst den delen som bærer navnet "Markedsavdelingen"
kristobal
Legende

PostPosted: 31.05.2011 16:56    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Problemet er at vi bruker 30-40 millioner på spillerlønninger, har 215 mill i omsetning og fremdeles går i underskudd. Hvor blir pengene av?

Budsjettet finnes her:

http://www.rbk.no/multime...34158a.pdf

Med 30-40 millioner i spillerlønninger betaler klubben ut 50-60 millioner i lønn til adminitrasjonen. Vet ikke om det stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 17:51    Post subject: Reply with quote

Etter mine beregninger går aktivitet ikke relatert til 11'ern som kan gjøres redundant i gjennomsnitt minus tretti millioner kroner per år. Da har jeg ikke beregnet med utgangspunkt i lønninger.

Som Kristobal indikerer er det nok fornuftig å øke spillerlønningene for å øke det sportslige nivået slik at inntektsstrømmen øker, samt gjøre en opprydning i all aktivitet som ikke berører 11'ern.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 19:01    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
BjarneS wrote:
Problemet er at vi bruker 30-40 millioner på spillerlønninger, har 215 mill i omsetning og fremdeles går i underskudd. Hvor blir pengene av?

Budsjettet finnes her:

http://www.rbk.no/multime...34158a.pdf

Med 30-40 millioner i spillerlønninger betaler klubben ut 50-60 millioner i lønn til adminitrasjonen. Vet ikke om det stemmer.

KLubben betaler ut ca 80 mill i lønn/personalkostnader. Administrasjon og daglig ledelse ligger i RBK sport. Totalt for konsernet ca 115 mill.

Dette tallet på 80 mill, er da hele sportslig avdeling. DVS både trenere og spillere. Da er nok spillerlønningne høyere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 85, 86, 87  Next
Page 46 of 87

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb