English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikael Lustig
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.02.2011 10:21    Post subject: Reply with quote

Til sommeren da? Med rette utviklingen og det backparet en har i Milan idag er det ikke helt umulig for Lustig å spille seg inn på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 21.02.2011 10:28    Post subject: Reply with quote

Offensivt er han da ikke så dårlig som mange skal ha det til. Men Milan? Surprised

Defensivt er han en katastrofe i større kamper. Duger fint mot HBK og vålerengen, men faller gjennom mot motstand >Krakow.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.02.2011 14:15    Post subject: Reply with quote

Han er katastrofe offensivt også når motstanden blir bedre enn HBK og Vålerenga. Han bare måker langballer opp til spissene.
Back to top
sau1
Proff

PostPosted: 21.02.2011 14:58    Post subject: Reply with quote

Gode speidere i Milan, som presterer aa legge merke til Lustig og ikke Annan. Lustig er en god back, men jeg hadde trodd han skulle bli mye bedre. AC Milan-nivaa holder han ikke.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 21.02.2011 15:13    Post subject: Reply with quote

2 millioner euro, SELG. Evil
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2011 19:53    Post subject: Reply with quote

Finner ingen originalkilde på 4-4-2.com...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erlendr
Veteran

PostPosted: 21.02.2011 20:04    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at slike rykter har dukket opp etter landslagsopptredener, og ikke via RBK.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 22.02.2011 01:59    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke dette. I 2009 var Lustig glimrende og en av Tippeligaens desidert beste spillere. Han var (og er fremdeles) ung og spiller i en posisjon som er mangelvare rundt om. Mye skrammel som spiller på høyrebackposisjon også for de lagene som er å anse som topp 50 i Europa. VfB Stuttgart for eksempel har brukt rundt ti forskjellige spillere der det siste året, og over halvparten av disse ER ikke engang høyrebacker. De vokser ikke på trær. Men under og etter 2009-sesongen var det nokså stille rundt Lustig.

Nå i år har han vært langt under pari spesielt i andre halvdel av sesongen. Han har riktignok etablert seg på landslaget (etter at Hamren tok over) men i høst har han vært en katastrofe mot Leverkusen og Atletico Madrid, i tillegg til skandalekampen mot Follo. DA kommer det rykter om at AC Milan ønsker ham.

Rett nok har de gjort mange rare overganger i Milano. Som da de hentet tilbake en Ibrahim Ba etter flere år i England og Sverige, hvor han ikke engang kom inn på laget til Djurgården. Dette gjorde de som en slags vennetjeneste for Ba som takk for gamle dager, og fordi det var så hyggelig å se finalen mot Liverpool i 2007 sammen. De hentet også en utrent og 20 kilo for tung nederlender jeg ikke husker navnet på, ene og alene fordi han var så god kompis med en annen spiller, jeg husker ikke hvem. Milan signerte jo også broren til Kaka sånn at sistnevnte skulle trives bedre.

Men de er vel ikke så tulleruske der nede at de byr 2 millioner euro for Lustig nå? Jeg synes han er en kul fyr og liker spillertypen, men på bakgrunn av 2010-sesongen burde det heller være Örgryte enn AC Milan som skulle være gjenstand for slike rykter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Milanista
Junior

PostPosted: 22.02.2011 02:29    Post subject: Reply with quote

Originalkilden finner du her:

http://4-4-2.com.sportals...amp;start=

Forøvrig virker ryktet svært tynt, for det første det at Milan vil hente han, for det andre prisen, som er svært høy for å være et halvår for kontraktstiden går ut. Milan vasser i høyrebacker(fire for øyeblikket), og tre av dem blir hvertfall værende neste sesong.

Nederlenderen det refereres til ovenfor er Seedorf bror, Cedric Seedorf.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.02.2011 08:23    Post subject: Reply with quote

Takk, da leita jeg dårlig i går kveld. Skal dog sies at jeg ble lurt av at internsøket tilsynelatende ikke funka.

