| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Cessna Rutinert
|
Posted: 25.05.2011 23:28 Post subject: |
|
|
Jeg er enig.
Vi har svekket stall i år, ja, men individuelt sett er ikke laget så dårlig som det vi har vært til nå. Kollektivt sett så ser det ganske dårlig ut, men jeg tror ikke vi trenger mange forsterkninger for å få laget på rett kjøl. Jeg mener kontinuitet er veldig viktig for alle ledd, så JJ er ikke den første jeg ville byttet ut i RBKleiren. Det sitter ingen i styret med balls nok til å ta affære, så ingen får 'skyld' eller konsekvenser av elendigheten som vi opplever for tiden. Hvor lenge tror de at vi gidder å 'synes synd på' dem og gå med på 'vi aner ikke hva som er galt'-logikken deres - istedet for å forvente handling?
At vi vant mot VIF og Molde fikk tankene deres over på 'friskmelding', selv om de kampene egentlig ikke var så imponerende som resultatene sier. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.05.2011 23:30 Post subject: |
|
|
| Tränaren vi hade innan Eggen var också rätt bra. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 25.05.2011 23:34 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Tränaren vi hade innan Eggen var också rätt bra. |
Han tok oss fra sumpa. Ingen tvil om det.
Men det ble kjedelig siste halve året, med overdrevent fokus på forsvar. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.05.2011 23:46 Post subject: |
|
|
Eggen.
Last edited by Peter Storey on 26.05.2011 00:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 25.05.2011 23:46 Post subject: |
|
|
Nei. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 25.05.2011 23:50 Post subject: |
|
|
Byåsen-gutta har min fulle sympati. I det siste angrepet av kampen klarer vi å rote til en corner, og denne klarer vi å score på etter at Byåsen har holdt godt unna med 10 mann i 25min og i tillegg hatt et skudd som smalt i stanga etter en fin kontring når Rosenborg presset.
Heia vel mer på Byåsen etterhvert som kampen gikk, for Rosenborg fortjente aldeles ikke å vinne. Førsteomgangen var utrolig tam, Prica stusser til Boti Goa (som ikke er i nærheten av der headingen kommer), Olsen og Dorsin roter seg inn i en haug med Byåsen-spillere gang på gang på venstresiden og høyresiden står stort sett ubrukt. I tillegg får Byåsen to gule tidlig i 1.omgang som jeg stussa veldig på, syntes de var vel strengt dømt og Byåsen får svi for det når Petter Høvik får sitt 2.gule (Var dette for å sparke bort ballen etter frispark imot etter en hodeduell? Ren idioti hvis tilfelle).
2.omgang er enveiskjøring etter utvisninga, men Rosenborg klarer ikke å få til gode avslutninger på angrepene og det hele blir litt tafatt selv om de prøver hardt. Frister å skrive mer og lage min første spillerbørs, men må lese over notater og gjøre en siste forberedelse før eksamen imårra.
Kampens høydepunkt: 3-2 scoringa til Bakenga hvor han bryster den med høyre pupp over keeper og i mål.
Kampens nedtur: Petter Høvik som sparker i skiltene ved "spillerinngangen" hvor alle kidsa står samlet og roper "FETTHÅL". _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 26.05.2011 00:09 Post subject: |
|
|
Det kan sies mye om Rosenborg om dagen.
Men å påstå at Byåsen hadde fortjent seieren i dag, er rett å slett tull!!..
RBK var det beste laget på Dalgår.. Case Closed. Byåsen kjempet og kjempet. Men kampen er ikke over før den er over, og RBK banket et mål før kampen... ja var over..
Jeg blir direkte provosert over å høre folke mener oppriktig at Byåsen fortjente seieren.. det blir bare for dumt..
Ja Byåsen var en miniputt osv... Men isoloert sett, så var vel Rosenborg det beste laget...
Rosenborg tok seg videre, og det var meget fortjent.. Selv om Rosenborg ikke presterte opp mot sitt beste, og var ganske dårlig.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 26.05.2011 00:47 Post subject: |
|
|
Sier ikke at Byåsen fortjente å vinne, sier Rosenborg ikke fortjente å vinne  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 26.05.2011 01:10 Post subject: |
|
|
Rosenborg var det beste laget, særlig etter at Byåsen fikk en utvisning (noe strengt / unødvendig etter det jeg hørte på radioadressa).
Trampeklapp.
Men det var jo bare middels dårlig, sa JJ. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 26.05.2011 02:24 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Har du noe forslag til hvem som eventuelt kan ta over, Lars? |
Er jorda rund? har en Zebra svarte og hvite striper?
@ Larse
Du er relativt kritisk til Hoftun du også, men det virker som det kun dreier seg om at han ikke ansatte Eggen fremfor Jønson. Hva er din mening angående Hoftuns spillerkjøp og logistikk? Hva er din mening angående hvorfor Jønson gjorde suksess i Stabæk 2006-2009 og ikke har greid det i Rosenborg til nå? Hva er din mening angående styreleder Terje Svendsen?
No offence, men du har skrevet flere hundre innlegg nå som har akkuratt det samme resonementet:
Prinsipp 1:Eggen er beste mann til jobben
Prinsipp 2:Klubben ansatte heller Jønson
Konklusjon: Ting går til helvette fordi Jønson og ikke Eggen er trener.
I stedet for å hele tiden skrive det samme resonementet på litt forskjellige måter hver gang, så kan du like så godt ta ditt første pro Eggen innlegg og trykke copy-paste for hver gang du uttaler deg. Alle har skjønt hva du mener for lenge siden, og innleggene dine er ikke annet et et endeløst mønster som ikke går noen som helst vei, og tro meg, du overbeviser de ferreste om dine teorier med slike metoder.
Det du gjør kalles enkelt og greit propaganda, noe denne karen her var veldig god på:
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 26.05.2011 07:41 Post subject: |
|
|
Vås og tøv!
Og som vanlig fra de som fortsatt klynger seg til fantasien om JJ.
Og suksessen i Stabæk? Er nok ikke like imponert som enkelte andre.
Jeg har, som andre her tatt opp mange ganger Hoftuns manglende resultater på logistikk-siden. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 26.05.2011 07:44 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Det kan sies mye om Rosenborg om dagen.
RBK var det beste laget på Dalgår.. Case Closed. Byåsen kjempet og kjempet. Men kampen er ikke over før den er over, og RBK banket et mål før kampen... ja var over..
Jeg blir direkte provosert over å høre folke mener oppriktig at Byåsen fortjente seieren.. det blir bare for dumt..
Ja Byåsen var en miniputt osv... Men isoloert sett, så var vel Rosenborg det beste laget...
Rosenborg tok seg videre, og det var meget fortjent.. Selv om Rosenborg ikke presterte opp mot sitt beste, og var ganske dårlig.. |
Veit ikke om du var der, men det du sier der er jeg helt uenig i. Hadde ikke vært noe å si på om Byåsen hadde vunnet både 3-1 og 4-1.
I første omgang hadde jeg to skudd fra Rosenborg. Det ene var ei lompe midt på keeper, det andre traff veggen på ishallen. Nesten synd at RBK ikke røyk ut. Kanskje Hoftun hadde trekt seg da. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.05.2011 08:28 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Lurer på når folk skal gå lei av å drive meningsløs drittkasting i retning Eggen vs Hamrén/Jönsson/Whoever. Det har pågått i over et år nå - og det dukker opp etter hver eneste kamp. De som alltid skal drive på med dette bør kanskje tenke over om de føler at det er gode tilskudd til forumet og diskusjonene her? Jeg kan forstå at det skjedde i fjor sommer/høst, men i dag må det vel være noe av det minst matnyttige jeg kan tenke på. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.05.2011 09:38 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Hedon wrote: | | Lurer på når folk skal gå lei av å drive meningsløs drittkasting i retning Eggen vs Hamrén/Jönsson/Whoever. Det har pågått i over et år nå - og det dukker opp etter hver eneste kamp. De som alltid skal drive på med dette bør kanskje tenke over om de føler at det er gode tilskudd til forumet og diskusjonene her? Jeg kan forstå at det skjedde i fjor sommer/høst, men i dag må det vel være noe av det minst matnyttige jeg kan tenke på. |
 |  |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 26.05.2011 10:23 Post subject: |
|
|
Enig med tommel opp.
Er de som sier at de ikke lenger har følelser for klubben, ikke bryr seg om de taper osv. ekte supportere. Nå har vi motgang etter nærmere 20 år med medgang, og med en gang får man denne typen uttalelser. Er det ikke nettopp i motgang at man ser hvem som virkelig bryr seg om klubben. Det er ikke veldig vanskelig å være medgangssupporter, men i motgang har vi mye å lære av andre supportere.
Vi har mye å lære av f.eks. forumet til Vålerenga. De og kan være rimelig forbannet, men nesten alle innlegg konkluderer med at det er laget de støtter uansett hvordan det går. I Oslo nå samler Lyn i enkelte kamper 2000 stykker i 4. divisjon. Hva hadde skjedd om RBK hadde kommet i samme situasjon.
Se f.eks. humoren i banneret som pryder forsiden til VPN.no, og som supporterne hadde hengt opp på treningsfeltet til VIF. "Det kunne vært værre - vi kunne vært Lyn." |
|
| Back to top |
|
 |
kystad Junior
|
Posted: 26.05.2011 10:50 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Det kan sies mye om Rosenborg om dagen.
Rosenborg tok seg videre, og det var meget fortjent.. Selv om Rosenborg ikke presterte opp mot sitt beste, og var ganske dårlig.. |
Det hadde ikke vært noe å si på Byåsenseier i går. Sjansestatistikken i ordinær tid hadde vært interessant og sett. Ser at Adressa noterer 7-12 inkl ekstraomgangene. At RBK scorer mål 11 mot 9 i ekstraomg skulle bare mangle.
Byåsen er underdog, men det virka som at spillerne hadde voldsomt trua. Spesielt angriperne, Nynes, Nielsen og Dahle utfordret og satte fart og lykkes.
Nå var det jo greit nok at det ble RBK, det er ikke det, men at RBK skylder på effektiviteten er bare tøys. De var rett og slett veldig dårlige og klarte ikke å skape veldig mange 100%-sjanser i ordinær tid.
Uvant å heie på motstanderen til RBK - første gang - det blir nok noen år til neste gang
NÃ¥ skylder RBK oss cupfinale! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 26.05.2011 11:15 Post subject: |
|
|
| Demolith wrote: | | Kampens nedtur: Petter Høvik som sparker i skiltene ved "spillerinngangen" hvor alle kidsa står samlet og roper "FETTHÅL". |
Ungene nå til dags eier ikke folkeskikk. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 26.05.2011 11:24 Post subject: stå sammen |
|
|
synes det er skremmede og se på alle de dårlige klareringene RBK har når vi er presset, dette må tas tak i. lurer på hvor mange sjangser og mål vi har gitt motstanderen med slikt tull?
synes forøvrig at vi må stå sammen rundt laget og slutte og mase om å kicke JJ han må få sjangsen til og jobbe med laget, det kommer ingenting godt ut av og sparke han uansett. jeg tror RBK har lært at det ikke er noe lurt og hive ut og inn nye trenere.
stå på gutta og lykke til.  |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 26.05.2011 11:32 Post subject: |
|
|
| Feil tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.05.2011 18:59 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | | Demolith wrote: | | Kampens nedtur: Petter Høvik som sparker i skiltene ved "spillerinngangen" hvor alle kidsa står samlet og roper "FETTHÅL". |
Ungene nå til dags eier ikke folkeskikk. |
Hahaha, ser det for meg  _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|