English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte i RBK 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 28.02.2011 23:58    Post subject: Reply with quote

All of the above.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 00:03    Post subject: Reply with quote

Strand, du er selvsagt klar over at bare det å reise seg og tale for en forsamling er en stor nok barriere for folk flest.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 00:04    Post subject: Reply with quote

Var også i år jævla god kake vi fikk servert. Men hva var det i dem? Har to ganger vært å diskutert fritt vilt med kort innspilling i den store hvite telefonen etter at at jeg kom hjem. Neutral
Strand
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 00:20    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Strand, du er selvsagt klar over at bare det å reise seg og tale for en forsamling er en stor nok barriere for folk flest.

Selvfølgelig, men i en så stor forsamling skulle en tro flere var interessert i å tale. Jeg tar turen neste år, så får vi se om jeg velger å ta ordet.. men det blir nok mest rundt det sportslige, kunne tenkt meg å få stilt Hoftun en del spørsmål. Men har vi flaks er han borte til da!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2011 00:39    Post subject: Reply with quote

Du kan vel komme på neste medlemsmøte? Er vel mer rom for å svare på spørsmål der. Ikke noen grunn i å vente et år.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 01:00    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Du kan vel komme på neste medlemsmøte? Er vel mer rom for å svare på spørsmål der. Ikke noen grunn i å vente et år.

Spørs om jeg kan? Er ikke medlem pdd.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 01:01    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Vi får se til å legge en plan når det lir litt ut på høsten september/oktober. Det er et poeng at ting er lettere når man koordinerer innsatsen.

Joda, men det hadde jo vært svært interessant å hørt forklaringen på noen av problemstillingene du har avslørt, selv om du ikke følte at du hadde nok backup for å kjøre full pakke med budsjett å det hele. Du har jo definitivt funnet en del punkter som klubben kunne tenkt litt mer på....
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2011 01:05    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:

Spørs om jeg kan? Er ikke medlem pdd.

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 01:26    Post subject: Reply with quote

Det er ingen sjekk på medlemsmøter. Det er iallefall et passende fora.

Jeg var i tvl om mitt innlegg passet på årsmøtet men valgte å gjøre det siden episoden var omtalt i årsmeldingen fra sportslig. På neste medlemsmøte så kommer det kanskje spørsmål om jarsteinsaken.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2011 01:41    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
TIL sin årsmelding

Kontrollkomitéens merknader er mildt sagt oppsiktsvekkende:

Quote:
Konsolidert egenkapital for Tromsø IL og TIL Fotball AS var pr 31.12.2009 på rundt 13 millioner kroner. Konsolidert underskudd i 2010 er vesentlig høyere, hvilket betyr at idrettslag og selskap pr 31.12.10 til sammen har negativ egenkapital. Norges Fotballforbund og UEFA stiller krav om positiv egenkapital. Dette betyr at klubben må få tilført betydelig kapital i nær fremtid for å unngå alvorlige sportslige konsekvenser.

I motsetning til tidligere år, synes klubben i år å ha hatt god kontroll på sine driftsutgifter i forhold til det som var budsjettert. Problemet har imidlertid vært at inntektssiden ikke har møtt de forventninger som lå til grunn for budsjettet. I tillegg påløp det større finanskostnader enn forutsatt. Problemet med de sviktende inntektene medførte blant annet at klubben hadde betydelige likviditetsproblemer mot slutten av året, hvilket førte til at TIL Fotball AS måtte utfakturere deler av sitt sponsorbudsjett for 2011 allerede i siste kvartal i 2010. Dette innebærer at klubben vil få betydelige likviditetsmessige utfordringer allerede ved inngangen til andre halvdel av 2011.

Selv om klubben i år skal berømmes for sitt arbeid på kostnadssiden, stiller kontrollkomiteen spørsmål ved om klubben ikke burde ha tatt budsjettmessige grep etter hvert som den så at inntektssiden sviktet. Det har blant annet vært foretatt kontraktsinngåelser i sporten som etter vårt skjønn ikke burde ha vært inngått gitt de sviktende inntektene klubben opplevde. Også i år er det gjennom revisjonsrapporter avdekket betydelige mangler ved klubbens regnskapsførsel. Så vidt vi kan forstå skyldes dette primært at klubbens administrasjon ikke har tilstrekkelige ressurser til å håndtere disse oppgavene. Selv om klubben var uheldig med at en økonomisjef trakk seg kort tid før tiltredelse, burde klubben på et langt tidligere tidspunkt tatt de nødvendige grep for å få styrket regnskapsfunksjonen. Igjen vil kontrollkomiteen påpeke at manglende regnskapsressurser ikke bare medfører tapte inntekter og betydelige merutgifter knyttet til revisjon, men også frarøver klubbens ledelse dets viktigste styringsverktøy i driften av klubben.

Slik kontrollkomiteen forstår de konsoliderte regnskapstallene for 2010, vil klubben ha et betydelig kapitalbehov i 2011. Dette gjelder selv om man skulle klare å oppnå balanse på driften, noe som i seg selv vil være utfordrende med de inntektsestimater det er lagt opp til i budsjettet. Dette innebærer at det enten må foretas spillersalg i inneværende år, eller at eierne tilfører klubben ytterligere kapital. I motsatt fall er det vanskelig å se at klubben vil kunne klare å oppfylle sine forpliktelser i 2011.

Dette kan jo ikke misforstås. Kontrollkomitéen har ingen tillit til de budsjetterte driftsinntektene og de sier rett ut at man trenger store inntekter fra spillersalg eller gjennom en ny emisjon for å i det hele tatt overleve som fotballklubb. De har allerede brukt opp store deler av sponsorinntektene fra 2011 (ble forskuttert og brukt opp i 2010) og kommer til å havne i en stor likviditetskrise lenge før sesongen er over, med mindre store inntekter kommer inn.

Blir et interessant år dette også. Og den drøye prisingen av Kara blir jo bare mer og mer forunderlig. De spiller høyt her, og fallet kan blir hardt og stygt.

Trekker denne inn hit fordi svaret mitt anngår rbk.

Veldig interessant, og 2 tanker melder seg.

1. Savner mer kritiske merknader og tanker fra kontrollkomiteen vår. Situasjonen er jo en helt annen i Tromsø, men det hadde vært fint om kontrollkomiteen brukte sin rolle til å på medlemmenes vegne belyse andre aspekter enn de styret velger å vektlegge. Være litt mer djevelens advokat for å bruke et flott uttrykk.

2. Mange mente Høgmo gjorde en god jobb med å utvikle Rosenborg som klubb, og at kanskje han heller burde vært ansatt som sportslig leder enn trener. Nå er vel ikke Høgmo sportslig leder i Tromsø heller, men han uttrykker jo samme holdning som ledelsen når han uttaler at Kara må koste over 20 millioner kroner i den situasjonen klubben er i.
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 01.03.2011 02:15    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Det er ingen sjekk på medlemsmøter.
Men hallo, er man interessert i klubben så koster jo jaggu meg ikke så mye å bli medlem.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2011 02:16    Post subject: Reply with quote

Var ikke det som var poenget heller Heldal, Strand var usikker på om han må vente lenge fra man melder seg inn til han har adgang på møter.
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 01.03.2011 02:24    Post subject: Reply with quote

Medlemsmøter så er det umiddelbart. Løp å kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2011 02:38    Post subject: Reply with quote

Var det jeg tenkte ja. Smile

Følte du forresten du fikk et bedre svar enn hva jeg oppfattet av meldingene på nett v_olden? Han mente vel at det ikke var lurt å fortelle spillere om slikt. Antar Erik Hoftun vet mer enn meg om hvordan man som spiller forholder seg til slikt. Men man kan jo gjerne spørre seg om et slikt tilfelle er et unntak fra den "regelen" uansett.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.03.2011 10:46    Post subject: Reply with quote

Nils Heldal wrote:
Klevolainen wrote:
Var ikke det som var poenget heller Heldal, Strand var usikker på om han må vente lenge fra man melder seg inn til han har adgang på møter.

Medlemsmøter så er det umiddelbart. Løp å kjøp.
Men tar sin tid å få giroen, så bestill den av Hege nå, og møt likevel med spm!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.03.2011 10:47    Post subject: Reply with quote

Heh, slo meg brått at om 5 år er vesla klar for Veteranlaug (as if...)! Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 11:21    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Var det jeg tenkte ja. Smile

Følte du forresten du fikk et bedre svar enn hva jeg oppfattet av meldingene på nett v_olden? Han mente vel at det ikke var lurt å fortelle spillere om slikt. Antar Erik Hoftun vet mer enn meg om hvordan man som spiller forholder seg til slikt. Men man kan jo gjerne spørre seg om et slikt tilfelle er et unntak fra den "regelen" uansett.

Jeg følte at det nok en gang bare ble bortforklaringer av typen "ingen har ansvar for slikt". Det er da vel for faen ikke sportslig leder som avgjør om dette er viktig informasjon eller ikke. Det er treneren eller spilleren det!

Jan Jönsson mente forøvrig at jeg hadde et poeng mens Rambo virket litt brydd/irritert over at kompisen fikk et kritisk spørsmål. Jeg satt rett bak de.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 11:58    Post subject: Reply with quote

Hoftun påsto igår at de visste om regelen, men det er vel ikke helt riktig? Rett etter kampen var det tilsynelatende full forrvirring rundt dette spørsmålet:

Quote:
Rosenborgs midtbanekriger Anthony Annan fikk sitt andre gule kort hittil i mesterligakvalifiseringen i går mot FC København.

I etterkant av oppgjøret var det full forvirring om hvorvidt dette gjør at Anthony Annan nå er suspendert i returmøtet i Parken i København.

Ståle Solbakken annonserte fornøyd på pressekonferansen at det ble karantene på ghaneseren. Nils Arne Eggen avviste at det var klart da han møtte pressen.

Etterpå kunne verken spillere, ledere eller journalister si helt sikkert om Annan faktisk skulle ha karantene, all den tid RBK og FCK kom inn i kvalifiseringen på ulike tidspunkt.

UEFA fjerner all tvil

Han sa videre at det hadde ingen hensikt å be spillere om å være forsiktige for å unngå gule kort når de var i faresonen. Jeg tolket dette svaret som at de ikke hadde fortalt Annan dette før kampen, og at det er en bortforklaring fordi de rett og slett ikke visste.

Jeg er ganske sikker på at Annan hadde unngått dette unødvendige kortet hvis han hadde vært klar over faren, han ville jo så gjerne spille i København, ikke minst fordi en god kamp der ville øke sjansene for at han fikk sin drøm om å spille i en større liga raskere oppfylt.

Svaret igår fra Hoftun var en svært dårlig bortforklaring.
Strand
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 13:33    Post subject: Reply with quote

Da har jeg sendt innmeldingsskjema og med mindre noe uforutsett dukker opp tar jeg turen til neste medlemsmøte.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb