English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:07    Post subject: Reply with quote

Slapt nivå på denne kampen til tider. Frykter at en enkel storseier her bare blir en ekstra hvilepute når de skal nedsable Stabæk, som atpåtil kommer fra 0-7 tapet for LSK.

Pluss for ganske bra pasningspresisjon i store deler av matchen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Komatic
Proff

PostPosted: 23.03.2011 21:09    Post subject: Reply with quote

andost4 wrote:
Dette resultatet viser absolutt INGENTING.. alle visste vel på forhold at vi er bedre enn Ranheim? Nå kommer bare Hoftun med nye "Vi har en bra stall" utallelser..

Buhu!
Gutta får spilt på seg litt selvtillit med en sånn kamp. En grei gjennomkjøring og en fin måte for JJ å få sett mer av spillere som Goa, Lago og Svensson f.eks. Resultatet viser at laget faktisk kan skåre mål. Selv om vi alle visste på forhånd at vi er bedre enn Ranheim, er det jo kjekt å få det bekreftet. Men typisk at noen skal være nødt til å sette et negativt fokus på enhver hendelse. Rolling Eyes
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:25    Post subject: Reply with quote

Andost4: Forhånd. Forhold er noe annet. Det er noe du antageligvis aldri kommer til å være i, så du slipper å ta stilling til det.

Uansett. Jeg var i Abra-hallen. Det var en ganske lang gåtur i snøstorm fra og til busstoppet - jeg har fortsatt frosten i kroppen. Jeg tok en del notater underveis. Gamlekara bak meg som omtalte alle mørkhudede på banen som "niggere" og "svartinger" trodde jeg var journalist. Det er jeg også, men jeg var off duty.

UANSETT.

RBK slet lenge med RIL. RIL var aggressive og hadde god defensiv struktur. Lenge så slet Goa og Prica med å finne hverandre, så vel som PCS og Winsnes. Hele midtbanefireren bar egentlig veldig preg av å ha spilt veldig lite sammen. Winsnes var mye usynlig og Holm ble jobbende veldig mye feilvendt. Jeg ble imponert over hvor hardt han (Holm altså) gikk inn i duellene - han kan ikke sammenlignes med veikheten til Olsen og Moldskred.

Olsen var en av våre beste i dag. Han stod bak nesten alt vi skapte, og var faktisk ganske venn med ballen. Han hadde flere gode involveringer og spilte blant annet Prica igjennom med hælen (!) slik at Prica kom alene med keeper - en sjanse Prica burde ha satt. Olsen var også iskald alene med keeperen når han setter ballen gjennom bena hans.

Goa imponerte meg. Han var overalt og gjorde seg selv veldig spillbar. Han spilte gjennom Prica ved en anledning, stusset ballen gjennom til Olsen ved en annen anledning. Goa er flink til å variere mellom å møte ball og å true bakrom. Jeg vil nok si han er best på det siste, men han viste ved flere anledninger at han absolutt er eminent på å spille igjennom andre. Kan fort bli litt veik med en mann i ryggen, men jeg tror Goa vil lære seg å bli tøffere i duellene etterhvert som han spiller mer her i bauta-ligaen vår.

PCS gjorde også en god figur. Alle vet hvor rask han er med ballen i bena om grunnlaget er skikkelig. Fordelte ballene trygt, jobbet godt og satt ofte fart i laget vårt på kontringer.

Minusene i dag er at forsvarsfireren vår er særdeles ustabil. Det gikk to minutter når en RIL-spiller legger inn, mannen Bjärsmyr skal dekke trekker innover og Bjärsmyr følger ikke - Lago har dermed to mann å dekke bak Bjärsmyr. Hadde innlegget vært presist ville det stått 0-1. Heldigvis er innlegget upresist og går over alle mann - men dette er et tydelig eksempel på hvor posisjoneringssvak Bjärsmyr er.
Høiland ble brukt som høyreback i førsteomgang. Han er tryggere defensivt enn Lustig - langt tryggere vil jeg si - men han er desto dårligere offensivt. Han er forholdsvis utrygg med ballen i bena, tør ikke utfordre, sender kun trygge pasninger og prøver aldri å spille noen igjennom. Han har en svak innleggsfot også. Høyresiden vår mister veldig mye offensiv slagkraft uten Lustig.

Jönsson så nok dette, og valgte å plassere forholdsvis ballsikre Bjärsmyr på høyresiden og flytte Høiland inn som midtstopper. Jeg synes trekket fungerte sånn nogenlunde bra, Bjärsmyr har ingen gudsbegavet innleggsfot, men han virket langt tryggere oppe i banen enn det Høiland gjorde. Vi ble også tryggere sentralt i vår forsvarslinje da Høiland ble flyttet inn som midtstopper.

Ved 1-1 synes jeg ikke Bjärsmyr skal klandres mest. Han er flyttet ut som høyreback i andre, jeg vil si feilen ligger hos Lagol. Lago er ute og støter ballføreren ved ca 40 meter, ballføreren bare sender ballen videre og skaper med ett en 2vs1 situasjon ved RBKs mål. Det er bare Høiland igjen. Jeg mener at Lago ikke skal støte i den situasjonen, men la Jamtfall som er på vei hjemover stresse ballfører. Men når Lago velger å støte så må PCS (nestbakerste spiller hos RBK) passe på å være foran Aas - for PCS ser jo at Høiland raskt blir 2v1. Midtbanen vår ble uansett fraløpt i den situasjonen, Winsnes og Jamtfall burde stresset ballføreren - ikke Lago.

Etterhvert som andreomgangen går så blir RIL mer og mer stresset/slitne og samtidig virker midtbanen vår tryggere på hverandre. Olsen og Goa herjer med backene til RIL. PCS, Winsnes og Jamtfall klarer å legge et høyt press på RIL. Prica var svært usynlig hele kampen igjennom egentlig. Det så mer ut som om det var ham som ikke hadde spilt i RBK før - ikke Goa.

Børs:
Høiland: 5. Svak som beck, solid som stopper.
Bjärsmyr: 4. Svak som midtstopper, OK+ som back.
Lago: 3. Ruser veldig mye og er uvenn med ballen.
Dorsin: 5. Sliter delvis defensivt, men er villig med offensivt og kombinerer flott med både Goa og Olsen.

DFH: 3. Mye løpende i mellom. Overraskende tent i duellene, men får til lite, om noe, offensivt.
PCS: 6. Må løpe mye alene pga Winsnes. Sliter med å finne Goa og Prica i første, men det blir bedre i andre. Veldig fint driv med ball i bena.
Winsnes: 2. Slet med å komme inn i kampen. Velger bare trygge pasninger, kan ikke utfordre 1v1 fordi han ikke har rykket, har ikke tempo nok til å kjøre gode overganger og er for veik i duellspillet. Sorry mac, du er ikke god nok for dette nivået.
Olsen: 6+. God Olsen i dag. Jobbet hardt bakover, hadde få pasningsfeil, kombinerte fint på kanten sin med Dorsin/pcs/Goa - flere assists og skudd. Våken.
Jamtfall: 6. Langt bedre enn DFH. Virket trygg med ball i bena, flere gode pasninger og også en assist. Jobbet godt defensivt og hadde også flere gode brudd på midtbanen (!).

Prica: 4. Usynlig gjennom hele kampen utenom delvis i andre når han kommer til noen sjanser nå og da. Burde scoret mer enn ett mål i dag. Har assist til Goa, men pasningen er egentlig for hard spør du meg, bare såvidt Goa klarer å slenge en tå på den.

Goa: 8. Banens beste. Bevegelig, særdeles trygg med ball i bena, fullstendig oversikt over hvor medspillerne er, og han scorer to mål. Han er kjempehurtig og jobber som en helt på hver eneste ball - både offensivt og defensivt. Spilte gjennom både Olsen og Prica også. Bør starte RBKs kamper fremover.

Last edited by LarsG on 23.03.2011 21:32; edited 1 time in total
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:31    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Andost4: Forhånd. Forhold er noe annet. Det er noe du antageligvis aldri kommer til å være i, så du slipper å ta stilling til det

såså.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:38    Post subject: Reply with quote

Flott innlegg, LarsG, nyttig for oss som ikke så kampen Tommel'n opp!
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:39    Post subject: Reply with quote

Zeno: Hehe, en spøk altså! Wink Mente ikke det der seriøst, andost4!

Ser noen her kommenterer at Jamtfall hadde assist på Pricas siste mål. Det er ingen pasning, det er Jamtfall som prøver å skyte, men skuddet treffer RIL-stopperen og ballen går i en fin bue over til Prica.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:41    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Dorsin: 5. Sliter delvis defensivt, men er villig med offensivt

Nåja. Etter at Olsen og Holm bytta side tidlig i første omgang, var det enorme rom på venstresiden, som følge av at Holm stort sett trakk innover i banen. Dette utnyttet Mikael Frank heller dårlig. Han sto stort sett igjen som et alternativ for midtbanespillernes støttepasninger (etter at disse var ferdige med å spille ballen på tvers), for deretter å pole ballen framover.

Dorsin fikk forresten tilsnakk av dommeren for gjentatte tyveri av meter på innkast, så det spørs om du får se mindre av dette utover i sesongen, Kristobal.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 23.03.2011 21:43    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Zeno wrote:
4-1

Unggutten Svensson scorer på en pen volley.

Jeg blir gal av disse innleggene dine Zeno, de innleggene med bare en settning. PLIZ.

"Dette er mitt forum og kan ikke alle sammen være så snille og gjøre akkurat som jeg vil!"
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:44    Post subject: Reply with quote

Enig at han i første kunne bidratt mer offensivt i første, men sammenlignet med Høiland så synes jeg han bidro langt mer. I andre har han flere gode involveringer offensivt.

Alt sagt: Jeg synes vi burde ha en bedre venstreback enn han vi har nå.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 23.03.2011 21:46    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
RÃ¥nny wrote:
Hedon wrote:
Ro deg ned litt, nå. Det er da ingenting galt med å oppdatere ved scoringer i en kamptråd.

Var jo ikke bare de jeg tenkte på da, er jo alle de andre innleggene med bare en settning også.

Nøyer meg med en SETNING:
du har til tider en noe irriterende tone i dine innlegg.

Crying or Very sad

- Torgeir Børven
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 21:55    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Andost4: Forhånd. Forhold er noe annet. Det er noe du antageligvis aldri kommer til å være i, så du slipper å ta stilling til det.

Very Happy Tommel'n opp!
Awesome
Rutinert

PostPosted: 23.03.2011 21:56    Post subject: Reply with quote

[quote="LarsG"]Zeno: Hehe, en spøk altså! Wink Mente ikke det der seriøst, andost4![quote]

Hehe, jeg tar den Smile Noen ganger går det litt fort i svingene. Slapp av, jeg tåler en spøk. Det er et forum!
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 23.03.2011 22:01    Post subject: Reply with quote

Strålende oppsummering LarsG... Veldig nyttig for oss som ikke så kampen, og virker itillegg til at du prøver se på kampen ganske objektivt! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 22:02    Post subject: Reply with quote

Hørte mye positivt om Lago i denne matchen, håper Janne ble overbevisst. Kanskje vi får se Lago-Jimbo mot Stabæk.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 22:25    Post subject: Reply with quote

Basert på denne kampen og den forrige så ville jeg valgt Høiland og Jimbo sammen i midtforsvaret.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 22:45    Post subject: Reply with quote

Jimbo og Høiland er vel det eneste noenlunde komplementære stopperparet i RBK pr dags dato (Jimbo dueller/ Høiland litt hurtighet). Det er dermed også det eneste logiske valget.

Dog skal det sies at selv om Jimbo/Høiland er logisk, regner jeg ikke med noe annet enn at Bjærsmyr spiller.
Recon
Legende

PostPosted: 23.03.2011 23:21    Post subject: Reply with quote

andost4 wrote:
Dette resultatet viser absolutt INGENTING.. alle visste vel på forhold at vi er bedre enn Ranheim? Nå kommer bare Hoftun med nye "Vi har en bra stall" utallelser..

Ja, visse ting tyder på at dette ikke er motstand å hente info fra...

Quote:

Fra RBK.no
Ekstra artig å se at spillere som Lago, Winsnes, Goa og Olsen gjorde det bra
[/quote]

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 23.03.2011 23:23    Post subject: Reply with quote

Strålende rapport, LarsG! Hadde du øynene på Osei Oviasu også?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 23:26    Post subject: Reply with quote

Er vel et tegn på at dette er Olsens nivå, 1 div. Han får antakeligivs de ekstra sekundene han trenger mot Ranheim kontra et Tippeligalag.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.03.2011 23:46    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Dorsin fikk forresten tilsnakk av dommeren for gjentatte tyveri av meter på innkast, så det spørs om du får se mindre av dette utover i sesongen, Kristobal.

Haha, Dorsin er fortsatt verdensmester i stjålne meter på innkast. Best til noe altså.

Gøy med Goa. Virker som en gladkar, og en som vokser med tillit.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.03.2011 23:59    Post subject: Reply with quote

Jönsson på Ranheim-TV
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hendrix
Veteran

PostPosted: 24.03.2011 01:07    Post subject: Reply with quote

Hvordan gjorde Oviasu seg LarsG?
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 24.03.2011 03:02    Post subject: Reply with quote

Se oviasu-tråden.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2011 13:35    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Er vel et tegn på at dette er Olsens nivå, 1 div. Han får antakeligivs de ekstra sekundene han trenger mot Ranheim kontra et Tippeligalag.

Nå skal man ikke glemme at Olsen, etter min og tydeligvis noen andres mening også, var Rosenborgs beste spiller på 45 minutter i Bergen. Jeg synes han virkelig går på banen for å bevise noe nå, og bruker farta si litt tidligere og mer bevisst enn han gjorde i fjor. Nå går han tydelig for å komme til innlegget på utsiden av backen, og da klarer han det også.

I dagens Rosenborg-mannskap er han den eneste som ikke kun søker ball på fot, nå når Prica tydeligvis tar mer av Iversens møtende ansvar, og vi trenger noen som går i rom, for sånn som angrepsspillet vårt spilles må vi nesten alltid slå inn med underskru mot etablert forsvar. Kort sagt - vi trenger sjanseskaperen Olsen mer enn småspill-Moldskred nå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb