English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ryujin
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 14:19    Post subject: Reply with quote

Hva syns du burde være kriteriene for en Styreformann?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
HeXX
Rutinert

PostPosted: 21.03.2011 14:24    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Jeg kan stille meg bak mye, men ikke Reitan inn i klubben. For å være helt ærlig mener jeg du der krasja totalt med det du anså som det eneste kriteriet for styreverv nå.

Hva konkret er det som diskvalifiserer Reitan i forhold til feks BÃ¥rd Benum?

Er det ikke heller kvalifikasjoner som skal angi om en person bør velges inn i styret, og ikke etternavnets assosiasjoner?

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese

Last edited by HeXX on 21.03.2011 14:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 14:25    Post subject: Reply with quote

At han har nicket 'Recon' på RBKWeb? Wink
Recon
Legende

PostPosted: 21.03.2011 14:26    Post subject: Reply with quote

Vel, du nevnte jo selv at kriteriet i styret var å ville det beste for klubben og tørre gjøre seg upop og stå i mot Skutle.

Det går vel mye på det i dagens RBK. Uavhengighet, klubbhjerte og et oppegående hode. Utover det blir tillegg/bonus, sånn i første omgang.

Reitan ser jeg ikke med mye av det der, og tviler særs sterkt påat han ville gjort noe med Skutle også. Han er en businessmann og ville vel kun pleid forhold med Skutle til egen vinning. Og jeg tror ikke på en styreopptreden fra ham for noe annet enn å promotere egne selskap. Dette er fyren som tross alt mente sponsingen hans burde være verdt en styreplass...

For ikke å snakke om at han kunne funnet på å putte en av sønnene i stedet...grøss og gru.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.03.2011 14:27    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Recon wrote:
Jeg kan stille meg bak mye, men ikke Reitan inn i klubben. For å være helt ærlig mener jeg du der krasja totalt med det du anså som det eneste kriteriet for styreverv nå.

Hva konkret er det som diskvalifiserer Reitan i forhold til feks BÃ¥rd Benum?
Du har ikke lest det jeg har skrevet en tid nå, om du tror jeg er en tilhenger av Benum.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 14:31    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Vel, du nevnte jo selv at kriteriet i styret var å ville det beste for klubben og tørre gjøre seg upop og stå i mot Skutle.

Det går vel mye på det i dagens RBK. Uavhengighet, klubbhjerte og et oppegående hode. Utover det blir tillegg/bonus, sånn i første omgang.

Reitan ser jeg ikke med mye av det der, og tviler særs sterkt påat han ville gjort noe med Skutle også. Han er en businessmann og ville vel kun pleid forhold med Skutle til egen vinning. Og jeg tror ikke på en styreopptreden fra ham for noe annet enn å promotere egne selskap. Dette er fyren som tross alt mente sponsingen hans burde være verdt en styreplass...

For ikke å snakke om at han kunne funnet på å putte en av sønnene i stedet...grøss og gru.

Ta han inn som konsulent da.... Han har iallefall bevist at han kan styre et stort selskap med en liten og effektiv administrasjon, og fullt fokus på sluttproduktet. Akkurat hva klubben trenger
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 14:37    Post subject: Reply with quote

Reitan får jeg litt vond smak av. Da er det bedre med f.eks. en Per Axel Koch. Er iallfall ikke redd for å nedbemanne om det trengs.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 14:42    Post subject: Reply with quote

PerO:

Det er dette jeg tenkte på, jeg vil ikke ha Reitan i Styret over lengre tid. Vi trenger noen som kan komme inn og rette opp de feilene som er gjort og til den oppgaven trenger vi en foretningsmann som vet hvordan å bygge etter inntekter, det har Reitan bevist at han kan gjøre.

Jeg vet at dette ikke er noen perfekt løsning, men hvis ingenting blir gjort så kan vi ende opp som Brann eller i verste fall Lyn.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 14:43    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Reitan får jeg litt vond smak av. Da er det bedre med f.eks. en Per Axel Koch. Er iallfall ikke redd for å nedbemanne om det trengs.

Jeg er åpen for alle forslag som kan være med på å sette Rosenborg på riktig kurs igjen.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 21.03.2011 14:55    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Du har ikke lest det jeg har skrevet en tid nå, om du tror jeg er en tilhenger av Benum.

NÃ¥ var han tatt som et relativt tilfeldig eksempel.

Cluet er at enkelte personlige egenskaper må oppfylles for en evt ny styreleder i RBK, og ettersom Cincinattus dessverre er utgått på dato, må vi klare oss med det vi umiddelbart har tilgang til av personer.

Det RBK trenger er en eller flere styremedlemmer som våger å ta de upopulære avgjørelsene som må tas. Det må oppsigelser til for å få RBK tilbake på rett spor, både økonomisk og sportslig. Den sportslige erfaringen er det god dekning for i styret, men jeg savner en mer tydelig styreleder som uttrykker sin støtte til det sportslige, og ikke er en konservator av det administrative som Svendsen er.

Nye styremedlemmer må selvsagt ha erfaring fra styrevirksomhet, de må ha et hjerte for RBK og jeg for min del vil vel strengt tatt heller ha Ole Robert enn Odd inn i styret. Men for meg er ikke etternavnet det vesentlige, men funksjonsevnen.

Og det er vel det som er probemet i dag. Funksjonsevnen..

Jeg er nok uenig i din tolkning av hvordan fam Reitan vil angrepet en evt. styreplass, og jeg tror nok det i en overgangsperiode kunne vært nyttig å tatt i bruk deres kompetanse. (uten ytterligere sammenligninger med Cincinattus...)

Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 21.03.2011 14:57    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg ble skikkelig skuffet over prestasjonen til spillerne i går, samtidig som jeg ikke ønsker at vår supporterkultur (les: RBK) ikke skal bli like krakilsk og affektlabil som andres (les: Brann). Da har Brann vunnet dobbelt.
Å forklare en dårlig fotballkamp med et dårlig styre blir for enkelt. Her vil jeg heller trekke frem manglende lagspill og ferdigheter hos spillerne. Jeg konkluderer altså: Det var en dårlig kamp av fotballspillerne i klubben. Treneren gjorde en ok jobb, tatt spillerne i betraktning.
HeXX
Rutinert

PostPosted: 21.03.2011 15:02    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Jeg må innrømme at jeg ble skikkelig skuffet over prestasjonen til spillerne i går, samtidig som jeg ikke ønsker at vår supporterkultur (les: RBK) ikke skal bli like krakilsk og affektlabil som andres (les: Brann). Da har Brann vunnet dobbelt.
Å forklare en dårlig fotballkamp med et dårlig styre blir for enkelt. Her vil jeg heller trekke frem manglende lagspill og ferdigheter hos spillerne. Jeg konkluderer altså: Det var en dårlig kamp av fotballspillerne i klubben. Treneren gjorde en ok jobb, tatt spillerne i betraktning.

Nå er det vel strengt tatt ikke gårsdagens resultat som er probleet. De fleste er nok enige i at et tap i ny og ned skjer, og i går var spillergruppa umotivert. Men over tid så har det avtegnet seg et mønster av en organisasjon som sliter i flere ledd, og at det sportslige nå begynner å lide under dette.

Det er dermed ingen motsetninger mellom debatten om styresammensetning/funksjon og det mange så i går. En uinspirert spillergruppe uten særlig glød...

Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.03.2011 15:05    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:

Jeg er nok uenig i din tolkning av hvordan fam Reitan vil angrepet en evt. styreplass, og jeg tror nok det i en overgangsperiode kunne vært nyttig å tatt i bruk deres kompetanse. (uten ytterligere sammenligninger med Cincinattus...)

Jeg tror vel vi i bunn og grunn krasjer på synet om hvorvidt de uthevede ord lar seg kombinere i praksis. Skutle ut, Reitan inn er for meg å bytte en edderkopp med en annen.

Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 15:07    Post subject: Reply with quote

Dårlig kamp, og det er endel å sette fingeren på i det som skjer i og rundt klubben, både sportslig og administrativt.

Kristobal påpekte at det også tidligere har vært dårlige vårkamper. Det har han selvsagt veldig rett i, og jeg er enig i at det blir for tidlig å trekke konklusjoner allerede.

Allikevel er det bekymrende å se hvordan spillerne opptrer forsvarsmessig, hvordan man ikke ser noe mønster i angrepsspillet og hvordan det kan virke som om endel av spillerne ikke er 100% motiverte.

Selvsagt for tidlig å felle noen dom over Jönsson også, men jeg syns faresignalene er der på flere punkter. Strand har f.eks. vært inne på at vi pr. nå ikke har mannskap til å spille 4-4-2, og jeg er enig. Vi trenger tre sentrale på midten for å greie å dekke opp godt nok, når ikke Annan (eller en annen god defensiv midtbanespiller) er der. Kantene våre på midten er heller ikke typiske 4-4-2-spillere. Til det har de for få defensive fibre i seg.

Jeg var heller ikke overbegeistret over byttene Jönsson gjorde. Jeg tenker spesielt på å bytte Bakenga mot en forsvarsspiller når vi ligger under og trenger mål. Bakenga var jo den som i størst grad truet motstanderens mål av de offensive spillerne.

Jeg håper Jönsson tar tak i alt dette, og at vi fremstår helt annerledes om 14 dager.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 15:10    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:

Hvis du sier at spillerstallen ikke er god nok så må du se på grunnen til dette. I kan ta det fra bunnen:

1. Hoftun har ikke den kompetansen som skal til for å styre et lag som Rosenborg.
2. Styret syns at Hoftun passet perfekt og orket ikke se etter andre alternativer.

For at dette skal bedres så må den enten en radikal holdningsendring eller et nytt styre, og jeg tror mer på et nytt styre en at Svendsen & co kommer til å gå imot alt de har gjort de siste 4-5 årene.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 15:24    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Jeg tror vel vi i bunn og grunn krasjer på synet om hvorvidt de uthevede ord lar seg kombinere i praksis. Skutle ut, Reitan inn er for meg å bytte en edderkopp med en annen.

Hva med Reitan inn over Skutle.... kanskje presses Skutle til å vise frem de utmerkede egenskaper han har i å bygge en god klubb som han viste først i styret, deretter som daglig leder fra 93..... Et dytt i riktig retning eller ut.....
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.03.2011 15:28    Post subject: Reply with quote

Tror ikke jeg vil ha Koch inn i RBK egentlig. En bra sjef for oss i Polaris, som verken er redd for å slå på stortromma når noe er bra eller å stramme skikkelig til når det trengs. Men tror han passer best der han er.

Jeg konfronterte ham for øvrig face to face i januar 2009 med mine betraktninger rundt verdien av TL-produktet, men han hadde liten forståelse for mine synspunkter på at norsk fotball kom til å bli atskillig mindre populært enn årene i forveien.

Det tok tre måneder, og så hadde Polaris og de andre avisaktørene på nett solgt fra seg eneretten de opprinnelig hadde kjøpt i den nye TV-avtalen på å få vise hovedrunden eksklusivt på nett.
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 21.03.2011 15:30    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bergenserne blir glade for tre poeng i TL, det skal de ha.

Det er det som er halve meningen med å dra på fotballkamp; å dele gleden over gode prestasjoner og skuffelsen over dårlige.

Jeg leser en kritikk av Brann-supporterne mellom linjene her fordi de feirer seieren mot RBK så bra - jeg ville heller gitt de ros for at de klarte å gjøre Brann til et samlingspunkt på tross av det klubben har vært igjennom i media i det siste.

Det kommer en os av dårlig taper fra dette innlegget, men det er vel kanskje naturlig, så dårlig trening dere har med tap Smile
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.03.2011 15:30    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Recon wrote:

Hva med Reitan inn over Skutle.... kanskje presses Skutle til å vise frem de utmerkede egenskaper han har i å bygge en god klubb som han viste først i styret, deretter som daglig leder fra 93..... Et dytt i riktig retning eller ut.....

Recon wrote:
Reitan ser jeg ikke med mye av det der, og tviler særs sterkt på at han ville gjort noe med Skutle også. Han er en businessmann og ville vel kun pleid forhold med Skutle til egen vinning. Og jeg tror ikke på en styreopptreden fra ham for noe annet enn å promotere egne selskap. Dette er fyren som tross alt mente sponsingen hans burde være verdt en styreplass...

Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 15:33    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Reitan ser jeg ikke med mye av det der, og tviler særs sterkt på at han ville gjort noe med Skutle også. Han er en businessmann og ville vel kun pleid forhold med Skutle til egen vinning. Og jeg tror ikke på en styreopptreden fra ham for noe annet enn å promotere egne selskap. Dette er fyren som tross alt mente sponsingen hans burde være verdt en styreplass...

Hvilken vinning skal Reitan ha av RBK, annet enn prestigen ved å sitte i styret for byens klubb??

Han har jo penger til å kjøpe opp hele klubben, eller en hvilken som helst annen norsk klubb hvis han ønsker det....

Kan godt være at han mener sponsingen er verdt en styreplass, for å kunne passe på at midlene brukes med fornuft...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.03.2011 16:00    Post subject: Reply with quote

smedboe, du har rett i at jeg er en dårlig taper, da er jeg sur og negativ. Men sur og negativ er min default så de fleste merker ikke forskjell Very Happy
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.03.2011 16:03    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg læser ét interview til, om at banen var dårlig, så vet jeg ikke hvad jeg gør. At banen var dårlig er af så lite betydning for tabet, at det bare bliver helt latterligt.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 16:04    Post subject: Reply with quote

Brann kombinerte fint til tider, så å skylde på banen gir ingen mening.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.03.2011 16:50    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Recon wrote:

Hvilken vinning skal Reitan ha av RBK, annet enn prestigen ved å sitte i styret for byens klubb??

Han har jo penger til å kjøpe opp hele klubben, eller en hvilken som helst annen norsk klubb hvis han ønsker det....

Kan godt være at han mener sponsingen er verdt en styreplass, for å kunne passe på at midlene brukes med fornuft...
Det tror jeg vi kommer til å fortsette ha forskjellige meninger om. At endringer må til er man vel enige om, og utover det står folk fritt til å stemme som de vil.

Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.03.2011 17:00    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det tror jeg vi kommer til å fortsette ha forskjellige meninger om. At endringer må til er man vel enige om, og utover det står folk fritt til å stemme som de vil.

Selvfølgelig kan man ha forskjellige meninger. Men en påstand om at noen engasjerer seg for egen vinnings skyld og dermed ikke bør velges, den bør vel kunne begrunnes? Det bør iallefall være sansynlig at personen kan vinne noe han ikke har fra før...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next
Page 23 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb