English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:01    Post subject: Reply with quote

Bare 8 poeng opp faktisk...
Back to top
View user's profile Send private message
blubbin
Rutinert

PostPosted: 19.05.2011 21:02    Post subject: Reply with quote

hansern wrote:
Greit at det er straffe.

Problemet er bare at slike situasjoner er det ved hver ENESTE corner.

Dermed vil jo antall cornere avgjøre kampene. Er det slik vi vil ha fotball?

Det er jo ganske enkelt. La være å holde armene rundt motspiller, eller dra i trøya til motspiller på dødball i mot, så slipper man å få straffe mot seg.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:02    Post subject: Reply with quote

Ræva dommer, men straffen var grei. Resultatet også.

Et par pluss for en godkjent andre omgang. Prica, Moldskred og Henriksen var de som markerte seg mest i min bok.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:04    Post subject: Reply with quote

Der var det siste lille håpet mitt om gull ute. Vi har ikke sjans.

Jeg skjønner ikke hvorfor han dømmer straffe, eller jo hvis han hadde dømt 10-12 i hver kamp. Da forstår man hvor billig det er. Men nok om det, vi er fryktelig heldig som kommer herfra med poeng.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:05    Post subject: Reply with quote

JJ sier vi har underprestert i 3 av 7 kamper.. Vi har nok ikke det, vi har prestert det laget (dessverre) er godt for. Vi kan ikke forvente at juniorspillere som Svensson og Aasen skal ta tak og vinne midtbanen, de blir jo vippet lett unna av voksne spillere. Dette er spillere som skal komme inn og spille med erfarne spillere og lære av disse, ikke få et ansvar de ikke er i stand å bære ennå.

Ikke deres feil, hvordan styret og adm har klart å kjøre denne skuta på grunn burde vært gjenstand for en avhandling..
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:06    Post subject: Reply with quote

Straffe eller ei; vi fortjente strengt tatt ikke å vinne denne kampen. Løfter oss riktignok etter hvilen hvor jeg synes Henriksen og Skjelbred er de mest framtredende, men fortsatt altfor mye som ikke er bra nok - både på det individuelle og kollektive plan. Begynner å bli dags å innse at dette blir en mellomsesong.
Rod
Proff

PostPosted: 19.05.2011 21:07    Post subject: Reply with quote

hansern wrote:
Greit at det er straffe.

Problemet er bare at slike situasjoner er det ved hver ENESTE corner.

Dermed vil jo antall cornere avgjøre kampene. Er det slik vi vil ha fotball?

Nei, det betyr at dumme spillere som bryter reglene vil avgjøre kamper, slik vil vi ikke ha det og det må spillerne gjøre noe med selv!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
toreinar
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:08    Post subject: Reply with quote

Moldskred holdt og slapp taket tidsnok til å unngå straffe.
Drittdommer.
I Larsens tilfelle mener jeg å ha hørt tolkningen noe slik:
Armen i unaturlig stilling..skaffe seg fordel av det...skuddet var på vei utenfor vel?
Der var jo dommeren god.
Godt jobba av ungguta.
Hvorfor var vi ikke like arrige mot Haugesund hjemme?
Plasseringsmessig mista jeg trua mere etter denne, men ikke håpet om at laget vil bli bedre utover i sesongen.
Moldskred fortsetter der han slapp i fjor høst å bevise at han er en god fotballspiller som også jobber godt for laget.
kristobal
Legende

PostPosted: 19.05.2011 21:11    Post subject: Reply with quote

Rod wrote:
Nei, det betyr at dumme spillere som bryter reglene vil avgjøre kamper, slik vil vi ikke ha det og det må spillerne gjøre noe med selv!

Det betyr vel ikke det når det er hipp som happ om det dømmes eller ikke. Erik Hagen blåholdt jo Iversen på Ullevaal i 2009 uten at det ble dømt straffe noen av gangene.

Demidov dro ned en TIL-spiller som endte med å sette ballen i eget nett oppe i nord samme sesong.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
vingback
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:14    Post subject: Reply with quote

Laget hevet seg betydelig i andreomgang og godt var det. Moldkred viste meget gode takter og vi får håpe dette er noe han kan fortsette med. Laget som helhet virker fortsatt å være på hæla og spillerne virker ikke helt på nett verken med seg selv eller andre. Jeg vet ikke om det er mangelen på lederegenskaper i laget, dårlig organisering og utydelig mønster i spillet, motivasjons- og fokusproblemer eller hva det er, men noe må det være. Det er positivt at unge spillere får sjansen, men det mangler muskler, tæl og fandenivolkhet. Får man inn vinnerskallen på banen og i ledelsen, så får vi nok en bedring.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:17    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Moldskred holdt og slapp taket tidsnok til å unngå straffe.
Drittdommer.

