English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Muri
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 07.05.2011 11:24    Post subject: Reply with quote

Det er andre ting jeg kunne tenkt meg Hoftun gjør før det, så fort han våkner.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 11:26    Post subject: Reply with quote

Er dette så ille da?

Bjärsmyhr forsvinner i sommer (heldigvis).
Høiland er primært høyreback.

Da står vi igjen med Larsen, Lago og Wangberg på stopperplass. Ettersom Wangberg har til gode å sikre seg en startplass betyr det at vårt beste stopperpar er Lago - Larsen. I tilfellet Lago er det usikkert om vi forlenger, og kvalitetsmessig er Muri faktisk noen steg opp. Ingen Stadsgaard, men en stopper som beviselig har holdt et anstendig nivå i flere år.

Får vi da Muri inn gratis foran neste sesong har vi betraktelig bedre dekning, og kan bruke penger på andre spillere. Et stopperpar med Muri - Larsen tror jeg kan være bra nok til gull i Tippeligaen, og tar Wangberg nivået danker han ut Muri uansett.

Det er også helt greit for meg å frigi Høiland til backplass, selv om jeg helst ser en bedre høyreback der post Lustig.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.05.2011 11:30    Post subject: Reply with quote

Muri kvalitetsmessig steg opp? Fra Lago?
NÃ¥ er ikke jeg blandt dem som mener Lago er konge, men han er jaggu bedre enn Muri - klart bedre.
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.05.2011 11:34    Post subject: Reply with quote

Første problemet er at han er altfor lik Larsen. Det andre problemet er at han er Vålerenga spiller som igjen betyr at de vil ønske en liten formue for å slippe han til oss. Det tredje problemet er at han er 30 år og dermed har små muligheter for å forbedre seg. Han har heller aldri bevist noe internasjonalt og har ikke landskamper i en alder av 30 år.

Han representerer liten verdi iforhold til prisen vi vil måtte betale. Videre vil det være bortimot umulig å få noe igjen for han om han ikke skulle lykkes eller tjene på salg til utlandet om han skulle lykkes.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.05.2011 11:36    Post subject: Reply with quote

Nå var vel litt av poenget med Muri at han er bosman-spiller. Sånn sett kan jo VIF kreve hva de vil for han, uten at de har krav på å få det.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2011 11:43    Post subject: Reply with quote

Det er slike nyheter som gjør at jeg er i ferd med å resignere helt i forhold til Rosenborg. For tre år siden ville jeg mottatt nyheten med stort engasjement og motstand, mens nå trekker jeg bare på skuldrene og tenker at sånn har vi blitt. Det er en tragedie for Rosenborg at det har gått så langt...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Roamer
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

Føles ut som jeg står på kanten av et stup. Prøver å tenke positivt - Torbjørnsen inn må vel bety slutten på dumme Hoftun-kjøp? osv. - men de dytter og dytter og snart gidder jeg ikke holde tilbake. Nå faller jeg snart ned og finner meg et nytt lag, og ny liga, å følge. Andre Muri?

Andre FØKKINGS Muri!?

Søtvatten
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 12:09    Post subject: Reply with quote

Vær så snill! Herregud for et nivå vi vurderer spillere fra. Muri for faen. Mye bedre å satse på Wangberg. Og om vi på død og liv skal ha inn en midtstopper til så kan vi da for faen finne noe annet enn Muri og Wæhler. Mad
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.05.2011 12:19    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Nå var vel litt av poenget med Muri at han er bosman-spiller. Sånn sett kan jo VIF kreve hva de vil for han, uten at de har krav på å få det.

Som bosman er det ikke fult så dumt da han er en solid spiller og er blant seriens beste stoppere. Samtidig er spørsmålet om vi heller bør fokusere på å finne Larsen en rask makker som utfyller han. Muri vil forvente spilletid.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 12:52    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde vi gikk mot lysere tider, men ser faen meg ut som vi har passert St. Hans med god margin og er inne i den verste fimbulvinteren noensinne. Og der gikk strømmen og!
Sylta
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 12:57    Post subject: Reply with quote

Tragisk lesning dette, og da tenker jeg ikke på avisartikkelen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.05.2011 14:24    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
Får vi Wæhler(35) og Muri(30) inn og Wangeberg og Osei ut da begynner vi å snakke...

Tommel'n opp!

Ungdom og generasjonsskifte er noe dritt. Det fikk vel OBR merke også da Hoftun fremdeles spilte.

Legger merke til at Hoftun legger til rette for en "scoring" nå. Prater ned økonomien, og lanserer oldiser.

Dette tror jeg er en taktisk lekkasje for å mate Adressa slik at de mett og fornøyd går glipp av det som er det egentlige målet. Eventuelt er dette også en takk for sist til Enga.

Kommer vel en ung defensiv midtbanespiller i stedet for Wæhler/Muri. (eventuelt en rask stopper, men det har jeg mindre tro på).
longines
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 14:35    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Tragisk lesning dette, og da tenker jeg ikke på avisartikkelen.

Hva tanker du på da, om jeg får spørre...? At det er negativitet rundt det å få en middelmådighet som Muri til klubben?
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 15:21    Post subject: Reply with quote

At man i månedsvis har klaget på at klubben har vært for lite proaktiv. Lago stikker muligens til vinteren, samtidig som Bjärsmyr definitivt skal ut av klubben. For å ikke glemme Lustig. I så fall står man igjen med fire midtstopper, hvorav én er mer som et alternativ på backen. I tillegg er det ingen garanti for at man vil forlenge med Nordberg. Det er ikke mistillit overfor Lago å se etter hans erstatter før han forlater klubben, som Vollrik visstnok vil ha det til. Muri har heller ikke vært en middelmådighet. I hvert fall ikke i TL-sammenheng, som jo er det nivået man i de aller, aller fleste tilfeller må sammenligne seg med. Av og til virker det som om en spiller blir mer middelmådig, dess mer man har hørt om ham.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 15:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med sylta, Murin inn gratis er en god løsning for oss. Proaktivt å allerede nå planlegge og se litt inn mot neste sesong.
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 07.05.2011 15:56    Post subject: Reply with quote

For noen (mange) år siden ville jeg også at RBK skulle hente Muri fra Stabæk, men nå vil jeg at RBK skal satse på høyere kvalitet. Muri vil neppe bli stort bedre enn han er nå, og slik jeg ser det ville han ikke blitt noe klart valg i elleveren, men heller en konkurrent på linje med Lago og Wangberg, uten at jeg har sett Muri alt for mye i aksjon.

Wæhler er jeg ikke like negativ til med tanke på kvaliteten hans, men som poengteres flere ganger av andre er det jo ikke snakk om en spiller som vil kunne bidra på samme nivå i mange år.

Jeg håper, og en liten del av meg nekter enda annet enn å tro, at man har lært av siste overgangsvindu og at man tross alt har litt innsikt i hva laget trenger og kommer til å handle ut fra dét.

Prøver å heller se det positive i at RBK viser litt ansikt på overgangsfronten, selv om det er andre spillere jeg heller ville holdt fokus på.

Når det er sagt kan det vel diskuteres om interesse for virkelig interessante spillere burde komme på oppslag i media nå så langt fra overgangsvinduet, så jeg vil ikke utelukke at dette er mat og distraksjon for media.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.05.2011 16:34    Post subject: Reply with quote

Ojo leker seg med Muri som ser ut som en rundingsbøye.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 16:36    Post subject: Reply with quote

Mål Brann: KIM OJO. Scorer sitt andre mål i kampen. Vakker scoring etter at han lurer Muri trill rundt og plasserer den i nærmeste hjørne.

Kanskje ikke den beste dagen å annonsere Muri på Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.05.2011 16:39    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er heller hvorfor vi ikke fant Ojo interessant.
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 07.05.2011 16:41    Post subject: Reply with quote

Kvalitetene er ubestridt, men fyren er en smått ustabil mellom ørene. Når ting går imot er det ikke en Roar Strand akkurat.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 16:43    Post subject: Reply with quote

At RBK er interessert i Muri, sier litt om hvor Tippeligaen ligger på den europeiske rangstigen...
vingback
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 16:44    Post subject: Reply with quote

Feil opprinnelsesland var det ikke det som var grunnen?

edit: til Keenoir
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.05.2011 16:59    Post subject: Reply with quote

Nigerianere er farlig det. Hoftun har sikkert blitt lurt i sin tid av en phising mail.

Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.05.2011 17:05    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg orker snart ikke mere.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 18:09    Post subject: Reply with quote

Jeg leser hele tiden at Muri er så treg. Jeg kan med en gang, uten blygsel, fortelle at Muri har raskere 40 meters test enn meg (og Erik Hagen; @ Henning).

Muris tid på 40 meters testen er 4,88 (eller 4.89). Han er mao ikke treg til å løpe.

Når det er sagt, tviler jeg på dette ryktet. Muri er for lik Nordberg - samme styrker og samme svakheter. Andre Muri behøver en med kjappe føtter ved siden av seg til å rydde unna mot hurtige driblere.

Men, som alle vet, jeg ville uten betenkningstid byttet Lago med Muri. Muri har ferdigheter på et langt høyere nivå enn Lago. Tviler på om Lago ville vært aktuell for noen 11`er i noe annet TL-lag enn RBK. Ferdighetesmessig er ikke Lago noe annet enn en helt vanlig Adecco-spiller.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb