| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 06.05.2011 15:23 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg har heller ikke sansen for hvordan du hardnakket forsvarer Hoftun samtidig som du passer på å føye til en liten setning om "det betyr ikke at Hoftun har gjort en god nok jobb" som gjør at du har ryggdekning ibegge veier.
|
Dette er direkte feil. Jeg har aldri forsvart Hoftun. Jeg har kun avvist bastante konklusjoner om at Hoftun har gjort feil, der hvor det også kan være andre årsaker enn at feilen enn hos Hoftun.
Så har jeg i tillegg sagt at problemene i styret uansett er viktigere å angripe enn Hoftun, av den årsak at så lenge rammebetingelsene er vesentlig svekket, så gir bytte av SD liten effekt. Det gir mye større effekt å endre rammebetingelsene til det bedre.
Og bare for å avkrefte. Jeg jobber ikke i RBK. Bor faktisk 60 mil unna. Men jeg synes det er viktig å prøve å finne riktig årsak til feil og svakheter, ikke angripe enkeltpersoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 06.05.2011 15:46 Post subject: |
|
|
PerO
Jeg er tildels enig med det.
Jeg er enig i at Svendsen & Skutle burde byttes ut, men jeg er langt fra sikker på at Hoftun kommer til å gjøre en bedre jobb med bedre rammebetingelser. Dette begrunner jeg ut ifra spiller innkjøpene han gjorde når han startet, det kan hende han har lært men Rosenborg har ikke råd til å ta samme feil to ganger.
Å hente en SD fra utlandet kommer til å bli dyrere på kort sikt, men jeg er sikker på at hvis vi henter en SD med god kompetanse og en klar filosofi så tror jeg Rosenborg vil tjene mye på dette over lengre sikt.
Det at Hoftun lot Hamrén få bestemme nøyaktig hvem som skulle hentes er tåpelig. Hamrén skal komme med ønsker om hvilke spilletyper han trenger og SD'en skal finne spillere som passe treneren men viktigst av alt at Rosenborg kan tjene på spilleren i fremtiden igjennom salg. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.05.2011 16:18 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | problemet er at de to mest sentrale i vårt tidligere forsvarsspill; Annan og Stadsgaard er ennå ikke erstattet, og det er den primære årsaken til vårt spennende forsvarsspill nå om dagen.
Steffen Iversen ==> Daniel Fredheim Holm
Vadim Demidov==> Jim Larsen
Kjell Rune Sellin ==> Boti Goa
Anthony Annan ==> Ikke erstattet
Kris Stadsgaard==> Ikke erstattet
Lago holder for ei stund, men Hoftun bør se etter en Stadsgaardtype som kan danne et fremtidig stopperpar med Jim Larsen. |
Jepp, vi trenger en "tiger" på midtbanen og en rask stopper. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.05.2011 16:19 Post subject: |
|
|
PerO:
Du kommenterte bare en del av innlegget mitt. Og i kommentaren så gjentar du problematikken om rammebetingelsene... Hva vi du/vi med sikkerhet om rammebetingelsene? Du utrykker det veldig sikkert på mange punkter i saken "mot styret", så jeg spør igjen:
Sitter du inne med garantert riktig informasjon om disse forholdene, eller gjetter du fordi "det som regel er slik"?
Hvis det er sistnevnte så trekker du konklusjoner på samme grunnlag som andre her inne... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.05.2011 20:44 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | PerO
Jeg er tildels enig med det.
Jeg er enig i at Svendsen & Skutle burde byttes ut, men jeg er langt fra sikker på at Hoftun kommer til å gjøre en bedre jobb med bedre rammebetingelser. Dette begrunner jeg ut ifra spiller innkjøpene han gjorde når han startet, det kan hende han har lært men Rosenborg har ikke råd til å ta samme feil to ganger.
Å hente en SD fra utlandet kommer til å bli dyrere på kort sikt, men jeg er sikker på at hvis vi henter en SD med god kompetanse og en klar filosofi så tror jeg Rosenborg vil tjene mye på dette over lengre sikt.
Det at Hoftun lot Hamrén få bestemme nøyaktig hvem som skulle hentes er tåpelig. Hamrén skal komme med ønsker om hvilke spilletyper han trenger og SD'en skal finne spillere som passe treneren men viktigst av alt at Rosenborg kan tjene på spilleren i fremtiden igjennom salg. |
Jeg er heller ikke sikker på hvor god jobb som vil gjøres av Hoftun om utviklingen snus til mer satsing på sportslig avdeling og mindre til admin. Men hvis utviklingen snus, er iallefall grunnlaget for å gjøre en god jobb tilstede.
Jeg har også flere ganger sagt at et nytt styre bør gjøre en analyse av hvordan jobben har blitt utført av de forskjellige lederne, og også danne seg et inntrykk av hvordan de vil følge opp en kursendring. Det står selvfølgelig et nytt styre fritt å bytte ansatte hvis de mener det er korrekt virkemiddel. Ingen bør være fredet i en slik prosess. Men prosessen bør starte på toppen, hvor de har makt til å gjennomføre den. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.05.2011 20:47 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | PerO:
Du kommenterte bare en del av innlegget mitt. Og i kommentaren så gjentar du problematikken om rammebetingelsene... Hva vi du/vi med sikkerhet om rammebetingelsene? Du utrykker det veldig sikkert på mange punkter i saken "mot styret", så jeg spør igjen:
Sitter du inne med garantert riktig informasjon om disse forholdene, eller gjetter du fordi "det som regel er slik"?
Hvis det er sistnevnte så trekker du konklusjoner på samme grunnlag som andre her inne... |
Jeg vet det samme som alle andre som har tatt en kikk på antall ansatte og kostnader i budsjettet til administrasjon. Og alle som har lest i media om de sparetiltak som har rammet sportslig avdeling, med kutt i speidervirksomhet. Nedleggelse av prosjekter. Fjerning av mental trener uten erstatning. reduksjon av antall spillere i spillestallen.
Det er vel tilstrekkelig informasjon synes du ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 06.05.2011 22:15 Post subject: |
|
|
Per O;
Du har bidratt sterkt til å heve nivået på denne tråden med dine sakelige vinklinger.
Derimot skjønner jeg noen blir mistenksomme når du argumenterer så godt at skyteskiva nærmest forsvinner.
Hvem skal man da skyte?
For mange er det viktig å skyte noen slik at alt blir så mye bedre.
Slik jeg ser det er det bedre å innse at man ikke har forvaltet sitt pund godt nok og må gjøre det beste ut av situasjonen.
Hoftun,Skutle og Svendsen har ikke noe å slå seg på brystet for, men tror ikke de driver så mye med det heller.
De har sikkert en plan for hvordan fotballaget skal komme seg tilbake på toppen.
Jeg har ingen personlig tilknyttning til noen av dem, men ser liksom ingen grunn til å skyte dem heller.
3 nye koster måtte på en måte startet helt på nytt,like mye som disse.
Vanskelig tema, men ensidig mobbing av personer som har gjort en for dårlig jobb, behøver nødvendigvis ikke føre til noe bedre. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 07.05.2011 00:11 Post subject: |
|
|
Toreinar,
PerO fjerner ikke noen skyteskive, han bare flytter den litt lengere opp. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.05.2011 00:14 Post subject: |
|
|
| Kan det tenkes at flere gjør en dårlig jobb og at det er lov å ha flere skyteskiver? |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 07.05.2011 00:28 Post subject: |
|
|
| Selvsagt, men det hjelper ikke å fjerne Hoftun før Svendsen & Skutle er fjernet. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.05.2011 00:38 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | PerO:
Jeg vet det samme som alle andre som har tatt en kikk på antall ansatte og kostnader i budsjettet til administrasjon. Og alle som har lest i media om de sparetiltak som har rammet sportslig avdeling, med kutt i speidervirksomhet. Nedleggelse av prosjekter. Fjerning av mental trener uten erstatning. reduksjon av antall spillere i spillestallen.
Det er vel tilstrekkelig informasjon synes du ikke? |
Hvis du ser på jobben Hoftun har gjort hittil i sin stilling så er det også tilstrekkelig informasjon til å trekke slutninger. Det er poenget mitt.
Jeg er ikke motstander av å fjerne Svendsen og Skutle, de er er etter min mening en stor del av problemene vi har om dagen. Men det unnskylder ikke jobben Hoftun har gjort. Det er utført slett arbeid, uavhengig av hvilke begrensninger vi gjetter oss til at han har fått av styret.
Og husk på det: du gjetter på lik linje som andre her. Klart vi har mindre å rutte for, vi haer mindre i lønnsbudsjett, vi har større begrensninger. Men de ressursene som blir brukt, blir brukt feil. Elendige spillere, spillere som har passert middagshøyden for lenge siden. Man kan ikke unnskylde elendig ressursbruk med at man har for lite ressurser.
I en ideell verden så fjerner man 3 personer: Hoftun, Svendsen og Skutle. I den virkelige verden så forsvinner ikke disser 3 før de selv velger å "legge opp". Men sutre om det kan man allikevel  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 07.05.2011 01:19 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | Selvsagt, men det hjelper ikke å fjerne Hoftun før Svendsen & Skutle er fjernet. |
Fakta skrevet med lynskrift _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.05.2011 01:34 Post subject: |
|
|
| Det som er helt sikkert er at ingen i norsk fotball har eller har hatt bedre rammebetingelser enn Hoftun. Det er ganske så utrolig hvor lite han har klart å få ut av de store ressursene han er blitt tildelt i sin tid som SD. Det som er helt sikkert er at det finnes mange andre som hadde fått til mer. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 07.05.2011 01:43 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig Keenoir.
Men uten et nytt styre så kommer neste SD til å være Mini, Heggem eller Sørloth. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.05.2011 05:25 Post subject: |
|
|
Toreinar,
Takk for god kritikk. Det gjør ikke meg noe om personer som skyteskive forsvinner. Men jeg håper ikke det fjerner kritikken. For omtrent alt som fremføres av kritikk i tråden her, er legitim kritikk. Det eneste jeg er usikker på, er om det kan relateres direkte til Hoftun og at et bytte dermed gjør ting bedre.
Men at kritikken er legitim, og at noe må gjøres med det, det er jeg enig med kritikerne i . |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.05.2011 05:35 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Hvis du ser på jobben Hoftun har gjort hittil i sin stilling så er det også tilstrekkelig informasjon til å trekke slutninger. Det er poenget mitt.
Jeg er ikke motstander av å fjerne Svendsen og Skutle, de er er etter min mening en stor del av problemene vi har om dagen. Men det unnskylder ikke jobben Hoftun har gjort. Det er utført slett arbeid, uavhengig av hvilke begrensninger vi gjetter oss til at han har fått av styret.
Og husk på det: du gjetter på lik linje som andre her. Klart vi har mindre å rutte for, vi haer mindre i lønnsbudsjett, vi har større begrensninger. Men de ressursene som blir brukt, blir brukt feil. Elendige spillere, spillere som har passert middagshøyden for lenge siden. Man kan ikke unnskylde elendig ressursbruk med at man har for lite ressurser.
I en ideell verden så fjerner man 3 personer: Hoftun, Svendsen og Skutle. I den virkelige verden så forsvinner ikke disser 3 før de selv velger å "legge opp". Men sutre om det kan man allikevel  |
Vi er nesten enig
Du har helt rett i at jeg også må gjette hvis jeg bastant skal si hvor feilen ligger. Men jeg mener at jeg påviser nok muligheter, til at det ikke nødvendigvis er Hoftuns slette arbeide som har skylden, men en rekke forskjellige årsaker. Men det kan naturligvis også være Hoftun.
Klubben er medlemsstyrt, og således er antagelig en del av klubbens eiere med på denne kritikken. Jeg synes det er meget svakt av klubbens styre å ikke informere sine eiere om hvorfor de mener at kritikken er feil hvis de er av den oppfatning at Hoftun gjør en god jobb. Er de ikke av den oppfatning må de se å gjøre noe med det.
Som du også sier, så får ingen her inne fjernet ansatte i klubben. Men en av årsakene til at jeg hele tiden peker mot styret, er at det faktisk lar seg fjerne. Begynner en samlet og saklig kritikk mot styret nå, og ikke en uke før neste årsmøte, så kan kanskje medlemmene klare å samle seg og få endret dette. Da får sutringen resultater  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.05.2011 05:44 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det som er helt sikkert er at ingen i norsk fotball har eller har hatt bedre rammebetingelser enn Hoftun. Det er ganske så utrolig hvor lite han har klart å få ut av de store ressursene han er blitt tildelt i sin tid som SD. Det som er helt sikkert er at det finnes mange andre som hadde fått til mer. |
Selvfølgelig har han de beste rammebetingelsene i norsk fotball. Han har antagelig levert best i norsk fotball også. Men kravet i RBK ligger mye høyere enn som så, og det er ikke levert i henhold til kravet.
For å illustrere hva jeg mener. Han har hatt rammebetingelser til å hente Olsen dyrt. Olsen viser seg å ikke holde mål på vårt lag, men ville antagelig lett spillt seg inn på minimum 10 av de 15 andre lagene i TL. Så en sammenligning av ressurser mot andre klubber i Norge blir ikke særlig reell. Det stilles mye høyere krav her.
Klubben har tross alt vært suveren i Norge de siste to sesonger. Men vi venter mer av klubben. Jeg velger da å ikke trekke noen konklusjon om årest sesong enda. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.05.2011 08:00 Post subject: |
|
|
| Jeg tror ikke Trond "dårlig teknikk" Olsen har spilt seg så særlig inn på de andre lagene. De fleste andre lag evner faktisk å hente gode spillere fra utlandet som er 10-15hakk bedre enn Olsen til en langt billigere penge. Det er fordi de bruker kontaktnettverk, akkurat det Hoftun har total mangel på. Men det slår jo tilbake på Svendsen/Skutle som ansatte fyren. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.05.2011 08:15 Post subject: |
|
|
Innlegg flyttet til riktigere tråd. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 07.05.2011 10:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.05.2011 08:29 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Jeg tror ikke Trond "dårlig teknikk" Olsen har spilt seg så særlig inn på de andre lagene. De fleste andre lag evner faktisk å hente gode spillere fra utlandet som er 10-15hakk bedre enn Olsen til en langt billigere penge. Det er fordi de bruker kontaktnettverk, akkurat det Hoftun har total mangel på. Men det slår jo tilbake på Svendsen/Skutle som ansatte fyren. |
Kan ikke annet enn å være uenig med deg. Olsen holder helt grei TL standard, men er ikke god nok for RBK.
Når det gjelder alle utlendingene som du påstår er 10-15 hakk bedre, så er vel sannheten at kanskje 1 av 10 som hentes ville forsterket RBK. De aller fleste ville lidd samme skjebne som Olsen. På benken eller tribunen.
Hovedproblemet vårt er vel heller at vi har litt mer midler enn de andre, men forventer spillere av mye høyere kvalitet. Det gjør nok jobben veldig mye vanskeligere for vår klubb. Men samtidig bør vi ha midler til å speide bedre også..... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.05.2011 10:46 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Jeg tror ikke Trond "dårlig teknikk" Olsen har spilt seg så særlig inn på de andre lagene. |
Enig. Ikke glem at han var en flopp i LSK og kom med halen mellom beina tilbake til Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.05.2011 14:49 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Selvfølgelig har han de beste rammebetingelsene i norsk fotball. Han har antagelig levert best i norsk fotball også. |
Den var litt drøy, Erik  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.05.2011 16:46 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | Selvsagt, men det hjelper ikke å fjerne Hoftun før Svendsen & Skutle er fjernet. |
Tror Rosenborg hadde vært tjent med en mer sportslig styreleder, bytt Bratseth med Svendsen er mitt forslag.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.05.2011 16:58 Post subject: |
|
|
| Bratseth var ikke noe unikum han heller når han var SD og var svært lite innovativ og holdt klubben tilbake før Høgmo tok grep og etter det tok Hamrèn grep. Jeg kunne tenkt meg å få tilbake Rise i en rolle på bakrommet i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 07.05.2011 17:30 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Tror Rosenborg hadde vært tjent med en mer sportslig styreleder, bytt Bratseth med Svendsen er mitt forslag.. |
RB sto på valgkomiteens innstilling til styreverv i fjor, men årsmøtet valgte Basma(!!) framfor Bratseth. Umåtelig korttenkt, spør du meg. RB er neppe like villig til å stille seg til rådighet for styrearbeid etter dette nederlaget. Jeg skulle veldig gjerne hatt Bratseth i styret. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
|