| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.05.2011 16:42 Post subject: |
|
|
| For å være helt ærlig så bør ikke Solbakken etter dette stuntet noengang igjen være aktuell som landslagstrener og det burde han få beskjed om. En skal ikke la seg pisse på. Hamrèn er heller ikke velkommen tilbake som Rosenborg trener i mine øyne. De har gjort sitt valg og bør få stå for det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.05.2011 17:24 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Ser Høgmo lanseres som arvtager. Ler meg i hjel. Snakk om å drepe siste rest av gnist rundt landsen, i så fall.  |
Eggen eller Nordlie måtte jo vært de mest åpenbare valgene. Evnt begge de to i tospann (men da hadde muligens framtidige landskamper fått 18-årsgrense?) _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 14.05.2011 17:28 Post subject: |
|
|
| Håper Drillo fortsetter. Har alltid gått med en liten drøm om at Solbakken skulle få et annet tilbud og at Drillo fortsetter. Nå skjer det muligens. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 14.05.2011 17:29 Post subject: |
|
|
Apropos Eggen: - Jeg ville aldri brutt kontrakten med Norge
| Quote: | - For meg ville det vært utenkelig å bryte en kontrakt.
|
| Quote: | - Jeg ville aldri brutt kontrakten. Hvordan skal du kreve lojalitet av spillerne hvis du ikke kan vise til dette selv, sier Eggen.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 14.05.2011 17:34 Post subject: |
|
|
Hmm, var ikke Eggen fortsatt under kontrakt med Moss da han ble RBK-trener forut for 1988-sesongen? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.05.2011 17:43 Post subject: |
|
|
| Hvis Solskjær leverer en brukbar sesong med Molde i år ville det ikke overaske meg om han blir den NFF går for. Kjetil Rekdal er en annen som fort kan bli aktuell. En skal heller ikke glemme Trond Sollied, men han virker ikke til å være spesielt populær i NFF. Høgmo er en NFF mann og er nok også ett lett valg for Semb å ta, men etter min mening ikke ett godt valg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.05.2011 18:05 Post subject: |
|
|
| HÃ¥per de tar Henning Berg. Skulle flirt lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 14.05.2011 18:48 Post subject: |
|
|
De har å holde fingrene langt unna Janne Jönsson, i hvert fall... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 14.05.2011 19:01 Post subject: |
|
|
| Han har ikke hatt stor nok suksess enda. Mitt tips er at Drillo blir ut 2013/VM 2014. Innen den tid har Jönsson fått sving på sakene og RBK er på bar bakke igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 14.05.2011 19:09 Post subject: |
|
|
Det blir enten Kjetil Rekdal,Henning Berg eller Trond Sollied, hvis Drillo ikke fortsetter...
Synes at Bård Wiggen, tidligere RBK-spiller, har fått en fin assistent karriere.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 14.05.2011 19:28 Post subject: |
|
|
Lurer på hva Åge Hareide og Erik Hamrén mener om dette. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 14.05.2011 20:39 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | For å være helt ærlig så bør ikke Solbakken etter dette stuntet noengang igjen være aktuell som landslagstrener og det burde han få beskjed om. |
Jeg klarer bare ikke å ta dette ille opp, og synes han definitivt bør være aktuell ved en senere anledning. Denne avgjørelsen endrer ikke det faktum at han gjennom prestasjoner med Ham-Kam og FCK har vist at han er en dyktig trener som innehar norges blankeste vinnerskalle. Føler at en overtakelse av et landslag som på nåværende tidspunkt langt på vei har overprestert og ligger kunstig høyt på FIFA-rankingen hadde vært et feil karrierevalg. Har alt å tape på dette. Aksepterer heller at han får sin sjanse(r) til å gjøre seg sine erfaringer ute i Europa først, for så å komme tilbake dersom det ved en senere anledning skulle passe seg slik. Han skulle dog søkt annen rådgivning når NFF skulle gi uttrykk for langsiktighet ved forrige treneransettelse. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.05.2011 21:30 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | | Lurer på hva Åge Hareide og Erik Hamrén mener om dette. |
Booyah! _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 14.05.2011 21:40 Post subject: |
|
|
Tror han skal oppnå ganske så gode resultater med Køln og eventuelt andre klubber før han blir et akseptert alternativ av den norske befolkning.
Men det spørs jo selvfølgelig også på resultatene til den som blir trener fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.05.2011 21:44 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Det gjør han nok. Har jo vært frempå og hintet til det allerede, dessverre. |
Det er ikke mange ting vi er uenige i, Brady, men jeg mener faktisk Drillo bør være landslagssjef. Jeg opplevde ikke hans første periode i noen alder som gjorde at jeg forstod hva som foregikk, men fyren er jo et geni. Det er ikke en landslagstreners ansvar å utvikle spillere: han må gjøre det beste ut av den triste spillergruppa han har tilgjengelig - og det gjør han hvertfall. Er det noe jeg holder mot ham, dog, er det forferdelige uttak. Tettey burde vært fast, Storflor burde minst vært fast i troppen, for eksempel.
Når det er sagt, er naturligvis NA Eggen også mitt førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.05.2011 21:57 Post subject: |
|
|
| Drillo er flink til å organisere forsvar og å motivere spillerne, men taper vi er det lite igjen å være stolte av grunnet måten vi spiller på. Jeg er heller ikke så sikker på at han gjør det beste ut av spillergruppen han har tilgjengelig. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.05.2011 22:12 Post subject: |
|
|
| Hva med den elleveren han bruker da? FIFA-rankingen og hans resultater viser jo at han vel MÅ gjøre det beste ut av det relativt nitriste mannskapet, eller? Er naturligvis åpen for dine synspunkter på hva han kunne gjort annerledes for å få mer ut av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.05.2011 22:23 Post subject: |
|
|
For meg går det på spillestil. Det er f.eks. vanskelig å få mer enn tre poeng mot Portugal, men mulig å få de tre poengene på en annen måte.
Er mannskapet så nitrist da? Ja, enkelte av spillerne Drillo bruker er det, som f.eks. yngstebror Riise, men der fins det bedre alternativer som Drillo ikke bruker. Men vi har da en håndfull spillere som har store stjerner på klubblagene sine i store europeiske ligaer. Har Danmark, Island, Bosnia eller hvem det nå er vi møter i landslagssammenheng så mange flere? Det er kun en, maks to kamper pr. år vi møter landslag med langt flere 'stjerner'. |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 14.05.2011 22:23 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | Tror han skal oppnå ganske så gode resultater med Køln og eventuelt andre klubber før han blir et akseptert alternativ av den norske befolkning.
Men det spørs jo selvfølgelig også på resultatene til den som blir trener fremover. |
Så lenge NFF står for ansettelsesprosessen, så tror jeg ikke hva befolkningen mener om alternativer har så mye å si. Da må nok aksepten for Solbakken heller komme etter et x antall kamper og resultater med Norge. Virker som at det er en viss forståelse for at dette kunne skje fra forbundets side, og at Solbakken ikke har tapt ansikt i altfor stor grad. Skuffet ja, men med forståelse. Hadde vært noe annet om vi hadde vært nærmere eller på den andre siden av årskiftet. Nå fikk de en solid dose kompensasjon + tid til å finne en erstatter/overtale Drillo. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.05.2011 23:45 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Tettey burde vært fast, Storflor burde minst vært fast i troppen, for eksempel. |
Tettey har vært noe uheldig med skader og Storflor er ikke en spillertype Drillo ville benyttet seg av. Han er ikke ekstrem nok offensivt, han utfordrer ikke fort nok 1v1 offensivt i lengderetning som f. eks Huseklepp gjør.
Drillo kan for øvrig fortsette for min del, jeg var kritisk i begynnelsen men nå er det greit. Ankepunktene mine gikk mye ut på en frykt for at klubber og særlig utviklingslag skulle ta etter, men verden er så utrolig mye mindre nå og lag får impulser fra andre steder enn landslaget. Drillo har myknet opp med årene og dreper ikke fotballdebatten, samtidig som at han ikke tviholder like mye på alle prinsippene sine. Han er jo en fantastisk motivator og pedagog som får mye ut av lite. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.05.2011 00:37 Post subject: |
|
|
| Om det står mellom Rekdal og Høgmo, som TV 2 antyder, blir jeg meget bekymret. Høgmo er en prosessfyr (klubbtrener), mens Rekdal rett og slett ikke er god nok. Om jeg skulle ha valgte mellom de to, så måtte det ha blitt Rekdal på grunn av motivasjonsfaktoren, men vi kan da få så mye bedre om vi blar opp noen millioner. Millioner som vi nå burde ha fått fra Köln om Semb har vært ved sitt fulle fem. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 15.05.2011 00:41 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.05.2011 01:56 Post subject: |
|
|
Hadde vært noe eller? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.05.2011 08:48 Post subject: |
|
|
Norge roter nok vekk EM-plassen, men takket være bedre resultater enn før så får nok Drillo fortsette likevel. Så får vi en trist VM-kvalifisering til 2014...
Takk for alt du ga, Drillo, no si vi ha det bra, Drillo. Jeg holder på den ennå jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.05.2011 10:03 Post subject: |
|
|
| Keegan er en merkelig fyr. Det sies at han har topp motivasjonsevner, men ikke har evne til å tenke taktikk. Allikevel er Newcastle anno 1996 inne blant de 6-7 lagene som har spilt den mest underholdende fotballen de seneste 20 årene, og det med et lag fylt av en rekke spillere som hadde vært med laget fra nivå to i England, og spillerkjøp jeg tviler noen av de største engelske klubbene var med i kampen om. |
|
| Back to top |
|
 |
|