Moen motbeviste vel det Embarassed
Oddsking
Proff

Dette er desverre til å rive seg i håret av, jeg har ikke sett rosenborg så dårlig på 23 år! Dem er jo sjangseløse på å holde ballen i laget, og offensiv samhandling? 8 poeng opp er ikke det værste i mine øyne.....
Back to top
ambiguous
Senior

Det jeg lurer veldig på er hvorfor finner ikke vi spillere som Asante? Hvorfor finner ikke vi Lillestrøms Ujah? Kara? Osv osv.

MEN: Når jeg tenker meg om; Hvis f.eks Eguren og Konan Ya hadde havnet i Start så hadde jeg sikkert spurt "hvorfor finner ikke vi spillere som Eguren og Konan Ya" - for da hadde de sikkert fått sjansen, blitt brukt riktig, og hadde slått igjennom.

Sukk.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:18    Post subject: Reply with quote

Oddsking wrote:
Dette er desverre til å rive seg i håret av, jeg har ikke sett rosenborg så dårlig på 23 år! Dem er jo sjangseløse på å holde ballen i laget, og offensiv samhandling? 8 poeng opp er ikke det værste i mine øyne.....

Så og si enig. Dog var det en del hjelpeløshet i 05 også.
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.05.2011 21:20    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å klage på dommeren når Moldskred er så blåst at han står å holder rundt Start spilleren rett foran dommeren sine øyne. I perioder av andre omgang hadde vi faktisk kontroll over kampen og spilte til tider fin fotball, men forutenom det så er store deler av kampen bestående av det jeg vil kalle "panikk" fotball alt går på måfå og ballen behandles som den skulle vært en håndgranat. Er alvorlig bekymret for nedrykk etterhvert.

Vi har ett handlingslammet og feigt styre. En inkompetent sportsdirektør. En rådløs trener. En spillergruppe med dårlige holdninger. Det er kanskje ikke rart om det går strake veien til adeccohelvete.

Spillerbørs:

Ørlund 4: Er en stor del av årsaken til at det til tider blir full panikk bak da han stort sett står limt til streken og virker til å kommunisere fryktelig dårlige med forsvaret sitt. Legg til kanskje de dårligste utsparkene jeg har sett ifra en Rosenborg keeper og generelt svakt spill med beina så er dette en av de svakere keeperene som har vært i Rosenborg de siste 20 årene. På tide å satse på Braathen da denne ekstremt middelmådige svensken ikke er noe å satse på.

Lustig 5: Nydelig mål til tider bra defensivt og offensivt, men til tider også helt håpløse valg både bakover og fremover. Slår innlegg på de mest idiotiske plassene på banen og selger seg altfor ofte i forsvar. Noe som raske Assante utnyttet til gansk. Uansett en av de bedre spillerne vi har troppen.

Larsen 4: Sterk i duellspillet, men virker ofte veldig fotballdum og ubesluttsom. Lite som minner om den kompromiløse stopperen og kapteinstype de solgte han inn som.

Lago 4: Sliter med fysikken til tider, men surrer ikke fult så mye som sin makker. Uansett er kvalitetsforskjellen fra Demidov - Stadsgaard helt enorm og en klart tegn på at Hoftun & Co har gjort en horribel jobb med å erstattet tippeligaens beste stopperpar. Det trengs storopprydning frem mot neste sesong hvor det kun egentlig er interessat å beholde Larsen og Wangberg. Helt utrolig å hente inn tre stoppere og så ende opp med så laber kvalitet.

Dorsin 6: Blant Rosenborgs bedre spillere, men på slutten lar han altfor ofte Start spilleren løpe inn bak ryggen hans. En fase av spillet han behersker utrolig dårlig. Ellers er det helt på det jevne fremover og bakover. Han bør i likhet med Lustig få beskjed om at en ikke skal slå inn innlegg for tidlig og ikke nødvendigvis hver gang.

Henriksen 7: Minnet meg til tider om Skammelsrud idag med brukbart duellspill og fine "playmaker" tendenser. Fungerer greit som anker så lenge han har nok spillere med seg på midtbanen.

Skjelbred 7: Til tider frisk og jobber iherdig og gjør en del bra fremover, men fremdeles er det altfor lite produktivt.

Åsen 6: Litt av og på for min del. Veldig bra på sitt beste med flott overblikk og gode løp, men i andre deler av kampen er han helt anonym. Har også en del å jobbe med for å få mer muskler da han er nødt til å kunne gi mer juling enn han er i stand til å gi nå.

Bakenga 5: Fremdeles litt juniortendenser og en ser også ganske klart at vingrollen er en rolle han ikke har fått øve mye på. Potensialet er fremdeles åpenbart og en må være tålmodig med denne juvelen og det er ikke hans feil at han nesten er førstevalg på grunn av at Hoftun ikke har gjort jobben sin.

Prica 6: Topp topp tippeliganivå på sin plass og er altid ett problem for våre motstandere. Burde ha skoret idag og er ikke helt nøyaktig nok når han legger fra seg ballen.

Svensson 5: Jobber bra, fin teknikk, men i likhet med Skjelbred så sitter ikke spillet like bra når en nærmer seg mål. Spennende spiller som kan bli bra med litt tid.

Moldskred 6: En åpenbaring når han kom inn for Bakenga og en fantastisk corner som gir oss ledelsen. Ødelegger alt igjen med å være premiedust i fetet som gir straffe til Start.

Jönsson 3: Fremdeles utrolig vanskelig å se hva han egentlig prøver på og å forstå hvordan han tenker iforhold til laguttak og bytter. Noen positive tendenser i andre omgang som en kan bygge videre på. Har mye å bevise i mine øyne og har så langt skuffet meg stort.

Moen 4: Blåser feil i alle retninger og er ikke partisk for noen av lagene. Start kunne kanskje hatt straffe på handsen til Larsen, men fikk ett billig straffespark. Jeg mener også at taklingen til Mathiesen på Lustig er på grensen til rødt kort.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:27    Post subject: Reply with quote

At noen er skuffet over Jønsson, handler nok mest av alt om Hallelulja-ropene i fjor det.

Jeg er ikke skuffet.....
Knowrud
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:36    Post subject: Reply with quote

Laget er ikke bedre larse65.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 19.05.2011 21:36    Post subject: Reply with quote

Keenoir: Den taklingen er ikke bare på grensen. Det er faktisk selve eksempelet på den type taklinger de skulle bli flinkere til å slå hardt ned på. Soleklart rødt kort, uten at det frifinner oss spillemessig på noen måte.
Back to top
Komatic
Proff

PostPosted: 19.05.2011 21:40    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke dagens kamp (første gang på over 1 år at det har skjedd!), men skjønner utfra omtalen av kampen og det jeg leser her, at vi skal være glade for 1 poeng.

Skuffelsen min er stor over kun 8 poeng på 8 kamper i år. Jeg er ditto sjokkert over at det bare er 8 poeng opp til Tromsø på toppen av tabellen. Et stort svakhetstegn for ligaen, som mange har sagt før meg. Samtidig gjør det at jeg fortsatt øyner et håp om at gutta hever seg og drar iland gullet. Det gjelder å være optimist RBK
kristobal
Legende

PostPosted: 19.05.2011 21:41    Post subject: Reply with quote

Kan i farten ikke huske noen som hadde spillerbørs på Eggen i fjor.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:41    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Laget er ikke bedre larse65.

Ikke med denne treneren, nei.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:45    Post subject: Reply with quote

Jo.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 19.05.2011 21:48    Post subject: Reply with quote

Etter å ha finstudert terminlisten de neste 7 ukene, så tror jeg faktisk vi leder serien når vi har spilt hengekampen vår den 9 juli Smile

RBK RBK RBK RBK RBK RBK RBK
Back to top
Hedning
Legende

Lykke til med den spådommen.
Back to top
kristobal
Legende

Gratulerer med 33 innlegg siden 16. mai, Larse65. Du hadde ett fra og med seieren mot Vålerenga til og med cupseieren mot Verdal (i perioden hvor vi også slo Molde og Alvdal).

Men det er jo nesten så man håper at vi sliter litt fordi du gir jo forumet litt å kose seg med.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb