English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Haugesund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
^Mirth
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:23    Post subject: Reply with quote

Iruretagoyena wrote:
Forresten tror jeg Markus Henriksen var BD (banens dårligste) idag. Eller kanskje slått av Trond downtown Olsen.

Nei, banens dårligste spiller var Lago (fansens kjæledegge), tett fulgt av Winsnes! Trond Olsen spilte svakt, men han var ikke bakgrunnen for at vi var dårlige kampen igjennom, han spilte tross alt bare 35 minutter. RBK hadde allerede underprestert i 55 minutter da. Blir vrient å legge skylden på en som sitter på benken... Men om man allerede har bestemt seg for en "scapegoat" så...
pingvin
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:27    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
pingvindrops wrote:
Vi har ikke den dårligste midtbanen, problemet er balansen i den. Vi har ingen med ordentlig defensive fibre, og ikke EN med gjennombruddshissighet. Alle står å triller ball på 30 meter.

Lamgt på vei enig.

Vi har et skrikende behov for en balanserende spiller på defensiv midtbane. Per i dag må vi bruke spillere som burde vært utnyttet offensivt.
Jepp, enig. Tror ting kunne sett annerledes ut om vi faktisk hadde brukt spillere i sine beste posisjoner som du sier.

Verksen Svensson, Skjelbred eller Winsnes har gjennombruddskraft. Eneste er DFH som virket positiv første kampene, og Henriken som brukes fullstendig feil grunnet mangel på bedre alternativer.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:27    Post subject: Reply with quote

Herrejævlagud for en møkkakampopplevelse.
For det første er det første 16.mai kamp jeg ikke er på, første gang på 4 år. Første hjemmekamp jeg ikke er på i år. Alt grunnet eksamensforberedelser og russefeiring og slikt(som skal funke til å slukke sorgen..). For det andre velger jeg da å se kampen på en bar i Kr.sund, og der går det selvsagt to kamper samtidig på samme etasje. Rosenborg - Haugesund i det ene rommet, og i rommet ved siden av LSK - M**. Og ikke bare måtte man sitte å se på en elendig kamp med innsats på linje med bygdacupen på Aure, men man må også sitte å høre på moldensere som jubler og synger over sitt målkalas. KJEMPEBRA ROSENBORG - på tide at noen hoder ruller? Stemmer for at klubbudsjettet skal gå til eurolottolodd slik at vi får inn litt penger vi kan sløse bort på nye elendige spillere.
TomH
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:29    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke kampen.

Kan noen komme med en noenlunde objektiv sammenligning av Nordberg og Lago?
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 20:30    Post subject: Reply with quote

Byttet av Svensson var krona på verket i dag. Jeg har ikke blitt spesielt imponert av han før, men i dag viste han mange forskjellige kvaliteter. Ballvinning, kliniske fremspill, bra fart og ro i pressede situasjoner. Han varierer selvsagt fortsatt, men han har mye ved seg.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 20:31    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Nordberg var god og Lago var elendig i dag.
Back to top
abjoern
Veteran

Jaja. Godt det snart er ekstraordinært medlemsmøte.
Back to top
Ivar
Veteran

Noen som har nummeret til noen sjefer i Fredrikstad, høre om de har lyst å bytte noen spillere..?
WegHard
Veteran

Skremmende at vi får til så lite. Jeg er helt sikker på at Ranheim hadde gjort det bedre enn dette.

Som mange andre sliter jeg med å forstå hvorfor Svensson skulle ut rett etter pause. Jeg synes han var brukbar i første, lettbent og frisk, hadde bla. et ok skuddforsøk og en veldig fint utført stikker til Prica.

Jeg synes Skjelbred var grei nok i dag. Henriksen er under pari. Fredheim Holm skuffer også. Jeg lurer på om vi bruker han rett ute på kanten der, kanskje hører han mer hjemme bak Prica som OMS i en diamant.

Uansett, problemet i dag handler mer om et lag som underpresterer enn om enkeltspillere.

Det handler om manglende selvtillt, attityd, frekkhet, villskap - eller press, tempo og presisjon, om man vil.

Jeg lurer også på om vi gikk ut i en litt vel defensiv formasjon med tanke på at det var hjemme mot Haugesund.

Vi er i stand til å tape mot hvem som helst når som helst i år, det tanken kan man bare venne seg til. Men det blir aldri ok å levere en så begredelig forestilling på 16 mai.
Hedning
Legende

PostPosted: 16.05.2011 20:33    Post subject: Reply with quote

Haha satan det laget her er dårlig.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:35    Post subject: Reply with quote

Her skulle jeg skrive en fryktelig sint kommentar, men underveis i skrivingen ble jeg bare trist og lei meg...så jeg slettet det sinte og tok til tårene istedet Sad

Kan noen av dere som bor i Trondheim fortelle JJ at han må begynne å bruke spillerene der de er best og ikke "misbruke" spillere slik han har gjort.

Hvis dere i tillegg kan be han om å kvitte seg med Olsen, ja da kanskje jeg kan finne igjen smilet mitt. Confused
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.05.2011 20:36    Post subject: Reply with quote

Ja, for det var bra helt til Olsen kom inn, right?

Dette laget trenger 3-4 kvalitetsspillere for å kunne dominere i tippeligaen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 20:39    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
TomH wrote:

Nordberg var god og Lago var elendig i dag.

For øvrig svært lite overraskende at du dukker opp i dag, etter to(?) gode Lago-kamper. Lago var absolutt ikke god i dag, men jeg tviler på at noen av våre andre stoppere, her hjemme eller på utlån, ville utgjort noen forskjell.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 16.05.2011 20:39    Post subject: Reply with quote

Synes det er imponerende at vi satser på lange baller fra forsvaret hele kampen med tanke på at midtbaneleddet vårt har en gjennomsnittshøyde på 1,40. Razz DER legger jeg faktisk skylden på JJ... Eggen hadde angrep og fart som hovedstrategi, Hamren hadde forsvar og attityd som strategi... hva har JJ???

La JJ og EH dra på ferie på ubestemt tid og få NAE tilbake til vi greier å skaffe ny SD og ny trener med en klar filosofi.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:41    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:

Absolutt ikke, i dag var vel de fleste langt under pari men jeg synes bare han generelt ikke er god nok for dette laget.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:50    Post subject: Reply with quote

Sørgelig kamp.

Dagens lyspunkt var Boti Goa. Folk rundt meg lo ihvertfall høylytt hver gang han var i nærheten av ballen. Cool
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:51    Post subject: Reply with quote

Ja ja, sånn som det ligger an nå kan vi jo i det minste få selskap av VIF i Adecco neste år.
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 20:51    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Lago var absolutt ikke god i dag, men jeg tviler på at noen av våre andre stoppere, her hjemme eller på utlån, ville utgjort noen forskjell.

Dette skulle bli mitt svar til TomH, men kan like gjerne skrive det nå. Om Lago og Nordberg hadde byttet lag i dag, så ser jeg ikke bort i fra at Lago hadde vært god og Nordberg elendig. De møtte helt forskjellige utfordringer.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:53    Post subject: Reply with quote

Micke Dorsin håper og tror at den dårlige kampen mot Haugesund kan brukes som tennvæske på torsdag.

Er vel tredje gangen på 7 kamper vi hører det der..
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:54    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:

Synes vi mest av alt trenger en klar spillestil.

Jeg klarer ærlig talt ikke å se hvordan JJ ønsker at vi skal spille. For meg virker det som det meste går litt på lykke og fromme.

Mange lange baller, hvor vi satser på at nedfallsfrukten skal falle i våre føtter.

Når vi prøver å spille oss fremover langs bakken, så er det fryktelig lite samhandling og struktur...også her litt sånn...ja, vi får se hva som skjer og hvem som blir med fremover.

Den eneste trøsten er at det bare kan gå oppover etter denne kampen og at vi ikke tapte terreng til teten... RBK
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 20:55    Post subject: Reply with quote

Lago var ikke så dårlig som kommentatoren ville ha det til. Det var i all hovedsak tre situasjoner der han skilte seg negativt ut.

1. Når han sklir 2 minutter ut i kampen og nesten forærer Haugesund et mål. Klønete? Kanskje, men han var langt fra den eneste som skle. Forskjellen var at det kunne vært avgjørende. Ørlund redder heldigvis glitrende.

2. En litt slapp pasning tilbake til Ørlund, som blir litt avventende. En offensiv Ørlund og situasjonen ville vært en ikke-sak. Motsatt kunne Lago blitt syndebukk.

3. Målet. Vanskelig å se på reprisene, men jeg tolker det slik: Her er det Larsen som markerer Sørum, men som slipper før innlegget kommer. Lago markerer en annen spiller, men bytter idet innlegget kommer for å prøve å komme i ryggen på Sørum. Dessverre når han ikke frem. Tilsynelatende så det ut som det var Lago som glapp i markeringa, men jeg tror altså det var Larsen.

Inntrykket ble allikevel at Lago ikke var helt på hugget i dag, selv om han stort sett ryddet opp og vant mange dueller. Han var en god del på etterskudd også, men Larsen var flink til å ligge i sikring.

Det blir uansett helt sprøtt å skylde på forsvaret i dag. For et mål imot må vi tåle hjemme på Lerkendal uten å tape for Haugesund.
kristobal
Legende

PostPosted: 16.05.2011 20:55    Post subject: Reply with quote

Skam. En grusom kamp. Nøff sedd.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WT62
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 21:01    Post subject: Reply with quote

1-6 i målsjanser mot Haugesund...! Trodde jeg hadde sett bunn-nivået før,men dette tok kaka. Spillere uten ferdigheter, spill uten plan og null attityd utpå der. Får bare stikke fingeren i bakken og erkjenne at å holde plassen må bli 1. pri.

Styret og sportslig ledelse har klart det utrolige kunststykke å forvandle en pengemaskin til et massivt underskuddsforetak uten økonomi til å handel kvalitet.

Trodde ikke jeg skulle oppleve at neste hjemmekamp mot sogndal blir en viktig kamp i bunnstriden ....
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2011 21:09    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Lago var ikke så dårlig som kommentatoren ville ha det til. Det var i all hovedsak tre situasjoner der han skilte seg negativt ut.

I dag var han dessverre elendig, men en kamp som dette gjør han ikke til en elendig fotballspiller totalt sett. Han har vært god i det siste, men absolutt ikke i dag.

Når det er sagt, så har Hoftun en jobb å gjøre. Lago har dessverre (igjen) ikke det nivået vi trenger for å hevde oss på det nivået vi ønsker.

Det var for øvrig Winsnes som klønet det til først ved den skåringa.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.05.2011 21:17    Post subject: Reply with quote

Spillebørs/slakteliste

Ørlund 6 - Bidrar bra til at tapet ikke blir større. Stort sett trygg der han skal være det, og har et par gode redninger. Noen svake igangsettinger og utspark.

Lustig 3 - Sliter åpenbart med å motivere seg. Og det med 20 700 på tribunen. Come on. Høy feilprosent. Ingen gode innlegg.

Lago 2 - Er klønete, faller, slår dårlige pasninger og utstråler mer usikkerhet enn trygghet i dag. Rotete start på kampen fører til uklar kommunikasjon videre utover. Ikke bra.

Larsen 4 - Den beste i fireren uten at det sier mye. Er tøff i duellene.

Dorsin 2 - Kapteinen på dette laget bidrar ikke med annet enn oppspill i blinde og holding i trøya i dag. Trist kamp. Ingen gode innlegg.

Winsnes 3 - Et par gode pasninger og noen gjenvinninger som han utfører bra. Ellers er han som vanlig treig og veik i nærkampene og upresis på dødballene. Frustrerende.

Henriksen 3 - Svak kamp. Finner ikke medspillerne og er heller ikke farlig selv. Blir frustrert og ser ut til å miste fokus. Stadig på etterskudd.

Skjelbred 4 - Jobber bra men uten tellende resultat. I utakt med sine medspillere lik alle andre.

DFH 3 - Viser et par fikse ting med ballen i beina, men det blir ikke farlige situasjoner ut av det. Er langt unna sonen hvor det skapes sjanser. Burde ikke bli byttet ut med tanke på at han er en av få på dette laget som kan gjøre noe uventet en mot en med ballen.

Svensson 3 - Ikke det store. Tør å prøve på avslutninger men det blir et puslete juniorpreg på mye av det han gjør. Forskjellen på 3.div og Tippeliga-motstand blir stor når han spiller på motstanderens premisser.

Prica 3 - Vinner førsteduellen men er fryktelig alene. De er få initiativ for motstanderen å konsentrere seg om. Han savner nok Steffen. Blir sur og frustrert over å ikke komme til avslutninger.

Trond Olsen 1 - Lykkes ikke med noe som helst. Han eier ikke ballfølelse og når Haugesund leder og ikke gir rom har han ingenting å tilføre kampen. Gjør enkle feil gang på gang. Dribler seg selv og prøver på ting som er umulig med hans ferdigheter.

Booty Goa 1 - Greier overhodet ikke å involvere seg i kampen.

Bakenga 1 - Se forrige.

Tjue tusen har betalt for å se kampen, det må da gå an å motivere seg til innsats selv om det ikke er Vålerenga som er motstander hver uke? Rosenborg er jobben deres og lidenskapen vår, og med det som leveres ute på banen i kveld kan dette bli et nytt 2005 - i beste fall! Det kan ingen være bekjent av. Riktignok er stallen svakere enn den har vært på flere tiår, men mye kan kompenseres ved riktig innstilling og attityden som forsvant ut dørene med Hamrèn. Det ene som er skummelt med en så dårlig bredde i stallen er at flere av førstevalgene isolert sett er for dårlige. Det andre som er enda verre er at spillergruppa (anført av kapteinen) leverer såpass slette forestillinger uten å frykte for plassen på laget. Det fører til likegyldighet og dårlig motivasjon og er ekstremt skadelig for resultatene. Temaet Hoftun kan heller ikke belyses godt nok. Eneste trøst er at ligaen forøvrig bærer sterkt preg av bingo og overhodet ikke har satt seg. Dessuten skal Haugesund ha skryt for å ha gjort leksa si og spilt en disiplinert kamp, selv om det såklart var møkkakjedelig. POKKER HELLER! DETTE VAR IKKE 16.MAI VERDIG ROSENBORG! Skal ikke bruke blø-for-drakta-klisjeen men sier heller YT FOR SKJORTA! At stallen er tynn og dårlig er for så vidt sportslig ledelses feil, men at folk gir 50% i kamp etter kamp må de ta konsekvensene av selv! Gull kommer ikke av seg selv, ei heller her i Trondheim...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb