View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
th91 Junior
|
Posted: 21.03.2011 23:50 Post subject: |
|
|
Fair enough, skal endre på usaklighetene. De var uansett ikke rettet spesifikt mot Strand, mer mot den gemene hop og deres meninger som råder både i dette og andre fora. Poenget er at Skjelbred er en lite effektiv spiller som høster ufortjent for mye ros for sin løping, teknikk og pasningsfot. Jeg står fremdeles ved at alle som ikke evner å se at Skjelbred langt på vei har vært det svakeste leddet på midtbanen vår i en årrekke bør foreta en reality-check. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.03.2011 23:53 Post subject: |
|
|
Hvis du hadde fulgt med litt, så hadde du visst at "den gemene hop" har vært svært kritisk til Skjelbred i flere sesonger allerede. Nivået her inne er generelt ganske høyt og i veldig stor grad er vurderingene gjort med selvkritiske blikk. Tror ikke du kommer særlig langt i diskusjonene med en slik fremferd. |
|
Back to top |
|
 |
th91 Junior
|
Posted: 22.03.2011 00:00 Post subject: |
|
|
Jeg har vært en ivrig forumleser her inne i mange år, og jeg mener absolutt at jeg har belegg for å hevde at det er en stor bastion med brukere som har en forkjærlighet for Skjelbred her inne. Selvfølgelig finnes de kritiske røstene også - noe annet har jeg da vitterlig ikke gitt uttrykk for? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.03.2011 00:09 Post subject: |
|
|
Det er du som snakker om "den gemene hop", som om du kommer med noen oppklarende vurderinger for folket her inne. Den kritikken du kommer med, har haglet mot Skjelbred regelmessig på rbkweb iallefall de siste tre årene.
Og denne "fjortisforelskelses"-greia di er jo bare et skudd helt uten mål og mening, og passer ikke inn i noen sammenhenger her. Selv de som har vært størst tilhengere av Skjelbred har vært enige i at han ikke har vært noe god - men de har heller fokusert på at han blir brukt feil på laget. Noe som det finnes mange gode argumenter for at stemmer ganske godt. |
|
Back to top |
|
 |
th91 Junior
|
Posted: 22.03.2011 00:21 Post subject: |
|
|
Som sagt: det har vært kritiske røster, men all den tid man fremdeles leser innlegg som hevder at Skjelbred var blant de beste i den hvite trøya mot Brann må det være lov å ta til orde mot på disse.
Jeg fjernet også "fjortisforelskelses"-greia du viser til og innrømmet at dette var irrelevant og skrevet i affekt.
At han blir brukt feil har vært en kjepphest for Skjelbred-leiren i flere år uten at noe tilsier at dette har rot i virkeligheten. Han har da vitterlig fått prøvd seg sentralt med jevne mellomrom, både som en av to sentrale i en flat firer som i går og som OMS, uten at dette har styrket hypotesen om at han er brukt feil. Han faller igjennom omtrent hver gang, men de samme brukerne tar ham i forsvar igjen og igjen. Forklaringen er enkel nok: han har ikke ferdigheter - verken fysiske, pasningsmessige eller taktiske - til å spille i en slik rolle. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.03.2011 00:25 Post subject: |
|
|
At han blir trukket frem som en av de beste i går er ikke det minste rart, med tanke på at han var vår klart beste den siste halvtimen av kampen. Når resten av laget suger stort sett fra start til slutt, fremsto den oppofrende jobbingen til Skjelbred på slutten av kampen som et mikroskopisk lysglimt i elendigheten.
Han var ikke god, men han var absolutt en av de minst dårlige. Jeg klarer ikke å se hvem som skulle ha vært noe særlig bedre. Omtrent samtlige spilte til strykkarakter. |
|
Back to top |
|
 |
th91 Junior
|
Posted: 22.03.2011 00:39 Post subject: |
|
|
Da får vi være enige om å være uenige om hans prestasjoner i går. Etter min mening kunne vi festet grep om kampen i sluttminuttene - og resten av kampen for øvrig - hadde vi hatt en midtbane det gikk å spille gjennom. Selv om jeg på det sterkeste vil fordømme langballene mot Prica fra backene, kan jeg til en viss grad forstå deres motvillighet til å spille gjennom midtbanen all den tid dette kun førte med seg ballmist fra Henriksen og Skjelbred og påfølgende kontringer imot.
Olsen og Bakenga er de eneste som får ståkarakter fra meg. Olsen fordi han blir kastet inn i et vanskelig scenario - i underlæge på Brann Stadion med stø kurs mot lagets første tap på ett og et halvt år - og gjør et ærlig forsøk på å sette press på backfireren til Brann, noe han for så vidt lyktes greit med da han kom rundt og fikk slått inn ved flere anledninger, Bakenga for scoringen og et par gode forsøk.
Dette hører vel dog kanskje hjemme i kamptråden, beklager det. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.03.2011 14:12 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med th91 i vurderingen av Skjelbreds spill mot Brann. Problemet er ikke innsatsen til Skjelbred, det er det aldri, men jeg blir til tider sjokkert over valgene han gjør med og uten ball. Grunnen til at han blir så overløpt på midtbanen er at han gjør veldig mange dårlige valg i forhold til når og hvor han presser og faller av, og til tider faller han helt ut og lar lagkamerater i stikken i vanskelige situasjoner.
Offensivt er problemet, som vanlig, timing og presisjon i pasningene. Nå var det ikke så mange støttepasninger som det har vært, men alle de enkle pasningene spilles tredve centimeter for kort, slik at vi ikke får utnyttet to mot en-situasjonene på kant. I tillegg inviteres det alt for mye til vegg framfor å finne et nytt rom to-tre trekk fram.
Nå er jeg også helt enig med Brady og Hedon i at måten Rosenborg distribuerer ballen fra forsvaret gjør Skjelbred skadelidende kanskje mer enn noen annen, siden hans styrke ligger i rask ballbehandling langs bakken, og ikke i luftkrig og gjenvinning høyt. Men jeg tror også laget savner Annans egenskaper som oppspillspunkt sentralt mer enn i alle fall jeg hadde forventet, siden verken Henriksen eller Skjelbred har samme nese for å gjøre seg spillbare i dypet som Annan. Derfor får vi heller ikke rettvendt ballbesittelse i midtbaneleddet, og det er noe de må jobbe mye mere med. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.03.2011 00:11 Post subject: |
|
|
Det var noen innlegg på Newcastles forum tidlig i februar i år om at Skjelbred var ønsket og snart Bosman.
Vet ikke om det bare er en utenlandslysten Newcastle-fan på Lade som "hyper" den spilleren på forumet, men det har i alle fall vært heeelt stille der siden.
Om PCS ønsker eller ikke ønsker å forlenge kontrakten, og om han ønsker eller ikke ønsker å sikre at RBK får noen millioner for ham, burde vært avklart ASAP.
Vi trenger kanskje erstattere for både Annan og Skjelbred i år. Og de må være gratis. Herlig. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.04.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er på tide å gi Ciljan kapteinsbindet. Han bryr seg om Rosenborg, han spiller med hjerte utenpå drakten og gir 110% uansett. Måten han dirigerer medspillere og står fram med innsats går den daffe svensken en høy gang. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2011 11:11 Post subject: |
|
|
Ekker snakka også om Skjelbred i avisa i går:
- Interessen rundt Per er der absolutt. Per har vært lojal i mange år og har absolutt kvaliteter i det internasjonale markedet, men det er helt avgjørende at det riktige tilbudet kommer.
- Hva er det?
- At han kommer til en klubb som satser på ham og at forholdene legges til rette for at han kan trives på og utenfor banen. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 25.04.2011 21:55 Post subject: |
|
|
Ciljan viste klasse i kveld. Et nivå over alle andre på banen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 25.04.2011 21:58 Post subject: |
|
|
Når Ciljan er i toppform, så er han den beste spilleren i laget sammen med Prica. Vanvittig løpsmotor, teknikk og touch på ballen. En klasse for seg selv når det gjelder teknikk. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 25.04.2011 22:01 Post subject: |
|
|
Det KAN ha noe å gjøre med at han mye oftere får lov å bevege seg frem i banen, i den såkalte OMS-rollen. Ikke at han spilte der i hele dag, treige Winsnes måtte flyttes frem dit etterhvert for hurtighetens skyld, men tendens er uansett klar: kamper Per spiller OMS spiller han bedre enn kamper han IKKE gjør det. Fakta. Værsågod å bortforklar det, tvilere. Jeg forventer ingenting annet av dere. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 25.04.2011 22:21 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Ciljan viste klasse i kveld. Et nivå over alle andre på banen. |
Helt enig. Det ser ut som at sammarbeidet med Holm fremhever ferdighetene hans også. Trekant/småbanespillet til Ciljan, Holm og Henriksen er til tider meget frekt. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 25.04.2011 22:26 Post subject: |
|
|
Indeed. Minner litt om trioen Tettey/Skjelbred/Sapara. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 25.04.2011 22:27 Post subject: |
|
|
I tillegg sitter skuddene bedre enn på lang tid.
I år tror jeg faktisk det kommer mål fra distanse. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 25.04.2011 22:29 Post subject: |
|
|
(de utrolig få) Skuddene til Per har alltid vist potensiale. Men bortjemt på kant har han ikke fått vist det frem. Flere kamper i posisjoner som i dag, så skal du se det også fortsetter sånn. Noen Didi Konan blir han nok aldri, men absolutt brukbar. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 25.04.2011 23:49 Post subject: |
|
|
Deilig å se Ciljan i dag. Fantastisk teknikk og tempo over fintene, veldig bra rykk. OG innsats hele veien. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.04.2011 23:53 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | I tillegg sitter skuddene bedre enn på lang tid.
I år tror jeg faktisk det kommer mål fra distanse. |
Nå får vi dämpa optimismen lite och komma ner på jorden. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.04.2011 00:31 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: |
Nå får vi dämpa optimismen lite och komma ner på jorden. |
Peter Storey wrote: | Nytt 4-Ã¥rskontrakt till Lago! |
_________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 26.04.2011 09:10 Post subject: |
|
|
Får ikke rost Skjelbred nok for kampen igår. Når den gutten er i slaget, så er det så verdifullt for laget. Håper han signerer ny kontrakt, vi trenger Skjelbred. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 26.04.2011 16:55 Post subject: |
|
|
Herlig kamp av Skjelbred. Det blir nevnt at skuddene hans nå begynner å sitte. Og Halvorsen sier at de alltid har vist potensiale. Jeg liker virkelig det jeg ser når Ciljan har ballen på 16-meteren i år. Han prøver å se etter skuddlege. Lille Per har jo vært nærmest vaksinert mot å prøve å skyte, og nå når han tørr så legger han til en ny dimensjon i spillet sitt. Hvis han fortsetter slik får også Ciljan noen mål i år. |
|
Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 26.04.2011 16:58 Post subject: |
|
|
Jonas Wannebo wrote: | Når Ciljan er i toppform, så er han den beste spilleren i laget sammen med Prica. Vanvittig løpsmotor, teknikk og touch på ballen. En klasse for seg selv når det gjelder teknikk. |
Ja, og spesielt loepkapasiteten. En enorm motor paa fyren. En geriljaslave, som jobbet utrolig hardt, og viste tendenser til ekstremt hoeyt O2-opptak. Viste utrolig innsats og gloed.
 _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.04.2011 17:03 Post subject: |
|
|
De to siste kampene på hjemmebane har han vel hatt skudd fra utenfor 16-meteren, og begge keeperne har virket like uforberedt og sjokkert.  |
|
Back to top |
|
 |
|