| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.04.2011 19:51 Post subject: |
|
|
Risikovurdering tror jeg dessverre er ett fremmed begrep på brakka i sammen med strategi og langsiktig planlegging. Ihvertfall tyder de fleste valgene en tar at dem nødvendigvis ikke er så gjennomtenkte annet enn at en går for spiller av den grunn at de var tilgjengelig eller er blitt "hypet" opp av norsk presse.
Det blir litt som at Hoftun snakket om Hamrèn sitt Rosenborg hus som han ønsket å ta vare på når en valgte Jönsson fremfor f.eks Eggen, men 6 måneder siden blir flere og flere av de støttefunksjonene som Hamrèn satte igang avviklet da virker hele disse tankene om dette huset helt søkt og praten om langsiktighet blir bare fjas da en ikke ser igjen denne langsiktigheten i valgene som gjøres. Hadde langsiktighet vært så viktig som Hoftun prøvde å gi inntrykk av så er kjøp som Winsnes, Ørlund og Moldskred helt uforståelige. Samme er valget om å legge ned kvalitetskontroll og speidervirksomhet. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 05.04.2011 20:01 Post subject: |
|
|
Enig i svært mye av det du skriver Keenoir.
Men da blir det kanskje feil å kritisere at de i 1999 valgte lokale samarbeidspartnere i stedet for en internasjonal sponsor med høy risiko. Det har iallefall vært et gjennomtenkt valg. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 05.04.2011 20:35 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | PerO wrote: | Jeg husker ikke saken så godt at jeg vet hvor mye ekstra Sony kunne tilby i forhold til lokale sponsorer. Men å konkludere bastant med at det var feil å velge lokale sponsorer synes jeg er meget vanskelig. Dette er typisk en sak hvor begge alternativer har fordeler og ulemper.
Å velge høyeste bud, fra en internasjonal sponsor som Sony, gir selvfølgelig mest penger i den perioden avtalen gjelder for.
Men en internasjonal sponsor har også høyere risiko enn en lokal sponsor. I etterpåklokskapens navn kan man jo lure på hva Sony ville gjort når CL spill ble byttet ut med 5 og 7 plasser og ingen CL. Ville de da vært med videre? Eller ville de kanskje redusert beløpet vesentlig?
Samtidig, kunne selvfølgelig penger fra Sony gjort klubben i stand til å holde en høyere kvalitet på spillerstallen, og dermed sikret klubben flere deltagelser i CL. Men igjen, når vi vet at i perioden etter denne avtalen var det i hovedsak ikke stallen og kostnadene som var problemet, men at man ikke fant den riktige treneren. Så kanskje hadde ikke noen ekstra kroner fra Sony gjort noe særlig fra eller til?
Vi vet heller ikke hvordan lokale sponsorer ville reagert hvis de ble lempet ut til fordel for Sony og klubben senere kom tilbake når Sony ikke ville mer.
Så reelt sett er vel dette et valg mellom høyere inntekter med høyere risiko, opp mot lavere inntekter og lavere risiko.
Som nevnt over, så husker jeg ikke beløpsforskjellene, så jeg klarer ikke å ta en avgjørelse på om jeg synes den lokale linjen er riktig eller ikke. Risikoforskjellen gjør at det må ha vært betydelig høyere beløp for at Sony skulle være et korrekt valg.
Det eneste som er sikkert, er at de iallefall ikke tenkte kortsiktig, for da hadde de automatisk tatt høyeste bud. |
Det handler om at den som intet våger intet vinner. Og jeg tror nok vi skulle greid å fått ro i land en lokal sponsor om Sony hadde dolket oss i ryggen.
Hoftun er et klasseeksempel på en som ikke våger å ta sjangser. | Lokale sponsorer skjønner helt sikkert at business er business. Dersom de ikke er såpass profesjonelle så er det et under at de er i posisjon til å sponse RBK i første omgang. En sponsor kaster ikke penger etter klubben; den får tross alt noe tilbake også. Dersom Sony verdsatte dette til feks. 50% mer enn Reitan og gjengen så er det galskap dersom klubben ikke slo til. Men jeg kjenner ikke tallene bak dette. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 05.04.2011 22:56 Post subject: |
|
|
Rosenborg hadde ingenting å tape på å signere avtale med utenlandske sponsorer som böd mer enn lokale/norske sponsorer.
Med mer penger ville man kunne ha hentet inn bedre spillere, kunnet tilby mer i lönn til trener i stedet for assistent av assistent-tullet, og brukt mer penger på spillerutvikling/ungdomssatsing.
I det öyebliket klubben ikke hadde evnet å levere som forventet, dvs. CL-deltakelse, så ville uansett norske/lokale sponsorer stått i kö.
Rosenborgs styre og administrasjon er inkompetanse satt i system. Og godt betalt skal de ha også. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 05.04.2011 23:06 Post subject: |
|
|
Muligheten for mer penger er en ting, men Rosenborg burde først og fremst vært bedre på å bruke penger mer effektivt og riktig. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 07:21 Post subject: |
|
|
BjarneS
Det er klart at business er business, og næringslivsfolk er vant til slikt. De kan være uenige om en kontrakt og møtes i retten, samtidig som de inngår nye kontrakter.
Men sponsing inneholder stort sett alltid også et element av følelser(Lokale sponsorer) og disse vil bli lidende hvis man blir droppet.
Jeg husker heller ikke beløpene og har sagt lenger opp, at forskjellen har betydning. Var det 50% som du sier, burde de selvfølgelig gått for alternativet.
Nidaros:
Klart de har noe å tape. Næringslivet i Trondheim er ikke så fryktelig stort. Rema har nå i en del år vært hovedsponsor. Hvis de blir vippet ut, vil de finne andre kanaler å bruke dette budsjettet. De vil da ikke stå klar til umiddelbart å putte inn like store summer neste gang.
Når det gjelder penger til utvikling av laget, så var dette ikke særlig tema i perioden etter 1999. Klubben kunne stort sett bruke det de ønsket. Problemet i den perioden var nok heller å velge en trener, og stå for valget mer enn en halv sesong!!
Dessuten har vel klubben uansett muligheter til å få mer ut av den lokale hovedsponsor. Men det følger da et krav med, nemlig en tilgang til styreplass. Reitan har sagt at de kan øke beløpene, men vil da være med å ha kontroll. Dette er medlemmene og supporterne stort sett imot, da de tror at styreplassen vil være for egen vinning.
Jeg tror det kunne vært verdt et forsøk med Reitan i styret en valgperiode. Han er en meget effektiv forretningsmann, og hvis han er der for å beskytte sin "investering" så har jeg mistanke om at noen personer i admin ville fått kjørt seg kraftig på fordeling mellom admin og sportslig i budsjettprosessen. Han har ikke akkurat overadministrerte selskaper selv. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 06.04.2011 08:36 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Men da blir det kanskje feil å kritisere at de i 1999 valgte lokale samarbeidspartnere i stedet for en internasjonal sponsor med høy risiko. Det har iallefall vært et gjennomtenkt valg. |
Dette har naturligvis overhodet ingenting med risikovurdering å gjøre. Kameraderi og feighet er ordene du leter etter. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.04.2011 09:47 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden prater du om næringslivet i TRONDHEIM, PerO?
Er RBK en regional merkevare?
Tror du REMA vil markedsføre seg på RBKs drakt for å styrke seg i Trondheim?
1999 hadde vi sjansen til å bruke markedsposisjonen vår etter noen solide CL-turneringer med bl.a. kvartfinale til å ta steget som en internasjonal merkevare, men vi har aldri brukt den eller andre sjanser.
Kort tid etter dette prøvde også NIKE å overta ADIDAS plass som utstyrsleverandør, som ADIDAS egne folk etter sigende selv uttalte at de ikke hadde sjanse til å matche økonomisk. Like fullt er det ADIDAS ennå du.
Men hvem vet, kanskje ADIDAS mann i Norge bodde litt nærmere Trondheim enn NIKEs?
Jeg er sikker på du greier å konstruere en bortforklaring av dette også. Evt så er det på tide å erstatte hodet med fingeren i jorda? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 06.04.2011 10:04 Post subject: |
|
|
| Dette er jo rett og slett katastrofalt hvis det er tilfelle. Har du en link eller noe? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 10:24 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Dette har naturligvis overhodet ingenting med risikovurdering å gjøre. Kameraderi og feighet er ordene du leter etter. |
Konspirasjonsteorier hører vel best hjemme på foraer for konsparasjonsteorier, ikke et forballfora. Ytterligere kommentarer unødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 10:34 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Hvorfor i all verden prater du om næringslivet i TRONDHEIM, PerO?
Er RBK en regional merkevare?
Tror du REMA vil markedsføre seg på RBKs drakt for å styrke seg i Trondheim? |
Selvfølgelig er det nasjonal reklame som er hovedårsaken til at Rema velger å være sponsor. Men årsaken til at de velger RBK over f.eks VIF som har minst like stor dekning i media, vil være todelt. Sportslige resultater, og det fakta at familien Reitan er fra Trondheim og er RBK supportere.
| Recon wrote: | | 1999 hadde vi sjansen til å bruke markedsposisjonen vår etter noen solide CL-turneringer med bl.a. kvartfinale til å ta steget som en internasjonal merkevare, men vi har aldri brukt den eller andre sjanser. |
Les innleggene en gang til. Jeg har flere ganger presisert at det er beløpsforskjellen som er avgjørende for om det er verdt å forkaste den lokale strategien. Man forkaster ikke lokale sponsorer for småpenger. Jeg husker ikke beløpene, og har derfor sagt at jeg ikke kan si hva jeg mener er riktig.
Men det er definitivt gode argumenter for begge avgjørelsene.
| Recon wrote: | Kort tid etter dette prøvde også NIKE å overta ADIDAS plass som utstyrsleverandør, som ADIDAS egne folk etter sigende selv uttalte at de ikke hadde sjanse til å matche økonomisk. Like fullt er det ADIDAS ennå du.
Men hvem vet, kanskje ADIDAS mann i Norge bodde litt nærmere Trondheim enn NIKEs? |
Enda en konspirasjonsteori? Utstyrsleverandører stiller med utstyr og penger. Tror du virkelig på teorien du lanserer? Hvis du vil vite hvorfor man velger det ene utstyret foran det andre, kanskje du heller bør stille på medlemsmøte å spørre. Det har nok sine årsaker. Får du frem klubbens årsaker for å velge det ene foran det andre, så kan det diskuteres og man kan danne seg en mening om det er en riktig avgjørelse eller ikke.
Jeg har ikke peiling
| Recon wrote: | | Jeg er sikker på du greier å konstruere en bortforklaring av dette også. Evt så er det på tide å erstatte hodet med fingeren i jorda? |
Bortforklaring? Hva har jeg bortforklart i saken om Sony eller lokal. Jeg har prøvd å være saklig og finne både positive og negative argumenter for begge avgjørelser, og har på ingen måte konkludert med at hverken det ene eller det andre var rett. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.04.2011 10:50 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Man forkaster ikke lokale sponsorer for småpenger. Jeg husker ikke beløpene, og har derfor sagt at jeg ikke kan si hva jeg mener er riktig. |
Sony ville betale 15 millioner i året. Reitans tilbud var derimot kun 4-5 millioner i året. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.04.2011 10:54 Post subject: |
|
|
Teori?
For de som har vært rundt klubben en del år er jo dette en kjent historie.
Ja de stiller med penger. Og Adidas var klare på at de ikke kunne konkurrere med NIKEs tilbud. Sjanseløse faktisk.
Men for all del, avfei det som nok en "konspirasjonsteori" siden du ikke kjente til det tydeligvis. For min del framstår det som i overkant naivt og tvungent "saklig" (og ja, i anførselstegn) å famle etter annet.
It quacks. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 11:11 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Teori?
For de som har vært rundt klubben en del år er jo dette en kjent historie.
Ja de stiller med penger. Og Adidas var klare på at de ikke kunne konkurrere med NIKEs tilbud. Sjanseløse faktisk.
Men for all del, avfei det som nok en "konspirasjonsteori" siden du ikke kjente til det tydeligvis. For min del framstår det som i overkant naivt og tvungent "saklig" (og ja, i anførselstegn) å famle etter annet.
It quacks. |
Konspirasjonen var i forhold til hvem som bodde nærmest.
Igjen, jeg vet ikke hvor store forskjellene i økonomi var. Men litt enkel logikk sier vel at når utstyrsleverandøren Adidas konkurrerer mot utstyrsleverandøren Nike om en utstyrsavtale, så vil kanskje diskusjonen i klubben også dreie seg om utstyr, utstyrslogistikk osv. i tillegg til økonomi. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 11:12 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | PerO wrote: | | Man forkaster ikke lokale sponsorer for småpenger. Jeg husker ikke beløpene, og har derfor sagt at jeg ikke kan si hva jeg mener er riktig. |
Sony ville betale 15 millioner i året. Reitans tilbud var derimot kun 4-5 millioner i året. |
Det er meget stor forskjell. Utgjorde vel en vesentlig del av budsjettet. Hvis det er tallene mener jeg at det er en feilvurdering å satse lokalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.04.2011 11:26 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Konspirasjonen var i forhold til hvem som bodde nærmest.
Igjen, jeg vet ikke hvor store forskjellene i økonomi var. Men litt enkel logikk sier vel at når utstyrsleverandøren Adidas konkurrerer mot utstyrsleverandøren Nike om en utstyrsavtale, så vil kanskje diskusjonen i klubben også dreie seg om utstyr, utstyrslogistikk osv. i tillegg til økonomi. | haha, det var en humoristisk spissformulering, jeg antok ikke du ville ta det som et seriøst forslag.
Selvfølgelig spiller det inn, men dette kan vi vel anta er rimelig likt mellom de store/største, dette var også en tid hvor NIKE satset stort på klubber og landslag de ville bygge rundt. Når man da tar med at Adidas selv sa de ikke kunne konkurrere med tilbudet, men likevel fikk ny avtale, og vi vet fra andre saker, som Sony etc, at de lokale og/eller "kjenningene" favoriseres, så er det vel ikke utenkelig at kameraderi er en faktor også. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 14:02 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | haha, det var en humoristisk spissformulering, jeg antok ikke du ville ta det som et seriøst forslag.
Selvfølgelig spiller det inn, men dette kan vi vel anta er rimelig likt mellom de store/største, dette var også en tid hvor NIKE satset stort på klubber og landslag de ville bygge rundt. Når man da tar med at Adidas selv sa de ikke kunne konkurrere med tilbudet, men likevel fikk ny avtale, og vi vet fra andre saker, som Sony etc, at de lokale og/eller "kjenningene" favoriseres, så er det vel ikke utenkelig at kameraderi er en faktor også. |
Med de beløpene som kom fremlenger opp, synes jeg Sony virker mye verre enn valg av utstyrsleverandør. Når det gjelder utstyr vet vi jo at sportslig avdeling kan ha ganske tunge motforestillinger mot spesifikke merker. PCS må jo ha speislasydde sko fordi han har "Nike" fot, for andre er det motsatt. Baller og drakter har også oppover åra variert mye i utforming og materiale.
Men igjen, hvis forskjellen var like stor som det som kom frem med Sony, så burde vel tilpasninger latt seg løse  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.04.2011 17:13 Post subject: |
|
|
Jeg sitter ikke på de eksakte tallene for noen av tilbudene, men det som kom fram gjennom folk i klubben den gang da, tilsa at dette gikk LANGT utenpå det vi hadde da (og antagelig nå også).
Og at Sony-greia var "verre" gjør ikke NIKE-saken "bedre"  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 17:40 Post subject: |
|
|
Problemet med begge saker er at vi har litt for lite info til å være sikker i kritikken. Det er mange elementer både i en utstyrsavtale og i en hovedsponsorkontrakt som innvirker på avgjørelsen.
Derfor har jeg prøvd i noen saker å si til kritikere som drar bastante slutninger, at det lureste for kritikerne er å stille på medlemsmøtene for å stille spørsmål til det de er skeptisk til.
Medlemsmøter er mer uformelle enn generalforsamlinger. Stiller en kritiske spørsmål der, uten å komme med påstander, tvinges ledelsen til å svare.
Jeg bor sørpå, og kan ikke stille. Men hadde jeg vært på siste medlemsmøte, ville et naturlig spørsmål til Hoftun være: Kan du redegjøre for problemene med spillerlogistikk som gjør at vi ikke har fått erstattet de spillerne vi mistet, spesielt DM.
Et slikt spørsmål ville tvunget frem et svar, og hvis svaret er mer ullent, kan man be om en bedre forberedt fremstilling til neste møte.
Et slikt press vil både kunne få ledelsen til å skjerpe seg, samt at det ville gi gode argumenter for videre kritikk. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.04.2011 18:43 Post subject: |
|
|
Når en debattant avfeier tilløp til kritiske spørsmål fra flere debattanter her som konspirasjonsteorier, krever det litt å ta vedkommende alvorlig.
Den som stadig avfeier kritiske innvendinger man selv ikke godkjenner som "konspirasjonsteorier" kan risikere å bli mistenkt for å ha en agenda i å forsvare den kritiserte inkompetansen som har rådet.
Forøvrig blir det feil å betrakte Skutle og Svendsen som kompetente næringslivsledere, når de i mange år har livnært seg i en tildels "skjermet næring" som RBK-brakka.
Utdatert kompetanse kombinert med manglende fornying og tilsynelatende for lav evne til å ta til seg læring av egne feil, er kjennetegn på kapteiner på en nedadgående skute.
Hvis Skutle og Svendsen har så uerstattelig og verdifull kompetanse, kan de sikkert stille som varamedlemmer til styret, og bidra så ofte de vil.
(Og så slipper vi kanskje unna at noen gir kontrakter til sin sønn med et ikke-fungerende system, mens det fungerende systemet vrakes. Det har forøvrig skjedd mye på datafronten siden Skutle sr var der på 80-tallet.) |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 06.04.2011 20:34 Post subject: |
|
|
Definisjonen på Konspirasjon/konspirasjonsteori:
http://no.wikipedia.org/w...sjonsteori _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 06.04.2011 20:41 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Problemet med begge saker er at vi har litt for lite info til å være sikker i kritikken. Det er mange elementer både i en utstyrsavtale og i en hovedsponsorkontrakt som innvirker på avgjørelsen.
Derfor har jeg prøvd i noen saker å si til kritikere som drar bastante slutninger, at det lureste for kritikerne er å stille på medlemsmøtene for å stille spørsmål til det de er skeptisk til.
Medlemsmøter er mer uformelle enn generalforsamlinger. Stiller en kritiske spørsmål der, uten å komme med påstander, tvinges ledelsen til å svare.
Jeg bor sørpå, og kan ikke stille. Men hadde jeg vært på siste medlemsmøte, ville et naturlig spørsmål til Hoftun være: Kan du redegjøre for problemene med spillerlogistikk som gjør at vi ikke har fått erstattet de spillerne vi mistet, spesielt DM.
Et slikt spørsmål ville tvunget frem et svar, og hvis svaret er mer ullent, kan man be om en bedre forberedt fremstilling til neste møte.
Et slikt press vil både kunne få ledelsen til å skjerpe seg, samt at det ville gi gode argumenter for videre kritikk. |
Godt å se at du også er kritisk til klubbens avgjørelser og at du først og fremst kritiserer metoden til en del av oss på forumet, for frem til nå har det mer eller mindre virket som om du tar klubben fullt og holdent i forsvar. Har jeg rett? _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 23:30 Post subject: |
|
|
Du tar feil. Jeg kritiserer klubben mye, spesielt nivået på administrasjonen. Men jeg kjøper ikke kjappe konklusjoner om hvorfor det har gått galt.
Ser vi på saken med manglende DM, så fremstilles det lett som at klubben ikke har vært forutseende i året før Annan forsvant, og at de ikke har jobbet med mer enn 1. alternativ i gangen etter at han forsvant og at de har manglende oversikt over spillerne.
Se for deg et årsmøte hvos slike påstander blir lagt frem. Så svarer Hoftun : Vi kartla 15 gode alternativer i løpet av siste året Annan var her. De strandet pga XXX årsaker. I peroden etter at han forsvant hadde vi stort sett 3-5 kandidater, men lyktes ikke å lande noen før vinduet stengte av XXX årsaker.
Hvordan fremstår da kritikerne? Hvis man bruker medlemsmøtene til å få frem fakta, så vil kritikken bli bli reell, og støtte til kritikk og utskiftinger kan oppnås. Men selvfølgelig kan også fakta gjøre at man finner at årsakene er mye mer sammensatt enn bare personene. Men da kan kritikk endre på systemene og rutinene også. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2011 23:36 Post subject: |
|
|
gisp!
Det er ikke de kritiske spørsmålene som ble avfeid. Det var påstander som kameraderi, feighet, avgjørelser basert på hvem som bodde nærmest, enkelte ledere ønsker å ødelegge klubben
Kritiske spørsmål er flott. Kjappe konklusjoner er ikke flott. Det dreper enhver saklig diskusjon og umuligjør diskusjonen som grunnlag for endringer.
Jeg er svært kritisk til en god del av det som foregår, men klarer likevel å se at det ofte er flere sider av en sak, og at en avgjørelse kan være gjennomtenkt og godt planlagt, selv om resultatet i ettertid viste seg å være feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 06.04.2011 23:43 Post subject: |
|
|
Vannskelig det der med skillet på gode avgjørelser og gode resultater.
Hvis mann feks velger å gå til jobb fremfor å ta buss, så har man tatt en god avgjørelse med tanke på at mosjon er sunt. Men hvis mann da tilfeldigvis skulle få en takstein i hodet, så vil resultatet etter alt og dømme bli dårlig, til tross for den gode avgjørelsen.
Rosenborgs takstein i hodet var vel stangskuddene til Prica og Strand mot FC København, for klubben sliter virkelig med å komme seg på beina igjen. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
|