View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wannebo Veteran

|
Posted: 04.03.2011 18:44 Post subject: |
|
|
JohnnyCash wrote: | Hedon wrote: | Er Jonas Svensson litt tjukk? |
Kompakt i hvert fall. Han er litt "Rooney" tror jeg. |
Spilte mot han i forfjor. Enig i Rooney-karakteristikken. Litt som PÃ ll Gunnarson i grunn. Ikke feit, men litt kraftig. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 04.03.2011 18:46 Post subject: |
|
|
Leser bare live commentary, men virker jo som vi er helt rasskjørt bak i forsvaret? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.03.2011 18:48 Post subject: |
|
|
Treng da itj nå forsvar når vi score fem-seks mål i hver kamp  |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
|
|
I angrep har vi vært gode, men det stemmer nok at vi har vært ganske dårlig i forsvar til tider, ja. Litt sånn det har vært de siste kampene i grunn. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
|
|
kristobal wrote: | Treng da itj nå forsvar når vi score fem-seks mål i hver kamp  |
Nils Arne, er det deg?  _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 04.03.2011 18:49 Post subject: |
|
|
Tjukk eller ikke : meget bra pasningsfot på Svensson, hvertfall. Sidenote: er ikke Pall et fornavn? Så det å si Pall Gunnarson blir omtrent som å snakke om Inge Høiland? |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 04.03.2011 18:51 Post subject: |
|
|
anders1 wrote: | Tjukk eller ikke : meget bra pasningsfot på Svensson, hvertfall. Sidenote: er ikke Pall et fornavn? Så det å si Pall Gunnarson blir omtrent som å snakke om Inge Høiland? |
Det stemmer. Og Veigar Páll er det riktige om man skal bruke to navn. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 04.03.2011 18:55 Post subject: |
|
|
Har brukt å sagt Páll Gunnarson jeg, etter alskens kommentatorer. Stemmer nok ganske bra det dere sier. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.03.2011 18:58 Post subject: |
|
|
Morsomt at vi putter fem og tydeligvis har mye bra angrepsspill. Fantastisk kult med Bakenga, lite som tyda på dette mot FCK. Jeg tror forsvarsproblemene vil bli litt mindre med en typisk ballvinner på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.03.2011 19:00 Post subject: |
|
|
Får vi inn en spiller eller to før seriestart så tror jeg Jalla BK vinner den norske serien i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.03.2011 19:01 Post subject: |
|
|
Har ikke sett så mange hatinnlegg mot Bjärs her idag, og kjenner jeg forumet rett siter skryten langt inne mot sånne som han.
Men hvordan var han idag? |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 04.03.2011 19:02 Post subject: |
|
|
Regner med han var elendig.
Skjønner ikke hvorfor han foretrekkes forran Høiland. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.03.2011 19:04 Post subject: |
|
|
En bra gjennomkjøring og flere av våre yngre gutter viser at de er i ferd med å ta steget opp til å bli faste førstelagspillere. Får ta en børs.
Ørlund: Solid ,men kunne etter min mening ha reddet frisparket ifra Gunnarsson. 6
Lustig: Villig med fremover ,men ikke spesielt delaktig i sjansene vi skapte. Viktig som et alternativ på høyrekanten i angrep. Trakk til tider litt for langt inn mot Bjärsmyhr og ga til tider Stabæk sin venstreside altfor store rom. 6
Bjärsmyhr: Begynner å minne om den stopperen vi trodde vi hentet ifjor sommer ,men har fremdeles en god del å gå på. Lider av at han og makker ikke har tilstrekkelig fart i en del situasjoner. 6
Wangberg: Roter fryktelig mye i oppspillsfasen og gir dermed Stabæk en del farlige muligheter. Må bli mer effektiv med ballen. Er heller ikke like solid i markering og duellspillet som han var tidligere i vinter. 5 -
Moldskred: Temmelig usynlig den tiden han var på banen , per dags dato fremstår etter min mening Jamtfall som et klart førstevalg på høyrekanten. Ikke nok spilletid til å få karakter.
Jamtfall: Stor fart, bra teknikk og gjennombruddskraft viser tegn på å gå mot en meget god sesong. Skremmer Stabæk forsvaret med sin store fart og gjennombruddskraft. 7
Ã…sen: Solid i passningspillet og relativt bra i duellspillet, en solid kamp. 6 +
Henriksen: Se Ã…sen 6 +
Skjelbred: Leverer en strålende kamp hvor en idag får satt han opp i mange situasjoner rettvendt foran Stabæk 16 meter og da er han meget god. Kan Jönsson ha funnet en rolle som får det beste ut av Skjelbred? Jeg synes tegnene ser meget lovende ut i den venstrekant rollen hvor han tidlig trenger inn når Rosenborg er i angrep. 8
Prica : Ujevn da han har en del klønete touch ,men er for utenom det en spiller idag som gjør dem rundt seg veldig god. Flott mål. 7 +
Bakenga: Fantastisk i alle spillets faser idag. 9
De to siste kampene har virkelig vert betryggende og det begynner endelig å krible litt foran seriestarten.
Dorsin: Se Lustig ,men bedre defensivt en svensken på motsatt. 6 + |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.03.2011 19:07 Post subject: |
|
|
Voldsom defensiv score til å slippe inn 3 mål syns jeg, til beskrivelsen "Öppna landskap i RBK-forsvaret" fra Ole Sagbakken. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.03.2011 19:09 Post subject: |
|
|
Stabæk var veldig effektive og det var kun i perioder at en slet fryktelig i forsvar. Selvsagt ikke veldig bra ,men en del gode tendenser. |
|
Back to top |
|
 |
C.Sativa Junior
|
Posted: 04.03.2011 19:36 Post subject: |
|
|
Ser at RBK.no har en annen oppfatning av dagens kamp med teksten: "Bakenga scoret ikke hele 4 mål da Rosenborg slo Stabæk...."
Veldig rare greier. |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 04.03.2011 20:14 Post subject: |
|
|
jeg trekker tilbake all tyn jeg har gitt Bakenga om at det er et år for tidlig osv. Hvilken mann! Utrolig... _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
Chris Thomas Junior
|
Posted: 04.03.2011 20:15 Post subject: |
|
|
Hehe, sto først "scoret ikke mindre enn", og dessverre ble "ikke" stående da jeg skulle skifte til "scoret hele"... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.03.2011 20:30 Post subject: |
|
|
Som jeg har sagt mange ganger, Bakenga har et kjempepotensiale og blir en klassespiller med en gang han setter sjansene. Can this be the season?
knerten_10 wrote: | Hvis det eksisterer faglig kompetanse i klubben dropper vi et nytt spisskjøp. Bakenga blir en stjerne, tro meg. Han kommer til sjanser på løpende bånd og trenger tid. Koné - Prica er uansett et lite komplementært par. Man bør ha et oppspillspunkt eller gjennomspiller SAMMEN med en gjennomløper i et spisspar i 4-4-2. |
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.03.2011 20:51 Post subject: |
|
|
Haha, den skal du få for! Men jeg tror fortsatt vi må vente og se hva som skjer når Bakenga entrer offisielle kamper igjen - det er jo ikke første gang han scorer i en treningskamp, og sånt er neppe helt tilfeldig.
Når det er sagt, tror jeg Bakenga med dette i bakhodet kan gå inn i Tippeligasesongen med en helt annen selvtillit og innstilling. Med mindre denne Demel viser seg å være helt strålende fra dag 1 har nok Bakenga spilt seg inn i elleveren nå.
Og ingenting er artigere enn at spilleren jeg har sett fram til å se slå igjennom siden Tromsø-kampen for et par sesonger siden endelig ser ut til å ha fått nok kjøtt på beina! _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 04.03.2011 21:10 Post subject: |
|
|
Ooooh...jeg er uenig i vurdering av Åsen. Han har en fin touch på ballen, men han er fryktelig veik i dueller. Ikke spesielt god defensivt. Dessuten faller både han og Henriksen nesten inn bak forsvarsfirern sammen til tider. Det samme skjedde i forrige kamp de spillte sammen. Vi må ha inn en mer solid spiller sammen med Henriksen. Åsen er talentfull, men langt fra klar til å dra lasset etter min mening. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.03.2011 21:13 Post subject: |
|
|
Henriksen og Åsen vant nå tross alt midtbanen idag mot det som mange mener er tippeligaens beste sentrale midtbane duo og Åsen er en meget god passningspiller og duellspillet til Henriksen er kraftig undervurdert. Jeg er forøvrig enig at vi trenger en spiller med sterkere fysikk inn på midtbanen ,men ikke nødvendig for alle kamper. Winsnes bør ikke være annet enn rutinert hode som kommer inn å kontrollerer inn kamper. Han er ikke god nok til noe annet. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4068 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 04.03.2011 21:44 Post subject: |
|
|
Koppis wrote: | Vil kalle dette et lite gjennombrudd for gutten. Håper han slår til og får gjennombruddsesong i tippeligaen også. Herlig dette, gratulerer.. |
Tror alt Bakenga trenger er å få selvtilliten og roen på plass... ikke så lett å være backup til Steffen i årevis og ha et enormt press hver gang man kommer innpå.
Men er redd presset kan være litt vel stort for Bakenga når han går en kamp eller to uten å score... håper Prica settes til å lære han opp på det området...
Finner han roen over tid så har vi en juvel! Håper inderlig ikke han nå blir satt ut av laget til fordel for en totalt ukjent ivorianer... |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4068 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 04.03.2011 21:45 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Winsnes bør ikke være annet enn rutinert hode som kommer inn å kontrollerer inn kamper. Han er ikke god nok til noe annet. |
http://www.imdb.com/title...tt0120484/ |
|
Back to top |
|
 |
|