Når det gjelder Lustig, så fikk han vel en merkbar formsvikt under Eggen. Skal ikke forundre meg om han er mer fornøyd med sin nye trener, og at det kan innvirke på formen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 22.02.2011 11:42    Post subject: Reply with quote

Nei, det var faktisk Harvey Esajas jeg tenkte på! Men dette blir off-topic all den tid 2mas ikke har laget en egen tråd kalt "overvektige nederlendere i AC Milan".
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 22.02.2011 20:56    Post subject: Reply with quote

TV2 om AC Milan og Lustig:

http://www.tv2sporten.no/...24180.html
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.02.2011 00:46    Post subject: Reply with quote

Til 15 mill er det bare å selge. Lustig har gjort en bra jobb for oss her hjemme, men har vel bortimot til gode å spille en skikkelig god kamp for oss mot noe annet enn TL-motstand.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.02.2011 01:45    Post subject: Reply with quote

Hvis dette faktisk stemmer er det jo en gavepakke - 15 mill for en spiller med kontrakt ut året er ett tilbud vi neppe får veldig mange ganger!
Hedning
Legende

PostPosted: 23.02.2011 01:53    Post subject: Reply with quote

Men samtidig, hvis vi selger han har vi solgt unna halve startoppstillingen fra i fjor...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.02.2011 01:59    Post subject: Reply with quote

Vi er nødt til å tenke langsiktig med tanke på at vi er i en vanskelig økonomisk situasjon har vi ikke råd til å ta dyre kortsiktige valg i et håp om sportslig suksess. Vi er ikke Tromsø.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 03:23    Post subject: Reply with quote

Herregud, her er det snakk om hva vi mister kontra hva vi kan tjene. Så god har ikke Lustig vært at vi ikke selger ham for femten millioner. Gud bedre, for den prisen er det mange gode venstrebacker der ute.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.02.2011 03:33    Post subject: Reply with quote

Ja klart det. Men ser ikke for meg at vi kommer til å kjøpe de. Vi flytter Høiland ut på kant og håper på å få en midtstopper inn, eller Spiller med Wangberg - Nordberg.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 06:44    Post subject: Reply with quote

Enda bedre. Vil heller ha Høiland som høyreback enn som midtstopper. Får mange gode midtstoppere for 15 mill også!
Back to top
Snurre
Junior

PostPosted: 23.02.2011 08:49    Post subject: Reply with quote

Av de 15 mill vi eventuelt kan få for et salg så går jo 5 mill til å dekke lavere billettinntekter. Nye 5 mill går til å dekke sviktende spillersalgsinntekter og da sitter vi igjen med 5 mill som kan gå til å kjøpe nye spillere.

Nei vent... Det er kommet opp en ny post i budsjettet 2011 som heter "speider". Der er det satt av 2 mill i lønn + 1 mill i reiseutgifter. Da sitter vi igjen med 2 mill som går til ny stopper. Wink
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 09:46    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Herregud, her er det snakk om hva vi mister kontra hva vi kan tjene. Så god har ikke Lustig vært at vi ikke selger ham for femten millioner. Gud bedre, for den prisen er det mange gode venstrebacker der ute.

Selv om jeg misliker Dorsin mer enn jeg misliker lungeinfeksjon ser jeg helst at vi erstatter Lustig (selg selg) med en ny høyreback Wink
Back to top
chemical
Junior

PostPosted: 23.02.2011 09:54    Post subject: Reply with quote

Selge Lusig for 15 mill, eller beholde lustig i 5-6 mnd. Han skal ha mange redninger på strek, assist og mål for og forsvare de 15 millionene. Har hørt rykter om at Moldskred er en dyktig høyreback, så der har vi jo en mulig løsning om ett evt salg.

Men vil helst se ny midtstopper og flytte høiland ut på høyre.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 10:03    Post subject: Reply with quote

Dersom Lustig drar må vi ha inn en erstatter. Ikke nok en nøkkelspiller ut og noe rangel(Høiland) inn.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 10:38    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel mer det at Hoftun & Co ikke starter søket etter Lustigs erstatter før 2 uker etter at han har gått til en ny klubb.

Når vi spiller i en liga som den norske så er det viktig at vi hele tiden vet hva som er tilgjengelig på overgangs markedet. Det hjelper ikke å komme 14 dager senere når alle andre klubber vet at du må han en erstatter for da blir det fort veldig dyrt.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 10:54    Post subject: Reply with quote

Nja, situasjonen er nok ikke fullt så ille som det antydes her. Både Torbjørnsen og Hoftun har gjentatte ganger uttalt at man til enhver tid har en oppdatert liste med aktuelle spillere i samlige posisjoner i tilfelle noen blir solgt. At navn fra denne lista ikke kommer ut i media før noe er konkret ser jeg bare på som positivt.

Jeg velger å enn så lenge ha litt tålmodighet til utgangen av overgangsvinduet nærmer seg. Historien viser at de aller fleste spillerne som forsvinner blir erstattet med minst tilnærmet like gode spillere i løpet av påfølgende overgangsvindu. Men jeg skal være enig i at denne gangen er det større utfordringer enn på en stund... Veldig glad for at Torbjørnsen er tilbake, ellers hadde jeg sett litt mørkt på situasjonen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 68, 69, 70  Next
Page 37 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb