English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 13.04.2011 10:10    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Erfaring fra fotballbanen er slettes ikke irrelevant. Men det kan ikke være eneste kvalifikasjon.

Hva er det Hoftun har lært på fotballbanen som er relevant for jobben som SD? Han har spilt mot Egil Østenstad?
Back to top
View user's profile Send private message
Fortinbras
Senior

PostPosted: 13.04.2011 10:16    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Jack L. wrote:
Men Hoftun må levere i neste vindu.

Hehe. Dette innbiller jeg meg at jeg har lest før.

Jepp. Jeg mener å huske at dette ble sagt ca for ett år siden på dette forumet (uten at jeg har tatt emg tid til å lete i tråder etter bevis). Det var i alle fall flere som påpekte dette etter overgangsvinduet i fjor sommer.

La oss slå dette fast: Tabbekvota til Erik Hoftun som SD er oppbrukt. Selvfølgelig har ikke alle kjøp vært dårlige. Selvfølgelig vil han klubben alt vel. Selvfølgelig er det helt andre rammebetingelser nå enn det feks Bratseth hadde.

Det hjelper dog ikke, verken i sport eller næringslivet, å komme opp med masse unnskyldninger for hvorfor man ikke har levert varene. For i sum når ikke resultatene i nærheten opp mot klubbens egne uttalte mål om hva man har ønsket seg av spillere før dette og forrige overgangsvindu.

Konklusjonen er derfor enkel: Hoftun må gå. Basta.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 10:34    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Ryujin wrote:
Jack L. wrote:
Strand wrote:
R E L E V A N T E

SÃ¥ kom med dem da!

Advokat med fordypning innen idrett.

Så vidt jeg vet, men nå er det noen år siden jeg ble jurist finnes det ikke noe som heter fordypning i idrett på jusstudiet. Med mindre man da mener at man først skal ta 6 års jusstudiet og så hive på noen år på Idrettshøgskolen. Med nærmere 10 års studie på dette nivået, er nok SD i RBK en av de stillingene man ønsker ja.

Men dette sitatet viser vel strengt tatt hvor umulig oppgave dette er. SD skal ha god oversikt over fotballspillere i alle land (bør ihvertfall ikke hente spillere fra Adecco), følge med konsekvensene av gule kort, ha god innsikt i kontraktsforhandlinger osv.

Sport Management kan være relevant i denne sammenhengen.
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.04.2011 10:54    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke en utdanning bør SD ha erfaring som i sterk grad kompenserer for det. KTE var i langt større grad kvalifisert til jobben, men jobben passet ikke han. Ola By Rise er en annen tidligere fotballspiller som har relevant erfaring til stillingen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 10:58    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:

Har sagt det før, og sier det igjen. Av alt man mener er Hoftun sin skyld, er dårlige kontrakter med Odd osv. noe av det jeg mener han har minst skyld i. Hva har man advokater for, hvis de ikke skal brukes i et slikt tilfelle. Dersom man ikke hadde rutiner for dette når kontrakten med Odd ble skrevet, var det i hvert fall ikke Hoftun sin skyld.

Men det var jo så åpenbart. Enhver person som leser grundig igjennom (og her dreide det seg ikke om veldig mange ark, og det var Hoftun selv som hadde forfattet det) ville skjønt at ordlyden kunne skape trøbbel i forhold til det som var intensjonen.

Jeg siterer det gjeldende punktet:
4. Ved salg til en tredje klubb skal RBK betale Odd Grenland 3.000.000 av overganss brutto overgangssum. Denne utbetalingen skal skje senest 10 dager etter at RBK har mottatt overgangsbeløp for spilleren. RBK forplikter seg til å informere Odd Grenland om eventuelt salg.

Jeg er ikke imot at det brukes advokater, men det må gå an å forvente av en sportslig leder med ansvar for millionkontrakter at han greier å tenke litt.

3 millioner av overgangs brutto overgangssum. Klarere kan du ikke få det, og når man ikke skjønner såpass har man ikke kompetanse til å sitte i en slik stilling som det Hoftun gjør.

Du leker ikke med ordlyd og signerer kontrakter der millionbeløp står på spill uten å tenke godt gjennom hva som står.
Back to top
Stein Nervik
Junior

PostPosted: 13.04.2011 17:50    Post subject: Reply with quote

Når man først trekker inn Jarstein-overgangen, vil mange hevde at tabben var å erstatte Jarstein med Örlund. Iallfall om spillernes kvalitet skal måles opp mot hverandre.

Når det gjelder hvilken kompetanse Hoftun har, er ikke jeg den riktige til å vurdere den. Men når folk begynner å trekke inn bachelor og annet fjas for å kunne være SD i Rosenborg, blir det for dumt.

Antall år høyere utdannelse sier nesten like lite om en person som navnet. Det finnes utallige eksempler på mennesker som gjør det bra uten, eller med minimal utdannelse. Og det finnes eksempler på folk som gjør det bra fordi de har tatt utdannelse.

Rune Bratseth ble i sin tid hentet inn som SD direkte fra banen. Nå er vel han utdannet adjunkt. Ikke negativt, men jeg tviler på at det var utdannelsen som gjorde ham til en god direktør. Også Østenstad gikk rimelig direkte fra spiller til sjef.

Erik Hoftuns CV holder i aller høyeste grad. Spørsmålet om han var kompetent nok til å få jobben, var ikke opp til ham å vurdere. Den jobben lå, og ligger fortsatt, på styret (alene - siden Skutle og Hoftun begge ansettes av styret).

Dersom man mener Hoftun ikke holder den kvaliteten som trengs for å være SD i RBK, får man sette inn skytset og kritikken der den hører hjemme.

Saken er nemlig denne: Om Hoftun slutter, er det styret som skal finne hans etterfølger. Og hva får folk til å tro at de denne gang, med bunnskrapt kasse og omtrent de samme folka som sist, skal klare å finne en erstatter av et helt annet kaliber enn Hoftun?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.04.2011 17:57    Post subject: Reply with quote

Men Stein Nervik, hvis du har vannlekkasje, ringer du rørleggeren eller en random kis i telefonkatalogen for å fikse lekkasjen? Det er jo tross alt mulig at han random kisen også kan fikse lekkasjen?

Du mener at Erik Hoftuns CV "holder i aller høyeste grad", kan du fortelle meg hvorfor?

At Viking (og de fleste andre norske TL-klubber) er uproffe og ansetter tidligere spillere gjør ikke saken bedre.

Men helt enig i at det er grunn til bekymring med tanke på hvem som blir ansatt dersom Hoftun forsvinner.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 18:16    Post subject: Reply with quote

Hvis du leser mye av det som er blitt skrevet så ser du at folk retter like mye kritikk mot Svendsen & Skutle (Skutle var med på "prosessen" som gjorde Hoftun til Sports Direktør).
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 13.04.2011 19:33    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Erfaring fra fotballbanen er slettes ikke irrelevant. Men det kan ikke være eneste kvalifikasjon.

Men du forutsetter at det må være en kvalifikasjon? Det er isåfall jeg veldig uenig i. Veldig!
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 13.04.2011 19:38    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
brady :

Det som i dag er kunnskap om spillerkjøp og kontrakter var ikke kjent kunnskap da han ble ansatt. Det er etterpåklokskap.

Er det slik å forstå at du mener at de feil Hoftun har gjort ikke skal tillegges vekt fordi han på tidspunktet for når feilen ble gjort ikke VISSTE at dette ble feil? Hæ? Jeg legger til grunn at det ikke er tilfellet, men måtte spørre likvel. Enkelte blir jo så panisk i sin trang til å utgjøre mindretallet at de ikke lengre ser fornuften i sine argumenter...
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.04.2011 22:24    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Henning wrote:
Da kan det ikke være så vanskelig å gi et par eksempler da?

Gidder ikke lage mange linker. Ramser opp:

Hoftun er udugelig
Hoftun har ingen plan
Hoftun kan bare jobbe med en og en spiller og har ingen plan B
Hoftun begynte arbeidet med en Annan erstatter førs etter at Annan forsvant
Hoftun har ikke nettverk
Hoftun kan ikke forhandle

trenger du flere usakligheter. dette kommer fra folk som ikke vet noe om hva som faktisk foregår. De vet bare at de ikke er fornøyd med resultatet.

Henning wrote:
Det er da ingen som betviler at Hoftun har prøvd, men det er da virkelig ikke vilje man skal bedømmes på.

Det har du helt rett i. Man må bedømmes etter hvorfor resultatet blir som det blir. Det krever en viss innsikt i hvorfor man ikke har fått de spillerne man har forsøkt å hente. Kan vel ikke sparke SD fordi spillere ikke vil hit, klubben blir overbydd av andre, klubber vil ikke selge osv.

Synsing er en kunstart noen mestrer bedre enn andre.
Synser du om at disse andre ikke vet noe eller vet du at de ikke vet noe?
I tilfelle du vet noe om prosessene som kritikerne ikke vet, kan muligens de som spør hvilken rolle du har på brakka ha et poeng. Ser du den?

Når det er nevnt: På et supporterforum må man ha en viss takhøyde for kritiske innvendinger uten dokumentasjon og til og med surmuling.

Jeg tolker ikke all kritikk negativt. Kritisk tilnærming kan være en kjempefordel i mange henseender med tanke på forbedring.
PerO
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 22:55    Post subject: Reply with quote

Timmi! wrote:
PerO wrote:
brady :

Det som i dag er kunnskap om spillerkjøp og kontrakter var ikke kjent kunnskap da han ble ansatt. Det er etterpåklokskap.

Er det slik å forstå at du mener at de feil Hoftun har gjort ikke skal tillegges vekt fordi han på tidspunktet for når feilen ble gjort ikke VISSTE at dette ble feil? Hæ? Jeg legger til grunn at det ikke er tilfellet, men måtte spørre likvel. Enkelte blir jo så panisk i sin trang til å utgjøre mindretallet at de ikke lengre ser fornuften i sine argumenter...

Det var snakk om hvorfor han ble fast ansatt. Jeg nevnte at jeg kunne ha en viss forståelse for at en person blir valgt etter å ha vikariert, på tross av en noe svak CV. På det tidspunkt kunne ikke akkurat styret legge vekt på at spillere ett år senere viste seg å være bomkjøp. Styret kan vel ikke se inn i fremtiden
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 23:00    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Hva er det Hoftun har lært på fotballbanen som er relevant for jobben som SD? Han har spilt mot Egil Østenstad?

tja, nevner som eksempler som ikke er utfyllende:

Erfaring i å vurdere spillere
forståelse av sammensetningen av en stall og et lag
treningsmetoder
vurdering av trenere
behov for støttepersonell
nettverk innen fotballen
idrettspsykologi

trenger du mer?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.04.2011 23:02    Post subject: Reply with quote

Et element er for øvrig dette med "fast ansatt". Hvorfor i all verden har vi en så prestasjonsbasert stilling som en fast ansettelse, og ikke åremål, når alle andre prestasjonsstillinger er åremål?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 23:04    Post subject: Reply with quote

Fortinbras wrote:

Det hjelper dog ikke, verken i sport eller næringslivet, å komme opp med masse unnskyldninger for hvorfor man ikke har levert varene.

Vet ikke hvordan det skal være i sport, men i næringslivet blir du ikke sparket hvis salget blir redusert som følge av at ledelsen pålegger budsjettkutt som reduserer kapasiteten. Det er en naturlig konsekvens.

Du blir heller ikke sparket i næringslivet, hvis markedet går til helvete og dine resultater er nesten til hælvete.

SÃ¥ det er faktisk en klar sammenheng mellom resultat og omkringliggende faktorer og rammer.

Men ikke dermed sagt at jeg skal påstå at Hoftun har utnyttet sine muligheter godt nok. Dette vurderes best av styret og Skutle, og det er deres fordømte jobb å gjøre den vurderingen og ta konsekvensen av det svaret de får
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 23:13    Post subject: Reply with quote

bjodahl wrote:
Synd at Erik Soler fikk ny jobb og flyttet til USA. Det hadde vært mannen. Kunnskapsrik og med en mengde kontakter.

Når vi ser på hvordan det gikk i start er jeg ikke sikker på at klubben har råd til det. Da tenker jeg ikke på lønna
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 23:31    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

Synsing er en kunstart noen mestrer bedre enn andre.
Synser du om at disse andre ikke vet noe eller vet du at de ikke vet noe?

jeg har gjentatte ganger spurt om grunnlag for påstander, uten å få annet svar enn at siden resultatet er dårlig, må det være sånn.

gisp! wrote:
I tilfelle du vet noe om prosessene som kritikerne ikke vet, kan muligens de som spør hvilken rolle du har på brakka ha et poeng. Ser du den?

Nei, for jeg har gjentatte ganger både påpekt at jeg ikke har innsikt, og også påpekt at jeg derfor ikke kan bedømme jobben til Hoftun. Har heller aldri sagt at den er god.

gisp! wrote:
Når det er nevnt: På et supporterforum må man ha en viss takhøyde for kritiske innvendinger uten dokumentasjon og til og med surmuling.

Den kan jeg være med. Men hvis man kommer med en påstand, og noen andre peker på andre alternative feilmuligheter, så bør man tenke gjennom dette, og akseptere at det er flere mulige løsninger.

gisp! wrote:
Jeg tolker ikke all kritikk negativt. Kritisk tilnærming kan være en kjempefordel i mange henseender med tanke på forbedring.

Jeg er heller ikke negativ til kritikk. Tvert imot. Det jeg er negativ til er kjappe konklusjoner om årsaken. Spesielt ille er dette, hvis det blir brukt som grunnlag i et opprør. Er da årsakssammenhengen feil, feiler også opprøret. Selv om resultatene tilsier at noe må endres.

Nå skal det også sies at jeg har fått litt info på PM de siste dagene fra en som ikke skriver mye, men har kilder på innsiden.

Jeg skal ikke referere fra PM, men det viser at årsakene er sammensatte. Det har vært tatt feil avgjørelser. Men det har også vært tatt avgjørelser som bl.a. pga budsjetthensyn reelt sett har vært valg mellom pest og kolera. Med det mener jeg at avgjørelser som ser feil ut, kanskje har vært det minst dårlige alternativet.

Selv etter denne infoen jeg har fått, mener jeg at det er mye viktigere å gå etter ledelsen, enn etter SD. Bl.a. fordi rammevilkårene de siste par årene har ødelagt svært mye.

En annen grunn er faktisk at når supportere og medlemmer klager på en ansatt slik det gjøres mot Hoftun nå, så er det faktisk ledelsens fordømte jobb å støtte Hoftun hvis de mener at han gjør en god jobb. I motsatt fall skal de fjerne han.

jeg ser nå tendensen vi har sett med trenere flere ganger. Ledelsen er totalt fraværende mens presset bygger seg opp. Til slutt blir enten personen sykemeldt, eller styret føler seg presset til å fjerne personen.

Kan ikke si at jeg synes dette er en god måte å lede klubben på.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 13.04.2011 23:51    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Timmi! wrote:
PerO wrote:
brady :

Det var snakk om hvorfor han ble fast ansatt. Jeg nevnte at jeg kunne ha en viss forståelse for at en person blir valgt etter å ha vikariert, på tross av en noe svak CV. På det tidspunkt kunne ikke akkurat styret legge vekt på at spillere ett år senere viste seg å være bomkjøp. Styret kan vel ikke se inn i fremtiden

Nei, at styret ikke kan se inn i fremtiden er åpenbart en korrekt oppfatning. Når det gjelder argumentasjonsmetoden din i saken PerO, så greier jeg ikke helt å forstå hvilket poeng du ønsker å fremme. Er det slik at valg og vurderinger som blir gjennomført i sanntid og som i ettertid viser seg å være dårlige eller direkte skjødesløse, ukritisk skal bifalles av den grunn at man ikke er synsk?
Ledere skal ta ansvar, PerO. Det er en leders lodd her i livet. Da kan man ikke komme med fjollete utsagn om at man ikke er synsk og forvente aksept for stort annet enn det faktum at man ikke er synsk. Konsekvensene av valgene når realiteten materialiserer seg må man, så vidt jeg kan skjønne, fortsatt ta.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.04.2011 23:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes PerO sitt bidrag er bra, fordi det tvinger folk inkludert meg selv til å gå mer grundig til verks i kritikken av klubben. En grundlig kritikk vil være håpløs for de på Brakka å forsvare seg mot.

men av og til PerO synes jeg du overdriver de tilfeldige forutsetninge for at Hoftun skal lykkes/feile. Husker du det eksempelet jeg med om "takstein i hodet?" Det som er greia med Hoftun, er at han ikke evner å se eventuelle skilt der det kan stå skrevet:

"Ikke gå her, byggningsarbeid kan medføre takras"

Hoftun går bare videre og plystrer mens han får takstein etter takstein og istapp etter istapp i hodet. Minner litt om denne karen her:

Eksempelet med taksteinen:

Hvis man feks går til jobb fremfor å ta buss så har mann gjort en god avgjørelse fordi mosjon er sunt, men hvis du på gåturen får en takstein i hodet så vil resultatet bli dårlige en om du hadde tatt buss.

Dette illustrerer den soleklare forskjellen på gode avgjørelser og gode resultater.
toreinar
Veteran

PostPosted: 14.04.2011 00:01    Post subject: Reply with quote

Per O er etter min mening blandt de sakelige i denne debatten.
Han blir stadig angrepet på at han støtter Hoftun,tidligere også Skutle og Svendsen.
Har ikke sett annet enn at han maner til litt edruelighet i påstander om udugelighet osv.
Alt er ikke rosenrødt i klubben, men tror ikke det hadde vært mere rosenrødt med en annen SD eller.
Rammevilkårene har ikke vært gode og grunnen til dårlig økonomi er diskutert opp og ned og i mente i diverse fora.
Treffprosenten mht. spillerkjøp er det også påpekt mange ganger at den ikke var særlig bedre selv da vi hadde CL-millioner å leke med.
I nedgangstider blir det gjort noen panikk-kjøp/leieforhold som man tross alt slapp å gamble på i god-tidene.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 14.04.2011 00:05    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Henning wrote:

tja, nevner som eksempler som ikke er utfyllende:

Erfaring i å vurdere spillere
forståelse av sammensetningen av en stall og et lag
treningsmetoder
vurdering av trenere
behov for støttepersonell
nettverk innen fotballen
idrettspsykologi

trenger du mer?

Alt det du sier der er korrekt, men nå 3 år etter at Hoftun fikk jobben så ser vi at han ikke har noen av disse kvalitetene. Problemet er at mange lag i norge med mindre ressurser har hentet bedre spillere en oss, og i ettertid har vi prøvd å kjøpe disse og Hoftun virker overrasket når de vil ha blod priser for spillerne sine.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 14.04.2011 00:15    Post subject: Reply with quote

Toreinar

Hadde det bare vært feil kjøpene så hadde jeg ikke hatt noen problemer med Hoftun, men for meg går det mer på spillerne som ikke blir erstattet. Og vi kan si at det er fordi vi ikke har penger men når klubber som har mye mindre klarer å forsterke laget så burde vi også klare dette.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 14.04.2011 01:06    Post subject: Reply with quote

Ruyjin., totalen tilsier at det er mere enn bare feilkjøp, helt enig.
Men ikke lett å være rasjonell i tider hvor ingen vil selge til RBK, ingen vil godta redusert lønn, laget skal styrkes, men helst gratis..
Tror litt av stressfaktoren ligger i at SD kjemper alene uten et eneste PIP fra sjefene sine som kan støtte opp om at han har en vanskelig jobb.
PerO
Veteran

PostPosted: 14.04.2011 06:55    Post subject: Reply with quote

Timmi! wrote:
Nei, at styret ikke kan se inn i fremtiden er åpenbart en korrekt oppfatning. Når det gjelder argumentasjonsmetoden din i saken PerO, så greier jeg ikke helt å forstå hvilket poeng du ønsker å fremme. Er det slik at valg og vurderinger som blir gjennomført i sanntid og som i ettertid viser seg å være dårlige eller direkte skjødesløse, ukritisk skal bifalles av den grunn at man ikke er synsk?
Ledere skal ta ansvar, PerO. Det er en leders lodd her i livet. Da kan man ikke komme med fjollete utsagn om at man ikke er synsk og forvente aksept for stort annet enn det faktum at man ikke er synsk. Konsekvensene av valgene når realiteten materialiserer seg må man, så vidt jeg kan skjønne, fortsatt ta.

Nå misforstår du. Hele den delen av tråden, gjaldt spørsmålet om ansettelsen av Hoftun. Alle var enige om at CV var for svak. Jeg skrev at man må ha en viss forståelse for at en person ansettes når han har vært vikar, og etter styrets vurdering har gjort en god jobb.

Så var det en som stillte spørsmål om feilkjøpene. På ansettelsestidspunktet visste ikke styret at dette var feilkjøp, og det kan derfor ikke vektlegges når man vurderer selve ansettelsen.

Det skal selvfølgelig vektlegges når man i ettertid vurderer om jobben er godt nok.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 14.04.2011 06:59    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:

Alt det du sier der er korrekt, men nå 3 år etter at Hoftun fikk jobben så ser vi at han ikke har noen av disse kvalitetene. Problemet er at mange lag i norge med mindre ressurser har hentet bedre spillere en oss, og i ettertid har vi prøvd å kjøpe disse og Hoftun virker overrasket når de vil ha blod priser for spillerne sine.

Erfaringen har han. Spørsmålet blir selvfølgelig om den er god nok.

At klubber som har mindre ressurser, henter billigere spillere, som siden viser seg å slå til, vil vi aldri komme unna.

At ikke klubben som helhet har forstått at det kreves overpris fra norske klubber er for meg uforståelig. Det har vært tilfellet siden midt på 90 tallet, og taktikken burde vært endret allerede da.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 405, 406, 407  Next
Page 72 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb