| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ingeman Veteran

|
Posted: 29.03.2011 22:41 Post subject: |
|
|
| Ro ned folken.. Vi har jo Sane på prøvespill. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.03.2011 22:41 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Puckno.
Denne offensive midtbanespilleren har vi allerede i Markus Henriksen. Får vi på plass den defensive midtbanespilleren som vi alle ønsker oss nå så ser jo hele situasjonen plutselig mye bedre ut. |
Jeg ser ikke Henriksen som best i en sentral rolle bak spissene. Jeg tror han er mye bedre når han får jobbe seg opp gjennom en indreløper-lignende rolle evt skjærer inn fra kant og kommer inn litt mer uventet. Jeg tror en mer rappfotet spiller passer mye bedre bak spissene. Men mulig jeg tar feil. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.03.2011 22:46 Post subject: |
|
|
| Borges er ikke akkurat noe rappfoting mener nå jeg... |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 29.03.2011 22:56 Post subject: |
|
|
Jo, men, investeringsprosjekt... Villig til å gå et stykke over 7mill om vi ser for oss et videresalg på 20-25mill netto  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.03.2011 22:58 Post subject: |
|
|
Sjekk hva Zorac skrev for et halvt år siden.
| Zorac wrote: | | Han bør hentes så fort som mulig, og burde aller helst vært signert for lenge siden, dersom vi skal ha ham. Jeg vil tro at FFK selger dyrere når de er på vei opp enn hva de ville gjort da de akkurat hadde rykket ned. |
Og så kan folk tenke over hva som har skjedd nå de siste 3 ukene.
Folk i ledelsen må gå! _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.03.2011 23:01 Post subject: |
|
|
Blir spillere av en sånn kvalitet tilgjengelig er det bare for oss å slå til er f.eks en mye bedre spiller enn Skjelbred og vil forsterke 11.
Det er et godt poeng at en i hovedsak bør prioritere resursene våre på en Annan erstatter, men nå har vi vist om at Annan kom til å forsvinne i 12 måneder uten at Hoftun har evnet å få tak i en erstatning. Gir ikke akkurat grunn til å tro at en skal klare å finne en på de neste 6 månedene... Vi brukte 2 - 3 år på erstatte Hoftun. For å ikke snakke om alle årene vi brukte på å skulle erstatte Skammelsrud. For dagens ledelse kommer de mest naturlige ting som en overraskelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.03.2011 23:05 Post subject: |
|
|
Vel, vi finner ikke en kopi av Annan uansett, så da får vi endre måten vi spiller på. Vi vant noen titler uten Annan også, men vi vant de titlene med adekvate spillere i resten av posisjonene!!
og det koster å tjene penger! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.03.2011 23:06 Post subject: |
|
|
Ledelsen er helt Ballu bjørn. så lenge det går bra i nåtiden så løfter de ikke en finger for å sikre framtiden:
Ta livet, som det faller seg,
ja ta det som det faller seg,
Gi blaffen i bekymringer og strev.
for alt du trenger finner du
i den overprisede oppskrytte skandinaviske spillere bu
så ta det som det faller seg og le.  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 29.03.2011 23:19 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | Ledelsen er helt Ballu bjørn. så lenge det går bra i nåtiden så løfter de ikke en finger for å sikre framtiden:
Ta livet, som det faller seg,
ja ta det som det faller seg,
Gi blaffen i bekymringer og strev.
for alt du trenger finner du
i den overprisede oppskrytte skandinaviske spillere bu
så ta det som det faller seg og le.  |
Mandela feber _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.03.2011 23:24 Post subject: |
|
|
Sangen er desverre ingen feberfantasi. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 30.03.2011 00:22 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Sangen er desverre ingen feberfantasi. |
Den var adressert til deg og ditt tilsynelatende Mandela konsept. Kudos for sangen skal du allikevel ha. _________________ 100% JESUS
Last edited by d3 on 30.03.2011 01:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 30.03.2011 00:29 Post subject: |
|
|
7 millioner er lite for en spiller som Borges.
Ja, vi burde kanskje heller gå for en defensiv midtbanespiller, men det bør jo være tydelig nå at RBK rett og slett ikke makter å finne en og derfor bør prøve å være litt slagkraftig på andre områder.
RBK finner bare spillere som blir stappet opp i ræva deres, så det begrenser utvalget kraftig, men da bør de for faen greie å snappe opp det som kommer også.
Nydelig hvis Borges går til Enga nå, det er bare det som mangler.
RBK har blitt en nisseklubb. Jeg frykter faktisk nedrykk for første gang i livet. Én ting er helt sikkert; det blir ikke snakk om noe gull. Virker nesten som man med vilje har prøvd å kjøre klubben på ræva.
Samtlige elleve spillere kan glatt erstattes av andre spillere i Tippeligaen, og det har vel neppe vært tilfelle før.
Skulle ønske jeg var fan av hvilken som helst annen klubb i Norge.[/i] |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.03.2011 00:36 Post subject: |
|
|
| Ja, da er det vel bare å migrere. Ingen som hindrer deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.03.2011 00:39 Post subject: |
|
|
Drit i PK'inga. Vi skjønner alle hva han mener. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 30.03.2011 01:10 Post subject: |
|
|
| Robert81 wrote: | 7 millioner er lite for en spiller som Borges.
Ja, vi burde kanskje heller gå for en defensiv midtbanespiller, men det bør jo være tydelig nå at RBK rett og slett ikke makter å finne en og derfor bør prøve å være litt slagkraftig på andre områder.
RBK finner bare spillere som blir stappet opp i ræva deres, så det begrenser utvalget kraftig, men da bør de for faen greie å snappe opp det som kommer også.
Nydelig hvis Borges går til Enga nå, det er bare det som mangler.
RBK har blitt en nisseklubb. Jeg frykter faktisk nedrykk for første gang i livet. Én ting er helt sikkert; det blir ikke snakk om noe gull. Virker nesten som man med vilje har prøvd å kjøre klubben på ræva.
Samtlige elleve spillere kan glatt erstattes av andre spillere i Tippeligaen, og det har vel neppe vært tilfelle før.
Skulle ønske jeg var fan av hvilken som helst annen klubb i Norge. |
Så enig! Vi har jo være ultra-passive i dette vinduet. Hårreisende. Ny ledelse i klubben er sårt tiltrengt, men ikke enda. Ville bare gjort vondt verre, så burde vente til slutten av sessongen. Bite i det sure eplet å havne på nedre del av tabellen, og ha ambisjoner om topp 8. _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 30.03.2011 04:05 Post subject: |
|
|
| Robert81 wrote: | RBK har blitt en nisseklubb. Jeg frykter faktisk nedrykk for første gang i livet.
Skulle ønske jeg var fan av hvilken som helst annen klubb i Norge.[/i] |
Nisseklubb? Nedrykk? Krisemaksimering kaller jeg dette!
Heh, jeg både tror og mener bestemt at vi i utgangspunktet har den beste 11'ern i Tippeligaen. Det gjelder å finne riktig måte å spille på, noe jeg er overbevist om at JJ greier.
Og til sist: Hut deg til Tromsø da. Hører Isberget trenger påfyll av RBK-negativitet
Edit:
Bare så det er sagt: Jeg skjønner at det er frustrasjonen som snakker her  _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
Petrucci Junior
|
Posted: 30.03.2011 07:23 Post subject: |
|
|
Latterlig lavt nivå på forumet til tider. Bare for å ha sagt det; skulle gjerne sett Borges i RBK-drakt. Og ja, er enig i at man burde ha gjort et forsøk på å signere Borges for ett-to år siden - man fant ikke/finner ikke mer kreativt gode offensivt konstruktive fotballspiller i Norge. Men, vi har ikke behov for han pdd. Og det å betale 7 mill. ville vært hinsides all fornuft, med tanke på at han har rundt 8-9 måneder igjen av sin kontrakt.
For øvrig, registrerer at enkelte er negativ til det JJ sa i pausen på Brann-kampen, men det han sa er 100% spott on. Jeg rakk ikke diskusjonen i etterkant av den kampen, så jeg benytter anledningen nå. Det som manglet i Brann-kampen, var aggresivitet i midtbanen. Kan ikke se at Borges tilfører dette. Vi møtte et lag med stor agressivitet og duellstyrke (de hadde også gjort hjemmeleksen med tanke på å ta ut Prica). Når man møter et lag med stor agressivitet så er det viktig å ligge tett samlet og være tålmodig - dette for å gjøre det lettere å holde ballen og for å hindre overganger i mot. Dette ble ikke gjort. Brann hadde også bevegelige og gode angripere (spiller ingen rolle hva eksperter har sagt før sesongen - hvis Brann spiller slik de spillte mot oss, så er de langt unna nedrykksstreken.). Når motstanders angrep gjennomfører slike løp som ble gjort mot oss, så er det viktig at midtforsvaret er samspillt - det må nærmest gå på intuisjon - den ene må nesten vite hva den andre har tenkt å gjøre før han gjør det. Vårt forsvar har ingen forutsettning for et slikt sammarbeid. Med andre ord, jeg kan ikke se hva Borges skal tilføre laget pdd. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 30.03.2011 07:48 Post subject: |
|
|
| Hadde vært litt kjipt å ''mistet'' enda en spiller i fordel Enga. Borges skulle som sagt vært henta før, da FFK rykket ned. Da hadde vi fått han for en langt mer rimeligere pris. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.03.2011 08:49 Post subject: |
|
|
| Petrucci wrote: | | ... Med andre ord, jeg kan ikke se hva Borges skal tilføre laget pdd. |
Da er vi på helt forskjellige planeter når det gjelder opplevd kvalitet på stallen vår til å kunne bekle sentrale midtbaneroller.
Vi er også på helt forskjellige planeter når det gjelder forståelsen av arbeidsjernet Borges som spillertype.
7 millioner for å kunne knytte til seg Borges tjenester i 4 år ville vært et kupp. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.03.2011 09:35 Post subject: |
|
|
Landslagsspillere fra Costa Rica har vi kjøpt før...
Enig i at Borges er en bra spiller, men han burde eventuelt vært kjøpt på et langt tidligere tidspunkt. Akkurat nå har vi ikke bruk for ham, langt mindre til 7-8 millioner kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.03.2011 10:25 Post subject: |
|
|
Det viktigste poenget er ikke om en skal kjøpe Borges eller ikke, men at vi ikke er i stand til å hente de spillerne vi ønsker i konkurranse med andre klubber. Hoftun sliter virkelig med å selge produktet Rosenborg og med å tørre å gå inn skikkelig på de plassene vi ønsker å forsterke.
Slik som stå er idag burde en slenge inn ett bud på 15 millioner for Kara da han kan være forskjellen på en sportslig katastrofesesong eller fortsatt suksess. Ifra sesongkortsalget ser en også helt tydelig at supportere flest savner ambisjoner og visjoner ifra dagens ledelse. Det er ganske påfallende at Vålerenga klarer å holde en spillerstall med bedre kvalitet enn oss for langt mindre penger. Det er en parameter som en kan måle kvaliteten til ledelsen i sportslig avdeling og vi stryker en slik test. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.03.2011 10:46 Post subject: |
|
|
| Nå ser vi kvaliteten på den spillerstallen først etter noen flere kamper da. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.03.2011 10:52 Post subject: |
|
|
Leter Etter Sponsor!
"Hei. Vi er en gjeng ivrige supportere som ønsker å bli med laget vårt på tur inn i top 30 europa. For å klare det behøves middler klubben ikke har tilgjengelige for øyeblikket, og derfor søker vi snarest en sponsor som kan gå inn med summer for å sikre at vi kjøper de klassespillerne vi behøver for å nå de målene vi har satt. Pengene vil ikke bli sløst, men øremerket for spillerkjøp, og da snakker vi konkrete navn som Kara (15mil), Borges (8mil), V.E Hedenstad (4mil), Huseklepp (16mil).
Altså er vi på utkikk etter et innskud av den nette sum på 43 millioner kroner. Hvis du heter Reitan, eller har like tykk lommebok som Vollvik hadde i glansdagene så ser vi frem til å juble ved siden av deg den dagen RBK slåss om det edleste metaller ute i Europa. Forza RBK!"
#kom ikke på en bedre høyreback en Hedenstad i slengen  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.03.2011 10:58 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Nå ser vi kvaliteten på den spillerstallen først etter noen flere kamper da. |
Nei.
Kvaliteten ser på vi svart på hvit, kvaliteten på tippeligaen derimot, den ser vi om noen runder.
Laget trenger en midtbanespiller ( Sane kan være den mannen )
Og en erstatter for Lustig. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.03.2011 11:20 Post subject: |
|
|
| Jeg er ikke automatisk enig i at Vålerengas spillerstall er så mye bedre enn vår, men vi vil nok se noen tendenser etter fem-seks kamper i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
|