| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 21.12.2005 20:19 Post subject: |
|
|
| Storheter som FC Basel og Middlesborough (som er merkelig langt oppe) ligger før oss.. yay |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2005 20:29 Post subject: |
|
|
| RBK i perioden 96-99 kunne ha gjort det helt store i UEFA-cupen, men det fikk vi aldri testet ut. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 21.12.2005 21:02 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Vi vinder ikke UEFA-cuppen, så er det sagt! |
Nevn de lagene som har større sjanse til å vinne UEFA-cupen enn RBK da? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.12.2005 21:05 Post subject: |
|
|
Monaco, Stuttgart, Middlesborough, Roma, Palermo, Schalke, Hamburg, Shaktar, Sevilla, Bolton, Marseille, AZ og Hertha _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2005 21:12 Post subject: |
|
|
| Håper folk ikke seriøst tror RBK skal vinne UEFA-cupen, i så fall vil dere bli veldig skuffet. Etter å ha slått ut Zenit (det tror jeg vi gjør), kommer vi til å møte gode lag som er i god kampform. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 21.12.2005 21:15 Post subject: |
|
|
Høgmo kan vell litt mer enn noen av dere på forumet her.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.12.2005 21:17 Post subject: |
|
|
Ja, for det er jo smart og gå ud og sige at vi ikke har en sjanse i helvede for at vinde. Vågn dog op. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 21.12.2005 21:51 Post subject: |
|
|
Jeg TROR ikke at vi vinner UEFA-cupen, men vi har ikke SÅ mye mindre sjanse enn de andre lagene...! Kan vi slå Zenit over to kamper? JA! Kan vi slå Marseille over to kamper? JA! Kan vi slå Bolton over to kamper? JA! Kan vi slå Monaco over to kamper? JA! Kan vi slå Stuttgart over to kamper? JA! osv osv osv Vi er IKKE favoritter, men den som skal vinne må UANSETT ha marginer på sin side
Tror du Monaco vinner UEFA-cupen?
Tror du Stuttgart vinner?
Tror du Shaktar vinner?
Hvem vet?? Det er poenget!
Selvfølgelig er det en kjempeprestasjon om vi kommer til f eks kvartfinale, men HVIS vi kommer til kvartfinale så kan jo hva som helst skje...? Å si at RBK ikke kan vinne UEFA-cupen er idiotisk etter min mening! Så lenge vi er med er muligheten tilstede, og vi ER faen meg gode nok til å slå hvem som helst både borte og hjemme på gode dager. Jo lengre utover våren vi klorer oss fast, jo bedre kamptrening får vi også! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.12.2005 21:58 Post subject: |
|
|
| enig med Fubar.. mener vi har like stor sjangse som feks Monaco til å vinne Uefa Cup'en.. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 21.12.2005 22:01 Post subject: |
|
|
Noen mediauttalelser er for intern bruk, noen for å påvirke eksternt og noen er kun røyklegging.
Høgmo VET selv at RBK kun har 2-5 % sjanse på å vinne UEFA-cuppen, 5-10 ganger mindre enn sjansen til å vinne serien neste år. Serien den tør han ikke si at vi skal vinne, men han ønsker å betone/fokusere på at en kan vinne UEFA-cuppen....
Høgmo VET hva han sier og hvorfor....og når folk diskuterer om RBK kan vinne UEFA cuppen så har han oppnådd akkurat det han var ute etter.
En kunne jo også ha diskutert RBK`s manglende spillerinnkjøp for å vise virkelige UEFA-cupp ambisjoner.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.12.2005 22:08 Post subject: |
|
|
Fubar, ja selvfølgelig har vi muligheden for at slå alle lag, men det er ikke specielt sandsynlig. Jeg ved ikke om Monaco, Stuttgart eller Shaktar vinder UEFA-cuppen, men det er mere snadsynlig at de vinder fremfor os, da de både spiller bedre og har bedre spillere.
Det bliver jo alt for dumt at sige at vi har muligheden for at vinde, for selvfølgelig har vi det. Tilgængeld er sandsynligheden for at vi vinder meget mindre end en af de hold nævnt ovenfor! Og ud fra sandsynlighed og sund fornuft sige rjeg vi ikke vinder. Og hvis vi er så utrolig heldige(og ja det bliver på held hvis vi vinder) er det undtagelsen der bekræfter reglen! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 21.12.2005 23:18 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Håper folk ikke seriøst tror RBK skal vinne UEFA-cupen, i så fall vil dere bli veldig skuffet. Etter å ha slått ut Zenit (det tror jeg vi gjør), kommer vi til å møte gode lag som er i god kampform. |
Det er mitt tips også. Vi klarer en runde videre, thats it, og det er ny pers for oss. Men jeg synes det er riktig av Høgmo å si noe annet.
Tipper Roma vinner hele greia. De har størst potensiale av lagene, og formen nå har lite å si om et halvår, når spillerne er godt dopet opp for fotball-VM. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 22.12.2005 01:14 Post subject: |
|
|
Er selv meget optimistisk og mener vi har en 5-7% sjanse for å vinne. Har vi skrell i de første kampene hvor vi er i dårlig form kan alt skje.
Dog er det eneste som betyr noe for meg er at vi vinner serien. Å ryke ut mot Zenit og vinne serien er godt nok. Å vinne Uefa-cupen og komme på annenplass i serien er ikke godt nok. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.12.2005 01:30 Post subject: |
|
|
| nei.. herregud.. da velger jeg heller å vinne Uefa cupen og komme på 2 plass i ligaen.. hadde vært "litt" mer morro å vinne Uefa cupen enn ligaen som vi har vinni 13 av de 14 siste åra.. men det er meg. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.12.2005 10:28 Post subject: |
|
|
Litt morsomt at noen drar fram Monaco som en større favoritt enn RBK her.. Viking slo dem 20.okt, god tid etter seriestart i Frankrike 1-0 i Stavanger. Vi klarte 1-2 mot det i særklasse beste laget i Frankrike over en mnd etter serieavslutning i Norge. Videre vant Steaua, som vi slo, sin gruppe. Ja, de var utenfor sesong, men samtidig var CL det store målet for dem.
Ingen av de andre lagene her har deltatt i CL 10 ganger på 11 år.
Ja, vi er før sesongen, men mot slutten av sesongen er det også mye slitasje i mange klubber. Bare se på oss selv i fjor, og Vålerenga og Start i år. Bolton og Marseille som vi møter i neste runde hvis vi slår Zenit er nr. 5 og 7 i sine land. Slår vi Zenit, så havnet jo de faktisk foran Bolton i si gruppe.
Nei, vi er ikke av de store favorittene, men pr. i dag vil hvertfall ikke jeg avskrive noen av lagene. Jeg vil si at forhåpningene mine er omtrent som til den norske cupen. Er vi skjerpet i alle kampene og spiller på vårt beste KAN vi gå til topps, men slurver vi og misser med formen kan vi ryke ut mot lag som Strindheim eller Hønefoss. Eller Zenit.
Selv om vi var beviselig det beste laget i Norge fra 1992-2004 tok vi med oss bare 4 cupmesterskap de årene.
Ballen er rund, alt er mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.12.2005 10:35 Post subject: |
|
|
| Krøvel Vellevold wrote: | | Dog er det eneste som betyr noe for meg er at vi vinner serien. Å ryke ut mot Zenit og vinne serien er godt nok. Å vinne Uefa-cupen og komme på annenplass i serien er ikke godt nok. |
Til dels enig med deg. Hvis vi vinner UEFA-cupen er det det største noe norsk klubblag noen gang har gjort. Men det er det også hvis vi kommer til kvartfinalen.
Blir vi nr. 2 i en serie som årets synes jeg det er for dårlig. Klarer imidlertid et annet lag også å heve seg, og vi blir nr. 2 med en poengsum på rundt 55p, så er jeg litt mer i tvil. Jeg ville ikke vært fornøyd med RBK fordi om vi hadde skrapet sammen 1p mer enn VIF i år heller...
Målet er jo alltid å vinne, men om en kan si seg fornøyd med noe må en jo se an etterpå når en kan vurdere hele prestasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.12.2005 10:44 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Og hvis vi er så utrolig heldige(og ja det bliver på held hvis vi vinder) er det undtagelsen der bekræfter reglen! |
Det er ikke bare utrolig flaks at Doncaster slår Man. City, Gillingham og Aston Villa i engelsk ligacup, og holder Arsenal til straffekonk.
Det finnes alltid en askeladd og noen gang går de til topps.
Alle lag kan ha "uflaks" å få nøkkelspillere skadet. Sånn sett kan du vel si at alle har litt flaks når de går til topps. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.12.2005 10:48 Post subject: |
|
|
Ta en titt på lagoppstillingene til disse PL-lagene i ligacupen i tidlige runder og mot minnows. Tror du Monaco, Shaktar, Roma etc gjør lignende mot oss i UEFA-cupen?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 22.12.2005 10:53 Post subject: |
|
|
| Jeg er ikke enig med dere! Det er mye større å gå videre fra gruppa i CL enn å vinne Uefa-cupen. Du får kanskje ingen pokal, men sportslig sett er det vanskeligere. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.12.2005 11:22 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Ta en titt på lagoppstillingene til disse PL-lagene i ligacupen i tidlige runder og mot minnows. Tror du Monaco, Shaktar, Roma etc gjør lignende mot oss i UEFA-cupen?  |
Ikke alle lag stiller dårligere lag av fri vilje (les:skader). Du er på et tidspunkt av sesongen hvor slitasjen er stor i de nest beste lagene. Hvor ofte av de tretten årene RBK vant serien ble det avgjort i oktober. Det var i august/september de fleste nest beste ble ristet av.
At vi havnet i UEFA-cupen betyr at vi spiller mot de nest beste. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.12.2005 11:31 Post subject: |
|
|
Hehe, neinei, Trondh, nå må du rulle inn litt da. Både manure og Arsenal stiller alltid med stort sett rene junior/reservelag i ligacupen...som regel helt til de møter hverandre.
I går var det 2 stk fra vanlig første-11'r i På Arsenal, når jeg slo på under e.o.
Du ser ikke Bendtner, Eboue, Larson og co ofte i ligaen.
Edit: 4 stk fra vanlig A-lag, hvorav kun 2(?) avslutta kampen:
Manuel Rivero Almunia, Pascal Cygan, Johan Djourou, Emmanuel Eboue, Philippe Senderos, Aleksandr Hleb, Gilberto Silva, Alexandre Song Bilong, Arturo Lupoli (Kerrea Gilbert), Quincy Owusu-Abeyie (Sebastian Larsson), Robin van Persie (Nicklas Bendtner) _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 22.12.2005 11:57 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Krøvel Vellevold wrote: | | Dog er det eneste som betyr noe for meg er at vi vinner serien. Å ryke ut mot Zenit og vinne serien er godt nok. Å vinne Uefa-cupen og komme på annenplass i serien er ikke godt nok. |
Til dels enig med deg. Hvis vi vinner UEFA-cupen er det det største noe norsk klubblag noen gang har gjort. Men det er det også hvis vi kommer til kvartfinalen.
|
Vi kom jo til kvartfinalen i CL i 96/97 sesongen, det er større enn kvartfinalen i UEFA-cupen, vel? (Lyn har også en kvartfinale, fra sekstitallet. Men den går bak.)
Men jeg må si, Krøvel, vinner vi UEFA-cupen kan vi godt rykke ned i serien. Jeg tar glatt et år i adeccoligaen for en europeisk pokal. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 22.12.2005 12:11 Post subject: |
|
|
| Siden vi er inne på det: Brann spilte kvartfinale i UEFA-cupen mot Liverpool i 97. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2005 13:04 Post subject: |
|
|
Nei, det var i cupvinnercupen, en turnering Norge har gjort det bra i, med både Lyn, Brann og VIF som kvartfinalister.
Siden den gang har UEFA-cupen blitt fordoblet mhp. antall lag, og desto verre å vinne om man blåøyd tenker på sannsynlighetsregning. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.12.2005 13:26 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: |
Vi kom jo til kvartfinalen i CL i 96/97 sesongen, det er større enn kvartfinalen i UEFA-cupen, vel? (Lyn har også en kvartfinale, fra sekstitallet. Men den går bak.). |
Vanskelig å si. Var ikke reglene slik at det var bare serievinnere som fikk delta da (+ tittelforsvarer). Cupvinnercupen går hvertfall bak.
| Recon wrote: | | Hehe, neinei, Trondh, nå må du rulle inn litt da. Både manure og Arsenal stiller alltid med stort sett rene junior/reservelag i ligacupen...som regel helt til de møter hverandre |
Det var Man City de slo ut da. Og Aston Villa mener jeg stilte med tilnærmet toppa lag. De lagene som er i toppen i England og spiller CL har alltid nedprioritert ligacupen. Men for lag som ligger i midtsjiktet er den et av alternativene for å komme ut i Europa. Så om uavgjort mot Arsenal ikke er imponerende, er 3-0 mot Villa bra.
Men poenget mitt var at i mars når 8-delsfinalene til UEFA-cupen spiller, kan det være at Bolton og Marseille sliter med skader. Og de har neppe et like bra reservelag som Arsenal. |
|
| Back to top |
|
 |
|